Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOuija

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sephet
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2007 23:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Ouija

Innlegg av Sephet »

jeg og ei vennine spilte ouija igasr, men det funka ikke siden venninna mi flytta paa glasset ;;;;;(((((((((( funker det aa spille det alene?
Antall ord: 23
mieow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
miss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2007 21:06
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Ouija

Innlegg av miss »

Sephet skrev:jeg og ei vennine spilte ouija igasr, men det funka ikke siden venninna mi flytta paa glasset ;;;;;(((((((((( funker det aa spille det alene?

det er ikke til å anbefale men ta med deg noen du kan stole på neste gang,
gjerne hun var redd eller ville noe skulle skje eller begge deler,
det nytter ikke sitte i en setning der noen er nevøs under en seanse.
og det heter den ovenfor deg beskytter deg.
og for å ikke skremme men jeg vet om en som så kammeraten sin dø under en seanse så pass på hva du gjør.
han var nervevrak resten av sitt liv gikk til pykolog å greier
Antall ord: 111
ta det med et smil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sephet
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Sephet »

miss skrev:
Sephet skrev:jeg og ei vennine spilte ouija igasr, men det funka ikke siden venninna mi flytta paa glasset ;;;;;(((((((((( funker det aa spille det alene?

det er ikke til å anbefale men ta med deg noen du kan stole på neste gang,
og for å ikke skremme men jeg vet om en som så kammeraten sin dø under en seanse så pass på hva du gjør.
faar haape det ikkecskjer med meg da. :-----)
Antall ord: 120
mieow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julieseff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2007 00:38
17
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av julieseff »

alltså, æ flytta itj på glasse! æ kanj en go del om allt rundt spiritisme! (læst myyyy)
Antall ord: 41
d e mer mellom himmel å jor enj vi kanj klar å finnut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sephet
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Sephet »

julieseff skrev:

alltså, æ flytta itj på glasse! æ kanj en go del om allt rundt spiritisme! (læst myyyy)
johohoho d gjor du d !!!!:<
Antall ord: 48
mieow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julieseff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2007 00:38
17
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av julieseff »

Sephet skrev:
julieseff skrev:

nhæhæææi!
Antall ord: 53
d e mer mellom himmel å jor enj vi kanj klar å finnut.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sephet
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Sephet »

julieseff skrev:
Sephet skrev:
julieseff skrev:

nhæhæææi!
jo!!
Antall ord: 56
mieow

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BloodyMarried
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Mai 2008 20:21
16
Lokalisering: Akershus fylke

Innlegg av BloodyMarried »

har vurdert og prøve det der en gang jeg også. Men jeg vet liksom ikke om d er helt lurt.. kan d være farlig egentlig?
Antall ord: 27
Jeg er ditt største mareritt :p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Se andre tråder her om ouija. Mitt råd er : ikke lek med det.
Antall ord: 15
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hvor mange er det egentlig som har prøvd Ouija selv
av de som fraråder andre å bruke det?
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

For det første er det meningen at dere selv skal flytte glasset, men ikke bevisst. Ouija virker pga. såkalte ideomotoriske bevegelser, dvs. at deltakernes har små ubevisste bevegelser som fører glasset dit dere forventer at glasset skal gå. Hvis du vet svaret, så går glasset og skriver det du vet, hvis du ikke vet det, så flytter dere glasset de første centimeterne på måfå, og deretter har dere en formening om hva resten av ordet/setningen skal bli, og det er hit dere flytter glasset.

Siden det er dine egne ideomotoriske bevegelser som fører til glassets bevegelser, så går det fint å gjøre det alene.
miss skrev:det er ikke til å anbefale men ta med deg noen du kan stole på neste gang,
Nervøsitet spiller ingen rolle, annet enn at kanskje de ideomotoriske bevegelsene blir sterkere, så man får raskere svar.
BloodyMarried skrev:har vurdert og prøve det der en gang jeg også. Men jeg vet liksom ikke om d er helt lurt.. kan d være farlig egentlig?
Nei, det er ikke farlig. Husk at det er bare deg selv, evt. sammen med noen venner som er der og flytter et glass rundt på en pappskive. Det farligste er hvordan dere skremmer hverandre opp under seansen. :)
ludoburgero skrev:Hvor mange er det egentlig som har prøvd Ouija selv
av de som fraråder andre å bruke det?
Ja, si det? Og hvor mange av disse igjen har selv opplevd noe skremmende?
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Men BA; Jeg har faktisk prøvd ouija et par-tre ganger i løpet av det siste året, selv om jeg egentlig har lovt meg selv å aldri prøve. Det er sykt hvordan glasset beveger seg uten at man gjør noe annet enn å hvile fingeren på det.

Likevel har jeg stusset veldig over det du sier; at man ubevisst flytter det, fordi man vet svaret. Men noen ganger fikk vi svar vi virkelig ikke kunne ha tenkt ut selv, og med fomuleringer som ikke hadde falt oss inn engang. DET fikk meg til å tvile litt på den teorien.

Det interessante syns jeg hadde vært å teste ut dette ved at f eks to stykker har fingeren på glasset og spør spørsmål, men har samtidig bind for øynene. En tredje observerer svarene. Slik hadde man jo funnet ut av en del.

Syns forøvrig du burde prøve og se hva som skjer når en superskeptiker er med ;)
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Må innrømme at jeg prøvde ut dette engang. Jeg synes det høres veldig logisk ut det du sier, BA. Men da jeg prøvde dette, en liten stund siden nå, så begynte jeg å tvile litt. Jeg og to andre prøvde ut dette, og jeg kan forsikre om at fingeren kun hvilte på glasset, vi hadde heller ikke varmet opp glasset. Da vi hadde spurt, og hjalp glasset litt i gang, var det som om noen tok tak i glasset, og førte oss rundt, og til det vi spurte om. Mange spørsmål visste kun enkelt personen. Så kommer det merkelige, en av oss spure om noe h*n ikke kanskje skulle spurt om, så gikk glasset som bare fy. H*u som spurte brast ut i gråt, og vi avsluttet. Ikke tro jeg er sånn 10år:) Har heller ikke prøvd etter dette. Men dette er en sånn "må oppleves" historie, og dette var ikke særlig gøy. Jeg er veldig skeptisk til historier om dette, men er litt sånn, opplever du noe merkelig, vet du ikke lenger hva du skal tro på:)
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Jeg og noen venninner gjorde dette for en del år siden, og da virket det veldig. Vi spurte om forskjellige ting, det eneste jeg husker er "Hva heter du?", "Hvor mange barn kommer venninnen min til å få?" og "Kommer jeg til å bli sammen med Sigmund?". Sånne typiske fjortis spørsmal :mozilla_tongue: Vi fikk svar, men det som var så skummelt var at etter stund og etter vi hadde spurt om noe jeg ikke kan huske, gikk glasset utenfor bordet slik at venninnen min måtte gripe det før det datt på gulvet :mozilla_yell:
Aldri gjort det siden...
Antall ord: 97
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Ville ikke prøvd alene....SKUMMELT!!
Antall ord: 6
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links