Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Baronen skrev:
Det er også flere døde piksler i bildet. Spesielt en hvor "hodet" er, som forsterker illsujonen om at dette skal være en skikkelse.
Vil oppfordre alle som tar bilder på slike steder om å ta med seg et vanlig fotoapparat (heller et gammelt med 135-film enn et dårlig digital). Det vil kunne ta "ekte" bilder, og ikke det som mobilkameraene klarer i dag. Vil også fraråde folk å legge ut komprimerte bilder, da det blir umulig å fastslå noe som helst...
Hva mener du med døde piksler og hvor ser du disse?
Flekker på bildet som du tydelig ser ikke skal være der.
For eksempel ser du at det er en liten firkant over det som visstnok skal være hodet. Der er det en "flekk" som ikke hører hjemme. Altså på grunn av dårlig kamera/oppløsning på bildet. Ikke at det nødvendigvis er gjort noe med.
Ifølge den siden her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=214837 vil ikke døde piksler oppstå ved dårlig oppløsning. Tvert imot kan man unngå problemet ved å velge dårligere oppløsning. Jeg ser ingenting som ikke skal være der (bortsett fra den lite troverdige skikkelsen)...
Men klart; dårlig oppløsning gjør at det er vanskelig å se noe mer enn firkanter og uskarpe fargeflekker, så bildet burde absolutt vært vist frem originalt. F.eks. sendt til Asbjørn pr mail.
Antall ord: 250
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Baronen skrev:
Det er også flere døde piksler i bildet. Spesielt en hvor "hodet" er, som forsterker illsujonen om at dette skal være en skikkelse.
Vil oppfordre alle som tar bilder på slike steder om å ta med seg et vanlig fotoapparat (heller et gammelt med 135-film enn et dårlig digital). Det vil kunne ta "ekte" bilder, og ikke det som mobilkameraene klarer i dag. Vil også fraråde folk å legge ut komprimerte bilder, da det blir umulig å fastslå noe som helst...
Hva mener du med døde piksler og hvor ser du disse?
Flekker på bildet som du tydelig ser ikke skal være der.
For eksempel ser du at det er en liten firkant over det som visstnok skal være hodet. Der er det en "flekk" som ikke hører hjemme. Altså på grunn av dårlig kamera/oppløsning på bildet. Ikke at det nødvendigvis er gjort noe med.
Ifølge den siden her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=214837 vil ikke døde piksler oppstå ved dårlig oppløsning. Tvert imot kan man unngå problemet ved å velge dårligere oppløsning. Jeg ser ingenting som ikke skal være der (bortsett fra den lite troverdige skikkelsen)...
Men klart; dårlig oppløsning gjør at det er vanskelig å se noe mer enn firkanter og uskarpe fargeflekker, så bildet burde absolutt vært vist frem originalt. F.eks. sendt til Asbjørn pr mail.
Kanskje jeg bruker litt feil begrep her da, men du skjønner hva jeg mener? At en svart flekk på bildet kan se ut som et "øye"...?!
Antall ord: 279
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget
Baronen skrev:
Kanskje jeg bruker litt feil begrep her da, men du skjønner hva jeg mener? At en svart flekk på bildet kan se ut som et "øye"...?!
Joda, da skjønner jeg hva du mener.
Men jeg tror fremdeles ikke skikkelsen er et gjenferd eller noe. Det er bare noe som ikke stemmer med dette bildet, og jeg stoler på magefølelsen her. Jeg har da lekt meg nok i Photoshop til å vite at mye artig kan komme ut av litt manipulering.
Helt enig med Mysticool; bildet er morsomt og underholdende
Antall ord: 93
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Seraphim skrev:Eller kanskje det bare er tull og fjas fra ende til annen.
mulig mulig...
har vært mange ganger på lier og kan overhodet ikke kjenne igjen huset.
Kan det ha blitt forveksal m feks dikemark da? Kanskje det er et likanes hus der?
er det ikke mest murhus ved dikemark da?
Alle disse husene er vel mur...men bare tenkte det som en mulighet i og med at dikemark ikke ligger så langt unna lier og at det kan ha blir forveksla navn på stedene...men detta er bare en spekulasjon...Sol har jo vært forbi dikemark, kanksje hu har sett noe..
dette ble lankt! Men må bare si at det bilde var scary!