Healing og annen alternativ medisin ⇒ Kreft?
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Feb 2008 15:41
- 16
Kreft?
Er det noen som vet om healing virker mot kreft?
Antall ord: 10
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Har hørt vage historier om svulster som plutselig har skrumpet inn etter healing, men vet ikke om noen som har blitt frisk av kreft etter healing. Min mor fikk gode perioder og mye mindre smerter etter hver healing, men hun ble aldri frisk.
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Av en eller annen grunn er kreft noe som
samfunnet har så mye frykt rundt at
alternative behandlere ikke har lov å
jobbe med akkurat de diagnosene.
Det er ikke noe anderledes med denne
sykdommen enn andre.
Og om en ikke blir frisk så kan en få hjelp
til å takle sykdommen bedre, se muligheter
og få styrke til å endre ting som kan være
til hjelp.
Anbefaler å titte litt her.
http://www.dagfrid.org/
samfunnet har så mye frykt rundt at
alternative behandlere ikke har lov å
jobbe med akkurat de diagnosene.
Det er ikke noe anderledes med denne
sykdommen enn andre.
Og om en ikke blir frisk så kan en få hjelp
til å takle sykdommen bedre, se muligheter
og få styrke til å endre ting som kan være
til hjelp.
Anbefaler å titte litt her.
http://www.dagfrid.org/
Antall ord: 73
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2008 21:54
- 16
- Lokalisering: Great Britain
Hei
Jeg er en sykepleier student og var ute med en hjemme sykepleier for noen måneder siden.Hun brukte healing på to pasienter med kreft og disse følte begge at dette hjalp mot smerten og deres emotionelle tilstand.Nå er dette i England, så er litt usikker på om sykepleieren hadde lov til å gjøre dette.Spurte henne og hun sa at vel,hun ga healing til legen til disse to pasientene, så derfor kunne han vel ikke akkurat si mot Og disse pasientene følte jo selv at det hjalp
Har selv hørt om historier om hvor svulster har krympet,faktisk noen forsvunnet!Men husker rett og slett ikke hvor jeg har hørt det fra, så usikker hvor sant det er...
Jeg er en sykepleier student og var ute med en hjemme sykepleier for noen måneder siden.Hun brukte healing på to pasienter med kreft og disse følte begge at dette hjalp mot smerten og deres emotionelle tilstand.Nå er dette i England, så er litt usikker på om sykepleieren hadde lov til å gjøre dette.Spurte henne og hun sa at vel,hun ga healing til legen til disse to pasientene, så derfor kunne han vel ikke akkurat si mot Og disse pasientene følte jo selv at det hjalp
Har selv hørt om historier om hvor svulster har krympet,faktisk noen forsvunnet!Men husker rett og slett ikke hvor jeg har hørt det fra, så usikker hvor sant det er...
Antall ord: 126
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
jeg kan healing.
det hjelper å heale mot sykdommer,men man blir aldri helt frisk.. har aldri HEALT en sykdom men har hørt at det hjelper
det hjelper å heale mot sykdommer,men man blir aldri helt frisk.. har aldri HEALT en sykdom men har hørt at det hjelper
Antall ord: 26
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2007 01:19
- 17
- Lokalisering: Heime
Vet at også fjernhealing kan ha en positiv effekt på kreft pasienter.
Antall ord: 12
~Tiscali ~
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Healing hjelper nok ikke mot kreft heller.
Situasjonen er at healere har en tendens til å be pasientene slutte med medisiner eller slutte å oppsøke sin lege. Det fører da til at pasientene i stor grad dør med mye unødvendige smerter.
Et annet trist poeng er at healere og naturbehandlere kan gi behandling som kan ødelegge den medisinske behandlingen pasienten får.
F.eks. kan medikamenter som legen gir være uten effekt, eller kanskje forverre sykdommen dersom den tas sammen med naturpreparater.
Vi har alt for mange eksempler på at healere/naturterapeuter ødelegger god medisin.
Situasjonen er at healere har en tendens til å be pasientene slutte med medisiner eller slutte å oppsøke sin lege. Det fører da til at pasientene i stor grad dør med mye unødvendige smerter.
Et annet trist poeng er at healere og naturbehandlere kan gi behandling som kan ødelegge den medisinske behandlingen pasienten får.
F.eks. kan medikamenter som legen gir være uten effekt, eller kanskje forverre sykdommen dersom den tas sammen med naturpreparater.
Vi har alt for mange eksempler på at healere/naturterapeuter ødelegger god medisin.
Antall ord: 98
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
ja ja vi kjønner hva du prøver og si om healer og sånnt :mozilla_smile:
blir du ikke lei av og kommentere i mot hele tida?
blir du ikke lei av og kommentere i mot hele tida?
Antall ord: 29
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Ville vel heller satt min lit til alternativ behandling! Urter, naturmedisin osv...
Ei jeg kjenner er vel mere eller mindre gitt opp av legene, men ha holdt
lymfekreften i sjakk et par års tid på naturmedisin!
Antall ord: 36
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er selvfølgelig opp tildeg, men vær klar over at naturmidler som har legende effekt ikke har noen kontrollorgan for dosering.Mysticool skrev:Ville vel heller satt min lit til alternativ behandling! Urter, naturmedisin osv...
Du vet at alt er medisin, det er bare mengden som avgjør om det er medisin eller gift. Ved naturmidler mister du kontrollen på dosering, og kan få for lite eller for mye.
Leger har ikke lov til å gi urealistiske fremtidsutsikter, noe healere og naturterapeuter driter i. De skal kun tjene pengene sine, og det gjør de best dersom de klarer å overbevise om at evt. bedring er deres ære, evt. forverring kommer av medisiner, osv.
Ved å si at dette går bra, så fortsetter pasienten å gå til dem, fordi denne gir positive tilbakemeldinger.
Når man så tror det er heksedoktoren som gjør det bra, så har man også lett for å undervurdere alt hva legen gjør. Man tenker seg at de ga dystrere fremtidsutsikter enn de i realiteten gjorde osv.
Antall ord: 195
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Og så finnes det noen healere som ikke ber pasienter om å slutte med medisin eller blande med naturpreparater, men som bare ganske enkelt hjelper med håndspåleggelse. Min mor fikk pause fra enorme smerter (som på det verste måtte dempes med sterke morfinplaster) etter å ha vært hos healer eller snakket med ham pr telefon. Hun verken kuttet ut sin vanlige medisin eller fikk noe form for naturmiddel. Han utførte bare håndspåleggelse og fjernhealing. Hun ble aldri frisk (noe som healeren aldri lovte heller. Han var faktisk ærlig om hvor vanskelig det var å heale langtkommen kreft), men fikk bedre livskvalitet i perioder etter healingen.BA. skrev:Healing hjelper nok ikke mot kreft heller.
Det som er litt trist er at denne mannen selv døde av kreft noen år senere. Han sa selv til min mor mens de hadde kontakt at han kunne stort sett hjelpe alle, unntatt seg selv og sine aller nærmeste...
Antall ord: 251
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Jan 2007 19:33
- 17
- Blitt takket: 1 gang
Re: Kreft?
Nei, det gjør sannsynligvis ikke det. Dersom du føler at du trenger noe mer enn vanlig medisin må du passe på at legen får vite hvilke urter du tar, slik at den vanlige medisinen ikke slutter å virke. En lege kan også hjelpe deg så du ikke blir forgiftet.ekornjenta skrev:Er det noen som vet om healing virker mot kreft?
Jeg ville heller ikke mottatt hjelp fra mennesker som tar betaling. De er ikke interessert i ditt ve og vel, men i pengene dine. Hadde de hatt omsorg for deg ville de gjort det gratis.
Hvis du likevel ønsker heling ved siden av vanlig medisin, så er bønn det beste, unngå urtemedisiner og drikker e.l. Bønn påvirker ikke vanlige medisiners kraft, men hjelper deg psykisk og åndelig til å tenke positivt og dermed hjelpe deg å holde motet oppe.
Uansett hva du gjør:
Slutt aldri med vanlig medisin før legen har sagt at det er greit!
Antall ord: 163
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Javisst. Det å ha noen å snakke med, eller som kan være der sammen med en og kanskje også litt kroppskontakt kan også være til stor hjelp, men det kurerer som du sier ikke kreft. Det kan gjøre at man får tankene vekk fra smertene en stund, og er absolutt positivt.Svartepus skrev:Og så finnes det noen healere som ikke ber pasienter om å slutte med medisin eller blande med naturpreparater, men som bare ganske enkelt hjelper med håndspåleggelse. Min mor fikk pause fra enorme smerter (som på det verste måtte dempes med sterke morfinplaster) etter å ha vært hos healer eller snakket med ham pr telefon. Hun verken kuttet ut sin vanlige medisin eller fikk noe form for naturmiddel. Han utførte bare håndspåleggelse og fjernhealing. Hun ble aldri frisk (noe som healeren aldri lovte heller. Han var faktisk ærlig om hvor vanskelig det var å heale langtkommen kreft), men fikk bedre livskvalitet i perioder etter healingen.
Det som er litt trist er at denne mannen selv døde av kreft noen år senere. Han sa selv til min mor mens de hadde kontakt at han kunne stort sett hjelpe alle, unntatt seg selv og sine aller nærmeste...
Det kan vi alle gjøre, vi behøver ikke betale healere for slikt samvær.
Antall ord: 222
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Jeg vet ikke helt hvilke situasjoner du viser til, kan du fremskaffe bevis for det?BA. skrev:Healing hjelper nok ikke mot kreft heller.
Om det er en tendens blant healere å be syke slutte med medisiner er det alarmerende! En healer skal på ingen måte opptre som en lege, stille diagnoser, eller be noen slutte med legemiddler etc.
Det finnes retningslinjer og etiske regler som en healer skal følge!
En healer kan aldri ødelegge for skolemedisin. Men det finnes desverre nok at kvakksalvere og bløffemakere - også i alternativverden.
Antall ord: 182
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Apropos og dagens lille solskinnshistorie:BA. skrev:Javisst. Det å ha noen å snakke med, eller som kan være der sammen med en og kanskje også litt kroppskontakt kan også være til stor hjelp, men det kurerer som du sier ikke kreft. Det kan gjøre at man får tankene vekk fra smertene en stund, og er absolutt positivt.Svartepus skrev:Og så finnes det noen healere som ikke ber pasienter om å slutte med medisin eller blande med naturpreparater, men som bare ganske enkelt hjelper med håndspåleggelse. Min mor fikk pause fra enorme smerter (som på det verste måtte dempes med sterke morfinplaster) etter å ha vært hos healer eller snakket med ham pr telefon. Hun verken kuttet ut sin vanlige medisin eller fikk noe form for naturmiddel. Han utførte bare håndspåleggelse og fjernhealing. Hun ble aldri frisk (noe som healeren aldri lovte heller. Han var faktisk ærlig om hvor vanskelig det var å heale langtkommen kreft), men fikk bedre livskvalitet i perioder etter healingen.
Det kan vi alle gjøre, vi behøver ikke betale healere for slikt samvær.
Min bror fikk testikkelkreft m/spredning og "dødsdommen" for 14 år siden. Det var ikke cellegift eller gode tanker fra alle rundt som gjorde han frisk. Han psyka seg opp selv, nekta å gi opp, tenkte positivt og ble sterkere enn det egentlig er mulig å bli i en sånn situasjon. Han er frisk som en fisk i dag. Sykdom har mye med innstilling å gjøre.
Antall ord: 295
*** OOO***
Hide post links |