Drømmer, NDO & ut av kroppenTanker rundt donasjon av organer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Nå ligger hvertfall kortet fint i lommeboka og de nermeste er blitt informert atter en gang om mitt ønske :D
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Shannencammy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2008 16:29
16

Sjelen tar ikke skade

Innlegg av Shannencammy »

Jeg tror at sjelen er bak øyet. At med en gang man dør så drar sjelen videre, og man trenger ikke kroppen mere. Derfor spiller vel ikke det noen rolle om kroppen er skadet. Hvis man får skader, så blir jo ikke sjelen ødelagt. Du er jo den samme personen. Jeg leste en plass at sjelen aldri tar skade. Bare kroppen. Fordi kroppen er beskytter av sjelen.

* bare tanker
Sist redigert av Shannencammy på 26 Apr 2008 20:24, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg mener at man ikke skal donere organer, operere vekk orgener, eller gi/ motta blod. Når jeg mottar blodet til en annen mottar jeg også hele minnet til den personen og slekten bakover. Døden er ingen dum ting, så jeg ville heller sendt organtrengende personer i døden en å motta et av mine organer. Og det er kun av hensyn til den syke..
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

akasha memoria skrev:Jeg mener at man ikke skal donere organer, operere vekk orgener, eller gi/ motta blod. Når jeg mottar blodet til en annen mottar jeg også hele minnet til den personen og slekten bakover. Døden er ingen dum ting, så jeg ville heller sendt organtrengende personer i døden en å motta et av mine organer. Og det er kun av hensyn til den syke..
Du er selvsagt i din fulle rett til å mene dette, men grunnlaget for å mene dette er totalt feil.

Minnet ditt ligger i hjernen, uavhengig av blodet.

Når du mottar livsviktig blod fra en annen, så mottar du ingenting annet enn en kjemisk væske, stort sett blodplasma, som sørger for å transportere oksygen og næring rundt i kroppen din.

Dette kan jeg dokumentere, vil du være snill å vise meg hvor du har fått dine ideer fra?

Døden er en dum ting hvis den er unødvendig. For gamle og syke er døden naturlig og forventet, men for unge, utsatt for ulykker eller lignende er døden dum for de etterlatte.

Den enes død påvirker mange, og det er grusomt å lese hvordan du bagatelliserer døden for de som har mistet et barn.

Gå f.eks. inn på http://www.etbarnforlite.no/ og fortell dem at døden ikke er så dum, og at du ville nektet å redde deres barn om du hadde sjansen.
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

BA. skrev:
akasha memoria skrev:Jeg mener at man ikke skal donere organer, operere vekk orgener, eller gi/ motta blod. Når jeg mottar blodet til en annen mottar jeg også hele minnet til den personen og slekten bakover. Døden er ingen dum ting, så jeg ville heller sendt organtrengende personer i døden en å motta et av mine organer. Og det er kun av hensyn til den syke..
Du er selvsagt i din fulle rett til å mene dette, men grunnlaget for å mene dette er totalt feil.

Minnet ditt ligger i hjernen, uavhengig av blodet.

Når du mottar livsviktig blod fra en annen, så mottar du ingenting annet enn en kjemisk væske, stort sett blodplasma, som sørger for å transportere oksygen og næring rundt i kroppen din.

Dette kan jeg dokumentere, vil du være snill å vise meg hvor du har fått dine ideer fra?

Døden er en dum ting hvis den er unødvendig. For gamle og syke er døden naturlig og forventet, men for unge, utsatt for ulykker eller lignende er døden dum for de etterlatte.

Den enes død påvirker mange, og det er grusomt å lese hvordan du bagatelliserer døden for de som har mistet et barn.

Gå f.eks. inn på http://www.etbarnforlite.no/ og fortell dem at døden ikke er så dum, og at du ville nektet å redde deres barn om du hadde sjansen.
Det er synd og lese hvor låst du er i dokumentert fakta. Det må jeg virkelig si. Jeg har svert mye erfaring fra sykdom, død og fortvilelse over og miste et barn. Jeg kommer ikke til og vise deg godtatt dokumentasjon fordi det finnes ikke. Men det som kan dokumenteres er hva immunforsvaret bringer med seg, og hvilke svakheter og styrker blodet tar med seg. Det er også mange historier av mennesker som har mottatt blod og organer som har hatt opplevelser av minner som ikke er deres.
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

akasha memoria skrev:
BA. skrev:
akasha memoria skrev:Jeg har svert mye erfaring fra sykdom, død og fortvilelse over og miste et barn. Jeg kommer ikke til og vise deg godtatt dokumentasjon fordi det finnes ikke. Men det som kan dokumenteres er hva immunforsvaret bringer med seg, og hvilke svakheter og styrker blodet tar med seg. Det er også mange historier av mennesker som har mottatt blod og organer som har hatt opplevelser av minner som ikke er deres.
Har du mistet ett barn har du all min sympati. Det må være det verste.
Men da har du også flere eksemplarer av dødsattester fra ulike instanser som politi og trygdekontor, samt dokumentasjon fra gravferdsbyrået. Ikke si att allt det er borte?
Jeg skal uansett ikke være smakløs og mene att du må dokumentrere det, men det høres liksom ikke noe troverdig ut. Folk som lyver med overlegg er det verste som finnes vet du.

Og donere organer som man uansett ikke har bruk for er edelt og generøst. Det kan hjelpe mange veldigt. Men det betyr kansje ikke noe heller?

Att man kan overta minner ved blodtransplantasjon o.l må være tull selfølgelig.
Jeg kjenner flere som har motatt blod, det er helt vanligt ved operasjoner, fødsler og flere typer behandlinger. Jeg har aldri hørt den ideen din der før.

Hadde det eventyret der vert sant, må det jo ha vert helt supert, for da hadde man fått andres erfaringer og lærdom med seg på kjøpet helt gratis.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Metodisten skrev:
akasha memoria skrev:
BA. skrev:
akasha memoria skrev:Jeg har svert mye erfaring fra sykdom, død og fortvilelse over og miste et barn. Jeg kommer ikke til og vise deg godtatt dokumentasjon fordi det finnes ikke. Men det som kan dokumenteres er hva immunforsvaret bringer med seg, og hvilke svakheter og styrker blodet tar med seg. Det er også mange historier av mennesker som har mottatt blod og organer som har hatt opplevelser av minner som ikke er deres.
Har du mistet ett barn har du all min sympati. Det må være det verste.
Men da har du også flere eksemplarer av dødsattester fra ulike instanser som politi og trygdekontor, samt dokumentasjon fra gravferdsbyrået. Ikke si att allt det er borte?
Jeg skal uansett ikke være smakløs og mene att du må dokumentrere det, men det høres liksom ikke noe troverdig ut. Folk som lyver med overlegg er det verste som finnes vet du.

Og donere organer som man uansett ikke har bruk for er edelt og generøst. Det kan hjelpe mange veldigt. Men det betyr kansje ikke noe heller?

Att man kan overta minner ved blodtransplantasjon o.l må være tull selfølgelig.
Jeg kjenner flere som har motatt blod, det er helt vanligt ved operasjoner, fødsler og flere typer behandlinger. Jeg har aldri hørt den ideen din der før.

Hadde det eventyret der vert sant, må det jo ha vert helt supert, for da hadde man fått andres erfaringer og lærdom med seg på kjøpet helt gratis.
Det er forkastelig av det og påstå at jeg lyver om noe slikt! Vi snakket ikke om slik dokumentasjon vi snakket om jeg kunne bevise at minnet blir overført via organer og blod.

Det betyr noe og hjelpe ande selvfølgelig, men det er ikke alltid noe som er regnet som en hjelpende hånd får et bra utfall. Man kan mene noe med de beste hensikter men er det alltid så godt på sikt?

Det er ikke tull.. Når man mottar andres kropp mottar man også antistoffer, uoppdagede sykdommer, allergier, dna og etter min mening også minner.

Det hadde jo vert bra det men det finnes også en bakside av den medaljen..
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg lurer nå mest på hvor sjelen egentlig ligger... Den ene mer påståelig enn den andre sier at akkurat han/hun har rett fordi de "vet" det. Er den i hjertet? Er den i blodet? Er den i levra? Er den i panna? Er den i hjernen? Eller svever den rundt oss i auraen eller bare et sted i periferien, forankret med en sølvtråd i kroppen?
Beklager, men jeg tror ikke noen kan svare bastant på dette! Ikke en gang vitenskapen har forsket seg helt ferdig på dette...

Derfor ber jeg deg akasha om å slutte å spre usannheter på et offentlig forum. Især i en sak der du kan risikere å overtale folk til å la være å hjelpe syke og skadde mennesker! Jeg vet om mange som har fått både blod og organer fra andre, og jeg har aldri hørt at noen av dem har fått nye minner, kunnskaper eller sykdommer/allergier!

Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: alt hadde vært så mye bedre hvis folk her kunne ha vært ydmyk nok til å innrømme at de tror istedet for å påstå at de vet...
Antall ord: 199
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Svartepus skrev:Jeg lurer nå mest på hvor sjelen egentlig ligger... Den ene mer påståelig enn den andre sier at akkurat han/hun har rett fordi de "vet" det. Er den i hjertet? Er den i blodet? Er den i levra? Er den i panna? Er den i hjernen? Eller svever den rundt oss i auraen eller bare et sted i periferien, forankret med en sølvtråd i kroppen?
Beklager, men jeg tror ikke noen kan svare bastant på dette! Ikke en gang vitenskapen har forsket seg helt ferdig på dette...

Derfor ber jeg deg akasha om å slutte å spre usannheter på et offentlig forum. Især i en sak der du kan risikere å overtale folk til å la være å hjelpe syke og skadde mennesker! Jeg vet om mange som har fått både blod og organer fra andre, og jeg har aldri hørt at noen av dem har fått nye minner, kunnskaper eller sykdommer/allergier!

Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen: alt hadde vært så mye bedre hvis folk her kunne ha vært ydmyk nok til å innrømme at de tror istedet for å påstå at de vet...
=D>

blir helt sliten av å springe etter disse ungene... :mozilla_tongue:
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Svartepus skrev:Jeg lurer nå mest på hvor sjelen egentlig ligger... Den ene mer påståelig enn den andre sier at akkurat han/hun har rett fordi de "vet" det. Er den i hjertet? Er den i blodet? Er den i levra? Er den i panna? Er den i hjernen? Eller svever den rundt oss i auraen eller bare et sted i periferien, forankret med en sølvtråd i kroppen?

Da har de menneskene som du kjenner vert heldige :)
Jeg mener sjelen sitter i pinjalkjertelen. Etter hva jeg har lest. Mange kulturer og relgioner mener at sjelens sete er det tredje øyet.

Jeg er lei av folk som ikke kan innse at det som er regnet som varmhjertelighet i dag kansje ikke er så varmhjertelig på sikt. Dere må gjerne kalle meg ond eller uvitende. Men jeg har studert masse som har ført til mine meninger idag og jeg mener jo selvfølgelig at jeg har rett i mine meninger, jeg skriver at jeg ikke er sikker når jeg ikke er sikker.
Om jeg hadde kunnet overtale folk til og ikke gi vekk blodet og organene sine ville jeg vert forferdelig glad for det.. Det er etter min mening bedre å dø en å motta andres kropp i sin.

Dagens vitenskap er den dummeste og mest mangelfulle vitenskapen noensinne. Og jeg setter ikke all min lit til den som mange andre på dette forumet gjør.
Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Du skriver noe av det dummeste jeg i mine alle år her på forumet har sett.

"Dagens vitenskap er den dummeste og mest mangelfulle noensinne.." Sier du.

Du mener alltså att vitenskapen var mindre dum før da nødvendigvis.
Den har blitt dummere med tiden...

Den va alltså mindre mangefull før...Den samler alltså ikke på seg mere data ettersom forskning pågår.
Den lekker ut tydligvis så det blir mindre... :lol:
Siden "den er den mest mangefulle noensinne"......Jeg gir meg over.

Og hva er pinjalkjertelen ?
Jeg søker på nettet og ordet finnes ikke i medisinsk eller anatomisk vokabular.

"Det er bedre og dø en og mota andres blod.."

Du må ha en skrue løs i hode. For noe tull du tagger ned dette forumet med Finn deg ett barneforum. :lol:
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Metodisten skrev:Du skriver noe av det dummeste jeg i mine alle år her på forumet har sett.

"Dagens vitenskap er den dummeste og mest mangelfulle noensinne.." Sier du.

Du mener alltså att vitenskapen var mindre dum før da nødvendigvis.
Den har blitt dummere med tiden...

Den va alltså mindre mangefull før...Den samler alltså ikke på seg mere data ettersom forskning pågår.
Den lekker ut tydligvis så det blir mindre... :lol:
Siden "den er den mest mangefulle noensinne"......Jeg gir meg over.

"Det er bedre og dø en og mota andres blod.."

Du må ha en skrue løs i hode. For noe tull du tagger ned dette forumet med Finn deg ett barneforum. :lol:
Takk for det.

Vi har bare startet på nytt med vitenskapen vår, Feks oldtidens egypt hadde mest sannsynlig 36000 år med kunnskap og vitenskap langt over dagens. Store filosofer som bl annet Pytagoras som vi verdsetter så høyt i vår vitenskap ventet i 20 år for og slippe inn i egyptiske templer for og lære av dems kunnskap, alle templer i egypt er en bok i seg selv og er ikke bare bykket geometrisk korrekt men også etter naturlige prinnsipper for og etterligne naturlige organismer. De har også diverse krukker og kar og statuer som er laget av noen av verdens hardeste bergarter som vi i dag ikke engang hadde våget og gå løs på med våres verktøy. Og også disse krukkene er totalt geometrisk korrekte. Ikke bare inneholder deres vitenskap matematikk, geometri, musikk, astrologi og masse annet som vi har idag men også diverse "paranormale" ting som vi ikke har peiling på idag.

Det er ikke alt du kan søke etter på nettet som er det eneste fakta i værden vettu. Pinjalkjertelen er en endokrin kjertel som befinner seg rett bak pannen, (det tredje øyet) Den produserer bl. a Melatonin og mest sannsynlig DMT. Pinjalkjertelen finnes i alle dyr og mennesker.

Døden er ingen dårlig ting. Men det er det etter min mening og motta organer og blod.
Antall ord: 368

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Metodisten »

Om oltidens Egypt hadde "36000 år med kunnskap til da (alltså bakover i tid), langt over dagens", ville den kunnskapen hovedsaklig omhandlet steinalderen og dens fascinerende steinverden.

Om Pytagoras som du ikke syns allverden om hadde ventet i 20 år for å slippe inn for å lære av denne mystiske kunnskap, ja, så hadde jo han overlevert den i sine skrifter til sin samtid og videre til oss nå.
Alltså ville det være inkludert i vår viten nå.

Att de hadde krukker og kar er ikke spessielt. De hadde de i steinaldren også.
Att de skulle være av "verdens hardeste steinsorter som vi ikke hadde våget og gå løs på med våre verktøy", er sprøyt som det meste av allt annet du skriver.
Det finnes ingen bergarter på jorden som ikke kan bearbeides med wolfram stål , diamant eller eller laser.

Og hvordan kan du påstå att de hadde paranormal kunnskap som vi ikke har ??????
Det forutsetter jo att du vet hva det var de visste, siden du kan konkludere med att," det var ting vi ikke har peiling på i dag."
Herregud.
Slutt å grise til forumet.
Antall ord: 195

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Hm..
Jehovas vitner, nekter ikke de å mottat blodoverføring også ? :mozilla_innocent:
Antall ord: 10
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Metodisten skrev:
Den kalles pinealkjertelen... En liten utposning på epithalamus med endokrint vev som produserer bl.a. melatonin. Så ja, den finnes, men om sjelen sitter der og om den er så paranormalt spennende som mange mener, er det nok ingen som vet sikkert.

Til opplysning til Akasha og andre så stoler jeg faktisk ikke blindt på all vitenskap. Men jeg stoler heller ikke på selvutnevnte allvitere som påstår at de vet med sikkerhet hvordan hele universet henger sammen eller hele meningen med livet... Man skal være ganske så sikker i sin sak når man går ut på et offentlig forum og påstår at vitenskapen er mangelfull og feilaktig, mens man selv har alle de korrekte svarene på hvordan ting henger sammen. Da må man faktisk være selveste Gud, og det er det nok ingen her på forumet som kan skryte på seg...

Jeg er skeptisk til en god del, men tror på mye. Akkurat derfor sier jeg at jeg tror, ikke at jeg vet. Det som er min selvkonstruerte viten er slett ikke det samme som noen andres. Vi er alle her for å lære, og derfor bør vi hoppe ned fra våre "guddommelige" pidestaller og innrømme at vi tror mye og vet lite.

Jeg tror at hvis noen trenger en nyre og jeg har en nyre som passer kroppen deres, er det et tegn på at jeg burde gjøre dette for et medmenneske i nød. Hvis personen ellers er temmelig ung og frisk, blir det bare ondskapsfullt å si nei til å hjelpe.

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, akasha, men jeg regner med du er ung nok til at du ennå har en del tid igjen på jorda. Kan du med hånda på hjertet si at hvis du en dag får begynnende nyresvikt og legen sier at du kan velge mellom å:
1. få donert en passende nyre og mest sannsynlig bli frisk igjen, 2. måtte ta dialyse oftere og oftere for å rense blodet, og i verste fall til slutt dø, så hadde du valgt det siste? Uten å nøle?
Og hvis din beste venn/kjæreste/slektning e.l. hadde trengt et organ fra deg, så hadde du faktisk sagt nei? Hvis ditt barn hadde fått kreft og kunne blitt reddet av akkurat din ryggmarg, hadde du da sett henne/ham inn i øynene og sagt: "nei vennen, mamma vil heller la deg dø"?
Antall ord: 432
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links