Skjønte du ikke at førsteinnlegget var intet annet enn ironisk bullshit og sarkasme?Xirque Z'dataan skrev: "Fader vår, du som er i himmelen: BLI DER!!!!!!!!!!!!!"
I alle fall om dette er den "gode" guden som kristne snakker om.
Fakta, teori & skepsis ⇒ gud elsker oss alle!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Re: gud elsker oss alle!
Antall ord: 42
<^~--rutangis--~^>
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2006 12:34
- 18
- Kjønn (valgfri): Andrgyn
- Lokalisering: Hades
- Blitt takket: 1 gang
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2007 13:03
- 17
ChopSuey skrev:men bare for å være sikker på at du ikke gjør no dumt som får han til å slakte deg..
-ikke jobb på søndager!! denne dagen skal man slappe av og tilbe gud, hvis ikke skal du dø.. så hvis du jobber på bensinstasjon er du i stor fare her :/
-hvis du er homofil så må du alikevel anstrenge deg for å holde deg vekk fra gutter, har du sex med samme kjønn må du dø..
-hvis du ikke hører på mor og far skal du dø.. helst ved steining
-og aldri aldri vær utro, dette sårer ikke bare din nærmeste men også deg når du senere skal bli drept for det..
og ikke glem, gud elsker oss alle og viser bare kjærlighet!! pris herren!
Hehe, det har jo ikke noe med Gud å gjöre. De der "lovene" er det jo mennesker som har funnet opp:)
Antall ord: 156
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Mick Wild skrev:ChopSuey skrev:men bare for å være sikker på at du ikke gjør no dumt som får han til å slakte deg..
-ikke jobb på søndager!! denne dagen skal man slappe av og tilbe gud, hvis ikke skal du dø.. så hvis du jobber på bensinstasjon er du i stor fare her :/
-hvis du er homofil så må du alikevel anstrenge deg for å holde deg vekk fra gutter, har du sex med samme kjønn må du dø..
-og aldri aldri vær utro, dette sårer ikke bare din nærmeste men også deg når du senere skal bli drept for det..
Hehe, det har jo ikke noe med Gud å gjöre. De der "lovene" er det jo mennesker som har funnet opp:)
Jepp. Er ikke religion en fin ting? :-D
Det eksisterer ingen gud, det eksisterer ingen høyere makt som vi skal underkastes.
Det er bare oss mennesker, dyrene og jorda..Meningen med livet er at du skal ha det godt, du skal gjøre hva du føler er riktig for deg.
Det eneste du trenger å passe på, er at du er snill med folk og fe. Det har du ikke vondt av.
Det mange mennesker "tror" er gud, er egentlig lys og kjærlighet og det som er i ditt hjerte
Antall ord: 251
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
Men alle elsker ikke Gud.ChopSuey skrev: gud elsker oss alle
Antall ord: 11
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2007 12:01
- 17
- Lokalisering: Akershus
Gud elsker pokker meg ingen. Forklaringa er enkel........han finnes faktisk ikke
Og om han skulle finnes, så driter han griselangt i oss her på jorda.
Antall ord: 26
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2007 10:17
- 17
ChopSuey skrev:men bare for å være sikker på at du ikke gjør no dumt som får han til å slakte deg..
Antall ord: 135
Slipknot!! Maggot 4 life
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2008 21:54
- 16
- Lokalisering: Great Britain
Jeg tror det finnes noe rundt oss som vi kaller Gud,kraften...energien i universet...folk kaller det bare for forskjellige ting
Jeg føler ikke selv at jeg kan si at tingene som skjedde med menneskene og profetene i de forskjellige religionene er bare tull.Selv tror jeg at noen av de tingene kan ha skjedd...noen av dem kan ha hatt åpenbaringer...kontakt med en høyere kraft...Men tror selve budskapet kan ha bli tolket forskjellige av menneskene som mottok det. Selv tviler jeg på at kun et utvalgt folk som gjør visse ritualer kommer til himmelen, mens resten av oss blir dumpa i helvete
Tror at Gud/den høyere kraften/lyset/kjærlighet eller hva en vil kalle det er rettferdig og er ikke veldig rettferdig hvis et god hjertet menneske ska brenne for alltid i ilden, mens noen som er en slabbedask og fant som er medlem av en eller annen religion kommer til himmelen og har det berre lækkert
Er litt usikker selv på hva som kommer til å skje når jeg dør, men håper på at så lenge jeg er glad, er takknemlig for det jeg har i livet mitt og hjelper mine med mennesker at det ska gå godt med meg på den andre sia
Jeg føler ikke selv at jeg kan si at tingene som skjedde med menneskene og profetene i de forskjellige religionene er bare tull.Selv tror jeg at noen av de tingene kan ha skjedd...noen av dem kan ha hatt åpenbaringer...kontakt med en høyere kraft...Men tror selve budskapet kan ha bli tolket forskjellige av menneskene som mottok det. Selv tviler jeg på at kun et utvalgt folk som gjør visse ritualer kommer til himmelen, mens resten av oss blir dumpa i helvete
Tror at Gud/den høyere kraften/lyset/kjærlighet eller hva en vil kalle det er rettferdig og er ikke veldig rettferdig hvis et god hjertet menneske ska brenne for alltid i ilden, mens noen som er en slabbedask og fant som er medlem av en eller annen religion kommer til himmelen og har det berre lækkert
Er litt usikker selv på hva som kommer til å skje når jeg dør, men håper på at så lenge jeg er glad, er takknemlig for det jeg har i livet mitt og hjelper mine med mennesker at det ska gå godt med meg på den andre sia
Antall ord: 218
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least
Hide post links |
Take that back betch!!!! Ellers sender jeg Jehovas Vitner på døren din!!!Fatboy skrev:Gud elsker pokker meg ingen. Forklaringa er enkel........han finnes faktisk ikke
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Hvor har du fått den fasitten ?Deep Space skrev:Mick Wild skrev:ChopSuey skrev:men bare for å være sikker på at du ikke gjør no dumt som får han til å slakte deg..
Jepp. Er ikke religion en fin ting? :-D
Det eksisterer ingen gud, det eksisterer ingen høyere makt som vi skal underkastes.
Det er bare oss mennesker, dyrene og jorda..Meningen med livet er at du skal ha det godt, du skal gjøre hva du føler er riktig for deg.
Det eneste du trenger å passe på, er at du er snill med folk og fe. Det har du ikke vondt av.
Det mange mennesker "tror" er gud, er egentlig lys og kjærlighet og det som er i ditt hjerte
Kan jeg få ett kopi?
Antall ord: 266
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Vel, den som kaster den første steinen, må ransake seg selv
Antall ord: 12
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Apr 2007 22:41
- 17
- Kjønn (valgfri): jiiinte
- Lokalisering: rygge
Kanskje noen her skulle lese himmelske samtaler :mozilla_wink:
Antall ord: 9
:-)smil til verden,og den smiler tilbake:-)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2008 20:34
- 16
- Kjønn (valgfri): Night Princess
- Lokalisering: Sandnes
På søndager bør man kanskje tenke litt på å ta det litt med ro, men jeg tviler på at Gud vil forakte deg hvis du ikke gjør det..
De to andre "teoriene" dine er bare tull. Regler og normer fra gamledager, f.eks. at man ikke kan være homofil, er det ikke Gud som har lagd! Det er mennesker som har fordommer mot homofile.
Gud har aldri, og kommer aldri til å drepe folk fordi de ikke hørte på foreldrene sine eller noen av dine andre "teorier"! Det eneste jeg syns var riktig i ditt innlegg var at vi skal prise ham, og at han elsker oss..
(Hvis debatten er ment ironisk, er det nesten umulig å lese seg frem til. Ironi og sarkasme er FØRST OG FREMST et muntlig virkemiddel.)
De to andre "teoriene" dine er bare tull. Regler og normer fra gamledager, f.eks. at man ikke kan være homofil, er det ikke Gud som har lagd! Det er mennesker som har fordommer mot homofile.
Gud har aldri, og kommer aldri til å drepe folk fordi de ikke hørte på foreldrene sine eller noen av dine andre "teorier"! Det eneste jeg syns var riktig i ditt innlegg var at vi skal prise ham, og at han elsker oss..
(Hvis debatten er ment ironisk, er det nesten umulig å lese seg frem til. Ironi og sarkasme er FØRST OG FREMST et muntlig virkemiddel.)
Antall ord: 134
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
Ja, trådstarter var sarkastisk.Mathema skrev:(Hvis debatten er ment ironisk, er det nesten umulig å lese seg frem til. Ironi og sarkasme er FØRST OG FREMST et muntlig virkemiddel.)
Antall ord: 31
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
Nå har jeg lest gjennom tråden... OoooWHooooo HAHAHAHAHA , Takk gud for Latteren - Takker dere Romaper-HU-mans fenomenale cosmiske skuespillere-- for underholdninga- Chill, dette er pokker meg humor på høyt plan! *bukker&nikker*
Antall ord: 35
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |