Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Prosjektet
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Mar 2008 14:30
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: På flyttefot
Hm.. Dette var visst en feilposting. Beklager posten
Antall ord: 8
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Re: ..
Veit egentlig ikkje kva eit spøkelse vil gje utslag på, burde vel helst vore ein detektor som reagerer på forandring i eit enda større område enn det infraraude og gjerne reagerte på brå temperaturforandringer samt lyd...veit eg er kravstor nå...hehe...men skal ein sette i gang eit prosjekt burde man i det minste satse litt...BA. skrev:Tror du et spøkelse vil gi utslag på en infrarød beegelsesdetektor? Eller tenkte du på en annen type?madjava skrev:Korleis har du tenkt dette prosjektet da?Jerker skrev:Selvfølgelig godtar jeg alle svar!
Jeg la ikke ut dette innlegget for å gå nærmere inn på the blair witch, eller å prate om hvor "dust" jeg er, jeg stilte ett enkelt spørsmål om det er noen der ute som kunne tenke seg å sette sammen et eget prosjekt om paranormale aktiviteter...
Skjønner at du vil ha med deg fleire personer. Er det snakk om å filme paranormal aktivitet? I så fall må du la dato og klokka synast på filmen mens du filmer samt gjerne sette opp ein bevegelsesdetektor som setter i gang filminga viss det er snakk om å vente på at det ska skje noko paranormalt. Veldig greit med eit filmkamera som tek opp 3 sekund før filminga vert sett i gang, da burde du få med deg alt liksom.
Jeg ville vel trodd at et kamera som tar opp kontinuerlig til en harddisk e.l. ville vært bedre. Full kvalitet innebærer vel 4 Gb/time, så med dagens store harddisker burde det være mulig å lagre hele natten på en disk.
Yepp...harddisk-opptaker hadde vore smart...og om så er kunne ein sikkert mekka saman ein liten pc med fleire hardisker samt fleire typer kamera som kunne filma fleire deler av spekteret direkte inn på pc'n...
Kanskje ein ide å søke EØS-midler til prosjektet slik at ein kan skape kontakt over landegrensene for spøkelsene...
Antall ord: 329
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Tror nokikke spøkelsene gir noe utslag som helst. Så lenge de ihverfall oftest kun foregår inne i hodene på folk, så er det lite sannsynlig de vi feste seg på film uansett.madjava skrev:Veit egentlig ikkje kva eit spøkelse vil gje utslag på, burde vel helst vore ein detektor som reagerer på forandring i eit enda større område enn det infraraude og gjerne reagerte på brå temperaturforandringer samt lyd...veit eg er kravstor nå...hehe...men skal ein sette i gang eit prosjekt burde man i det minste satse litt...
Yepp...harddisk-opptaker hadde vore smart...og om så er kunne ein sikkert mekka saman ein liten pc med fleire hardisker samt fleire typer kamera som kunne filma fleire deler av spekteret direkte inn på pc'n...
Kanskje ein ide å søke EØS-midler til prosjektet slik at ein kan skape kontakt over landegrensene for spøkelsene...
Antall ord: 154
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Fytti heite, her var det mye flisespikkeri og unødvendig kverulering. Spørsmålet er: Vil noen være med på prosjektet? Ja eller nei.
For the record synes jeg det høres ut som et interessant prosjekt, jeg. Så sant det gjøres seriøst og profesjonelt, og i samarbeid med folk som vet hva de driver med. Da kan det bli innmari spennende greier. Serien Most Haunted ( http://www.livingtv.co.uk/mosthaunted/ ) er jo helt fantastisk, og kjempepopulær i England. Er det noe lignende den du tenker, bare ikke serie, men film?
For the record synes jeg det høres ut som et interessant prosjekt, jeg. Så sant det gjøres seriøst og profesjonelt, og i samarbeid med folk som vet hva de driver med. Da kan det bli innmari spennende greier. Serien Most Haunted ( http://www.livingtv.co.uk/mosthaunted/ ) er jo helt fantastisk, og kjempepopulær i England. Er det noe lignende den du tenker, bare ikke serie, men film?
Antall ord: 96
Hide post links |
Du virker ikke særlig imøtekommendeJerker skrev:Jeg veit jo selvfølgelig hvordan det gikk med dem, er dere gale!!??? Men det er jo ingen lov som sier at man kan lage sitt eget prosjekt?? Og hvis dere ikke bryr dere, trenger dere ikke svare heller....
Si meg Jerker, veit du hvilket element du er? Ild kansje? Du virker litt hysterisk, på en god måte. Klassisk ild"symptom"
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Mar 2008 18:15
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: fer alt æ veit,norge
skal du skrive ett eller annet om dette.må du ha en del historie om emnet,selv innsikt og forståelse.neida ingen kommer å tar en,eller det er ingen som blir borte pga dette.hvorfor lar folk seg skremme av slikt
Antall ord: 42
reina
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Feb 2008 22:50
- 16
He... spennende. Men hva blir storryen? Et spøkelse her... et spøkelse der. Og tenk så kjipt. Når du virkelig har "fanga" spøkelse på film vil alle tro det er filmtriks. Men såvidt jeg vet er det forstatt bestående stor pengedusør til den som virkelig kan bevise på film at folk kan gå igjen. Men hvem som skulle betale husker jeg ikke... hadde vært praktisk å vite. Uansett: Lykke til. Jeg kommer iallefall til å se filmen :mozilla_smile:
Antall ord: 84
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Kanskje spøkelsa har teke Jerker...lenge sia det har kome svar liksom...
Antall ord: 13
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |