Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan spøkelser gi mennesker sykdomer?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Re: Kan spøkelser gi mennesker sykdomer?

Innlegg av open_palm »

madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:
hansemann skrev:Kan spøkelser gi deg sykdomer, fysiske sykdom og plager :mozilla_surprised:
Bare viss du trur fullt og fast på spøkelsers tilstedeværelse...

Du bør med andre ord være bra frisk for å bli innlagt på sjukehus eller tru på spøkelser...jaffal viss du ska overleve...
er du sikker på at man må tro fullt og fast?

hehe ja man skal være frisk for å tåle å havne på sykehus=)
Har sjekka krystallkulene mine...tvillinger...heilt og holdent...
så da blir man ikke påvirket av en ånd med mindre man tror fullt og fast på at den er der??
Antall ord: 112
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

open_palm skrev:
madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:
hansemann skrev:Kan spøkelser gi deg sykdomer, fysiske sykdom og plager :mozilla_surprised:

Du bør med andre ord være bra frisk for å bli innlagt på sjukehus eller tru på spøkelser...jaffal viss du ska overleve...

så da blir man ikke påvirket av en ånd med mindre man tror fullt og fast på at den er der??
Skjønner ikkje at du absolutt ska ha eit svar på kva eg meiner om dette...eg forteller da bare det som er allmeint akseptert i ein mindre krets av paranormale tilhengere...type gaupen...det har da ikkje noko med mine meininger å gjere...
Antall ord: 158
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av open_palm »

madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:

Skjønner ikkje at du absolutt ska ha eit svar på kva eg meiner om dette...eg forteller da bare det som er allmeint akseptert i ein mindre krets av paranormale tilhengere...type gaupen...det har da ikkje noko med mine meininger å gjere...
men du virker så sikker så jeg vil jo får klarhet i hva du egentlig mener og hvor det kommer fra,som dere pleier å si "om det er noe hold i teorien"..Og om man skal si til folk at de ikke kan påvirkes av ånder med mindre man tror full tog helt på ånder så burde man jo kunne forklare hvorfor det er slik..jeg spør jo fordi jeg er nyskjerrig på hvor du har fått det fra.Hva som er alment akseptert i en mindre krets og hva som er riktig er jo ikke en og samme ting=)
krystallkulene?sa de det?
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19

Innlegg av madjava »

open_palm skrev:
madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:
open_palm skrev:

men du virker så sikker så jeg vil jo får klarhet i hva du egentlig mener og hvor det kommer fra,som dere pleier å si "om det er noe hold i teorien"..Og om man skal si til folk at de ikke kan påvirkes av ånder med mindre man tror full tog helt på ånder så burde man jo kunne forklare hvorfor det er slik..jeg spør jo fordi jeg er nyskjerrig på hvor du har fått det fra.Hva som er alment akseptert i en mindre krets og hva som er riktig er jo ikke en og samme ting=)
Nei nei nei...ikkje "full tog helt"...det er jo riv ruskete galematias...fullt og fast...fullt og fast...ikkje blande korta... :)

Eg er sikker på at dette er alment akseptert i ein mindre krets...men eg er ikkje sikker på om det er reellt det denne mindre kretsen har akseptert...men om dette ikkje er riktig...kva har du å tilføre som er riktigere?
Antall ord: 283
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av open_palm »

madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:
open_palm skrev:
madjava skrev:
Nei nei nei...ikkje "full tog helt"...det er jo riv ruskete galematias...fullt og fast...fullt og fast...ikkje blande korta... :)

Eg er sikker på at dette er alment akseptert i ein mindre krets...men eg er ikkje sikker på om det er reellt det denne mindre kretsen har akseptert...men om dette ikkje er riktig...kva har du å tilføre som er riktigere?
aah skjønner=) nei sorry at jeg blanda kort :D Jeg har opplevd folk som ikke tror på ånder fullt og fast,som har blitt påvirket ganske bra av dem,slue gærninga... :mozilla_undecided:
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Green*Tears
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Mai 2007 10:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Green*Tears »

det var jo en mann på åndenes makt en gang som hadde masse hodepine og en av de synske der påsto det kom fra spøkelset der. Det forsvant når spøkelset forsvant.
Antall ord: 49
It's a time for everything

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Green*Tears skrev:
det var jo en mann på åndenes makt en gang som hadde masse hodepine og en av de synske der påsto det kom fra spøkelset der. Det forsvant når spøkelset forsvant.
Ja, men det er ikke det samme.
Teorien er fra det som mener og vite det, att spøkelser som ikke har armer eller bein selv stakkars, ikke kan på virke noe som helst uten tilførsel av energi.
Energien tar de fra oss. Da er det greier og slamre med dører eller hva det er de holder på med.
Da merker menneskene det som tretthet, osv.

Det er til og med historier fra hus med mye slik aktivitet, att strøm målerene viser mye større strømforbruk en det som husholdningen har brukt.
Teorier er da selvsagt att spøkelset har lært seg og ta energi fra el-nettet.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansemann
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Nov 2007 17:47
17
Lokalisering: buskerud

Innlegg av hansemann »

Tusen takk for svar, fikk satt ting i rette perspektiv, åndene tapper oss for energi o lign,,
og er med å svekker imunforsvaret, for har vi vært borte fra huset så føler du deg bedre og til du kommer hjem så tappes du liksom.. :mozilla_oops:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski

Innlegg av kaja43 »

Jeg mener at all denne tappingen dere er redd
for forutsetter at en i utganspunktet er tappet.
Dvs, at en må være svekket på en eller annen måte
for at de skal nå inn.
Har du en sterk fysikk og psyke vil du ikke bli påvirket
på noen måte.
Antall ord: 53
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2004 00:30
20
Lokalisering: Østfold, Halden

Innlegg av sahara »

Jeg har kun fått merke det på oppførsel, aldri sykdom o.l
Antall ord: 28
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links