Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBarna som gråter

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Barna som gråter

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Det er bilder er malt av barn som gråter. Det sies at om natten så begyner de å gråte blod, altså at de små dråpnde som render ned over kjinnene deres blr rødt og ser ut som blod.. Jeg vet ikke om dette er sant, men det er også en annen historie om disse bildene.

Vært bildet har en "partner" altså det er et sett med en gutt og ei jente. Min bestemor har ett av disse, og når de skilles (altså at de ikke står i samme rom osv) så sies det at de bringer det ulykke. Det var akkurat dette som skjedde hos bestemoren min når barna bodde hjemme. Det som skjedde var at de flyttet Jenta opp i stua mens gutten hang igjen i kjellarn. Så får hun høre historien om bildene så hun bestemmer hun seg for å flytte bildet ned i kjelleren igjen. Men så får hun en telefon om at sønnen hennes har kjørt av veien og har mistet førekortet.

Er dette ren tilfeldighet eller har det noe med bildene å gjøre tror dere? :mozilla_undecided:
Antall ord: 192
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Bare tilfeldigheter
Antall ord: 2
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Så fælt det med barna... Har du lest tråden til hanseman? Han har om et bilde det har vist skjedd fæle ting med de som har bilde...VERT Å LESE!!
Antall ord: 32
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Rosalind skrev:Så fælt det med barna... Har du lest tråden til Green tears? Han har om et bilde det har vist skjedd fæle ting med de som har bilde...VERT Å LESE!!
Antall ord: 35
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Rosalind skrev:Så fælt det med barna... Har du lest tråden til hanseman? Han har om et bilde det har vist skjedd fæle ting med de som har bilde...VERT Å LESE!!
Hvor finner jeg denne?
Antall ord: 38
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cella
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2008 16:34
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Sandefjord

Innlegg av Cella »

Dete er jo skummelt å tenke på da..
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Sikkert en tilfelighet, men ingen ting overrasker meg.

Sel ser jeg på disse bildene som noe mørkt og destuktivt, og ville aldri hatt et slikt bilde inni mitt hjem, og skulle jeg bort til noen som har dem så ville jeg hvertfall ikke satt med med ryggen til slikt bilde!
Antall ord: 51
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Re: Barna som gråter

Innlegg av athene1974 »

MonkeyDKrissy skrev:Det er bilder er malt av barn som gråter. Det sies at om natten så begyner de å gråte blod, altså at de små dråpnde som render ned over kjinnene deres blr rødt og ser ut som blod.. Jeg vet ikke om dette er sant, men det er også en annen historie om disse bildene.

Vært bildet har en "partner" altså det er et sett med en gutt og ei jente. Min bestemor har ett av disse, og når de skilles (altså at de ikke står i samme rom osv) så sies det at de bringer det ulykke. Det var akkurat dette som skjedde hos bestemoren min når barna bodde hjemme. Det som skjedde var at de flyttet Jenta opp i stua mens gutten hang igjen i kjellarn. Så får hun høre historien om bildene så hun bestemmer hun seg for å flytte bildet ned i kjelleren igjen. Men så får hun en telefon om at sønnen hennes har kjørt av veien og har mistet førekortet.

Er dette ren tilfeldighet eller har det noe med bildene å gjøre tror dere? :mozilla_undecided:
Hvis det er bildet med gråtende barn, gråtende gutt/pike så har jeg hatt et bilde selv.
Skjedde ikke noe skummelt med meg, eller de jeg hadde rundt meg. Tviler ikke på at det du sier om din bestemor er sant... Man kan det være tilfeldigheter som er ute og går?
Men en ting er helt sikkert og det er at mitt bilde har ikke felt noen tårer, hverken med blod eller vanlige. :)
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Skeptikerdama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2007 15:21
17
Lokalisering: Asker

Innlegg av Skeptikerdama »

:D "Alle" hadde sånne bilder på 70-tallet. Jeg også. De var billige og in. Hang overalt. De var laget i svære mengder, og det er helt urimelig å si at et billig, kitch bilde skal være årsak til alt fra branner til bilulykker.

Med andre ord - en urban legende.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

Skeptikerdama skrev::D "Alle" hadde sånne bilder på 70-tallet. Jeg også. De var billige og in. Hang overalt. De var laget i svære mengder, og det er helt urimelig å si at et billig, kitch bilde skal være årsak til alt fra branner til bilulykker.

Med andre ord - en urban legende.
Likte du bildene da? Evn FORTSATT liker?
Antall ord: 60
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Jeg hørte en historie en gang - det var venninnen min som fortalte at tanten og onkelen hennes hadde et sånt bilde, og de pleide egentlig å ha to, men det ene ble ødelagt, så det andre hang igjen på veggen. Og så hadde det blitt lekkasje akkurat der bildet hang, men det var ikke noen rør eller noe i etasjen over, for der er det bare to soverom og et kontor, og vannet kom ikke fra taket, men dannet likevel en liten dam nedenfor bildet, og det dryppet stadig vekk i den perioden da lekkasjen pågikk, men hun sa ikke noe om de sjekket hvor dryppene de så og hørte kom fra. Men ihvertfall sjekket de veggen bak bildet, og den var våt, så onkelen hennes åpnet opp veggen og sjekket for lekkasje, men det var forgjeves for 1: han fant ingen verdens ting, annet enn en vegg som var våt på en flekk, og 2: lekkasjen opphørte. Men straks de hang bildet tilbake, så begynte lekkasjen igjen. Jeg tror de kastet bildet på søpla etterhvert, for de skulle pusse opp værelset, og de har ikke blitt rammet av noen forbannelse eller noe etter at de kastet bildet, men lekkasjen opphørte, da. Det er sånne historier som man bare tenker - hæ, det går jo ikke an... Og det skal det jo egentlig ikke gjøre heller. Jeg trodde såklart på det da venninnen min fortalte det, men nå som jeg har skrevet det ned og leser det selv, så ser jeg jo at det ser ganske hysterisk og lite trolig ut... :P
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 12:34
16
Lokalisering: In between...

Innlegg av Shine »

Min søster har disse bildene. Har også hørt at hvis du skiller dem så betyr det ulykke. Hun har dem hengene sammen for hu tør ikke å skille dem. Men hadde vært artig å prøvd da.. hehe. Uff. De bildene gir meg gåsehud!!
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anne-06
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2008 01:22
16

Innlegg av anne-06 »

ÅH, de bildene!!!
Fy søren de har gitt meg mange mareritt oppover årene. Jeg har alltid hatet disse bildene, og jeg kunne aldri forstå hvorfor alle absolutt skulle ha dem!
Ett av bildene hang på "mitt" rom hos bestemor og bestefar, etter at bestemor hadde vært inne og lest fadervår over meg ble jeg alltid liggende og se på det bildet.

Jeg lå alltid og tenkte på hvorfor barnet gråt. (Jeg var jo bare et barn selv). Så dette ble jeg liggende å tenke på til jeg sovnet, og hadde grusomme mareritt. Det hele endte opp med at bestemor hengte opp jesus der istede... eller om jeg ble flyttet til et rom med jesus på veggen istede kan jeg ikke huske.

Jeg kan til dags dato ikke forstå hvorfor noen vil ha noe så grusomt som et bilde av et gråtende barn! Hadde det vært spebarn som gråter for å få mat eller oppmerksomhet så, tja, greit nok, kan kaaanskje forstå sjarmen. Men bilder av barn rundt 4-6 år med tårevåte kinn og triste blikk??? Nei fyameg!.

Var de ikke typisk fattige også? Ala Oliver Twist-hjemløse aktige?

Nei gi meg et bilde av et leende barn! Det kan jeg forstå! :D
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anne-06
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Feb 2008 01:22
16

Innlegg av anne-06 »

må bare få påpeke at marerittene var et resultat av min egen empati og svært så velutviklede fantasi rundt hvorfor disse barna gråt.

Ingen tårer av blod, og ingen andre skumle ting, enda dette bildet så absolutt hang alene.

Og etter å ha tilbragt nærmere et par hundre netter sammen med et enslig gråtende barn kan jeg betrygge om at disse bildene ikke bringer ulykke eller finner på noe som helst av ramp. Hverken sammen eller alene. :)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

Shine skrev:Min søster har disse bildene. Har også hørt at hvis du skiller dem så betyr det ulykke. Hun har dem hengene sammen for hu tør ikke å skille dem. Men hadde vært artig å prøvd da.. hehe. Uff. De bildene gir meg gåsehud!!
Bildene burde vært brent! Brent på bålet!
Antall ord: 58
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links