Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerdit forgje liv

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Shampo!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 07 Feb 2008 16:07
16

Innlegg av Shampo! »

... men back on topic. Hvordan finner man ut om sitt forrige liv? Finnes det noe man kan "gjøre" for å finne det ut uten å måtte kontakte klarsynte osv.? Jeg ble veldig nysgjerrig nå :mozilla_laughing: Dere som vet hva dere var i deres forrige liv, hvordan fant dere det ut? Finnes det bøker, nettsider ++ som handler om dette?
Antall ord: 60
Du er født som en orginal, så ikke dø som en kopi!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shampo!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 07 Feb 2008 16:07
16

Innlegg av Shampo! »

Jeg tror jeg har en liten anelse.. men veldig liten.. jeg har ikke snakket med noen klarsynte eller noen sånne heller... men.. hele livet mitt har jeg hatt en følelse.. Når jeg går tur med andre f.eks, og går forbi en stein som er her vi bor den er fra istiden og helt fantastisk diger, veier nok mange mange tonn! Den er delt i to, altså splittet. Vi snakker om at det må ha vært ekkelt å falle nedi der, da hadde vi nok dødd momentant. Det kjennes ut som om jeg "vet" hvordan det hadde vært.. å falle nedi altså. Og det er som om jeg har opplevd å bli drept på en veldig fæl måte.. jeg har hele livet hatt noen drømmer, eller mer mareritt, om at jeg er en dame fra veldig gamle dager og står med ryggen til en fjellvegg. Også står det noen bak meg og liksom skal skyte meg i ryggen med en pistol eller noe sånt. Den drømmen har jeg hatt utrolig mange ganger, helt siden 6-års alderen. Akkurat den samme drømmen. Helt prikk lik hver gang. Det er som om jeg kan kjenne redselen, fortvilelsen osv.. Nå ble dette veldig dårlig formulert og forklart, jeg snakker kun fra mine egne følelser, tanker og drømmer. Det er sikker veldig vanskelig å tro og forstå, men veldig vasnkelig å forklare.. er dette noe som stammer fra mitt forrige liv? Følelsene og drømmene og tankene er veldig sterke og "bestemte", som om jeg virkelig har kjent den samme redselen og smerten. Jeg har alltid hatt høydeskrekk, og er livredd våpen, nå tenker der sikkert at det er jo alle, men jeg er livredd dem uansett hvordan de blir "brukt" hvis de i det hele tatt gjør det. Jeg blir så redd liksom, som om jeg har blitt skutt av en. jeg kan prøve å forklare litt nærmere senere, men håper noen vet hva dette er...?
Antall ord: 343
Du er født som en orginal, så ikke dø som en kopi!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Mennesket lever her på jorder for å lære. Og vi forflytter oss fra liv til liv, fra verden til verden. Så, ja, det er godt mulig du var samurai i ditt tideligere liv. Hvordan fikk du vite det forresten? Var det gjennom drømmer? Drømmer er utrolig gode kilder til sånt, men man må jobbe litt for det, men til gjengjeld er det også den absålutt største gaven mennesker kan få. Har man kunnskapen til drømmen, ja, da har man alt, da har man livet.

Kjenner en del som har vært virkelig, virkelig kjente, spennende personer gjennom tidene.

Livet er spennende å utforske, så slutt aldrig å prøve å finne svar.
Antall ord: 115
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Shampo! skrev:... men back on topic. Hvordan finner man ut om sitt forrige liv? Finnes det noe man kan "gjøre" for å finne det ut uten å måtte kontakte klarsynte osv.? Jeg ble veldig nysgjerrig nå :mozilla_laughing: Dere som vet hva dere var i deres forrige liv, hvordan fant dere det ut? Finnes det bøker, nettsider ++ som handler om dette?

Hei. Om du har lyst, så kan du være med på kurs i drømme kunnskap og tolkning hos de absålutt beste. De er en forening med mange medlemmer fra hele landet, og holder til på Hamar, og i Trondhjem.
Jeg ser du er interesert i sånne ting, så det hadde nok vært veldig interesangt og nyttig å lære det.

Jeg kan gi deg 2 nettsider som du kan se på som begge eies av foreningen, som heter Via Somnii.

www.norskdrommeforening.no

www.viasomnii.net

Si ifra om du er interesert, så kan jeg gi deg en email adresse.
Antall ord: 166
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
welcome
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 17 Okt 2006 16:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Samurai

Innlegg av welcome »

Hei til opprinnelig tråd starter.

Jeg tror på at du kan ha vært en samurai i ditt tidligere liv. Også dine nåværende interesser kan stamme fra latente og bevarte minner, men disse er ikke tilgjengelige på vårt mentale nivå. Derfor kan vi ikke "huske" det ved tradisjonell hukommelse. Men din inkarnasjon som samurai er nedfelt i akash arkivet, hvor alle dine tidligere liv er registrert. I tillegg er dine erfaringer gjennom mange inkarnasjoner noe som ligger i deg i dag. Dine tanker og følelser er IKKE deg, men et resultat av alle dine totale erfaringer (i mange liv). Man kan få en større forståelse for hvorfor man oppfører seg, eller ER som man er i dette livet, dersom man vet hva man gjorde og hva som skjedde i forrige liv. Du nevner at du er interessert i japanske ting, sverd,osv. Det KAN selvsagt ha en naturlig forklaring, men du skal ikke UTELUKKE at dette er noe du har MED deg helt siden samurai tiden. Slik at du fornemmer gjenkjennelse av dette. (se deja vu). Jeg har en tilsvarende opplevelse.

Jeg har alltid vært fascinert av høye militære titler. Da jeg var i forsvaret ønsket jeg innerst inne å kunne gå på krigsskolen, men jeg var for dårlig fysisk . Men jeg har alltid vært tiltrukket til distingsjoner (sterner og grader på skulder klaffen). Jeg gjorde en personlig regresjon for en stund tilbake, og da finner jeg ut at jeg hadde vært en av de store hærgeneralene under romerriket. Jeg var ikke snill, jeg utnyttet mennesker, var maktsyk og var brutal. Jeg ble drept i et voldsomt slag og var iført flott general uniform. Jeg fornemmet at mange da tenkte, "Endelig, der ble vi kvitt ham". Mange var lettet over min bortgang. I andre liv var jeg andre personer som skulle ta lærdom av mine brutale og empati løse adferdsmønstre. Da hadde jeg den motsatte rollen, jeg var offeret til maktbruk. Jeg går ikke lenger inn på dette, men dette totalt sett har gjort at jeg har større forståelse for hvordan jeg er I DETTE LIVET. Det henger tydelig sammen og jeg føler mer fred og positivitet i meg etter å ha fått dette klarlagt.

Håper dette var til litt hjelp. Med beste ønsker for deg alle. :)
Antall ord: 400

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Swan_The_Mann_Slayer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Nov 2007 15:49
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: gol

Re: Samurai

Innlegg av Swan_The_Mann_Slayer »

welcome skrev:Hei til opprinnelig tråd starter.

Jeg tror på at du kan ha vært en samurai i ditt tidligere liv. Også dine nåværende interesser kan stamme fra latente og bevarte minner, men disse er ikke tilgjengelige på vårt mentale nivå. Derfor kan vi ikke "huske" det ved tradisjonell hukommelse. Men din inkarnasjon som samurai er nedfelt i akash arkivet, hvor alle dine tidligere liv er registrert. I tillegg er dine erfaringer gjennom mange inkarnasjoner noe som ligger i deg i dag. Dine tanker og følelser er IKKE deg, men et resultat av alle dine totale erfaringer (i mange liv). Man kan få en større forståelse for hvorfor man oppfører seg, eller ER som man er i dette livet, dersom man vet hva man gjorde og hva som skjedde i forrige liv. Du nevner at du er interessert i japanske ting, sverd,osv. Det KAN selvsagt ha en naturlig forklaring, men du skal ikke UTELUKKE at dette er noe du har MED deg helt siden samurai tiden. Slik at du fornemmer gjenkjennelse av dette. (se deja vu). Jeg har en tilsvarende opplevelse.

Jeg har alltid vært fascinert av høye militære titler. Da jeg var i forsvaret ønsket jeg innerst inne å kunne gå på krigsskolen, men jeg var for dårlig fysisk . Men jeg har alltid vært tiltrukket til distingsjoner (sterner og grader på skulder klaffen). Jeg gjorde en personlig regresjon for en stund tilbake, og da finner jeg ut at jeg hadde vært en av de store hærgeneralene under romerriket. Jeg var ikke snill, jeg utnyttet mennesker, var maktsyk og var brutal. Jeg ble drept i et voldsomt slag og var iført flott general uniform. Jeg fornemmet at mange da tenkte, "Endelig, der ble vi kvitt ham". Mange var lettet over min bortgang. I andre liv var jeg andre personer som skulle ta lærdom av mine brutale og empati løse adferdsmønstre. Da hadde jeg den motsatte rollen, jeg var offeret til maktbruk. Jeg går ikke lenger inn på dette, men dette totalt sett har gjort at jeg har større forståelse for hvordan jeg er I DETTE LIVET. Det henger tydelig sammen og jeg føler mer fred og positivitet i meg etter å ha fått dette klarlagt.

Håper dette var til litt hjelp. Med beste ønsker for deg alle. :)

takk for det seriøse svaret:)
Antall ord: 408
live to protect your friends. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Shampo! skrev:... men back on topic. Hvordan finner man ut om sitt forrige liv? Finnes det noe man kan "gjøre" for å finne det ut uten å måtte kontakte klarsynte osv.? Jeg ble veldig nysgjerrig nå :mozilla_laughing: Dere som vet hva dere var i deres forrige liv, hvordan fant dere det ut? Finnes det bøker, nettsider ++ som handler om dette?
Du kan forsøke en regresjonsterapaut. Men vær kristisk til hvem. Du burde finne en der du bor under gule sider eller nettkatalogen.
Antall ord: 86
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
nusse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 12 Mar 2008 17:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Odda

Innlegg av nusse »

^Takk :) Vet ikke om det var til hjelp for Shampo, men det var det for meg:) Takk til deg som skrev i stad også, det var fint, for jeg skulle akkurat til å spørr om det samme XD
Antall ord: 38
All we need is love!<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Det sies at en kan gå tilbake til tidligere liv ved hjelp av Hypnose. Har en kompis av meg som har gjort det. Han var visst fra en annen familie og greier. og fikk følelsen av å levd før. han tror underbevisstheten har en egen personlighet. Temmelig ville greier.

På engelsk kalles det Past Life regression, og det finnes hypnose Cd'er som du kan lytte til på en måned som kan få frem disse minnene.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Det sies at en kan gå tilbake til tidligere liv ved hjelp av Hypnose. Har en kompis av meg som har gjort det. Han var visst fra en annen familie og greier. og fikk følelsen av å levd før. han tror underbevisstheten har en egen personlighet. Temmelig ville greier.

På engelsk kalles det Past Life regression, og det finnes hypnose Cd'er som du kan lytte til på en måned som kan få frem disse minnene.
Men nå må vi huske på at hypnose fungerer fint som show på TV, men ikke til å finne genuine minner eller "tidligere liv".
Det som skjer under hypnose er at fantasien ens blandes med virkeligheten, og mange vil tro at det faktisk er et genuint minne.
Antall ord: 126
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
GJest

Innlegg av GJest »

Det som skjer under hypnose er at en for suggesjoner om å slappe av. Med f.eks å telle baklengs fra 100 til 1 så sier hypnotisøren at du slapper mer og mer av for hver gang.

Så kan han f.eks spør spørsmål som:
hvor var du i ditt forrige liv?
hva så du der?
Ser du noen kjennte?

De som tror på tidligere liv må få lov til å tro på det. Og for dere som tror på det. Så kan hypnose være et verktøy for å finne ut av det. Jeg har en kompis av meg som har opplevd dette, og fikk frem følelsen av å ha levd før. Spennende :)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Det er psykologer som har holdt på med hypnose, for å finne tidlige minner fra barndom o.l. og ettersom de gikk bakover, så dumpa de plutselig borti noe før. Selv om de ikke trodde på reinkarnasjon, tok nysgjerrigheten over, og de gikk lengre bakover, og fant løsningen på noen av de problemene hadde, i tidligere liv.

http://www.brianweiss.com/
As a traditional psychotherapist, Dr. Brian Weiss was astonished and skeptical when one of his patients began recalling past-life traumas that seemed to hold the key to her recurring nightmares and anxiety attacks. His skepticism was eroded, however, when she began to channel messages from "the space between lives," which contained remarkable revelations about Dr. Weiss's family and his dead son. Using past-life therapy, he was able to cure the patient and embark on a new, more meaningful phase of his own career.



/Personlig tror jeg ikke jeg som person, har levde tidligere. Men jeg tror at min sjel, overselv eller hva du kan kalle det, har skapt flere liv for å gå dypere i ulike erfaringer som menneske. Minnene fra tidligere ligger spart i min sjel. Og det jeg behøver, enten for å bli bevisst at jeg er noe mer enn dette rent fysiske, eller for å løse opp noen knuter tidligere liv laget, så får jeg minnene gjennom sjelen.
De som ikke er der for å ta inn den bevisstheten, vil aldri slike "minner" heller ikke få bevis om at de eksisterer. Alle andre opplevelse vil bortforklares som innbildning.
Det er ikke alltid at de forrige livet kommer opp i regresjon, eller "minner" Det er heller liv som vil være med på å utvide din bevissthet i dette livet.
Hinduismen lærer at vi som personer går fra liv til liv. Buddismen derimot forteller at de fleste har ingen sterk kobling til sjelen, de lever og dør. Og bare essensen av livet går videre. Men de forteller også om mestere, eller bevisstgjorte som inkarnerer hele sjelen i dette livet.
Fant en veldig spennende side om sjelens alder. Virkelig verdt å lese.

http://home.online.no/~hjgrini/sjelens-alder.htm

Det gir en god forståelse hvorfor vi er så forskjellige og tenker så ulikt.

Det å oppdage tidligere liv, handler må om å gi slipp på den begrensningen ideen og overbevisningen om at dette er det eneste. Man har kanskje ikke så mye direkte selv av denne, men den er ganske kulturelt massiv her i landet.
Det handler også om å stole på det du kjenner, selv når det motsies av folk flest.
Jo mer du stoler, jo mer får du tak på.
Antall ord: 440
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !