Healing og annen alternativ medisin ⇒ hvilke forskjellige egenskaper har varm og kald energi?
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Feb 2006 15:20
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Ingenmannsland
hvilke forskjellige egenskaper har varm og kald energi?
hva mener dere at er forskjellen i den kalde og den varme energien?
altså...jeg mener..hvilke egenskaper har varme og kulde i forbindelse med healing?
jeg bruker alltid månen for kulde og sola for varme..naturlig nok har nå fått lest litt om dette siden sist jeg skrev om varme og kalde energier, men hva mener dere?
når brukes kulde og når brukes varme?
hos meg så skjer det mest av seg selv, uten at jeg tenker spesielt på om jeg skal bruke varm eller kald, eller veksle mellom det..det bare skjer og jeg "kobler meg til" sol og måne ettersom jeg bruker det, og vet vel bare sånn av meg selv når og hvor...men slettes ikke alltid..det kan jo være veldig praktisk å vite hvordan man kan bruke dette helt bevisst også, vite hvilke ting de forskjellige kan brukes på..?
og jeg er veldig nysgjerrig på det her, men finner ingenting..er ingen kløpper på nettet heller akkurat
Noen som vet om noen bra sider med litt om dette jeg kanskje kan kikke på?
altså...jeg mener..hvilke egenskaper har varme og kulde i forbindelse med healing?
jeg bruker alltid månen for kulde og sola for varme..naturlig nok har nå fått lest litt om dette siden sist jeg skrev om varme og kalde energier, men hva mener dere?
når brukes kulde og når brukes varme?
hos meg så skjer det mest av seg selv, uten at jeg tenker spesielt på om jeg skal bruke varm eller kald, eller veksle mellom det..det bare skjer og jeg "kobler meg til" sol og måne ettersom jeg bruker det, og vet vel bare sånn av meg selv når og hvor...men slettes ikke alltid..det kan jo være veldig praktisk å vite hvordan man kan bruke dette helt bevisst også, vite hvilke ting de forskjellige kan brukes på..?
og jeg er veldig nysgjerrig på det her, men finner ingenting..er ingen kløpper på nettet heller akkurat
Noen som vet om noen bra sider med litt om dette jeg kanskje kan kikke på?
Antall ord: 187
For den fødte er døden viss, og for den døde er fødselen viss. Sørg derfor ikke over det uungåelige.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
med kald energi kan du chille folk ned i varmen.
med varm energi kan du hotte opp folk i kulda.
med varm energi kan du hotte opp folk i kulda.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Jeg opplever at den kalde energien under healing kommer med
de feminine kvalitetene og den varme med de maskuline.
Det vil da si at den kalde er omsluttende kjærlighet som
varsomt går inn i blokkeringer.
Den varme er direkte og oppleves ofte mer kraftig
uten at dette behøver å være tilfelle.
Jeg opplever også at de ulike strømmene kommer fra
uttallige sentre rundt om i universet.
Men helt generelt kan en relatere den feminine strømmen
til Maria og hennes engler og den maskuline til de ulike
Kristusenergiene.
Men hva gjør at du føler behov for å styre dette selv?
Stoler du ikke på at englene du har med deg kan se hva som trengs?
Eller er det ditt ego som vil ha styringen?
For en ting er ganske sikkert og det er at jo mer du lar
være å styre og bare er en kanal jo sterkere strøm blir
det gjennom deg.
Vi bremser healingen ved å ha personlige ønsker og føringer.
de feminine kvalitetene og den varme med de maskuline.
Det vil da si at den kalde er omsluttende kjærlighet som
varsomt går inn i blokkeringer.
Den varme er direkte og oppleves ofte mer kraftig
uten at dette behøver å være tilfelle.
Jeg opplever også at de ulike strømmene kommer fra
uttallige sentre rundt om i universet.
Men helt generelt kan en relatere den feminine strømmen
til Maria og hennes engler og den maskuline til de ulike
Kristusenergiene.
Men hva gjør at du føler behov for å styre dette selv?
Stoler du ikke på at englene du har med deg kan se hva som trengs?
Eller er det ditt ego som vil ha styringen?
For en ting er ganske sikkert og det er at jo mer du lar
være å styre og bare er en kanal jo sterkere strøm blir
det gjennom deg.
Vi bremser healingen ved å ha personlige ønsker og føringer.
Antall ord: 169
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Aug 2006 16:06
- 18
dette har vel ikke akkurat noe med dette å gjøre.. men kaja, når man opplever en isklad energi rundt seg,mens det skjer andre uforklarlige ting.. har du noen ide` på hva det er? blir alltid litt redd med engang,men så er det nesten litt godt å føle det på en måte.... hmm
Antall ord: 56
Hide post links |
Blokkeringer
Når jeg healer noen som har blokkeringer, kjenner jeg både varme og kulde. Jeg kan bli veldig varm i håndflata og få prikkinger, men jeg kan også bli kald. Så har vi disse healingguidene rundt oss også. Når åndene kommer igjennom, kjenner vi kulde. Ikke noe å være redd for, de er så snille så :mozilla_smile:
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Iskald pleier vel ofte være en sjel som ikkepassion skrev:dette har vel ikke akkurat noe med dette å gjøre.. men kaja, når man opplever en isklad energi rundt seg,mens det skjer andre uforklarlige ting.. har du noen ide` på hva det er? blir alltid litt redd med engang,men så er det nesten litt godt å føle det på en måte.... hmm
har gått over. De vibrerer på ett nivå som ofte
føles kaldt for oss.
Det kan også være sjeler som har gått over,
men da vil de ikke føles så kalde og gjerne som en
lett bris.
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Re: Blokkeringer
En kan føle kulde og varme inne i klientens aura etter hvordanizabel skrev:Når jeg healer noen som har blokkeringer, kjenner jeg både varme og kulde. Jeg kan bli veldig varm i håndflata og få prikkinger, men jeg kan også bli kald. Så har vi disse healingguidene rundt oss også. Når åndene kommer igjennom, kjenner vi kulde. Ikke noe å være redd for, de er så snille så :mozilla_smile:
h*n har det. Men jeg forsto det som spørsmålet gikk på de
ulike frekvensene vi formidler gjennom healingen?
For kvalitetene vi formidler og hva som er i klientens
aura og kropp er to ulike ting.
Men nå healer jeg ikke primært med hendene.
Jeg går ut fra hjertesenteret og og tar ned enrgier
gjennom hele kroppen og bruker kun hendene om jeg
blir ledet til det.
Antall ord: 147
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Nov 2007 01:23
- 17
Hvorfor kaller du det kristus og maria energier?
bare lurer...
bare lurer...
Antall ord: 10
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Det er omtrent sånn jeg oppfatter det også kaja 43, jeg kjenner det igjen når du forklarer det, men har ikke klart å finne ut av hvordan jeg skulle plassere eller forklare det på noen måte.
Det jeg mente er ikke at jeg selv forsøker å styre disse energiene, det bare blir sånn av seg selv, jeg føler meg egentlig mest bare som et verktøy som energien blir ledet gjennom..eller hvordan jeg nå skal forklare det. Det er klart mye som skjer og ting jeg gjør selv for å gjøre meg mottakelig og la dette skje. Men jeg bestemmer ikke selv når det blir kaldt eller varmt, jeg bare lar det som skjer skje..det eneste jeg er veldig bevisst er at jeg virkelig ønsker å hjelpe, behovet for å gi denne personen alt godt..og at jeg kjenner denne rene kjærlighetsenergien i hele meg. Jeg lurte bare på hvilke konkrete egenskaper de to forskjellige har, hva som gjør at det noen ganger er kaldt, noen ganger varmt og andre ganger igjen veksler mellom begge. Og takker for svarene, nå er jeg bittelitt klokere
Det jeg mente er ikke at jeg selv forsøker å styre disse energiene, det bare blir sånn av seg selv, jeg føler meg egentlig mest bare som et verktøy som energien blir ledet gjennom..eller hvordan jeg nå skal forklare det. Det er klart mye som skjer og ting jeg gjør selv for å gjøre meg mottakelig og la dette skje. Men jeg bestemmer ikke selv når det blir kaldt eller varmt, jeg bare lar det som skjer skje..det eneste jeg er veldig bevisst er at jeg virkelig ønsker å hjelpe, behovet for å gi denne personen alt godt..og at jeg kjenner denne rene kjærlighetsenergien i hele meg. Jeg lurte bare på hvilke konkrete egenskaper de to forskjellige har, hva som gjør at det noen ganger er kaldt, noen ganger varmt og andre ganger igjen veksler mellom begge. Og takker for svarene, nå er jeg bittelitt klokere
Antall ord: 192
For den fødte er døden viss, og for den døde er fødselen viss. Sørg derfor ikke over det uungåelige.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
...og jeg har vel ikke noe behov for å styre dette selv, det dreier seg nok mest om at jeg er nysgjerrig på det og helst liker å forstå og vite ting..men det er ikke dermed sagt at jeg føler behov for å måtte kontrollere dette selv og ta styringa jeg stoler på at det som skjer er riktig, enten jeg vet hva det er eller ikke om det var jeg som hadde den fullstendige kontroll og var den som skulle styre hele prosessen og alt som skjer, så hadde det nok vært vanskeligere å ikke tvile. Skulle bare mangle om jeg ikke skulle stole på at de kreftene som er milliarder mange ganger sterkere og større enn meg selv ikke skulle vite bedre enn meg hva som er rett og ikke
Antall ord: 133
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Aug 2006 16:06
- 18
kaja43 skrev:Iskald pleier vel ofte være en sjel som ikkepassion skrev:dette har vel ikke akkurat noe med dette å gjøre.. men kaja, når man opplever en isklad energi rundt seg,mens det skjer andre uforklarlige ting.. har du noen ide` på hva det er? blir alltid litt redd med engang,men så er det nesten litt godt å føle det på en måte.... hmm
føles kaldt for oss.
lett bris.
hmmm, har fått høre for ganske lenge siden av en som sa han var klarsynt,at en i familien min ikke har gått over enda.... og det skjer ting med meg hvor enn jeg går, og den kulda merker jeg nesten hver dag.. er det noe jeg kan gjøre for denne sjelen?om det er en i familien min så er det jo vondt å tenke på at den ikke har gått over...
Antall ord: 190
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Forde jeg opplever bland annet disse som Mestere meddoodles skrev:Hvorfor kaller du det kristus og maria energier?
bare lurer...
ulike energifrekvenser som kan kanaliseres gjennom
oss og gi healing til oss selv, klienter og Moder Jord.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
passion skrev:kaja43 skrev:Iskald pleier vel ofte være en sjel som ikkepassion skrev:dette har vel ikke akkurat noe med dette å gjøre.. men kaja, når man opplever en isklad energi rundt seg,mens det skjer andre uforklarlige ting.. har du noen ide` på hva det er? blir alltid litt redd med engang,men så er det nesten litt godt å føle det på en måte.... hmm
føles kaldt for oss.
lett bris.
hmmm, har fått høre for ganske lenge siden av en som sa han var klarsynt,at en i familien min ikke har gått over enda.... og det skjer ting med meg hvor enn jeg går, og den kulda merker jeg nesten hver dag.. er det noe jeg kan gjøre for denne sjelen?om det er en i familien min så er det jo vondt å tenke på at den ikke har gått over...
Om du føler for å hjelpe noen over så kan du snakke med de.
Selv om du ikke får svar så hører de deg når du merker nærvær.
Forklar at de kan velge å gå inn i lyset og at du kan hjelpe om de
ønsker det.
Så ser du for deg en lyssøyle og bare sender kjærlighet mens
du tilbyr de å gå inn i lyset.
Antall ord: 264
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2007 20:54
- 17
Ikke sikker på om jeg skjønte dette helt.....Du kaller Kristus og Maria mestere? el var det noen andre...kaja43 skrev:Forde jeg opplever bland annet disse som Mestere meddoodles skrev:Hvorfor kaller du det kristus og maria energier?
bare lurer...
Antall ord: 60
Queen Gorgo
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det stemmer.Queen Gorgo skrev:Ikke sikker på om jeg skjønte dette helt.....Du kaller Kristus og Maria mestere? el var det noen andre...kaja43 skrev:Forde jeg opplever bland annet disse som Mestere meddoodles skrev:Hvorfor kaller du det kristus og maria energier?
bare lurer...
Google og les så vil du finne masse info om det.
Antall ord: 76
Hide post links |