Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkyggefolket

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Biejjie skrev:Bjørn: Nettopp! :)

Det er jo selve redselen som er monstret her, og den kan man faktisk gjøre noe med.

Jo mindre redd man er og jo flinkere man blir til å holde opplevelsene på avstand (uansett hva man tolker dem som), jo bedre er det for den generelle sinnesroen og humøret.
Jeg er helt enig med deg! Beklager at jeg kalte deg eplekjekk. Trodde kanskje at du synes at folk er tåpelige fordi de tror på skyggefolk. Misforsto deg litt, sorry :oops:
Personlig tror jeg Bjørn har en god teori; at disse vesenene dukker opp fordi de senser at noen blir redde under en søvnparalyse. Mulig de har en tilknytning til astralplanet eller noe...?
Antall ord: 120
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
løøøp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2005 11:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av løøøp »

tror dere såkallte skyggefolk kan missbruke en seksuellt? jeg har opplevd mye og ha en u.k.o også kommer det en skygge som åler seg rundt meg ,jeg blir redd,men den får en slags kontroll på meg. så jeg får en slags dragning mot den. men føler at den utnytter meg og suger energien ut av meg når den kysser meg.
Antall ord: 68
jeg elsker det vakkre i det mørke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
løøøp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2005 11:06
19
Lokalisering: sarpsborg

Innlegg av løøøp »

de såkallte skyggefolka.... tror dere de kan utnytte mennesker på en seksuell måte? jeg har mye u.k.o og astral reiser mye... det pleier og komme en skygge som åler seg rundt meg, jeg kjenner frykt, men den får meg på en måte til og like den .får en slags dragning....seksuell dragning. men jeg vet at den vil meg ondt. den pleier og kysse meg og suge ut energien av meg. og når den har fått energien min så drar den og jeg føler meg utmattet når jeg våkner igjenn... off
Antall ord: 103
jeg elsker det vakkre i det mørke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Heia skrev:Jeg er helt enig med deg! Beklager at jeg kalte deg eplekjekk. Trodde kanskje at du synes at folk er tåpelige fordi de tror på skyggefolk. Misforsto deg litt, sorry :oops:
Ingen fare! :)
Heia skrev:Personlig tror jeg Bjørn har en god teori; at disse vesenene dukker opp fordi de senser at noen blir redde under en søvnparalyse. Mulig de har en tilknytning til astralplanet eller noe...?
Ja, som jeg skrev tidligere, disse opplevelsene har sammenheng med UKOer - astralreiser. De er rett og slett det beste signal man kan ha om at NÅ er kroppen og sinnet rede for det.
Antall ord: 104
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alwlyan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2005 13:15
19
Lokalisering: Gjøvik

*grøss*

Innlegg av alwlyan »

jeg har opplevd noe lignende, men har alltid egentlig tenkt at skikkelsen blir borte når jeg slår på lyset, og at det bare er frykten som sitter igjen etterpå, men kanskje det er at jeg fortsatt føler noe i rommet som gjør at jeg er redd så lenge etterpå? iallefall:

Etter at jeg flyttet til der jeg bor nå, har jeg hatt en "drøm" (eller noe..) Jeg tror jeg våkner litt sånn, rett før jeg nesten har sovnet, og ser en mørk skikkelse i rommet. Det begynte de første nettene jeg sov i den nye leiligheten. Jeg våknet og såg en skikkelse stå helt stille ved vinduet og se på meg. Jeg kvapp til og slo på lyset, da var skikkelsen borte.

Dette gjentok seg minst en gang i uken de første månedene, eneste forskjellen var at etterhvert som tiden gikk kom skikkelsen nærmere og nærmere. Av og til kunne det være bare en hånd som strakk seg ut etter meg, eller bare noe utydelig som beveget seg ved sengen. Hver gang slo jeg på lyset så raskt jeg kunne.

Jeg prøvde å la være å slå på lyset når jeg såg skikkelsen igjen, for å kanskje forstå hva han/hun ville, men har aldri klart det. Jeg tenkte først at det kanskje kunne være noe som passet på meg siden jeg flyttet til et helt nytt sted uten å kjenne noen, men tror ikke skikkelsen er der for å passe på. Hver gang jeg ser det føler jeg sann frykt, og er livredd. Det virker ikke til å være en snill ting.

Jeg snakket med forskjellige folk om dette, og da jeg sa det til moren min fortalde hun meg noe fra da jeg var liten. Jeg hadde ofte mareritt om en mørk skikkelse som følgde etter meg, og flere ganger hadde jeg blitt hysterisk og sagt at samme mannen sto i hagen vår, på veien nedenfor huset vårt eller på verandaen vår. Foreldrene mine såg ham aldri, men jeg mente likevel at han sto der og bare såg på meg.

En av de siste gangene jeg såg skikkelsen sto han over sengen min og holdt hodet mitt fast. Jeg kjende virkelig hånden hans på pannen min, og at den trykte meg ned i puten. Det gikk en stund (føltes som en evighet) før jeg klarte å bevege meg såpass at jeg fikk på lyset. Da forsvant han.
Han har aldri vært så nær før...og hånden hans virket så virkelig...
Etter det har jeg bare sett ham noen få ganger, på lenger avstand.

jeg våger ikke lenger å åpne øynene etter at jeg har lagt meg og slått av lyset, i frykt for at han skal være der. Har heldigvis ikke fått kvelningsfornemmelse eller noe sånt da...
Antall ord: 498

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alwlyan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2005 13:15
19
Lokalisering: Gjøvik

Innlegg av alwlyan »

aaargh.... jeg skulle ikke ha lest alt dette, klarer ikke tenke på annet nå! ble litt annerledes når jeg såg at andre hadde opplevt det samme (og verre)

*Ser meg over skulderen etter skygger*

hah! kommer til å være redd min egen skygge tilogmed... *sukk*
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Fawkes skrev:
Noen andre episoder er at en gang så var det en stor skygge som var like ved sengen min som jeg fikk en skikkelig ekkel følelse av.
Dette er noe av det som forundrer meg ved noen folk. Her ser de at noen står ved senger eller noe. Dvs. at det står noe fremmed, mystisk ondt og overnaturlig ved deg når man er i sin mest sårbare posisjon sengen!

Og dette er bare ekkelt?! Jeg hadde da for faen hoppa opp av senger og ropt å hojja som en annen idiot på mamma eller hvem som helst og slått på lys og bevepnet meg og greier.

Jeg synes dette svekker troverdigheten. Det er normalt å bli livredd for slik, dærfor virker det som om noe ikke er normalt her eller ikke stemmer.

Noen historier blir også satt ut for å skremme folk. Den mest geniale skremselspropagandaen er å spille på frykt og det vi ikke har kontroll over. Det er verre med frykt enn f.eks. om et spøkelse bare skulle kasta en ball på deg omtrent.

Skal ikke si at det er tull, men se på det med "black eyed kids". De dukker opp fra intet. Dvs man har ikke kontroll og kan ikke beskytte seg. De har sorte øyne. Dvs noe umenneskelig og ondt. De kommer gjerne når man er alene eller få. Ute. De spør om du kan slippe de inn og la de komme inn i bilen osv. De later til at de har skjulte hensikter. Folk "tar" seg i å nesten åpne døren med hånden mot sin vilje.

Altså her er det masse frykt ute å går. Ting vi ikke har kontroll over. Noe ukjent og truende. Det finnes vel bedre måte å skremme på.
Om det står en skygge ved sengen din når du våkner, tror jeg de fleste rett og slett blir stive av skrekk, det hadde jeg blitt! Men som jeg leste høyere opp så kan de ikke gjøre noe større fysisk skade :)
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Biejjie skrev:Jeg mente det ikke sånn.

For å sitere med selv og utheve med fet stil den delen du misset ;) :
Jeg svarte generellt, men spesielt til de som forteller de mest horrible historier og har de villeste teorier, men som likevel ikke løfter en finger for å berolige både de som har slike opplevelser og er livredde og de som ikke har opplevd noe men som likevel er blitt alldeles oppskremte. Istedet for å være til hjelp egger de hverandre opp slik at noen som leser her blir så redde at de er nødt til å sove inne hos foreldrene sine!
Forsett gjerne å fortell om opplevelsene deres (jeg finner det interessant), men når folk kommer inn hit og leser dette og sier at de er livredde og tror at det kan hende dem, synes jeg at det kan være på plass å fortelle at ingen har noensinne verken blitt skadet på noen som helst måte av kvelertakene, eller hva man nå har opplevd, eller fått noen annen mén av selve opplevelsene.

Men, ærlig talt, på meg låter det som om mange av dere bare gjenforteller ting dere har lest om, eller som venner har fortalt om, og at dere faktisk ikke har peiling på hva det handler om i det hele tatt.

Dere som har slike opplevelser, og har hatt dem lenge og ofte, burde ha lært nå at det finnes ting man kan gjøre både for å dempe/stagge redselen (som er det eneste negative i sammenhengen) og for å holde opplevelsene på avstand. Noen av dere burde også ha lært at disse opplevelsene faktisk er et tegn på at man har evnen til å ha de herligste ut-av-kroppenopplevelser.

Fortell de som er redde og urolige om det istedet.
Men dette er jo ikke spøkelser, så hvorfor skulle de med evner se dem oftere enn andre?
Antall ord: 318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolfie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2004 15:03
20
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Wolfie »

Heh.....denne tråden lever enda?.....bra?....vet ikke....interessant, ja.....
For å være helt ærlig så har en...litt sykelig?... lyst til å gå ut for å aktivt finne noen....eller egentlig hva som helst som kan virkelig bekrefte ting for meg.....

Jeg er egentlig ganske sikker på at det var definitivt skyggefolk liknende jeg møtte i fjor, men allikavel har jeg litt sperrer for å være helt sikker på at det finnes...( jeg har ikke sett noen igjen etter jeg "kastet ut" den ene..., men jeg har følt nærvær av ting...kanskje det er ånder jeg vet ikke...)

Så jeg tror jeg snart tar meg en gåtur til et nærtliggende lysløype i området....for å se om jeg kan føle, finne noe....har litt angst....
Antall ord: 133
"We run together under the blue nightsky,the north light playing over us.Chasing our prey as we do each day.Hunting,playing,mating.....life is good out here."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Biejjie »

karina skrev:Men dette er jo ikke spøkelser, så hvorfor skulle de med evner se dem oftere enn andre?
Huh...? :?:
Nå forstår jeg ikke riktig hva du mener. Hva slags evner mener du, og hvem er det som sier at de med disse evnene ser dem - hvem? - oftere enn andre...? Kan du forklare nærmere?
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Lokalisering: Drammen

Re: *grøss*

Innlegg av Roy A »

alwlyan skrev:jeg har opplevd noe lignende, men har alltid egentlig tenkt at skikkelsen blir borte når jeg slår på lyset, og at det bare er frykten som sitter igjen etterpå, men kanskje det er at jeg fortsatt føler noe i rommet som gjør at jeg er redd så lenge etterpå? iallefall:

Etter at jeg flyttet til der jeg bor nå, har jeg hatt en "drøm" (eller noe..) Jeg tror jeg våkner litt sånn, rett før jeg nesten har sovnet, og ser en mørk skikkelse i rommet. Det begynte de første nettene jeg sov i den nye leiligheten. Jeg våknet og såg en skikkelse stå helt stille ved vinduet og se på meg. Jeg kvapp til og slo på lyset, da var skikkelsen borte.

Dette gjentok seg minst en gang i uken de første månedene, eneste forskjellen var at etterhvert som tiden gikk kom skikkelsen nærmere og nærmere. Av og til kunne det være bare en hånd som strakk seg ut etter meg, eller bare noe utydelig som beveget seg ved sengen. Hver gang slo jeg på lyset så raskt jeg kunne.

Jeg prøvde å la være å slå på lyset når jeg såg skikkelsen igjen, for å kanskje forstå hva han/hun ville, men har aldri klart det. Jeg tenkte først at det kanskje kunne være noe som passet på meg siden jeg flyttet til et helt nytt sted uten å kjenne noen, men tror ikke skikkelsen er der for å passe på. Hver gang jeg ser det føler jeg sann frykt, og er livredd. Det virker ikke til å være en snill ting.

Jeg snakket med forskjellige folk om dette, og da jeg sa det til moren min fortalde hun meg noe fra da jeg var liten. Jeg hadde ofte mareritt om en mørk skikkelse som følgde etter meg, og flere ganger hadde jeg blitt hysterisk og sagt at samme mannen sto i hagen vår, på veien nedenfor huset vårt eller på verandaen vår. Foreldrene mine såg ham aldri, men jeg mente likevel at han sto der og bare såg på meg.

En av de siste gangene jeg såg skikkelsen sto han over sengen min og holdt hodet mitt fast. Jeg kjende virkelig hånden hans på pannen min, og at den trykte meg ned i puten. Det gikk en stund (føltes som en evighet) før jeg klarte å bevege meg såpass at jeg fikk på lyset. Da forsvant han.
Han har aldri vært så nær før...og hånden hans virket så virkelig...
Etter det har jeg bare sett ham noen få ganger, på lenger avstand.

jeg våger ikke lenger å åpne øynene etter at jeg har lagt meg og slått av lyset, i frykt for at han skal være der. Har heldigvis ikke fått kvelningsfornemmelse eller noe sånt da...
kjenner ei som har en ånd som er hysterisk forelsket i henne, men hun vill ikke ha han og da blir han hysterisk og gudene vet hva han er i stand til og gjøre :? Jeg ville tatt kontakt med en klarsynt eller no kanskje de vet noe, og kan få det vekk :roll:
Antall ord: 553

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Biejjie: Du skriver at ''Noen av dere burde også ha lært at disse opplevelsene faktisk er et tegn på at man har evnen til å ha de herligste ut-av-kroppenopplevelser.''

Hvorfor er dette et tegn på det? Det trengs vel ingen evner utenfor det ''vanlige'' for å oppleve Skyggefolket, ettersom de ikke er spøkelser?
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Biejjie »

karina skrev:Biejjie: Du skriver at ''Noen av dere burde også ha lært at disse opplevelsene faktisk er et tegn på at man har evnen til å ha de herligste ut-av-kroppenopplevelser.''

Hvorfor er dette et tegn på det? Det trengs vel ingen evner utenfor det ''vanlige'' for å oppleve Skyggefolket, ettersom de ikke er spøkelser?
Søvnparalyse med hypnagoge hallusinasjoner følges ofte av UKO om man ikke stritter imot, men heller lærer seg å "flyte med". Så, ja, de kan tryggt sies å være tegn på at man har evnen til å ha UKOer.

Hva mener du med spøkelser? Hvor kommer de inn i bildet?
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bjørn

Innlegg av Bjørn »

Dette er min billedlige fortolkning av det jeg opplevde. Jeg så som sagt ingenting, men kunne føle vesenet. Kroppsformen er hvertfall korrekt, selv om ansiktstrekkene er litt fri fantasi.
Håper jeg ikke tar nattesøvnen fra noen nå.
Bilde

Hun som leier underetasjen hos oss vil plutselig flytte fordi hun ikke får sove om natten. Merkelig begrunnelse, men jeg får ikkeno mer konkret ut av henne. Ikke finnes det noe rimeligere og bedre leiligheter i området heller. Hun spurte meg derimot om vi ikke snart skulle rive det gamle huset som står på tomta. Lurer på hva som holder henne våken om natta. :roll:
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Patsy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Apr 2005 14:04
19
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Patsy »

hmm.. tror faktisk jeg har opplevd noe som dette... :? jeg våknet midt på natta av at det kjentes ut som noen holdte ei hånd over halsen min, det var vanskelig å puste og jeg var livredd..! da jeg prøvde å reise meg opp fikk jeg det ikke til, føttene min streika helt! Heldigvis varte ikke opplevelsen lenge, men er usikker på om det kunne ha vært en av skyggefolket? Kunne det ha vært søvnparalyse eller hva det heter? Vet ikke helet hva det er.. Men opplevelsen var iallefall skummel! Foresten, da jeg våkna, våknet jeg med et høyt smell som hørtes ut kom fra andre delen av rommet.. og da jeg åpnet øynene var alt hvitt.. akkurat som om jeg ble blendet av noe :? men som sagt så vet jeg ikke om det har noe med skyggefolket å gjøre..., kom bare på det nårr jeg leste historiene... noen andre som tror de vet?
Antall ord: 163
..:: Ikke prøv å vær noen du ikke er ::..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links