Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Skyggefolket
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jeg har også opplevd noe av det som er beskrevet her. Fra jeg var ganske liten av har jeg opplevd mye rart. Blandt annet det med skyggene. Jeg hadde alltid hatt skygger på rommet da jeg bodde hjemme og følte at det er noe annet der.De har stått midt på gulvet,i hjørner og ved sengekanten.De har vært i forskjellige størrelser. Noen har vært høye, fra gulv til tak og noen like små som sengekanten. Husker mange episoder. En gang jeg hadde lagt meg nedpå sengen for å hvile litt kjente jeg plutselig noe som begynte å klatre opp på bena mine og videre opp til ryggen og la seg der. det skjedde flere ganger. En annen gang kjente jeg noe som tok tak i albuen min. Det var som om det var tre fingre med lange negler eller klør som klemte til og jeg har sett en liten skikkelse med hettekappe som har gått over gulvet på rommet mitt. Noen andre episoder er at en gang så var det en stor skygge som var like ved sengen min som jeg fikk en skikkelig ekkel følelse av.Truende. Jeg hadde før det snakket med en synsk dame om disse skyggene og hun sa at jeg måtte bare være sterk og kjempe i mot de. Jeg måtte si til de at de skulle slutte å plage meg å forsvinne. Jeg prøvde dette men da plutselig begynte den å bevege seg fort mot meg og la seg som en klamm, tykk tåke over og rundt meg. Da følte jeg en sånn kvelningsfølelse.Og en annengang satt jeg nede i kjellerstuen og klunket på keyboardet jeg hadde. Fra kjellerstuen er det en dør inn til et soverom som stod oppe og lyset var på. Så ser jeg først i øyekroken en tydelig svart skygge som suser forbi døren. Og jeg skvetter til og snur meg for å se men det var ingenting. Jeg fortsetter å spille litt og så ser jeg en svart tynn skygge som åler seg mot meg bortover gulvet.
Antall ord: 356
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Dette er noe av det som forundrer meg ved noen folk. Her ser de at noen står ved senger eller noe. Dvs. at det står noe fremmed, mystisk ondt og overnaturlig ved deg når man er i sin mest sårbare posisjon sengen!Noen andre episoder er at en gang så var det en stor skygge som var like ved sengen min som jeg fikk en skikkelig ekkel følelse av.
Og dette er bare ekkelt?! Jeg hadde da for faen hoppa opp av senger og ropt å hojja som en annen idiot på mamma eller hvem som helst og slått på lys og bevepnet meg og greier.
Jeg synes dette svekker troverdigheten. Det er normalt å bli livredd for slik, dærfor virker det som om noe ikke er normalt her eller ikke stemmer.
Noen historier blir også satt ut for å skremme folk. Den mest geniale skremselspropagandaen er å spille på frykt og det vi ikke har kontroll over. Det er verre med frykt enn f.eks. om et spøkelse bare skulle kasta en ball på deg omtrent.
Skal ikke si at det er tull, men se på det med "black eyed kids". De dukker opp fra intet. Dvs man har ikke kontroll og kan ikke beskytte seg. De har sorte øyne. Dvs noe umenneskelig og ondt. De kommer gjerne når man er alene eller få. Ute. De spør om du kan slippe de inn og la de komme inn i bilen osv. De later til at de har skjulte hensikter. Folk "tar" seg i å nesten åpne døren med hånden mot sin vilje.
Altså her er det masse frykt ute å går. Ting vi ikke har kontroll over. Noe ukjent og truende. Det finnes vel bedre måte å skremme på.
Antall ord: 297
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jan 2005 17:33
- 19
enig, nå er det ikke morsomt lengre...
jeg ble kjemperedd da jeg leste om skyggefolkene...spesielt den pustinga og at den kom til senga og tok kveletak... måtte ligge sammen med mamma i natt!!
kan de komme til alle plutselig?????som f eks.............meg?
jeg ble kjemperedd da jeg leste om skyggefolkene...spesielt den pustinga og at den kom til senga og tok kveletak... måtte ligge sammen med mamma i natt!!
kan de komme til alle plutselig?????som f eks.............meg?
Antall ord: 45
Hide post links |
Det er selvfølgelig normalt å bli redd, men dette er en sånn type opplevelse du instinktivt vet at du ikke kan beskytte deg mot på vanlig måte. Alle reagerer ikke likt på frykt. Noen løper av gårde skrikende, mens andre vurderer situasjonen først. Jeg feks vurderte det slik at vesenet ikke kunne skade meg fysisk og at jeg var sterk nok til å kjempe mot det psykisk, samt det at jeg ikke trodde flukt ville løse problemet. Enkelte blir handlingslammet av frykt og noen takler frykten ved å late som det ikke skjer (fortrenging).Fawkes skrev: Det er normalt å bli livredd for slik, dærfor virker det som om noe ikke er normalt her eller ikke stemmer.
Alle har vel sett skygger i øyekroken og det er heller ikke det jeg snakker om. Du vet at det ikke bare er skygger hvis du er så uheldig å bli plaget av en slik, det er mer som en gjennomsiktig mørk tåke som er mørkere enn omgivelsene. Denne "skyggen" er kald og veier faktisk litt, den føles også delvis "fast" som om den har en fysisk kropp. Enkelte blir paralyserte i kroppen eller opplever dette i halvsøvne, mens jeg var våken og til og med slo på lyset under hendelsen uten at den forsvant.
Det blir for lettvint å si at dette er søvnparalyse eller mørkeredsel. Jeg er ikke mørkeredd og var ikke paralysert eller i søvne.
Antall ord: 247
Hide post links |
Jeg tror nok man snakker om 2 forskjellige temaer her.
1: Søvnparalyse som jeg opplevd sjøl. Fikk også en følelse av ondskap, men så ingenting!
2; Skyggemennesker e.l Dette kan være noe annet!
Det viktigste man må stadfeste når det gjelder dette er; I hvilken bevissthetstilstand man var i da man så vesnene! Man må utelukke alle mulige psykologiske påvirkninger før man begynner å snakke om overnaturlige hendelser. Man vet feks at dop kan få deg til å se slanger, edderkopper etc!
Kan det være slik at man har et mareritt om et ondt vesen. Det frykten som da oppstår, kan det være den som gjør at man følr seg paralysert! Det er kun en tanke!
Synes forøvrig dette temaet er veldig interessant og jeg betviler ikke opplevelsene til dere som forteller. Det store spm er, hva er det?
Må bare si at jeg har vært opptatt av det overnaturlige lenge og hadde ikke hørt om slike skyggevesner før denne tråden dukket opp første gangen. Etter det dukket det opp veldig mange som hadde opplevet dette! Hvorfor har vi ikke hørt om dette før! Ingen fordømmelser her, bare en tanke!
1: Søvnparalyse som jeg opplevd sjøl. Fikk også en følelse av ondskap, men så ingenting!
2; Skyggemennesker e.l Dette kan være noe annet!
Det viktigste man må stadfeste når det gjelder dette er; I hvilken bevissthetstilstand man var i da man så vesnene! Man må utelukke alle mulige psykologiske påvirkninger før man begynner å snakke om overnaturlige hendelser. Man vet feks at dop kan få deg til å se slanger, edderkopper etc!
Kan det være slik at man har et mareritt om et ondt vesen. Det frykten som da oppstår, kan det være den som gjør at man følr seg paralysert! Det er kun en tanke!
Synes forøvrig dette temaet er veldig interessant og jeg betviler ikke opplevelsene til dere som forteller. Det store spm er, hva er det?
Må bare si at jeg har vært opptatt av det overnaturlige lenge og hadde ikke hørt om slike skyggevesner før denne tråden dukket opp første gangen. Etter det dukket det opp veldig mange som hadde opplevet dette! Hvorfor har vi ikke hørt om dette før! Ingen fordømmelser her, bare en tanke!
Antall ord: 210
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jan 2005 13:01
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Fredrikstad
Kryssende og sam-eksisterende verdener og dimensjoner, kan kanskje forstyrre hverandre og legge igjen eller med vilje sende vesener over for å utforske vår? Hva vet man ....... man må ikke la seg skremme opp :twisted: av noe som sannsynlighvis er 100% naturlig, men bare fremmed og nytt.
Dimensjons-kosmonauter?
Dimensjons-kosmonauter?
Antall ord: 49
Dont ever turn your back to a drug......especially when its waving a Huntingknife in your face.
[Raoul Duke]
[Raoul Duke]
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2004 19:52
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 1 gang
Hmm, kom til å tenke på hytta til besteforeldrene mine igjen jeg nå. Skrev ett innlegg her tidligere om spiritisme der. (les:https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=)
Nede i stua i den hytta, har jeg bestandig hatt en veldig ekkel følelse av å bli iakttatt fra oppe ved trappen. sånn at jeg til en stadighet må snu meg for å se om det er noen der, selv om jeg vet det ikke er det. Dette har også min søster følt, noe jeg nettopp fikk vite.
Altså for å komme til saken, Det var en gang jeg lå og ikke fikk sove, noe alle de andre hadde klart Og jeg lå slik at jeg så mot et bord og to stoler som står der oppe over trappen. Og i den ene stolen kunne jeg se at det satt en liten skygge. Den var ikke så stor, toppen rakk nesten helt øverst på ryggen og nedre del halvveis ned til gulvet. Det føltes som det var noen som satt å stirret på meg, altså samme følelse som jeg får i ryggen nede fra stua. Etter å ha ligget lenge å skimtet dette i halvmørket, bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte å skremme meg selv. Dette var helt klart en jakke noen hadde slengt fra seg. Det skulle jeg jo få se når jeg våknet opp til en lys morgen. Klarte å sovne til slutt da, og slo opp øynene om morgenen og så rett bort på stolen for å få bekreftet jakke teorien min....men stolen var tom....
Kan jo kanskje ha en forklaring dette også da...??? Var det jeg som hadde hendene rundt halsen hennes???
Nevnte jeg der.Det skal være sagt at jeg har fra jeg var liten gutt hatt en fornemmelse av å bli iakttatt inne i denne hytta
Nede i stua i den hytta, har jeg bestandig hatt en veldig ekkel følelse av å bli iakttatt fra oppe ved trappen. sånn at jeg til en stadighet må snu meg for å se om det er noen der, selv om jeg vet det ikke er det. Dette har også min søster følt, noe jeg nettopp fikk vite.
Altså for å komme til saken, Det var en gang jeg lå og ikke fikk sove, noe alle de andre hadde klart Og jeg lå slik at jeg så mot et bord og to stoler som står der oppe over trappen. Og i den ene stolen kunne jeg se at det satt en liten skygge. Den var ikke så stor, toppen rakk nesten helt øverst på ryggen og nedre del halvveis ned til gulvet. Det føltes som det var noen som satt å stirret på meg, altså samme følelse som jeg får i ryggen nede fra stua. Etter å ha ligget lenge å skimtet dette i halvmørket, bestemte jeg meg for at jeg skulle slutte å skremme meg selv. Dette var helt klart en jakke noen hadde slengt fra seg. Det skulle jeg jo få se når jeg våknet opp til en lys morgen. Klarte å sovne til slutt da, og slo opp øynene om morgenen og så rett bort på stolen for å få bekreftet jakke teorien min....men stolen var tom....
også klippet fra den andre historien.....Da vi skulle legge oss for kvelden, lå jeg ved siden av min kjæreste. Jeg sovnet rimelig fort, men ble brått vekket av min kjæreste, som sa at jeg hadde begynt å riste i hele kroppen, for deretter å ha tatt den ene hånda mi rundt halsen hennes. Dette skremte meg jo veldig, og føler kanskje at jeg var det svakeste leddet i denne seansen, og at "noen" fant meg veldig lett tilgjengelig!?
Kan jo kanskje ha en forklaring dette også da...??? Var det jeg som hadde hendene rundt halsen hennes???
Antall ord: 388
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg har skrevet tidliger i denne tråden her om venninnen min. Hun har hatt et slikt ublidt møte i sene nattetimer. Og jeg vet at hun ikke lyver! Hverken hun eller jeg trodde det var noe annet enn et psykt mareritt helt til jeg kom over denne tråden her. Men jeg tror nok at frykt kanskje maner dem frem og de tiltrekkes av steder hvor det er negativ energi.
Antall ord: 72
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2005 02:27
- 19
Det finnes hjelp å få!
Gå litt bakover i tråden, les det forrige innlegget mitt!
Store Tor, man skulle tro at dere driver og skremmer opp hverandre fordi dere vil det!
Kan dere ikke pelle dere til legen og få hjelp da, om dere er så jæ**a redde og skvettne!
Gå litt bakover i tråden, les det forrige innlegget mitt!
Store Tor, man skulle tro at dere driver og skremmer opp hverandre fordi dere vil det!
Kan dere ikke pelle dere til legen og få hjelp da, om dere er så jæ**a redde og skvettne!
Antall ord: 51
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.
Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Litt eplekjekk??
Har ikke blitt skremt av dette, jeg. Har ikke møtt noen skyggefolk heller, da
Har hatt søvnparalyse, men opplevde det ikke som noe skremmende. Ingen kalde, kvelende hender eller skumle pesende skikkelser. Bare en irriterende følelse av å ikke få snudd seg. Dette er nok søvnparalyse. Jeg lå på ryggen, hadde sovet dårlig o.s.v.
Men: I Bjørns innledende innlegg skriver han at han ikke hadde lagt seg for kvelden....kan godt være at han er psykisk ustabil, men det tror jeg ikke. Han virker meget oppegående, fornuftig og jordnær, så jeg velger å la tvilen få komme ham til gode (no offence, Bjørn). Min venninne derimot sov. Men så "våknet" hun med en liten stygg tass på brystet som prøvde å kvele henne. Hun har ikke for vane å lyve og er høyst oppegående og psykisk stabil. Om hun har drømt- meget mulig, men det er jo litt rart at det er så mange som drømmer det samme....?
Har ikke blitt skremt av dette, jeg. Har ikke møtt noen skyggefolk heller, da
Har hatt søvnparalyse, men opplevde det ikke som noe skremmende. Ingen kalde, kvelende hender eller skumle pesende skikkelser. Bare en irriterende følelse av å ikke få snudd seg. Dette er nok søvnparalyse. Jeg lå på ryggen, hadde sovet dårlig o.s.v.
Men: I Bjørns innledende innlegg skriver han at han ikke hadde lagt seg for kvelden....kan godt være at han er psykisk ustabil, men det tror jeg ikke. Han virker meget oppegående, fornuftig og jordnær, så jeg velger å la tvilen få komme ham til gode (no offence, Bjørn). Min venninne derimot sov. Men så "våknet" hun med en liten stygg tass på brystet som prøvde å kvele henne. Hun har ikke for vane å lyve og er høyst oppegående og psykisk stabil. Om hun har drømt- meget mulig, men det er jo litt rart at det er så mange som drømmer det samme....?
Antall ord: 174
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Neida, jeg mente ikke deg personlig, såklart, Heia.
Jeg svarte generellt, men spesielt til de som forteller de mest horrible historier og har de villeste teorier, men som likevel ikke løfter en finger for å berolige både de som har slike opplevelser og er livredde og de som ikke har opplevd noe men som likevel er blitt alldeles oppskremte. Istedet for å være til hjelp egger de hverandre opp slik at noen som leser her blir så redde at de er nødt til å sove inne hos foreldrene sine!
Jeg sier absolutt ikke at disse opplevelsene ikke er reelle - det er de i aller høyeste grad. MEN det finnes altså hjelp å få, og mye man kan gjøre selv også, og det finnes ingen grunn til å skremme vannet av folk. Problemet er ikke at man plutselig finner for eksempel en liten faen sittende på seg, problemet er at man blir så utrolig redd og enda mer redd fordi man ikke kan røre på seg. Redsel er en veldig alvorlig ting og kan faktisk ødelegge for folk på en slik måte at de ikke lenger føler seg trygge eller har noen glede i livet. Men, som sagt, det finnes hjelp å få.
Jeg svarte generellt, men spesielt til de som forteller de mest horrible historier og har de villeste teorier, men som likevel ikke løfter en finger for å berolige både de som har slike opplevelser og er livredde og de som ikke har opplevd noe men som likevel er blitt alldeles oppskremte. Istedet for å være til hjelp egger de hverandre opp slik at noen som leser her blir så redde at de er nødt til å sove inne hos foreldrene sine!
Jeg sier absolutt ikke at disse opplevelsene ikke er reelle - det er de i aller høyeste grad. MEN det finnes altså hjelp å få, og mye man kan gjøre selv også, og det finnes ingen grunn til å skremme vannet av folk. Problemet er ikke at man plutselig finner for eksempel en liten faen sittende på seg, problemet er at man blir så utrolig redd og enda mer redd fordi man ikke kan røre på seg. Redsel er en veldig alvorlig ting og kan faktisk ødelegge for folk på en slik måte at de ikke lenger føler seg trygge eller har noen glede i livet. Men, som sagt, det finnes hjelp å få.
Antall ord: 206
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Des 2004 19:52
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 1 gang
Flott at det finnes hjelp der ute for de som trenger det da!!
Men hva skal vi gjøre her inne om vi ikke kan legge inn ting vi har opplevd, komme med "rare" teorier, og diskutere dette oss imellom. Kan ikke starte en tråd med å spørre om noen kanskje kan bli skremt opp i senga til mamma av å lese det man vil diskutere. Noe som er skummelt for noen , trenger nødvendigvis ikke være det for andre igjen...du skjønner sikkert
Men hva skal vi gjøre her inne om vi ikke kan legge inn ting vi har opplevd, komme med "rare" teorier, og diskutere dette oss imellom. Kan ikke starte en tråd med å spørre om noen kanskje kan bli skremt opp i senga til mamma av å lese det man vil diskutere. Noe som er skummelt for noen , trenger nødvendigvis ikke være det for andre igjen...du skjønner sikkert
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg mente det ikke sånn.
For å sitere med selv og utheve med fet stil den delen du misset :
Men, ærlig talt, på meg låter det som om mange av dere bare gjenforteller ting dere har lest om, eller som venner har fortalt om, og at dere faktisk ikke har peiling på hva det handler om i det hele tatt.
Dere som har slike opplevelser, og har hatt dem lenge og ofte, burde ha lært nå at det finnes ting man kan gjøre både for å dempe/stagge redselen (som er det eneste negative i sammenhengen) og for å holde opplevelsene på avstand. Noen av dere burde også ha lært at disse opplevelsene faktisk er et tegn på at man har evnen til å ha de herligste ut-av-kroppenopplevelser.
Fortell de som er redde og urolige om det istedet.
For å sitere med selv og utheve med fet stil den delen du misset :
Forsett gjerne å fortell om opplevelsene deres (jeg finner det interessant), men når folk kommer inn hit og leser dette og sier at de er livredde og tror at det kan hende dem, synes jeg at det kan være på plass å fortelle at ingen har noensinne verken blitt skadet på noen som helst måte av kvelertakene, eller hva man nå har opplevd, eller fått noen annen mén av selve opplevelsene.Jeg svarte generellt, men spesielt til de som forteller de mest horrible historier og har de villeste teorier, men som likevel ikke løfter en finger for å berolige både de som har slike opplevelser og er livredde og de som ikke har opplevd noe men som likevel er blitt alldeles oppskremte. Istedet for å være til hjelp egger de hverandre opp slik at noen som leser her blir så redde at de er nødt til å sove inne hos foreldrene sine!
Men, ærlig talt, på meg låter det som om mange av dere bare gjenforteller ting dere har lest om, eller som venner har fortalt om, og at dere faktisk ikke har peiling på hva det handler om i det hele tatt.
Dere som har slike opplevelser, og har hatt dem lenge og ofte, burde ha lært nå at det finnes ting man kan gjøre både for å dempe/stagge redselen (som er det eneste negative i sammenhengen) og for å holde opplevelsene på avstand. Noen av dere burde også ha lært at disse opplevelsene faktisk er et tegn på at man har evnen til å ha de herligste ut-av-kroppenopplevelser.
Fortell de som er redde og urolige om det istedet.
Antall ord: 298
Hide post links |
Flott at du påpeker det, dette er jo ikke farlig på noen fysisk måte, selv om det hvis det får lov å fortsette kan være en psykisk belastning. Det er rett og slett bare skremmende og ekkelt, men ikke farlig på noen måte. Jeg personlig har en teori om at de næres av vår psykiske kraft, men er avhengig av vår frykt for å kunne få overtaket og klenge seg fast.Biejjie skrev:........ synes jeg at det kan være på plass å fortelle at ingen har noensinne verken blitt skadet på noen som helst måte av kvelertakene, eller hva man nå har opplevd, eller fått noen annen mén av selve opplevelsene.
Jeg tror alle som kjenner meg regner meg som en psykisk stabil person selv om jeg har litt sære interesser og tanker om mangt og meget. Jeg føler det ikke som unaturlig å diskuttere dette fenomenet på en nøktern og grundig måte. Det er jo ikke meningen å skremme noen, jeg bare fortelle hva jeg har opplevd og oppfordrer andre til å gjøre det samme slik at vi kan komme nærmere sannheten. Hvem vet, kanskje det er mulighet for interaksjon mellom dimensjoner, kanskje er de ikke parasitter men at vi lever i en slags symbiose der transelignende tilstander og drømmer er portalen mellom verdner. Jeg har iallefall opplevd det som en negativ energi, et slags rovdyr/vampyr. Det er mulig at jeg tar feil, men jeg satser på magefølelsen for sikkerhets skyld.
Jeg har også opplevd søvnparalyse, men dette var noe helt annet. Det kan nok hende at de utnytter det faktum at man er sårbar under søvnparalyse og at det er derfor disse fenomenene noen ganger, men ikke alltid opptrer i forbindelse med hverandre.
Dette er aldeles ikke noe nytt fenomen selv om det har et moderne navn, de kalte det tidligere for maren, incubus, old hag osv. Innen shamanismen nevnes også vesner av denne art.
Antall ord: 335
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Bjørn: Nettopp!
Det er jo selve redselen som er monstret her, og den kan man faktisk gjøre noe med.
Jo mindre redd man er og jo flinkere man blir til å holde opplevelsene på avstand (uansett hva man tolker dem som), jo bedre er det for den generelle sinnesroen og humøret.
Det er jo selve redselen som er monstret her, og den kan man faktisk gjøre noe med.
Jo mindre redd man er og jo flinkere man blir til å holde opplevelsene på avstand (uansett hva man tolker dem som), jo bedre er det for den generelle sinnesroen og humøret.
Antall ord: 53
Hide post links |