Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sissa skrev:Huff!
Får litt sånn "Gollum, i Ringenes herre- følelse". Ekle kryp som hvisker og hveser... Har heldigvis ikke truffet en sånn enda, og skal sannelig be hjelperne mine om å holde skyggefolk unna meg!
Har liksom troa på hjelperne mine, jeg...
Føler meg litt paranoid her jeg sitter og kikker rundt...
Sissa
jeg opplever VEDIG mye av de søvnparalysene,men da er den en "skygge" som altid tvinner seg rundt hele kroppen min....og stryker på meg++ det er en mannsskygge,hehe.
skrivefeil på meg over der ja....skrev fort og gæærnt men er det noen som opplever at skyggene tvinner seg rundt en og nærmest prøver og elske med en(eller hva det er) ,får et slags frykt men samtidig blir dratt mot det. blir på en måte betatt. litt merklig og beskrive ,men det her skjer litt for ofte og når det skjer er allt svart jeg greier ikke og røre på meg,men er totalt våken i hodet.
Disse skyggefolka suger til seg energien din når du viser tegn på å være redd osv. Tenn lys med kjærlighet og vær glad( det har jeg iallefall hørt at skyggefolka ikke liker). Ta kontakt med et medium og få evt rydda ut disse vesnene.
Har aldri opplevd noe nærvær i forbindelse med søvnparalyse, men det er kanskje fordi jeg da er så utrolig fokusert på reaksjoner i min egen kropp?? Ellers så stemmer det med meg at det skjer oftere i perioder med mye psykisk belastning, men også i perioder hvor jeg er mere åpen og sanser mer, eller i perioder hvor jeg mediterer mere aktivt enn ellers.
Hei Allesammen! Som dere ser er dette mitt første innlegg og jeg er kjempeglad for og finne denne siten! Visste ikke om den før jeg kom over den gjennom olav sin link via startsiden.no.Har hatt så mye merkelig som har hendt meg opp gjennom livet og håper og få noen svar her i forumet.
Skal ikke ta alt i dette innlegget men var skikkelig happy da jeg så at andre har opplevd dette faenskapet som holder deg fast om natten!Mitt første møtet med dette var for noen år siden da jeg hadde lånt en leilighet i sentrum av bergen av en venn av meg som jobbet offshore.Våkner ca i 0300 tiden av at noe sitter oppe på meg og jeg kunne ikke bevege armer eller ben.Jeg er ingen liten og spe kar men dette var for mye for meg.Kunne ikke se noen skygge som du nevner men hva det nå var så utstrålte det en slik ondskap jeg aldri har kjent maken til og jeg må innrømme at jeg var på dette tidspunktet dritredd!!!
Etter og ha lagt slik et par minutter ble jeg så redd at jeg helt ut av d blå begynte og be fadervår.Er ikke personlig kristen og skjønte ikke helt dette her.Jeg hadde ikke sagt første linjen en gang før det slapp taket og var borte.
To andre ganger siden har dette skjedd meg også men i svakere grad.den ene gangen da jeg lå på siden og det kom og grep meg bakfra og den siste gangen våknet jeg av at jeg satt i sengen og "ånden" ristet meg kraftig.
Har ingen peiling på hva dette her er eller skal bety, men var litt betryggende og høre at andre har opplevd dette og.
Leah skrev:Har aldri opplevd noe nærvær i forbindelse med søvnparalyse, men det er kanskje fordi jeg da er så utrolig fokusert på reaksjoner i min egen kropp?? Ellers så stemmer det med meg at det skjer oftere i perioder med mye psykisk belastning, men også i perioder hvor jeg er mere åpen og sanser mer, eller i perioder hvor jeg mediterer mere aktivt enn ellers.
Miss the Mississippi and You
LEAH
Samme som deg. Aldri sett noen skikkelser bare følt at det er noe ondt!
Men jeg opplevet det rett etter at jeg hadde hatt min første UKO, så det er ikke utenkelig at jeg har åpnet for noe!
Nå er ikke jeg sikker på dette men det virker som om dette er mest utbredt blandt den alternative delen av befolkningen. På 24 år skjedde det aldri noe liknende mens jeg sov og vips, dagen etter uko, søvnparalyse! Tilfeldig, I don`t think so!
Jeg lurer på om en jeg kjenner kan ha hatt et møte med skyggefolket.
Han var ute og kjørte sent en kveld, innover en gammel vei ved et vann. Plutselig løper det noe forbi bilen, og stoppet litt lengre fremme, og bare stirra på ham, før det kryssa veien rett foran bilen.
Vesenet var litt uklart, men var visstnok litt over en meter høyt, med lange armer som han slepte etter seg. Litt kraftige fingre, veldig kroket rygg og røde øyne. Vi er begge veldig usikre på hva det var. Slik som vennen min forklarte vesenet han så, virket det som om det prøvde og få ham til og kjøre av veien.
Det skal ha skjedd mye rart innover akkurat den strekningen der. Alt fra hundelignende figurer, til svære kraftige vesener med skarpe tenner.
Jeg hadde en av disse skyggevesnene på fast besøk når jeg var yngre. Våknet flere netter av en høy, tynn skikkelse i kappe sto og så på meg - eller han sto der når jeg snudde meg fra veggen og så ut i rommet. I begynnelsen trodde jeg det var syner som hang igjen fra drømme, men etter en stund måtte jeg innse at det var nok ikke det nei....
Jeg begynte å bli litt skeptisk til besøket, når han begynte å komme nærmere sengen min for hver gang jeg så ham. Til å begynne med holdt han til i hjørnet på soverommet, men etter hvert sto han litt og litt nærmere. Den siste gangen sto han helt ved siden av hodeenden av sengen min - og da var jeg faktisk redd - mest fordi jeg ikke kunne skjønne hva dette var for noe. Men jeg ble samtidig sint også, og husker at jeg smilt hånlig mens jeg tenkte "jammen har det tatt deg lang tid å komme helt hit - er vi av den sjenerte typen - se til h... å få det overstått" også var han ikke der mer.
SÅ til det jeg lurer litt på da - jeg syns mye av det jeg opplevde stemmer med det som står her - bortsett fra at jeg aldri følte at dette vesenet var direkte ondt. Det føltes mer som avventende, kanskje nysgjerrig. Følte meg overvåket og beklemt, men aldri direkte i fare. Kanskje bortsett fra siste natten, men da ble jeg mest sint.
Yngste søsteren min bor fortsatt på dette soverommet, og det siste året har hun kommet styrtende ut av rommet sitt - livredd for den svarte mannen som står ved bokhylla hennes. (Hun er 19 år) Så for meg ser det ut til at dette vesenet hører til i huset her.
Jeg er så glad for at det er andre som har opplevd det samme som meg! Når jeg prøver å fortelle det til folk blir det bare avfeid som mareritt.
Her er forresten en ganske god side om søvnparalyse:
Skummelt...
Er det ikke noe man kan henge med senga evt? En sånn "drømmefanger" men de tar vell de våte drømmene også :/
Kan jeg da be hjelperne om hjelp ? Dette er litt skummelt... Skal ta å ha en "pistol" under hodeputa... Har ikke mye til overs for slike skummle ting... Er faktisk ofte jeg kjenner at det blir kaldt innpå rommet mitt mens jeg sitter å hører på musikk... Og at jeg får en litt sånn rar følelse... Skal jeg bare "dreie" til denne jevelen ? Er jo egentlig ganske redd for slike overnaturlige ting vill ikke dø Og jeg nekter og dø jomfru Så jeg kommer til å...........
Da har du et lite problem. Du skjønner, skyggevesnene tar ikke jomfruer.
Ok fra spøk til litt alvor. Tror man kan be hjelperne om hjelp, men vet ikke om det funker. Hvis disse vesnene er slik jeg tror de er så er de ikke stedsbundet!
Jeg tror disse også, uansett hvor onde de er har en plass i universet. Sannsynligvis er det er en mening med dem. Gud veit hva, men nå vet vi jo ikke sikkert at de finnes engang. Hadde jeg sett de sjøl så hadde jeg sikkert ikke tvilt!
At forskere mener dette er synsbedrag samtidig som man har en søvnparalyse så blir det veldig mye hvis ditt, og ditt, og ditt så datt for meg! Nå har denne tråden blitt veldig lang og mange har skrevet om sine opplevelser. Man må passe på så man ikke får panikk for dette og ser skygger overalt! Stort sett så er ånder bare en koselig ting i hverdagen. Har ennå ikke hørt om dødsfall! På den andre siden så må slike dødsfall dokumenteres! Og forskere kan ikke dokumentere dødsfall pga åndedrap når de ikke tror ånder eksisterer!
Forstår godt at dere er urolige og sånn, men dette er jo et problem som samfunnet og vitenskapen faktisk erkjenner (selv om de tolker det på en helt annen måte enn det dere gjør) og kan hjelpe dere med!
Dette sakset jeg nettopp annetsteds fra:
Det du har er en kombinasjon av søvnparalyse og hypnagoge hallusinasjoner. Dette er to typiske symptom ved en sykdom som kalles narkolepsi, men det hender at de forekommer uten at man har sykdommen. Iblant opplever man også at man befinner seg "utenfor kroppen", altså man får en såkalt Ut Av Kroppen Opplevelse (UKO).
Slik skriver en person med typiske symptomer:
Jeg er en kvinne på 32 år som i mange år har vært plaget av søvnparalyse, dvs. at jeg befinner meg et sted mellom søvn og våken tilstand. Jeg er klar over hva som skjer, vet hvor jeg er, men klarer ikke å røre meg eller rope. Dette kan skje 3-4 ganger pr. natt i perioder, og alltid i forbindelse med innsovning eller oppvåkning. I tillegg både hører og ser jeg ting mens det pågår, f.eks. fottrinn, eller at noen tar kvelertak på meg. Det rare er at jeg hele tiden på en måte er våken, og jeg kan underveis tenke at "nei, nå skjer det igjen". På tross av dette er episodene svært skremmende og ubehagelige, og jeg får panikk.
Forslag til hjelp-til-selvhjelp er å se til å ha regelmessige sovevaner, ikke ha skiftjobb med varierende vakter, ikke sove på rygg, og trene opp evnen til å slappe av når det skjer.
Ikke alle stoler på legevitenskapen eller liker å måtte ta medisiner, og de vil helst prøve å ordne opp i dette problemet selv, derfor har jeg uthevet forslagene til selvhjelp med fet stil, så de er lette å få øye på.
Men man skal være klar over at dagens antidepressive midler ikke har nevneverdige bivirkninger, de hjelper hjernen din til å produsere serotonin som er kroppens egen lykkemedisin og som hjelper deg å holde mareritt og uro og dystert humør i sjakk! Det er ikke noe å engste seg for om man likevel tilslutt finner ut at man må til lege.
Sov godt!
Antall ord: 469
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.
Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o
Nei nå synes jeg dere skriver mye buserier! Jeg blir skremt for faen.
Jeg tror mye av dette er bullshit samt at folk er pirkete, vare og feige. Hvem kan ikke "se" noen skygger i øyekroken innimellom da. Men det er ingen grunn til å mystifisere alt mulig for det da.
Jeg også får iblant følelsen av at noen bøyer seg like over øret mitt osv. når jeg skal sove, men det er bare en fryktfølelse. Uansett hvor sterk den er.
Det fins vel få personer som er så lettskremte og pinglete som meg, men jeg har til dags dato aldri opplevd en eneste mystisk ting i hele mitt liv.
Mitt motto:
"Det finnes mye skumle ting i den som sitter bak ævva."
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her