Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLyset gikk på av seg selv

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
trollia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2006 01:14
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Lyset gikk på av seg selv

Innlegg av trollia »

Jeg har tidligere skrevet i dette forumet om pappas hus som er såkalt hjemsøkt..
selv bor jeg i en gammel loftsleilighet på majorstua..
Her har jeg bodd i ca 3 år og aldri opplevd noe utenom det vanlige..
Nå nettopp skulle jeg legge meg.. hadde sittet i stua i hele dag, og så fant jegut at jeg var trøtt og skulle legge meg..
Jeg gikk inn på soverommet, la laptopen på senga, lukka døra etter meg, slo av lyset (trykket ned bryteren som vanlig) og la meg på senga.
Etter2-3minutter hørte jeg bryterlyden og lyset i taket gikk på igjen!
Jeg skvatt til og tenkte med det første at det var noen levende gjester først og fremst (innbruddstyver e.l) som slo på lyset for å skremme meg (lysbryteren er et sted jeg ikke kan se den fra senga, har en vinkelform på rommet..
Jeg ble veldig redd og sjekka om det var noen i leiligheten men det var ingen.. nå er jeg i grunn litt redd og sitter med pcen under dyna ..Razz alt jeg hører er den ekle lyden av vekkeklokka som tikker...

noen som har en formening om hva som har skjedd her?
Jeg tenkte først at det kanskje kunne vært meg som trykket for dårlig med bryteren men sjekket og fant ut at det var umulig, den vil bare enten trykke helt ned eller helt opp.. dessuten var det noen minutter fra jeg trykket til den "trykket" selv..
Antall ord: 253
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

hei det kan vere mange faktorer ute og gå.... spening i el nette brytern ekke helt med eller rett og slet at kasper er på besøk en litten tur men tror det finnes en urnuftig forklaring har du merket noe før på hybelen din?
Antall ord: 46
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demonologist

Innlegg av Demonologist »

det som skjedde var at det skjedde no galt med elektrisiteten. kræsjet et sted, gikk ikke og ble sendt tilbake til lampen etter noen min. dette støtet gjorde også at knappen bounce'a på igjen.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Holder en knapp på ånden i lampen jeg da :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

jan_m skrev:hei det kan vere mange faktorer ute og gå.... spening i el nette brytern ekke helt med eller rett og slet at kasper er på besøk en litten tur men tror det finnes en urnuftig forklaring har du merket noe før på hybelen din?
En sånn bryter er fjærbelastet og kan ikke påvirkes av spenninger i nettet.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trollia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2006 01:14
18
Lokalisering: oslo

Innlegg av trollia »

hmmm
Antall ord: 1
Litt kjedelig at det kansje står en hel forsamling spøkelser og ser på deg når du sitter på do?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jorlar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 22:46
16
Lokalisering: Fagerstrand/Nesodden

Innlegg av jorlar »

som elektrikkerstudent kan jeg si at uansett hvor mye feil på el-anlegget det er/kan være skal det ikke være mulig at en brytter spretter på den måten. Ja lyset kan vike frem og tilbake, men bryteren står uansett i såfall i ro.
Jeg holder også knappen på kasper. Har opplevd dette selv i huset mitt

Jørn
Antall ord: 64
Man skal ikke tro på noe som en ikke selv kan tro på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

kong kasper er flink med lyset=)
Antall ord: 6
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Strømmen går når jeg setter på plata, overspenning :D
Antall ord: 11

Link:
BBcode: