Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhva er det som sitter ved siden av meg?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
yoppi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 20 Feb 2006 15:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ingenmannsland

hva er det som sitter ved siden av meg?

Innlegg av yoppi »

flere mennesker jeg har sittet ovenfor og snakket med sier at de ser noe som sitter eller står på hver side av meg ganske ofte. På venstre siden kan det ses en skikkelse, den er ikke spesielt synlig, bare en skikkelise i form av en skygge..dette er etter hva jeg har oppfattet hjelperen min.
Det som forvirrer meg litt er at det som folk først legger merke til er noe ved min høyre side som lyser merkbart, og som ikke kan sammenlignes med den skikkelsen de ser på venstre siden...men det er noe, eller rettere sagt noen, det oppfatter jeg også..jeg vet bare ikke HVA det dreier seg om og hvorfor.
Har vært der en stund, hvor lenge vet jeg ikke, for det er ikke før det siste året at jeg har begynt å tenke over det..Det er sikkert en del jeg kunne fortelle om egne opplevelser med det her, men det blir så mye å skrive.......Jeg merker alt dette selv, men klarer ikke helt å få klart for meg hva dette er. Noen ganger går den nesten i ett med meg, men flytter på seg når jeg ønsker det..hm..
noen tanker om hva det er? :mozilla_undecided:
også en ting til bare;
folk rundt meg som ser slikt, kommenterer stadig at jeg har masse grønt rundt meg spesielt på den venstre siden, og en del rosa som ligger mer rundt hodet..og det er jo greit nok, det jeg lurer på er hvorfor det ses så mye sterkere på venstre side?
og hva er det de ser samtidig som lyser rundt hele overkroppen min? De sier at det bare er et veldig lys.
Synes det er litt vanskelig er fordi jeg kun må basere meg på hva de observerer, fordi jeg ser det jo ikke selv..hmf..

...og det her ble visst veldig klønete beskrevet, jaja...dere skjønner sikkert hva jeg mener :mozilla_smile:
Antall ord: 326
For den fødte er døden viss, og for den døde er fødselen viss. Sørg derfor ikke over det uungåelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
yoppi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 20 Feb 2006 15:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ingenmannsland

Innlegg av yoppi »

ingen som har et svar til meg? en tanke?
:?
Antall ord: 9
For den fødte er døden viss, og for den døde er fødselen viss. Sørg derfor ikke over det uungåelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

yoppi skrev:ingen som har et svar til meg? en tanke?
:?
For det første, så er det jo tydelig at du har sterke energier rundt deg. Fargene som kan sees rundt deg kaller vi for aura. Det er din utstråling og dine energier. Men det er klart at du har en hjelper på din venstre side. Jeg kan ikke hjelpe deg så mye, men det bør jo være noen fler her på forumet som har noe mer interessant å fortelle deg enn det jeg vet.

tok aurabilde en gang. jeg kan fortelle deg hva det rosa betyr. dette kan du også sikkert lete opp på nettet også. kan skrive mer når jeg har fått letet det opp.

:)
Antall ord: 122
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hei yoppi!

Hjerte chakraet har som oftest grønn farge, den kan også vere rosa og gull hvis den er veldig overaktiv, jeg kan tenke meg at grunnen til at du stråler så grønnt er at du har et veldig overaktivt hjerte chakra. MEN det kan også vere at du har en veldig sunn og sterk blå aura fordi at denne personen som sa at du lyste grønn kansje har hatt en gul aura selv, fordi alle som ser aura må først se gjennom sin egen ;) Den eteriske auran din (som er første laget i auraen og består av lys) kan virke veldig sterk siden den stråler så kraftig, det kan bety at du har veldig energi overskudd. Og det er jo flott :D

Dette med en så kraftig aura, kan jo bety sterke evner/ personlighet/ styrke etc. Så det ville ikke overasske meg at du har en sterk hjelper på din høyre side som passer litt ekstra på deg.

Hvis du leser en bok av Margit Sandemo -vi er ikke alene, så får du lese masse historier av forskjellige mennesker og deres opplevelser om hjelperne deres. Det er visst ikke uvanlig at hjelperen er på høyre side, bak eller til og med forran personen. Og det trenger ikke vere bare 1 hjelper heller :)

Og nuttapia, du har skrevet forklaringen på ROSA på mitt tema:D

- ROSA: Kjærlighet, ren, godt hjerte
Det han sa til meg i min analyse på daverende tidspunkt: Glede i livet og forelskelse.
Der er den.

Håper du drar litt nytte av svaret mitt yoppi.
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

akasha memoria skrev:Hei yoppi!

Hjerte chakraet har som oftest grønn farge, den kan også vere rosa og gull hvis den er veldig overaktiv, jeg kan tenke meg at grunnen til at du stråler så grønnt er at du har et veldig overaktivt hjerte chakra. MEN det kan også vere at du har en veldig sunn og sterk blå aura fordi at denne personen som sa at du lyste grønn kansje har hatt en gul aura selv, fordi alle som ser aura må først se gjennom sin egen ;) Den eteriske auran din (som er første laget i auraen og består av lys) kan virke veldig sterk siden den stråler så kraftig, det kan bety at du har veldig energi overskudd. Og det er jo flott :D

Dette med en så kraftig aura, kan jo bety sterke evner/ personlighet/ styrke etc. Så det ville ikke overasske meg at du har en sterk hjelper på din høyre side som passer litt ekstra på deg.

Hvis du leser en bok av Margit Sandemo -vi er ikke alene, så får du lese masse historier av forskjellige mennesker og deres opplevelser om hjelperne deres. Det er visst ikke uvanlig at hjelperen er på høyre side, bak eller til og med forran personen. Og det trenger ikke vere bare 1 hjelper heller :)

Og nuttapia, du har skrevet forklaringen på ROSA på mitt tema:D

- ROSA: Kjærlighet, ren, godt hjerte
Det han sa til meg i min analyse på daverende tidspunkt: Glede i livet og forelskelse.
Der er den.

Håper du drar litt nytte av svaret mitt yoppi.

Se der ja, der kom det "rosa" innlegget mitt. takk for hjelpa :D Men absolutt, "vi er ikke alene" M. Sandemo er knall! jeg leste den da jeg var 13 år og måtte kaste boka fra meg (bokstavelig talt) flere ganger. kan'ke skjønne at folk overlever "syn"... nei, tru'kke jeg er klar for det helt ennå gitt.. selvom jeg både har sett og hørt før... damn it at det er blitt borte!

men nok om meg, fortell hvordan det går, yoppi!!!
Antall ord: 361
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Skulle bare mangle ;) Klem!
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
yoppi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 20 Feb 2006 15:20
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ingenmannsland

Innlegg av yoppi »

Takker for svarene og interessen :mozilla_smile: :mozilla_smile:

Dette med fargene visste jeg sånn noenlunde, det som overrasket meg litt var bare at det var mye sterkere på den venstre siden. At vi faktisk må se gjennom vår egen aura først har jeg aldri tenkt på, men så opplagt når du sier det..men dette med farger og aura er ikke min sterke side så takk for en oppklaring på det!

Tankene mine rundt dette er omtrent det dere også mener, og det var interessant å få andres synspunkter på det :mozilla_smile:
Vel, litt av mine tanker rundt denne skikkelsen;
Jeg har oppfattet denne andre, altså dette lysvesenet (som jeg kaller det) som en som blant annet er med meg i særskilte situsjoner. Blant annet når jeg legger hendene på folk, eller virkelig ønsker å gi noen en god dose ro og kjærlighet uten at jeg skal måtte være i nærheten av dem og sånn. Noen forklarer følelsen som å være på spa i sin egen stue, og da vet de at det er meg :mozilla_smile:
Det er en god følelse å kunne gi andre denne følelsen av kjærlighet og trygghet, ingenting gleder meg mer enn at andre har det bra.

Den er mer og mer tilstede ettersom tiden går, og det synes jeg også er litt rart..men..jo mer jeg velger å bruke meg selv, jo oftere er den der. Og det grønne og rosa og lyset rundt meg er mye større i omkrets og styrke når de sitter/står ved siden av meg.

Det jeg mente med at denne går i ett med meg, er at når jeg bruker hendene mine og står ovenfor noe som krever mye av meg, så kommer den og feks stiller seg bak meg og hjelper..og de som da har observert sier at det ser ut som om jeg ikke er alene, men at de ikke ser helt hva det er, nettopp fordi det går så i ett med meg..jeg kjenner bare en enorm energi av noe slag som føles fysisk inntil kroppen og sender energi inn i meg og nedover armene mine..
Først trodde jeg dette var hjelperen min, og skrev et innlegg her om det, for det ble litt vanskelig å skille på alt sammen...det er dumt å begynne å tvile på seg selv og det en opplever, men det hender vel alle fra tid til annen...man blir jo av og til litt i tvil, selv på de ting man føler seg rimelig trygg på..det ble mye nytt en liten stund, og litt kaotisk å holde rede på kan en si.. :?
(Men jeg er i noenlunde vater igjen nå. Noenlunde ;) )
Da var det en her som sa han trodde det var en solengel og ikke hjelperen..og så ble jeg i tvil på hva dette egentlig var, og ba folk om å se etter og si hva de så og si fra HVER gang de så noe...
og det var da det kom frem at denne sitter ved min høyre side stadig vekk, og hjelperen min ved den venstre. Mye oftere enn jeg var klar over. Det er jo trygt og godt da :)

Jeg er rimelig sikker på at hjelperen min stort sett er på venstre side, og jeg har en til, men som holder seg i bakgrunnen. Det er en mann, mer vet jeg ikke, for han er foreløpig ganske så diffus for meg..hans tid til å bistå er kanskje ikke der enda. Og at denne lys-skikkelsen er en som hjelper meg er jeg ikke i tvil om! Men hvorfor....hm...tja, det vil vel tiden vise..
Jeg kommuniserer noe med hjelperen min, men kan ikke se han...jeg bruker stort sett bare følesansen på det meste. Jeg så han en eneste gang for mange år siden, men dessverre aldri siden...
Men jeg får ingen forklaring på denne lys-skikkelsen...og ikke for det, det er ikke alltid like lett å forstå svarene om man får dem heller...så kanskje er det jeg som er litt døv og ikke hører hva hjelperen min sier bestandig :?
Meget mulig! ;)

Har den boka av Margit sandemo i bokhylla mi et sted, men det begynner å bli lenge siden jeg leste den. God ide å lese den, den må jeg nok lete frem igjen nå :D

Jaja, jeg har visst en tendens til skrivekløe når jeg først begynner ser jeg.. :) og skriver fortsatt like rotete..hm..kanskje jeg skal forsøke når jeg er mer våken så kanskje det blir bedre.
Takker igjen så mye for svar :)
Antall ord: 789
For den fødte er døden viss, og for den døde er fødselen viss. Sørg derfor ikke over det uungåelige.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Jeg kjenner en healer som har en germansk dame som hjelper (en viking dame om du ønsker). Når ho healer andre har en klarsynt som ser hjelpere vert med ho og ho har sett at når denne healeren behandler noen så blir ho hjelperen henners, ho blir liz blanda eller forvandlet til hjelperen hennes. Dette kan kansje lifne litt på det du opplever:)
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links