Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ spiritisme historie
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2008 18:04
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: oppland
spiritisme historie
Hei,
Er ny her på forumet men jeg har en historie som jeg gjerne vil dele med dere.
Det var en sen mørk høstkveld i 2004 så det er en stund siden. Jeg var ute med 4 venner og vi skulle eksperimentere med spiritisme. vi hadde med et lys og et glass husker ikke om det var noe mer. Vi dro til et sted som det går en del skumle historier om. En offentlig arbeidsplass. 2 av mine kompiser satte seg mitt ute på parkeringsplassen der og tente lyset og starta med å spørre osv. husker ikke eksakt hva dem gjorde. Jeg og 2 andre av mine venner var et stykke i fra. ca 100 meter så vi kunne se på. Vi var litt skeptiske til det de holdt på med.
Vi gjikk sagte ut mot veien og stod på fortauet å venta på dem. Plutselig begynte det å blåse veldig mye mer enn det som var normalt akkurat der vi stod. Det store lønnetreet på andre siden av veien begynte å bevege kraftig på seg og mistet veldig mye blader som blåste opp i lufta. lyktestolpen ved siden av begynte å blinke en god del og slukket. Vi ble selvfølgelig redde og løp ca 100 meter i fra. da blåste det ikke mye. Bare litt som var normalt den dagen. Alt var normalt igjen etterpå. Vi som opplevde det var litt opprørt av det som skjedde noen dager i ettertid. Jeg har vanskelig for å tro på overnaturlige ting men akkurat det der virket veldig overnaturlig og unormalt.
Er ny her på forumet men jeg har en historie som jeg gjerne vil dele med dere.
Det var en sen mørk høstkveld i 2004 så det er en stund siden. Jeg var ute med 4 venner og vi skulle eksperimentere med spiritisme. vi hadde med et lys og et glass husker ikke om det var noe mer. Vi dro til et sted som det går en del skumle historier om. En offentlig arbeidsplass. 2 av mine kompiser satte seg mitt ute på parkeringsplassen der og tente lyset og starta med å spørre osv. husker ikke eksakt hva dem gjorde. Jeg og 2 andre av mine venner var et stykke i fra. ca 100 meter så vi kunne se på. Vi var litt skeptiske til det de holdt på med.
Vi gjikk sagte ut mot veien og stod på fortauet å venta på dem. Plutselig begynte det å blåse veldig mye mer enn det som var normalt akkurat der vi stod. Det store lønnetreet på andre siden av veien begynte å bevege kraftig på seg og mistet veldig mye blader som blåste opp i lufta. lyktestolpen ved siden av begynte å blinke en god del og slukket. Vi ble selvfølgelig redde og løp ca 100 meter i fra. da blåste det ikke mye. Bare litt som var normalt den dagen. Alt var normalt igjen etterpå. Vi som opplevde det var litt opprørt av det som skjedde noen dager i ettertid. Jeg har vanskelig for å tro på overnaturlige ting men akkurat det der virket veldig overnaturlig og unormalt.
Antall ord: 264
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Hva som er paranormalt med at det blåser litt i et treet og at et gatelys blinker???
Det kan være at det bare var en kald bris der og da...og blinkende gatelykter er et vanlig fenomen.
Det kan være at det bare var en kald bris der og da...og blinkende gatelykter er et vanlig fenomen.
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det er det at det blåste bare litt.. og nesten vind stille men da vi stod der så begynte det plutsleig å blåse akkurat der vi stod.. det var ikke bare et vindkast. det blåste konstant i ca 15 sekunder til vi begynte å løpe. etter det så blåste det ikke noe særlig mer. lyktestolpen og treet gjynget.. det blåste rett mot oss. jeg synes det var skremmende og ekkelt fordi det var så sterkt.Vermilion Oriol skrev:Hva som er paranormalt med at det blåser litt i et treet og at et gatelys blinker???
Antall ord: 122
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det virker på meg som om dere hadde psyket dere opp på grunn av settingen og forventninger. Slikt kan gjøre at for eksempel vanlig vind virker som noe mer enn det er. Man blir mer var ting som skjer rundt en, og tolker det lett som noe passende paranormalt.
Vind og blinkende gatelykter skjer over hele verden hele tiden, uten at noen har tent lys og påkalt noe.
Vind og blinkende gatelykter skjer over hele verden hele tiden, uten at noen har tent lys og påkalt noe.
Antall ord: 70
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
psyke meg opp? jeg vet hva jeg ser og opplever. dette her var ekte. jeg er ikke syk i hodet mitt. det MÅ ha vært noe mer i forbindelse med de som satt og spiriterteKimbara skrev:Det virker på meg som om dere hadde psyket dere opp på grunn av settingen og forventninger. Slikt kan gjøre at for eksempel vanlig vind virker som noe mer enn det er. Man blir mer var ting som skjer rundt en, og tolker det lett som noe passende paranormalt.
Antall ord: 108
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Jeg sier ikke at du ikke opplevde vind og blinkende lys, jeg sier bare at det er en stor fare for at du la mer i dette på grunn av forhåpninger og spenning. Man drar ikke til et sted det fortelles masse skumle historier om, tenner lys og driver med spiritisme, uten å bygge opp en spenning rundt det hele.trespiser skrev:psyke meg opp? jeg vet hva jeg ser og opplever. dette her var ekte. jeg er ikke syk i hodet mitt. det MÅ ha vært noe mer i forbindelse med de som satt og spiriterteKimbara skrev:Det virker på meg som om dere hadde psyket dere opp på grunn av settingen og forventninger. Slikt kan gjøre at for eksempel vanlig vind virker som noe mer enn det er. Man blir mer var ting som skjer rundt en, og tolker det lett som noe passende paranormalt.
Hadde du vært der på dagtid, uten dette spirituelle opplegget rundt, og ikke visst om historiene, hadde du nok ikke lagt noe mer tanke i den vinden du følte
Antall ord: 201
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
hadde vært fint om du bare kunne forstått hva jeg egentlig har opplevd. jeg var veldig skeptisk til spiritisme opplegget. jeg var ikke med men jeg stod på lang avstand og så på før jeg og 2 andre gjikk ut til fortauen på veien igjen. alt var stille. men da vi stod der så skjedde det. jeg var sikker på at treet og lyktestolpen skulle velte over oss fordi det plutselig begynte å blåse så STERKT rett mot oss. det var 2 andre som så og opplevde det samme.Kimbara skrev:Jeg sier ikke at du ikke opplevde vind og blinkende lys, jeg sier bare at det er en stor fare for at du la mer i dette på grunn av forhåpninger og spenning. Man drar ikke til et sted det fortelles masse skumle historier om, tenner lys og driver med spiritisme, uten å bygge opp en spenning rundt det hele.trespiser skrev:psyke meg opp? jeg vet hva jeg ser og opplever. dette her var ekte. jeg er ikke syk i hodet mitt. det MÅ ha vært noe mer i forbindelse med de som satt og spiriterteKimbara skrev:Det virker på meg som om dere hadde psyket dere opp på grunn av settingen og forventninger. Slikt kan gjøre at for eksempel vanlig vind virker som noe mer enn det er. Man blir mer var ting som skjer rundt en, og tolker det lett som noe passende paranormalt.
Hadde du vært der på dagtid, uten dette spirituelle opplegget rundt, og ikke visst om historiene, hadde du nok ikke lagt noe mer tanke i den vinden du følte
Antall ord: 295
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Du tror selvsagt hva du vil.
Antall ord: 6
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Det som muligens er interessant her,er å vite hva de som drev med spiritismen opplevde... fikk de kontakt? Skjedde noe med dem? Behandlet de "åndene" med den respekten som forventes? <- dvs. hvordan foregikk seansen, var de høflige og seriøse eller var det preget av tøys og moro?
Ellers høres ikke det med treet så veldig unormalt ut, plutselige vindkast kan komme selv om det er vindstille.. og hvorfor skulle åndene skremme vettet av dere med et vindpust? Hva skulle "poenget" med det være? Når dere attpåtil ikke var med i seansen? Alt som skjer i åndeverden er logisk,det har en grunn, det må være noe som står bak.. ting skjer ikke uten at det har en mening. men som sagt, spent på å høre hvordan det gikk med de som hadde seansen....
Ellers høres ikke det med treet så veldig unormalt ut, plutselige vindkast kan komme selv om det er vindstille.. og hvorfor skulle åndene skremme vettet av dere med et vindpust? Hva skulle "poenget" med det være? Når dere attpåtil ikke var med i seansen? Alt som skjer i åndeverden er logisk,det har en grunn, det må være noe som står bak.. ting skjer ikke uten at det har en mening. men som sagt, spent på å høre hvordan det gikk med de som hadde seansen....
Antall ord: 142
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nå er jo forsåvidt alt som skjer i virkelighetens verden også logisk og med grunn - det er bare ikke myntet på person.dannys skrev:Alt som skjer i åndeverden er logisk,det har en grunn, det må være noe som står bak.. ting skjer ikke uten at det har en mening. men som sagt, spent på å høre hvordan det gikk med de som hadde seansen....
Antall ord: 69
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Hei, jeg husker ikke helt hva det var men de var nok helt rolige og det var nok litt preget av tull og tøys men de satt nå der med lys mellom seg og holdt hverandre i hånda tror jeg. har ikke så mye kontakt med de folka nå men jeg skal spørre han ene som var mest seriøs om hva de egentlig gjorde der og hva de spurte om. kommer tilbake senere med detdannys skrev:Det som muligens er interessant her,er å vite hva de som drev med spiritismen opplevde... fikk de kontakt? Skjedde noe med dem? Behandlet de "åndene" med den respekten som forventes? <- dvs. hvordan foregikk seansen, var de høflige og seriøse eller var det preget av tøys og moro?
Antall ord: 223
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2008 19:23
- 16
Re: spiritisme historie
Kan det være at dere har vært litt forventningsfulle og litt små redd? Ikke vet jeg, men slik jeg opplever det.
Da er jeg aldri tvil om at det er energier/krefter (kall det hva du vil) til stede.
Sier ikke at det du opplevde ikke var virkelig for deg, men jeg håper at hvis dere prøver og oppnå kontakt, med noen på den andre siden.
Vis den respekt de fortjener og bruk sunn fornuft og de "retningslinjer" som er ang den type ting dere driver med
Da er jeg aldri tvil om at det er energier/krefter (kall det hva du vil) til stede.
Sier ikke at det du opplevde ikke var virkelig for deg, men jeg håper at hvis dere prøver og oppnå kontakt, med noen på den andre siden.
Vis den respekt de fortjener og bruk sunn fornuft og de "retningslinjer" som er ang den type ting dere driver med
Antall ord: 91
Hide post links |