Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva mottar dem i åndeverdenen?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Hva mottar dem i åndeverdenen?

Innlegg av Brenda »

Jeg har lest et sted - en eller annen gang - at åndeverdenen ikke klarer å oppfatte det negative ladede ordet: ikke. (Mulig det var alle negative ord/negativ mening, husker ikke)

Jeg bare lurer på om noen andre har hørt eller sett noe om dette? Syns det høres rimelig...snodig ut.

Om det stemmer så kan det jo være skummelt å be kveldsbønnen. Ikke at jeg gjør det, men om man f.eks ber guiden om hjelp:

"kjære guide, (ikke) la meg oppleve å møte deg uten å være forberedt"
"kjære guide, (ikke) la noen stjele veska mi"
Antall ord: 102
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

om de oppfatter det eller ikke vet jeg ikke,men jeg har lært at man skal konsentrere seg om det man vil skal skje og ikke om det man ikke vil skal skje..Feks "la meg beholde veska mi"
eller "la meg se deg når jeg er klar for det"
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

open_palm skrev:om de oppfatter det eller ikke vet jeg ikke,men jeg har lært at man skal konsentrere seg om det man vil skal skje og ikke om det man ikke vil skal skje..Feks "la meg beholde veska mi"
eller "la meg se deg når jeg er klar for det"
Nemlig! :)
Det er det jeg også oppfatter som "rett". Men kan hende at noen ikke tenker på det.
Antall ord: 73
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

sikkert mange som ikek tenker på det,jeg fikk ihvartfall en tankevekker når jeg begynte å studere sånt litt nærmere
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Hva mottar dem i åndeverdenen?

Innlegg av puma/f »

Brenda skrev:Jeg har lest et sted - en eller annen gang - at åndeverdenen ikke klarer å oppfatte det negative ladede ordet: ikke. (Mulig det var alle negative ord/negativ mening, husker ikke)

Jeg bare lurer på om noen andre har hørt eller sett noe om dette? Syns det høres rimelig...snodig ut.

Om det stemmer så kan det jo være skummelt å be kveldsbønnen. Ikke at jeg gjør det, men om man f.eks ber guiden om hjelp:

"kjære guide, (ikke) la meg oppleve å møte deg uten å være forberedt"
"kjære guide, (ikke) la noen stjele veska mi"
der er vell jeg egentlig heldig for jeg har hatt min hjelper/gudie/whatnotyouyoufeellikecallinghim hele livet...
Det blir så enkelt at jeg kjenner han og veit hvor grensene går... Og jeg veit også at jeg kan be om hjelp til ulike ting og jeg får det samme svaret hver gang....
!I'm not your servant I'm your guardian I'm not here to tend your every need"
Det kan kansje høres krast ut men det er sagt med glimt i øyet og jeg veit at når det stormer så kan jeg stole 110% at han vill være der når jeg trenger det

Men som sagt jeg er bortskjemt, for dette er ikke noe jeg har studert men noe jeg har levd med hele livet *s*
Og vell det skader ikke og være høflig og bruke huet litt innimellom ... det er min erfaring


Puma/f
Antall ord: 257

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links