Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerkan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Veldig bra Izabe! :) Jeg legger det inn her for de som ikke gidder å finne det selv:)

Skeptikere!

De Fleste mennesker som arbejder indenfor mediumship- mentalt eller fysisk, healere, eller anden komplimentær medicin vil sige at de er 100% sikre på deres arbejde. Der er også dem der stadig skal undersøge hvordan man bedst kan teste og evaluere infomationerne uden de provokeret og påtvungne undersøgelser der bliver foretaget, og de fleste medier, healere og clairvoyante har intet imod at blive testet hvis bare det er under de rette omstændigheder.
Dette er ren løgn.

F.eks. Sylvia Browne har gjentatte ganger blitt bedt om å ta testen til Randi, men nekter til tross for at hun på TV sa hun ville gjennomføre testen. Uri Geller nekter også å ta testen. Har MDJ tatt testen selv?
Skeptika har et andet synspunkt, de modbeviser alt og alle, lige meget hvad og hvem der er inden for brancen af det paranomale. De har generelt en negativ indgangsvinkel og et negativt syn, og i stedet for at samarbejde vil de hellere modarbejde - koste hvad det vil. Selv overfor de videnskabsmænd og undersøgelser som er foretaget og hvor disse fænomener taler for sig selv.
Dersom de motbeviser, så er vel det greit. Da har de bevist at tilfellet var svindel eller selvbedrag, og ut fra min forståelse, ser jeg ikke noe galt i det.
Ingen kan bevise, at det ikke eksisterende eksistere - simpelthen fordi vi ikke har tilstrækkeligt med information. Igennem mange år er mediums og healere blevet undersøgt for deres evner, de har gået igennem store tests, og det sker den dag i dag og med rigtig gode resultater. Ikke alt lykkedes under disse forsøg , men det betyder ikke at det ikke eksistere. Der er plads til andre undersøgelser, men det tager tid, og det har foregået igennem mange 100 år.
Nettopp hva jeg sa. Vi kan ikke vite hverken positivt eller negativt. Feilslåtte forsøk beviser ikke at det ikke eksosterer, men det beviser iallefall ikke at det eksisterer.
Ordet skeptiker er en person der nægter at vedkende sig den viden der ligger omkring emnet. Der er mange bøger man kan læse, og mange af dem er skrevet af videnskabsfolk, professorer og andre mennesker som har lavet mange gode undersøgelser om live efter døden.
Dette er feil. Her beskriver en benekter.
James Randi er ikke en videnskabsmand, men han siger alligevel direkte, at der er ingenting i livet efter døden, ej heller skal man tro på healing, komplimentær medicin eller new age, intet virker siger han! Som tryllekunster kan han snyde, det ved vi igennem illusionens kunst, men satte man ham under de samme tests som et medium skal igennem under en undersøgelse - ja så falder han ned med nakken. Der er altid plads til folk der er skeptiske, for vi skal ikke alle tro det samme, det er op til det individuelle menneske selv, men der skal være plads til gode undersøgelser med et fair "resurch center" og fair mennesker. Det skal ikke være ignorante lukkede mennesker som på forhånd nægter alt indenfor det paranormale.
James Randi er en forhenværende tryllekunstner. Han kjenner mange av de triksene som såkalt synske benytter, og avslører mange av disse.

Han er ingen medium, og han vil ikke bestå de testene ha setter for medium, rett og slett fordi testene bl.a. skal avsløre tryllekunster, som er det han kan best.
Der kommer en dag hvor Randi eller Skeptika vil tage en ny vinkel og undersøge dette som de fleste mediums har gjort i mere end 100 år. Indtil da vil de altid være i mod alt og alle, de finder det meste negativt, for det er det de lever af - der er ingenting ..”kun luft” , men hvis du ikke kan se luften, betyder det så at du ikke trækker vejret?
Hverken Randi eller Skeptika er imot alt og alle. De vil hjelpe alt og alle mot svindlere som MDJ og Sylvia Browne.
Antall ord: 693

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

:D :D Takk for svaret fine gode BA!
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MDJ har bl.a. skrevet at James Randi ikke har pengene han har lovet den som kan bevise noe paranormalt.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
BA. skrev:
Brenda skrev:Den gleden får du heller ikke, du og jeg har diskutert ferdig. Og min kjærlighet føres dit den trengs, så ikke se bortfra at du kjenner deg noe lykkeligere snart......

For min egen del og 12090 andre tror jeg at jeg blir........
Hvilken glede er det du ikke unner meg? Å oppleve en saklig diskusjon med deg?

Det er mye mulig jeg snart kjenner meg lykkeligere. Kjæresten kommer snart hjem. :)

Ja, bli gjerne for min del også. :) Men da må du også akseptere at du blir motsagt fra tid til annen. :)
Hvis du ikke vil være saklig i denne tråden, så gir jeg likevel ikke opp håpet om å føre en fornuftig diskusjon i en annen tråd.

Ha det bra så lenge da. :)
Les hva du skrev sist så ser du hva jeg mener. Vrir og vender på alt til din fordel! DET er du flink til ivertfall! Jeg tror faktisk du ikke kan ha det helt bra med deg selv eller andre.
Ønsker dere en fantastisk kveld vertfall!
Hva har jeg vridd på?
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:MDJ har bl.a. skrevet at James Randi ikke har pengene han har lovet den som kan bevise noe paranormalt.
Har du god innsikt i regnskapet til James Randi?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

eg fekk frem en "hehe" fra BA. :D

BA. skrev:Ikke A betyr ikke nødvendigvis B.

Å si at Brenda's påstand er feil, er riktig i den forstand at den er urimelig. Vi vet med ganske stor sikkerhet at hun ikke har holdepunkter for en slik påstand, og derfor er den feil. Det betyr ikke at vi påstår å kjenne sannheten, men vi kan stille berettiget tvil ved påstanden.
Ganske stor sikkerhet gir ikke en 100% måling om at det er usant\sant.
Derfor kan verken du eller andre skeptikere eller Brenda for den saks skyld si\mot si det :)
Ja du kan sette stor tvil på den. Men ikke alle som prater med så rolig tekst som deg BA.. :)
BA. skrev: Det hadde vært relevant, dersom jeg hadde klaget på at spørsmålet ble stilt omigjen, men det gjorde jeg ikke. Jeg ble anklaget for å ha samme svar som hundre ganger før, noe som er en selvfølge siden spørsmålet var det samme som hundre ganger før.
Liten missforståelse der. Ann klagingen hadde ingenting med det å gjøre angående det at du ofte skriver det samme om å om igjen (som eg ender opp stadig å gjøre selv).
BA. skrev: Nei, det har vært mitt poeng i mange tråder. Fint at du bruker det imot meg også, der du synes det ser ut som at jeg faller i en slik felle. Smile

Det gjorde jeg imidlertid ikke. Vi vet at hjelpere kun er påvist ved anekdotiske bevis. Vi har ingen andre holdepunkter for å tro hjelpere finnes.

Som jeg har vist både i denne og andre tråder er personlige opplevelser ingen sikker kilde til kunnskap. Anekdotiske bevis alene er faktisk akkurat denne tankefeilen. Selv om en ikke selv kan tenke seg hvordan det kan ha andre grunner enn paranormale, så finnes det folk som har mer kunnskap på emnet.
Først. takk for at du syns eg er så slu og smart at eg faktisk prøver å sette en felle for deg. For det er ikke slikt eg "oppererer".. Nei for eg sier direkte det som er i hode uten noen over tenkt baktanke med det.

Har ikke så mye annet å si enn det fordi eg er generelt enig med deg. Men samtidig uenig. Å ved å skrive min uenighet så vil vi sitte frem å tilbake som en jojo.
BA. skrev:Disse forklaringene andre kan komme med er kun forslag, og ment som en starthjelp for å kunne tenke alternative muligheter selv. Man må ha vært der for å kunne si nøyaktig hva årsaken var, og selv da er det ikke sikkert man kan det. Vi som har vært på et show med tryllekunstnere vet det. Man ser at ting forsvinner i løse luften, men vet likevel at de ikke har gjort det. Man er offer for en illusjon.
Så hva skaper denne illusjonen? Kjemikalie ubalanse i hjernen?
En ubalanse i hjernen som får deg til å drømme noe som tilfeldigvis skjer 2 dager etter drømmen? :)
Tryllekunst er eit show med illusjoner ja. Men alt overnaturlig er ikke bare illusjoner. Men det vil være en påstand som eg ikke kan bevise. Så ikke noe vits å komentere heller.. Jojo igjen vetu :)
BA. skrev: Nei, jeg følte meg ikke provosert, men synes en så urimelig påstand burde bli korrigert litt. Siden har andre sporet av og ført denne tråden inn på et blindspor.
Sant. Å eg er ikke helt uskyldig heller anngående det akkuratt nå så kan vell ikke gjøre annet enn å si meg enig for eller hadde eg bare motbevist meg selv med å svare deg....

(her kommer "hehe"en weee)
BA. skrev: Hehe. Synes du selv du er bedre enn andre, dersom du ikke følger en diskusjons gang? Alle diskusjoner har et slags liv, og ingen kan styre denne slik de selv vil. Så lenge det er nye argumenter som dukker opp, vil også mulighetene for avsporinger stadig øke. Det er trådens liv.

Så er det noen som velger å spore av fordi man ikke kan argumentere saklig i temaet lenger. Dette er SVJV ikke tilfelle i denne tråden.
Eg ja. eg er den beste å den kuleste her på forumet YO :p
Nei da.. Bare kødder. Vil ikke si eg er bedre enn andre fordi eg fortsetter jo å skrive å derfor fortsetter det. Å eg viste meg like galen som alle andre med første innlegg.
En ustoppelig rullende ball ned en bakke :p

BA. skrev:Her har du ikke stort å gjøre som skeptiker, dersom du ikke tåler innsigelser.

Se gjennom denne og andre tråder, så ser du at det blir klappet for usakligheter og tull, dersom det rammer skeptikere. Innlegg med lange siteringer og et "godt sagt" etter florerer når det gjelder personangrep og usakligheter mot skeptikere.
ja dere har det vanskelig BA. for dere tråkker aldri på noen føtter dere heller.
Eg har mange ganger selv hatt en diskusjon her uten å gå på person. Men har opplevd mange ganger å få slengt i tryne noe annet.
Eksempel:
madjava skrev:Om det er vanskelig å sjå samanhengen her, så får du spørre hjelperen din om kanskje h*n kan utlede dette litt betre for deg...og hjelper ikkje hjelperen får du heller prøve litt sunn fornuft...
Eg har bare sakt at eg tror på hjelpere. Å tro på en hjelper og det å påstå at eg sitter alene i mitt rom å prater til en hjelper er 2 forkjellige ting. Eg har aldri sakt i denne tråden eller andre at eg driver å prater med hjelpere.
Så det var et forsøk på selv å kaste drit.
Så skeptikere er ikke stort bedre BA.. Nå sier eg ikke deg. For du og noen få (på begge sider) klarer alltid å holde dere innenfor hva som blir sakt.

Eg kan gjerne si meg uenig i mye du sier BA... Men eg er ingen pyse med å si eg når eg faktisk er enig med deg. Noe svært få skeptikere (eller andre) klarer.
Antall ord: 1021
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

kanskje vi skal holde oss til tråden her?
trådstarter ville ha hjelp til å kommunisere med hjelperne sine, ikke høre at h*ns tro kanskje er feil, eller at det h*n spør om er usaklig.
det kommer jo klart frem at h*n henvender seg til folk som tror på det samme som h*n gjør, og h*n legger heller ikke opp til en diskusjon om hva som er virkelig eller ikke...
h*n sa ifra om dette selv når diverse skeptikere begynte å spore av her ved å prøve å så tvil om "fenomenet" hjelpere og deres eksistens.
ikke kom med kommentarer om at ting er usaklig når dere selv(skeptikerne) ikke gidder å holde dere til tråden, men skal prøve å prakke deres syn på folk som åpenbart ikke har interesse av å høre det dere har å si...
Antall ord: 146
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:Ganske stor sikkerhet gir ikke en 100% måling om at det er usant\sant.
Derfor kan verken du eller andre skeptikere eller Brenda for den saks skyld si\mot si det :)
Ja du kan sette stor tvil på den. Men ikke alle som prater med så rolig tekst som deg BA.. :)
Her har faktisk tråden endt opp med hva jeg har sagt eller ikke.
BA. skrev: Det hadde vært relevant, dersom jeg hadde klaget på at spørsmålet ble stilt omigjen, men det gjorde jeg ikke. Jeg ble anklaget for å ha samme svar som hundre ganger før, noe som er en selvfølge siden spørsmålet var det samme som hundre ganger før.
Liten missforståelse der. Ann klagingen hadde ingenting med det å gjøre angående det at du ofte skriver det samme om å om igjen (som eg ender opp stadig å gjøre selv).
BA. skrev: Nei, det har vært mitt poeng i mange tråder. Fint at du bruker det imot meg også, der du synes det ser ut som at jeg faller i en slik felle. Smile

Det gjorde jeg imidlertid ikke. Vi vet at hjelpere kun er påvist ved anekdotiske bevis. Vi har ingen andre holdepunkter for å tro hjelpere finnes.

Som jeg har vist både i denne og andre tråder er personlige opplevelser ingen sikker kilde til kunnskap. Anekdotiske bevis alene er faktisk akkurat denne tankefeilen. Selv om en ikke selv kan tenke seg hvordan det kan ha andre grunner enn paranormale, så finnes det folk som har mer kunnskap på emnet.
Først. takk for at du syns eg er så slu og smart at eg faktisk prøver å sette en felle for deg. For det er ikke slikt eg "oppererer".. Nei for eg sier direkte det som er i hode uten noen over tenkt baktanke med det.

Har ikke så mye annet å si enn det fordi eg er generelt enig med deg. Men samtidig uenig. Å ved å skrive min uenighet så vil vi sitte frem å tilbake som en jojo.
Beklager at jeg var utydelig. Det var ikke meningen å få det til å se ut som at du satte fellen. Det er slike feller en lett går i, selv om ingen andre har laget dem. Det er nemlig fort gjort å glemme at andre kan ha kunnskap en selv mangler.

Det var ingen skjulte anklager i det sitatet. :) Det var en ærlig mening at jeg likte at du påpekte det som du oppfattet som en tankefeil fra min side. I dette tilfellet virket du ærlig på misforståelsen, og da setter jeg pris på slikt. I andre tilfeller opererer man med stråmenn, og velger å misforstå, og da liker jeg det ikke. :)
Så hva skaper denne illusjonen? Kjemikalie ubalanse i hjernen?
En ubalanse i hjernen som får deg til å drømme noe som tilfeldigvis skjer 2 dager etter drømmen? :)
Tryllekunst er eit show med illusjoner ja. Men alt overnaturlig er ikke bare illusjoner. Men det vil være en påstand som eg ikke kan bevise. Så ikke noe vits å komentere heller.. Jojo igjen vetu :)
Nei, illusjonen kan komme to dager etterpå, når du tror du opplever det du mener å huske du drømte. :)
Illusjon er en av mange muligheter for å oppleve noe som oppfattes som paranormalt. Helt vanlige ting i uvanlige situasjoner kan gi tilsvarende opplevelser, og mange andre årsaker.
Eg ja. eg er den beste å den kuleste her på forumet YO :p
Nei da.. Bare kødder. Vil ikke si eg er bedre enn andre fordi eg fortsetter jo å skrive å derfor fortsetter det. Å eg viste meg like galen som alle andre med første innlegg.
En ustoppelig rullende ball ned en bakke :p
:D
ja dere har det vanskelig BA. for dere tråkker aldri på noen føtter dere heller.
Eg har mange ganger selv hatt en diskusjon her uten å gå på person. Men har opplevd mange ganger å få slengt i tryne noe annet.
Eksempel:
madjava skrev:Om det er vanskelig å sjå samanhengen her, så får du spørre hjelperen din om kanskje h*n kan utlede dette litt betre for deg...og hjelper ikkje hjelperen får du heller prøve litt sunn fornuft...
Dette er ikke personangrep. Det viser litt oppgitthet overfor en tilsynelatende vrangvilje til å forstå hans synspunkt, og bruker dine egne utsagn mot deg.
Eg har bare sakt at eg tror på hjelpere. Å tro på en hjelper og det å påstå at eg sitter alene i mitt rom å prater til en hjelper er 2 forkjellige ting. Eg har aldri sakt i denne tråden eller andre at eg driver å prater med hjelpere.
Så det var et forsøk på selv å kaste drit.
Så skeptikere er ikke stort bedre BA.. Nå sier eg ikke deg. For du og noen få (på begge sider) klarer alltid å holde dere innenfor hva som blir sakt.
Nåja, alltid er veldig lenge, :) Likevel er det ofte de troende som tar utsagn langt ut av proporsjoner.
Eg kan gjerne si meg uenig i mye du sier BA... Men eg er ingen pyse med å si eg når eg faktisk er enig med deg. Noe svært få skeptikere (eller andre) klarer.
Forskjellen på troende og skeptikere er ikke så mye mot eller evner til å diskutere, men hva en legger vekt på når en tror eller ikke tror.
Antall ord: 898

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

open_palm skrev:
BA. skrev:MDJ har bl.a. skrevet at James Randi ikke har pengene han har lovet den som kan bevise noe paranormalt.
Har du god innsikt i regnskapet til James Randi?
Tja, http://tfcny.fdncenter.org/990_pdf_arch ... 12_990.pdf
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

doaivu skrev:kanskje vi skal holde oss til tråden her?
trådstarter ville ha hjelp til å kommunisere med hjelperne sine, ikke høre at h*ns tro kanskje er feil, eller at det h*n spør om er usaklig.
det kommer jo klart frem at h*n henvender seg til folk som tror på det samme som h*n gjør, og h*n legger heller ikke opp til en diskusjon om hva som er virkelig eller ikke...
h*n sa ifra om dette selv når diverse skeptikere begynte å spore av her ved å prøve å så tvil om "fenomenet" hjelpere og deres eksistens.
ikke kom med kommentarer om at ting er usaklig når dere selv(skeptikerne) ikke gidder å holde dere til tråden, men skal prøve å prakke deres syn på folk som åpenbart ikke har interesse av å høre det dere har å si...
Ja, gjerne. Siden tråden handler om hjelpere, er hvorvidt hjelperne finnes eller ikke absolutt relevant for tråden, selv om trådstarter ikke liker at noen stiller spørsmål ved troen hns.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

BA. skrev:
doaivu skrev:kanskje vi skal holde oss til tråden her?
trådstarter ville ha hjelp til å kommunisere med hjelperne sine, ikke høre at h*ns tro kanskje er feil, eller at det h*n spør om er usaklig.
det kommer jo klart frem at h*n henvender seg til folk som tror på det samme som h*n gjør, og h*n legger heller ikke opp til en diskusjon om hva som er virkelig eller ikke...
h*n sa ifra om dette selv når diverse skeptikere begynte å spore av her ved å prøve å så tvil om "fenomenet" hjelpere og deres eksistens.
ikke kom med kommentarer om at ting er usaklig når dere selv(skeptikerne) ikke gidder å holde dere til tråden, men skal prøve å prakke deres syn på folk som åpenbart ikke har interesse av å høre det dere har å si...
Ja, gjerne. Siden tråden handler om hjelpere, er hvorvidt hjelperne finnes eller ikke absolutt relevant for tråden, selv om trådstarter ikke liker at noen stiller spørsmål ved troen hns.
nei det er ikke relevant, han spør om hvordan han kan lære seg å kommunisere med hjelperne, ikke hvorvidt de eksisterer eller ikke.
Antall ord: 208
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

doaivu skrev: nei det er ikke relevant, han spør om hvordan han kan lære seg å kommunisere med hjelperne, ikke hvorvidt de eksisterer eller ikke.
Så hvis noen spør "Hvor kan jeg få kjøpt Terra-java-epler?", så er det ikke relevant at man prøver å finne ut hva Terra-java-epler er, eller om de finnes? Hvordan få tak i noe som kanskje ikke eksisterer?

Eller ville du være fornøyd om du skulle kjøpe en ny TV, og ekspeditøren sier "Du har allerede en flunkende ny TV, du har faktisk tre, og det sier jeg fordi det er en sannhet for meg"?
Antall ord: 110
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Sant det BA..
Men eg har aldri sett deg bli kalt for for eksempel stor gris :p
Folk vet mer om meg derfor kan bruke mer mot meg.
Men eg sitter nå her å koser meg når eg diskuterer.
Selv om eg har manglende kunnskap om mye av det du nevner.
Det beste eg vet er å se folk ta en diskusjon med et godt humør :)
Uansett hvor frustrert en blir :)
Noe som er en STOR mangelvare i denne å andre tråder.
Antall ord: 81
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Kimbara skrev:
doaivu skrev: nei det er ikke relevant, han spør om hvordan han kan lære seg å kommunisere med hjelperne, ikke hvorvidt de eksisterer eller ikke.
Så hvis noen spør "Hvor kan jeg få kjøpt Terra-java-epler?", så er det ikke relevant at man prøver å finne ut hva Terra-java-epler er, eller om de finnes? Hvordan få tak i noe som kanskje ikke eksisterer?

Eller ville du være fornøyd om du skulle kjøpe en ny TV, og ekspeditøren sier "Du har allerede en flunkende ny TV, du har faktisk tre, og det sier jeg fordi det er en sannhet for meg"?
Tenk om eg gen manipulerer eit eple å kaller det en terra-java-eple å da heller sier vent til di har våkst litt... ;)
ja det blir en sannhet for ekspeditøren. For han vet ikke om Tv'ene eg har kjøpt er blitt knust, stjålet, gitt bort eller hva..
han har den manglende kunnskapen for å vite hva min sannhet er ;)
Antall ord: 174
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

Kimbara skrev:
doaivu skrev: nei det er ikke relevant, han spør om hvordan han kan lære seg å kommunisere med hjelperne, ikke hvorvidt de eksisterer eller ikke.
Så hvis noen spør "Hvor kan jeg få kjøpt Terra-java-epler?", så er det ikke relevant at man prøver å finne ut hva Terra-java-epler er, eller om de finnes? Hvordan få tak i noe som kanskje ikke eksisterer?

Eller ville du være fornøyd om du skulle kjøpe en ny TV, og ekspeditøren sier "Du har allerede en flunkende ny TV, du har faktisk tre, og det sier jeg fordi det er en sannhet for meg"?
her er det jo klart at h*n henvender seg til folk som tror på det samme, så er det vel opp til h*n å vurdere utsagn fra andre om hjelpere som h*n føler stemmer eller ikke...
utifra spørsmålet h*n stiller er det jo underliggende at h*n tror på dette og vet at andre også gjør det, i tilfellet her som kanskje kan gi h*n et svar på hvordan h*n kan komme i kontakt med dem...
Kimbara skrev:Så hvis noen spør "Hvor kan jeg få kjøpt Terra-java-epler?", så er det ikke relevant at man prøver å finne ut hva Terra-java-epler er, eller om de finnes? Hvordan få tak i noe som kanskje ikke eksisterer?

Eller ville du være fornøyd om du skulle kjøpe en ny TV, og ekspeditøren sier "Du har allerede en flunkende ny TV, du har faktisk tre, og det sier jeg fordi det er en sannhet for meg"?
her kunne det være på sin plass å påpeke usakligheter som dere skeptikere er så flink til å påpeke hos andre, men ikke er klar over sine egne utsagn...

skal vi tilbake til tråden eller?
Antall ord: 320
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !