Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerkan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Hehe...det er leit å sjå slik mangel på kunnskap som både Brenda og doaivu viser her. Dåkke tek setninga ut av sin samanheng og tillegger det ei anna meining enn det BA prøver å få fram. Er det virkelig mulig at dåkke ikkje ser kva BA prøver å seie her?
BA. skrev:
Brenda skrev:
FEUER skrev:hvordan vet mann at man har en hjelper.
har alle det????? :-k ](*,)
Alle har hjelpere, opptil flere stykker. (Under en tøff periode i fjor hadde jeg 9 stykker) En eller flere er du født med og andre kommer til ettersom du trenger hjelp eller støtte i forskjellige faser i livet.
Hjelpere finnes ikke.

Ingen av oss kan si det vi her har sagt så bastant.

Det er alltid en mulighet for at vi kan ta feil på slikt, så en smule begrensning i utsagnene kan kanskje være på sin plass?

Sannsynligheten for at hjelperne finnes er nesten ikke tilstede, så en slik soleklar påstand om deres egenskaper vitner bare om manglende kunnskap.
Eg har utheva teksten litt slik at det skal gå opp for dåkke oxo...
Antall ord: 190
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

du er morsom du =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Antall ord: 4
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

FEUER skrev:nei men jeg vil helst ikke høre de samtalene til skeptikerne!
ikke det at de er useriøse osv.ikke får og vere frekk :mozilla_tongue:
Hvorfor vil du ikke å høre litt realisme her da?

Hvorvidt hjelpere finnes eller ikke er da høyst relevant for hvordan en skal få kontakt med dem. Synes du vi ødelegger troen din ved å blande inn logikk her?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

madjava skrev:Hehe...det er leit å sjå slik mangel på kunnskap som både Brenda og doaivu viser her. Dåkke tek setninga ut av sin samanheng og tillegger det ei anna meining enn det BA prøver å få fram. Er det virkelig mulig at dåkke ikkje ser kva BA prøver å seie her?
BA. skrev:
Brenda skrev:
FEUER skrev:hvordan vet mann at man har en hjelper.
har alle det????? :-k ](*,)
Alle har hjelpere, opptil flere stykker. (Under en tøff periode i fjor hadde jeg 9 stykker) En eller flere er du født med og andre kommer til ettersom du trenger hjelp eller støtte i forskjellige faser i livet.
Hjelpere finnes ikke.

Ingen av oss kan si det vi her har sagt så bastant.

Det er alltid en mulighet for at vi kan ta feil på slikt, så en smule begrensning i utsagnene kan kanskje være på sin plass?

Sannsynligheten for at hjelperne finnes er nesten ikke tilstede, så en slik soleklar påstand om deres egenskaper vitner bare om manglende kunnskap.
Eg har utheva teksten litt slik at det skal gå opp for dåkke oxo...
Jeg tror nok at de skjønte hva jeg ville fram til, men at de ser på dette som en konkurranse, der en kan vinne ved å stille konkurrentene i dårlig lys.

Ikke alle vurderer argumentene for hva de er, men for hvem som sier dem. Dermed vil dine eller mine argumenter aldri bli gyldige for slike, for de vet at våre argumenter ikke stemmer med deres ønskede tro.
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

FEUER skrev:slutt å diskuter jeg laget ikke linken for å høre at det ikke finnes hjelpere :mozilla_smile:
eller at det finnes.
vil ha noen seriøse svar om hjelperne :mozilla_undecided:
Ja nå har du fått en leksjon om hjelpere.

Allt som ikke kan vitenskapelig bevises, kan dissekeres og stilles til rådighet for ettablerte forklaringsmodeller som de du har lest om over. Hallusinasjoner, hjernen som lever sitt eget liv etc.
Ditt spørsmål er basert på tro, og du retter det formoder jeg til andre som har samme utgansgspunkt i synet på verden som du har.
Selv om dette er ett forum for paranormale ting, vil du få sånne svar om du ikke hele tiden snakker som en advokat og understreker att du diskuterer hypoteser basert på ett troskonsept etc. etc. Litt slitsomt kansje, når alle innerst inne forstår hva du spør om og under hvilke betingelser.

Hjelpere er ett konsept man finner i alle de religioner som jeg i allefall har lest om.
De "helper" i varierende grad og har ulikke betegnelser.
I moderne forståelse av det, snakker medium ofte på seanser om hjelpere man har med seg og som de sier de ofte kan se. Av og til beskrives de detaljert, og man kan igjenkjenne en slektning etc.
Evt. beviser ligger hos den enkelte da, om man blir helt overbevist selv om att mediumet helt umulig kunne ha visst så mye detaljert kunnskap om slekten eller denne personen den beskriver som hjelper på forehand.
Beviser i vitenskapelig forstand er det vanskelig med, men det er nesten umulig i allt som vi i dag stempler som paranormalt.
Om sånne fenomener får en vitenskaplig forklaring senere, strykes det jo av listen som paranormalt og føyer seg inn på listen av det vi ser på som en del av naturen.

Derfor er det like sannsynlig pr. i dag att hjelpere, eller ånder/sjeler som finnes rundt deg for en bestemt oppgave, eller en beskyttende funksjon om ett par hundre år kan bevises godt nok til att det slås fast i skolepensumet att de finnes og att sånn er verden skrudd sammen. Da er det ikke paranormalt lengre men en forllengelse av vår forståelse av verden og vi vil se på det som bare naturlig.
Grunnen til att det like godt kan bevises positivt, som att det avkreftes som ikke eksisterende er jo de overveldene mengdene av berettniger om dette, samt det faktum att det pr. i dag ikke er bevist ikke eksisterende.
Antall ord: 425

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av Dj_Devil »

FEUER skrev:ja du så temaet :mozilla_wink:

kan noen lære meg det . trenger ikke å vere erfarene? :mozilla_smile:
til skeptikere, h*n spør om noe innenfor det paranormale. Respekter at h*n tror på hjelpere å slutt å kall alle som tror på annet enn rein vitenskap for løgnere. Alle vet at vitenskapen kan forklare MYE men ikke ALT

Feuer...
Hvordan kontakte dine hjelpere er det så mye skrevet om før på forumet.. Ta deg en liten søke runde så finner du noe. Eg har også skrevet en liten fremgans måte som kan være greit å prøve. Vil ikke garantere at det fungerer. Men det er en start :)
Antall ord: 114
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA. skrev:
madjava skrev:Hehe...det er leit å sjå slik mangel på kunnskap som både Brenda og doaivu viser her. Dåkke tek setninga ut av sin samanheng og tillegger det ei anna meining enn det BA prøver å få fram. Er det virkelig mulig at dåkke ikkje ser kva BA prøver å seie her?
BA. skrev:
Brenda skrev:
FEUER skrev:hvordan vet mann at man har en hjelper.
har alle det????? :-k ](*,)
Alle har hjelpere, opptil flere stykker. (Under en tøff periode i fjor hadde jeg 9 stykker) En eller flere er du født med og andre kommer til ettersom du trenger hjelp eller støtte i forskjellige faser i livet.
Hjelpere finnes ikke.

Ingen av oss kan si det vi her har sagt så bastant.

Det er alltid en mulighet for at vi kan ta feil på slikt, så en smule begrensning i utsagnene kan kanskje være på sin plass?

Sannsynligheten for at hjelperne finnes er nesten ikke tilstede, så en slik soleklar påstand om deres egenskaper vitner bare om manglende kunnskap.
Eg har utheva teksten litt slik at det skal gå opp for dåkke oxo...
Jeg tror nok at de skjønte hva jeg ville fram til, men at de ser på dette som en konkurranse, der en kan vinne ved å stille konkurrentene i dårlig lys.

Ikke alle vurderer argumentene for hva de er, men for hvem som sier dem. Dermed vil dine eller mine argumenter aldri bli gyldige for slike, for de vet at våre argumenter ikke stemmer med deres ønskede tro.
Helt feil BA..
Dei aller fleste skjønner nøyaktiv hva du mener å hva du vil frem til.
Men det meste har du skrevet 100 ganger før.
Du får di samme svarene til di samme spørsmålene.
Å derfor blir det du sier ganske gammelt.
Som sakt før som også begynner å bli gammelt.
MYE kan forklares rasjonelt å alt det der.
MEN ikke alt. Når en spør om noe så er det ikke kjekt at skeptikere hopper til å sporer ut med å diskutere om det eksisterer eller ikke.
Temaet jekk ikke ut på å diskutere men råd.
Å om denne personen tror på hjelpere noe personen viser så åpenbart i starten.
Så er ikke temaet åpent for å diskutere hvor reelt hjelpere er.
Men den personen vil ha svar på hva personen spør om.
Å det er ikke å spørre deg eller andre skepikere OM hjelpere eksisterer.
Du kan gjerne være som alle kristne med å "spre ditt budskap".
For det er det det begynner å bli nå.

Diskusjoner om forsåvidt slikt eksisterer kan du lage en egen tråd om eller vente til andre spørr så skal eg heller hive meg inn i en diskusjon da. MEN denne tråden ble ikke laget av trådstarteren FOR å diskutere sannheten rundt hjelpere..

Så da har dere sporet av hva tråden egentlig handler om. Å det er mange her som har vist seg bedre med å ikke svare. Men eg kunne ikke lavære. Eg sier ikke til deg direkte bare BA.. Men nå må dere slutte å spore av. Spor av så mye dere vill i den spore av tråden vi har her på forumet.
madjava skrev:Så det vil seie at skeptikere drive med tull og jaffal ikkje er seriøse?
i denne tråden så JA fordi dere sporer av...
Hold dere innenfor tema eller lavære å svare.. Det er ingen konkuranse på forumet om hvem som klarer å omforvandle mest. Eg har utrykker SÅÅÅÅ mange ganger hvor bra det er at det er skeptikere her på forumet.
Men om skeptikere går i vær eneste tråd som omhandler det paranormale bare for å gå utenfor temaet som blir laget med å starte en diskusjon som temastarter ikke hadde noen intensjoner om å starte. Så blir det tull og avsporing og faktisk forum spam fordi dere ødlegger temaet som er laget.
Antall ord: 656
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er greit at folk lurer på ting innen det paranormale, men det BA reagerte på i denne tråden var at Brenda uttalte seg som om hjelpere er en spikret sannhet. Jeg personlig synes ikke det er greit å fare med løgn og skråsikre uttalelser på den måten, og mener en "avsporing" var på sin plass.

Pluss; ett innlegg som står ubesvart i en tråd, er ikke avsporing...det er når folk begynner å diskutere rundt selve svaret det kan bli snakk om avsporing. BA hadde et godt poeng; før man kan snakke om å kontakte hjelpere, er det greit å kunne konstantere at hjelpere faktisk finnes. Vil man leve på en løgn, er det greit for meg. Folk er selv tjent med å ikke være naive.

Så, med fare for å gjenta meg selv fra tidligere; tål at noen poengterer slikt dere ikke liker å høre. Tvil er bare bra.
Antall ord: 156
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av madjava »

Dj_Devil skrev:
FEUER skrev:ja du så temaet :mozilla_wink:

kan noen lære meg det . trenger ikke å vere erfarene? :mozilla_smile:
til skeptikere, h*n spør om noe innenfor det paranormale. Respekter at h*n tror på hjelpere å slutt å kall alle som tror på annet enn rein vitenskap for løgnere. Alle vet at vitenskapen kan forklare MYE men ikke ALT
Til Dj_Devil med fleire...FEUER har sjølv teke tråden videre som her:
Brenda skrev:
FEUER skrev:hvordan vet mann at man har en hjelper.
har alle det????? :-k ](*,)
Alle har hjelpere, opptil flere stykker. (Under en tøff periode i fjor hadde jeg 9 stykker) En eller flere er du født med og andre kommer til ettersom du trenger hjelp eller støtte i forskjellige faser i livet.
...og det svaret er hårreisende bastant som om det er ein vedtatt sannhet...

Her er eit anna bastant utsagn som sikkert passer godt inn:

Hjelpere er i beste fall egenprodusert illusjon pga menneskets behov i faser av livet og vi kan dermed slå fast at hjelpere bare eksisterer i fantasien! Desverre blir ca 10% av di som tror på hjelpere, så opphengt i sitt eget fantasi-produkt at kyndig legehjelp er påkrevd.
Antall ord: 209
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av Brenda »

madjava skrev:
Dj_Devil skrev:
FEUER skrev:ja du så temaet :mozilla_wink:

kan noen lære meg det . trenger ikke å vere erfarene? :mozilla_smile:
til skeptikere, h*n spør om noe innenfor det paranormale. Respekter at h*n tror på hjelpere å slutt å kall alle som tror på annet enn rein vitenskap for løgnere. Alle vet at vitenskapen kan forklare MYE men ikke ALT
Til Dj_Devil med fleire...FEUER har sjølv teke tråden videre som her:
Brenda skrev:
FEUER skrev:hvordan vet mann at man har en hjelper.
har alle det????? :-k ](*,)
Alle har hjelpere, opptil flere stykker. (Under en tøff periode i fjor hadde jeg 9 stykker) En eller flere er du født med og andre kommer til ettersom du trenger hjelp eller støtte i forskjellige faser i livet.
...og det svaret er hårreisende bastant som om det er ein vedtatt sannhet...

Her er eit anna bastant utsagn som sikkert passer godt inn:

Hjelpere er i beste fall egenprodusert illusjon pga menneskets behov i faser av livet og vi kan dermed slå fast at hjelpere bare eksisterer i fantasien! Desverre blir ca 10% av di som tror på hjelpere, så opphengt i sitt eget fantasi-produkt at kyndig legehjelp er påkrevd.
Det er ganske fantastisk at det går an.

Kan vi ikke bare være enige om å være uenige? Dere tror det er en illusjon eller en fantasi, det respekter jeg, for det er deres uvitenhet. Men respekter at jeg faktisk tror på hjelpere og vet jeg har.

Trådstartere har spørsmål, og la oss som har et svar eller synspunkt i samme retning få lov til å svare uten å bli kappa hånda av så fort vi ønsker å dele erfaringer eller lære mer.

Jeg skjønner veldig godt at enkelte ikke tør å spørre om noe her. I redsel for å bli latterliggjort: "nei gutten min, det du tror på er faktisk en illusjon, hør på oss som tror vi vet best"

Jeg har mest lyst å melde meg ut av hele Para, men den gleden skal dere ikke få :) Jeg blir oppriktig lei meg når ikke en eneste tråd kan gjelde kun det den dreier seg om.
Antall ord: 375
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev: Det er ganske fantastisk at det går an.

Kan vi ikke bare være enige om å være uenige? Dere tror det er en illusjon eller en fantasi, det respekter jeg, for det er deres uvitenhet. Men respekter at jeg faktisk tror på hjelpere og vet jeg har.

Trådstartere har spørsmål, og la oss som har et svar eller synspunkt i samme retning få lov til å svare uten å bli kappa hånda av så fort vi ønsker å dele erfaringer eller lære mer.

Jeg skjønner veldig godt at enkelte ikke tør å spørre om noe her. I redsel for å bli latterliggjort: "nei gutten min, det du tror på er faktisk en illusjon, hør på oss som tror vi vet best"

Jeg har mest lyst å melde meg ut av hele Para, men den gleden skal dere ikke få :) Jeg blir oppriktig lei meg når ikke en eneste tråd kan gjelde kun det den dreier seg om.
Jeg syns det er ganske fantastisk at du ikke klarer å lese innleggene skikkelig før du kommer med pekefingeren.

Det er ingen andre enn deg her som har kommet med bastante utsagn. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg respekterer at du tror...jeg respekterer bare ikke at du snakker i vendinger som "det finnes hjelpere, og du har *så og så mange*". Hvis du leser litt tilbake her, så vil du se at det var en reaksjon mot dette som startet hele diskusjonen her, ikke at noen tror på hjelpere.

Og ellers; hva er galt med å bringe litt skepsis inn her? Er det ikke vel så galt å kanskje mislede folk til å tro de har en usynlig hjelper?
Nå får du tåle at det oppfordres til å tenke litt her uten å komme med surmagede svar.
Antall ord: 305
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av madjava »

Brenda skrev:
madjava skrev:
Dj_Devil skrev:
FEUER skrev:ja du så temaet :mozilla_wink:

kan noen lære meg det . trenger ikke å vere erfarene? :mozilla_smile:
til skeptikere, h*n spør om noe innenfor det paranormale. Respekter at h*n tror på hjelpere å slutt å kall alle som tror på annet enn rein vitenskap for løgnere. Alle vet at vitenskapen kan forklare MYE men ikke ALT
Til Dj_Devil med fleire...FEUER har sjølv teke tråden videre som her:
Brenda skrev:
FEUER skrev:hvordan vet mann at man har en hjelper.
har alle det????? :-k ](*,)
Alle har hjelpere, opptil flere stykker. (Under en tøff periode i fjor hadde jeg 9 stykker) En eller flere er du født med og andre kommer til ettersom du trenger hjelp eller støtte i forskjellige faser i livet.
...og det svaret er hårreisende bastant som om det er ein vedtatt sannhet...

Her er eit anna bastant utsagn som sikkert passer godt inn:

Hjelpere er i beste fall egenprodusert illusjon pga menneskets behov i faser av livet og vi kan dermed slå fast at hjelpere bare eksisterer i fantasien! Desverre blir ca 10% av di som tror på hjelpere, så opphengt i sitt eget fantasi-produkt at kyndig legehjelp er påkrevd.
Det er ganske fantastisk at det går an.

Kan vi ikke bare være enige om å være uenige? Dere tror det er en illusjon eller en fantasi, det respekter jeg, for det er deres uvitenhet. Men respekter at jeg faktisk tror på hjelpere og vet jeg har.

Trådstartere har spørsmål, og la oss som har et svar eller synspunkt i samme retning få lov til å svare uten å bli kappa hånda av så fort vi ønsker å dele erfaringer eller lære mer.

Jeg skjønner veldig godt at enkelte ikke tør å spørre om noe her. I redsel for å bli latterliggjort: "nei gutten min, det du tror på er faktisk en illusjon, hør på oss som tror vi vet best"

Jeg har mest lyst å melde meg ut av hele Para, men den gleden skal dere ikke få :) Jeg blir oppriktig lei meg når ikke en eneste tråd kan gjelde kun det den dreier seg om.
Vi er da enige om å være uenige, poenget er at bastante meininger utan hold i virkeligheten er til skade begge veier nett som dette eg proklamerte:

"Hjelpere er i beste fall egenprodusert illusjon pga menneskets behov i faser av livet og vi kan dermed slå fast at hjelpere bare eksisterer i fantasien! Desverre blir ca 10% av di som tror på hjelpere, så opphengt i sitt eget fantasi-produkt at kyndig legehjelp er påkrevd."

Di fleste som søker svar her inne får bare sånn og sånn er det...dette må du finne ut sjølv...bastante meininger for...bastante meininger mot...og sedvanlig kranglig om kven som har spist mest hårete baller til frukost...

Kva om trådane lot diskusjonane komme fram til noko...finne punkter å einast om basert på opplevelser utan at vi trekker det så langt at andre alternativ ikkje er mulig...kanskje litt åpenhet rundt muligheten for at ikkje alt er paranormalt...kanskje vi finner noko i bunnen som er paranormalt og som det har noko for seg å spinne videre på?

Å melde seg ut av para'n er jaffal ikkje hjelp i...betre å bli her da :D
Antall ord: 573
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:
Brenda skrev: Det er ganske fantastisk at det går an.

Kan vi ikke bare være enige om å være uenige? Dere tror det er en illusjon eller en fantasi, det respekter jeg, for det er deres uvitenhet. Men respekter at jeg faktisk tror på hjelpere og vet jeg har.

Trådstartere har spørsmål, og la oss som har et svar eller synspunkt i samme retning få lov til å svare uten å bli kappa hånda av så fort vi ønsker å dele erfaringer eller lære mer.

Jeg skjønner veldig godt at enkelte ikke tør å spørre om noe her. I redsel for å bli latterliggjort: "nei gutten min, det du tror på er faktisk en illusjon, hør på oss som tror vi vet best"

Jeg har mest lyst å melde meg ut av hele Para, men den gleden skal dere ikke få :) Jeg blir oppriktig lei meg når ikke en eneste tråd kan gjelde kun det den dreier seg om.
Jeg syns det er ganske fantastisk at du ikke klarer å lese innleggene skikkelig før du kommer med pekefingeren.

Det er ingen andre enn deg her som har kommet med bastante utsagn. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg respekterer at du tror...jeg respekterer bare ikke at du snakker i vendinger som "det finnes hjelpere, og du har *så og så mange*". Hvis du leser litt tilbake her, så vil du se at det var en reaksjon mot dette som startet hele diskusjonen her, ikke at noen tror på hjelpere.

Og ellers; hva er galt med å bringe litt skepsis inn her? Er det ikke vel så galt å kanskje mislede folk til å tro de har en usynlig hjelper?
Nå får du tåle at det oppfordres til å tenke litt her uten å komme med surmagede svar.
Om du bruker øynene dine Kimbara, så ser du det er flere som kommer med påstander i trådene her inne.

Jeg kom med mitt synspunkt, thats it! Derfor sier jeg at det finnes hjelpere. Fordi jeg tror og jeg vet, fordi jeg har sett.

Enkelte er redde for å skrive inn meningene sine her, er det sånn det skal være syns du?? At kun dere sketikere diskuterer dere innmellom, om når bevisene kan fremlegges?

Be my guest!

Men ikke snakk til meg som om jeg var en liten unge, jeg vet når reaksjonen kom, den var forventet. Jeg vet jo i hvilket forum jeg er i........
Antall ord: 418
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av Brenda »

[quote="madjava] Å melde seg ut av para'n er jaffal ikkje hjelp i...betre å bli her da :D[/quote]



Oki da, hvis du mener så \:D/
Antall ord: 24
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: kan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev:
Om du bruker øynene dine Kimbara, så ser du det er flere som kommer med påstander i trådene her inne.

Jeg kom med mitt synspunkt, thats it! Derfor sier jeg at det finnes hjelpere. Fordi jeg tror og jeg vet, fordi jeg har sett.

Enkelte er redde for å skrive inn meningene sine her, er det sånn det skal være syns du?? At kun dere sketikere diskuterer dere innmellom, om når bevisene kan fremlegges?

Be my guest!

Men ikke snakk til meg som om jeg var en liten unge, jeg vet når reaksjonen kom, den var forventet. Jeg vet jo i hvilket forum jeg er i........
Du var ihvertfall helt klart den som kom med det mest bastante innlegget, og hverken BA eller madjava har kommet med slike bastante utsagn (foruten for å illustrere).

Problemet her er at du kommer ikke med en mening når du sier "det finnes hjelpere, og du har *så og så mange*", du kommer med noe som ikke kan tolkes som noe annet enn en "sannhet".
Du må da være enig i at du ikke kan påberope deg å sitte på noen sannhet i dette tilfellet?

Hvorfor skulle folk være redde for å skrive meningene sine her? Fordi noen skeptikere kommer med litt andre synspunkter på saker og ting? Nei, det er nok mer fordi det alltid blir lange diskusjoner med en god del personangrep med èn gang det kommer andre synspunkter inn i en tråd. Tror ikke det er mange som mister troen sin på grunn av det jeg og andre skriver, men om de gjør det til fordel for mindre naivitet og mer tanker, da syns jeg ikke det er en negativ ting.

Jeg snakker ikke til deg som et barn for moro skyld, men fordi du ikke utviser selvinnsikt nok til å skjønne at du gjorde feil i å snakke om DINE "sannheter" som en kollektiv sannhet. Beklager at jeg fremstår som brysk ;)
Antall ord: 331
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links