Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerÅ bli "passet på"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Ajna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2008 09:53
16

Å bli "passet på"

Innlegg av Ajna »

Jeg lurer på noe. Jeg har venner som mener at de har familiemedlemmer som "passer på" dem og barna sine. Flere stykker.

For eksempel:
Ei har fått "vite" dette av en dame som driver med kinesologi, at faren hennes passer på henne og de to barna hennes.

Men hva blir dette da? Hjelpere? Jeg trodde i min enfoldighet at hvert menneske hadde hjelpere, men ikke de samme.

Kan noen forklare? Kan det være at de ønsker å tro at foreldern er i nærheten og passer på, at det er der det ligger? Eller kan det være at foreldern faktisk går igjen og passer på dem?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

hmmmmmmmmmmmmmmmmm
Antall ord: 1
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Floff
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 05 Jan 2008 17:12
16
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av Floff »

Tror jeg ville kalt dette hjelper ja. Men kan ikke så mye om dette, så får høre med de som vet litt mer :)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

murmel skrev:hmmmmmmmmmmmmmmmmm
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Å bli "passet på"

Innlegg av kaja43 »

Ajna skrev:Jeg lurer på noe. Jeg har venner som mener at de har familiemedlemmer som "passer på" dem og barna sine. Flere stykker.

For eksempel:
Ei har fått "vite" dette av en dame som driver med kinesologi, at faren hennes passer på henne og de to barna hennes.

Men hva blir dette da? Hjelpere? Jeg trodde i min enfoldighet at hvert menneske hadde hjelpere, men ikke de samme.

Kan noen forklare? Kan det være at de ønsker å tro at foreldern er i nærheten og passer på, at det er der det ligger? Eller kan det være at foreldern faktisk går igjen og passer på dem?
Det finnes ikke ett fasit svar på dette.
Men hjelpere kan være avdøde slektninger,
særlig om menneske ikke klarer gi slipp på den
døde vil den holde seg i nærheten og prøve å
hjelpe personen til å bli fri fra savnet og sorgen.
Andre ganger opplever jeg at en energi gir seg ut for
å være f.eks bestemor forde personen da blir lettere
å nå, det blir tryggere og ha komtakt.

Jeg opplever ofte at dette med hjelpere blir veldig misforstått.
De er jo ikke der for å passe på at vi gjør ting rett.
Du kan godt gjøre valg som går lukt til H....og de stopper
deg jo ikke for det. De hjelper deg med å klare å ha det ille
f.eks.
Antall ord: 241
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ajna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2008 09:53
16

Re: Å bli "passet på"

Innlegg av Ajna »

kaja43 skrev:
Ajna skrev:Jeg lurer på noe. Jeg har venner som mener at de har familiemedlemmer som "passer på" dem og barna sine. Flere stykker.

For eksempel:
Ei har fått "vite" dette av en dame som driver med kinesologi, at faren hennes passer på henne og de to barna hennes.

Men hva blir dette da? Hjelpere? Jeg trodde i min enfoldighet at hvert menneske hadde hjelpere, men ikke de samme.

Kan noen forklare? Kan det være at de ønsker å tro at foreldern er i nærheten og passer på, at det er der det ligger? Eller kan det være at foreldern faktisk går igjen og passer på dem?
Det finnes ikke ett fasit svar på dette.
Men hjelpere kan være avdøde slektninger,
særlig om menneske ikke klarer gi slipp på den
døde vil den holde seg i nærheten og prøve å
hjelpe personen til å bli fri fra savnet og sorgen.
Andre ganger opplever jeg at en energi gir seg ut for
å være f.eks bestemor forde personen da blir lettere
å nå, det blir tryggere og ha komtakt.

Jeg opplever ofte at dette med hjelpere blir veldig misforstått.
De er jo ikke der for å passe på at vi gjør ting rett.
Du kan godt gjøre valg som går lukt til H....og de stopper
deg jo ikke for det. De hjelper deg med å klare å ha det ille
f.eks.
Takk skal du ha for svaret Kaja43!

Jeg stusser litt på dette forstår du. Jeg er selv svært følsom for energier, og har hatt forskjellige klarsyn. Får bilder, lyder og lukter frem noen ganger. Andre ganger opplever jeg energier ved at jeg ubevisst blir trukket mot deler av et rom, f,eks.
Problemet mitt er at jeg ikke greier å styre dette, og er derfor nå i sterk søken på å finne ut dette.

I det tilfellet med den hjelperen/gjengangeren som er der for å ta vare på/passe på de gjenlevende, så stusser jeg veldig. For jeg får egentlig tydelig opp at denne er der for å si at "gå videre", "du kan ikke bruke meg som unnskyldning når alt går galt". Men føler at jeg må forske mer på dette før jeg kan uttale meg. Og nå mens jeg sitter her så får jeg også opp at denne nok er en forelder, men som også sier at "kjærligheten du fikk før jeg døde, lever inni deg enda. Bruk den!"

(Oj, det var en veldig rar følelse. Jeg ble veldig rolig inni meg og hørte en stemme.)

Men kan samme hjelperen være hjelper for flere familiemedlemmer? Eller er det bare en til hver, så å si.

Jeg er veldig takknemmelig for seriøse svar. Beklager om dette innlegget ble noe rotete.
Antall ord: 478

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ajna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2008 09:53
16

Innlegg av Ajna »

Nå svarer jeg på min egen tråd :-)

Har nå sett Åndenes makt-programmet fra Åmot. Det handler jo om det jeg er litt opptatt av. At mennesker som har gått over kan komme igjen for å se etter oss, se om vi har det bra.

Da skjønner jeg også mine egne opplevelser mer, og jeg kjenner at jeg er rolig.

Jo mer jeg lærer, jo mer forstår jeg hvor lite jeg faktisk kan.

Takk til dere som tok dere tid til å svare.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

En sjel kan være hjelper til mange samtidig.
Forde de er bevistthet uten fast stoff er de
ikke bundet til ett fast sted eller bare en oppgave.

Jo høyere bevissthet en sjel har, jo flere oppgaver
kan den ha samtidig.

Det er en illusjon at vi har våre private hjelpere som er
kun våre. Så speisielle er vi nok ikke at en hel skare med
hjelpere kun har som oppgave å passe på akkurat oss.
Antall ord: 78
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ajna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2008 09:53
16

Innlegg av Ajna »

Tusen takk Kaja. Det var veldig oppklarende!! Kjempesnilt av deg å svare.

Jeg var ikke klar over dette at en sjel kan være hjelper til mange samtidig.
Men det høres veldig logisk ut det du sier.

Veldig lærerikt det du skriver. Igjen, tusen takk. Dette satte jeg veldig pris på.

Klem fra meg
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Re: Å bli "passet på"

Innlegg av izabel »

Ajna skrev:Jeg lurer på noe. Jeg har venner som mener at de har familiemedlemmer som "passer på" dem og barna sine. Flere stykker.

For eksempel:
Ei har fått "vite" dette av en dame som driver med kinesologi, at faren hennes passer på henne og de to barna hennes.

Men hva blir dette da? Hjelpere? Jeg trodde i min enfoldighet at hvert menneske hadde hjelpere, men ikke de samme.

Kan noen forklare? Kan det være at de ønsker å tro at foreldern er i nærheten og passer på, at det er der det ligger? Eller kan det være at foreldern faktisk går igjen og passer på dem?
Jeg mener at det er slik:
Vi har alle åndelige hjelpere eller veiledere men mange tror ikke på dem eller er ikke interesser i å vite noe om dem.
Den høyeste åndelige veilederen som er hos oss, er dørvokteren, eller skytsengelen som noen kaller han eller henne. Dørvokteren følger oss fra vi blir født til vi dør. Du og dørvokteren kjenner hverandre. Dørvokteren viser seg sjelden og kommer kun inn i vårt liv når det er store forandringer på gang.
Så har vi åndelige hjelpere. De kommer kun til hjelp når det dreier seg om vår åndelige utvikling, for de har ikke lov til å blande seg opp i vårt jordiske liv.
Så har vi våre avdøde slektninger. De er ikke nødvendigvis våre hjelpere, men de er knyttet til oss gjennom familiebånd. De avdøde slektningene kommer til oss og gir råd og hjelp når vi opplever smerte i hverdagen. Men de kan ikke løse våre problemer, for vi er her på jorden for å lære og leve.
En åndelig veileder er en som er død, og som nå er kommet over til den andre siden. Det finnes åndelige veiledere på alle de forskjellige nivåene som eksisterer på den andre siden. Det er åndelige veileder fra høyere plan og det er veiledere fra lavere plan.
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ajna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Feb 2008 09:53
16

Innlegg av Ajna »

Izabel - der fikk jeg litt å tenke på! Det var egentlig spikeren på hodet ifht det jeg lurte på ang familiemedlemmer/slaktninger.

Veldig interessant!

Skytsengel er vel det jeg har hengt meg opp i, som liksom hovedhjelper. Dette er ikke akkurat temaer som folk snakker om i tide og utide, så det jeg vet har jeg ltt herfra og derfra, og noe har jeg selv fått føle på kroppen.

Takk for at du svarte. Jeg skal samle på dette og legge meg det på minnet!
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Innlegg av izabel »

Ajna skrev:Izabel - der fikk jeg litt å tenke på! Det var egentlig spikeren på hodet ifht det jeg lurte på ang familiemedlemmer/slaktninger.

Veldig interessant!

Skytsengel er vel det jeg har hengt meg opp i, som liksom hovedhjelper. Dette er ikke akkurat temaer som folk snakker om i tide og utide, så det jeg vet har jeg ltt herfra og derfra, og noe har jeg selv fått føle på kroppen.

Takk for at du svarte. Jeg skal samle på dette og legge meg det på minnet!
Jeg har sett skytsengelen min en gang. Det var en gammel mann som lukket opp en knirkete dør. :mozilla_smile:
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kakkla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 24 Feb 2008 22:50
16

Innlegg av Kakkla »

Hjelpere kan også være nære slektninger fra tidligere liv har jeg hørt. Ikke veit jeg!
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Hjelpere trenger ikke være familie-relatert. Kan like godt være en gammel nabo du hadde nært forhold til.
Ikke alle er klar over hvem sin egen hjelper er engagn. Alle har en hjelper, men mange tenker ikke over det og er åpne og registrerer det.
Og de merkes kun i vanksleige tider, ved sorg, fotvilelse og depresjon, hvertfall det jeg
har erfart selv.
Antall ord: 66
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg ble ihvertfall passet grundig på i starten av påskeferien... Jeg var på tur til noen venner av meg der jeg skulle tilbringe påskeferien, føret var elendig og selv om jeg kjørte fornuftig etter forholdene fikk jeg sleng på bilen. Så kraftig sleng at bilen slang halvveis rundt og sidelengs inn i et stort tre. Bilen ble helt ødelagt og må skrotes. Ambulansepersonellet trodde jeg hadde indre blødninger og sendte meg rett på sykehuset, og der måtte jeg ligge over natta til observasjon. Utrolig nok slapp jeg fra det hele med mørbanket kropp og noen blåmerker! Til og med katta slapp fra kræsjen uten fysisk skade, og hun satt på den siden der treet traff. Hun har nok mistet en del av sine 9 liv nå ja...
Føler meg veldig heldig og aner at noe/noen passet på oss...

Jeg var ikke dårligere enn at jeg pakket om og lånte pappas bil, og dro rett til vennene mine når jeg kom ut fra sykehuset. Etter ei natt eders alene på sykehuset med hodet fullt av tanker, var jeg enda mer bestemt på å komme meg til vennene mine! :)
Antall ord: 200
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links