Fakta, teori & skepsisAposltlenes Gjerninger

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Benny519
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2007 10:17
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Benny519 »

JA... Noe sånt :o
Antall ord: 4
Slipknot!! Maggot 4 life

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Ja, uffda. Johannes beskrivelser av sine hallusinasjoner er ikke bra.

Men la de kristne glede seg til dagen da de skal rykkes bort fra jorden. Skilles fra dem de har kjære. For mens de selv skal sitte på skykanten og spille harpe, skal deres barn, deres søsken, foreldre, som ikke er kristne nok havne i sjøen som brenner med ild og svovel. Det er den annen død.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Men la de kristne glede seg til dagen da de skal rykkes bort fra jorden.
Jeg gleder meg alt her og nå. Men visst, det blir en overmåtens stor og gledens dag for alt Guds folk den dag Jesus returnerer til vår jord og innstifter fredsriket som skal vare i tusenår.

Men nå skal det jo komme en meget vanskelig tid over hele, og ikke bare deler av jorden først. Kristne, også her i Norge, må regne med en kommende forfølgelse, derfor kommer nok en hel del til å falle ifra troen, tror jeg. Dyrets merke som bibelen snakker om, eller microchipen som vil bli obligatorisk, i hånden eller i pannen, for i det heletatt kunne kjøpe og selge nødvendigheter, advares vi om, og vi må ikke ta dette imot. Alle som ikke vil la seg merke med dette dyrets merke vil oppleve forfølgelse, tortur men også å bli drept. Ikke alle kristne kommer til å bli drept da, noen kommer til å være her til Jesu gjenkomst.
1Tess 4:17 derefter skal vi som lever, som blir tilbake, sammen med dem (de/vi som alt er døde eller drepte)rykkes i skyer opp i luften for å møte Herren, og så skal vi alltid være med Herren.
Så om jeg nå lever eller er død/drept da, ja så gleder jeg meg til den dagen. :mozilla_smile:
Antall ord: 239
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Men la de kristne glede seg til dagen da de skal rykkes bort fra jorden.
Jeg gleder meg alt her og nå. Men visst, det blir en overmåtens stor og gledens dag for alt Guds folk den dag Jesus returnerer til vår jord og innstifter fredsriket som skal vare i tusenår.

Men nå skal det jo komme en meget vanskelig tid over hele, og ikke bare deler av jorden først. Kristne, også her i Norge, må regne med en kommende forfølgelse, derfor kommer nok en hel del til å falle ifra troen, tror jeg. Dyrets merke som bibelen snakker om, eller microchipen som vil bli obligatorisk, i hånden eller i pannen, for i det heletatt kunne kjøpe og selge nødvendigheter, advares vi om, og vi må ikke ta dette imot. Alle som ikke vil la seg merke med dette dyrets merke vil oppleve forfølgelse, tortur men også å bli drept. Ikke alle kristne kommer til å bli drept da, noen kommer til å være her til Jesu gjenkomst.
1Tess 4:17 derefter skal vi som lever, som blir tilbake, sammen med dem (de/vi som alt er døde eller drepte)rykkes i skyer opp i luften for å møte Herren, og så skal vi alltid være med Herren.
Så om jeg nå lever eller er død/drept da, ja så gleder jeg meg til den dagen. :mozilla_smile:
Litt synd da, om det skulle vise seg at du støtter deg til feil tolkning av kristendommen. Da venter nok svovelsjøen på deg også.

Hva har mikrochiper med kristendommen å gjøre? Vil den ta fra deg troen din?
Antall ord: 282
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:Hva har mikrochiper med kristendommen å gjøre? Vil den ta fra deg troen din?
Microchiper, en for hver da, vil bli innplantert i mennesker, enten i høyre hånd eller i pannen, og der er all data lagret, også alles kontoer. Slik at for å kunne kjøpe eller selge, så må folk ha dette merket, chippen.

Om jeg skulle ha tatt dette dyrets merket når det kommer om noen år, da hadde jeg samtidig frasagt meg min Herre og Frelser Jesus Kristus. Men det blir ikke aktuelt på noen somhelst måte for mitt vedkommende. Koste hva det koste vil.
Antall ord: 104
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Hva har mikrochiper med kristendommen å gjøre? Vil den ta fra deg troen din?
Microchiper, en for hver da, vil bli innplantert i mennesker, enten i høyre hånd eller i pannen, og der er all data lagret, også alles kontoer. Slik at for å kunne kjøpe eller selge, så må folk ha dette merket, chippen.

Om jeg skulle ha tatt dette dyrets merket når det kommer om noen år, da hadde jeg samtidig frasagt meg min Herre og Frelser Jesus Kristus. Men det blir ikke aktuelt på noen somhelst måte for mitt vedkommende. Koste hva det koste vil.
For det første; hvordan kan du være så sikker på at dette vil skje?

For det andre; på hvilken måte påstår kristendommen at en mikrochip er imot Gud? At noe om "dyrets tegn" blir nevnt, er såpass vagt og åpent for tolkning, og sier ingenting om noe mikrochip.

For det tredje; på hvilken måte er denne chipen egentlig en dum ting? Ja, man kan overvåkes via GPS, men hvem skulle gidde å overvåke flere milliarder mennesker i det daglige liv. En slik brikke vil effektivt kunne finne folk som er forsvunnet, man slipper bankkort (og tyverier av disse), og man slipper kanskje til og med lange legejournaler, da alt kan lagres i chipen. Dette var en avsporing av den opprinnelige diskusjonen, men jeg har bare vanskeligheter med å forstå hvordan dette er imot kristendommen.
Antall ord: 248
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:For det første; hvordan kan du være så sikker på at dette vil skje?
Fordi jeg spør Ham som vet alle ting, det er også Han som lærer meg. Og for å si det rett ut, det finnes ingen bedre lærer:
Joh 6:45 Det står skrevet i profetene: Og de skal alle være lært av Gud. Hver den som hører av Faderen og lærer, han kommer til meg.
For det andre; på hvilken måte påstår kristendommen at en mikrochip er imot Gud? At noe om "dyrets tegn" blir nevnt, er såpass vagt og åpent for tolkning, og sier ingenting om noe mikrochip.
Vagt er det nok ikke, om en vender seg til Ham som vet dette, altså Gud.
Men teknologien er her alt, og den vidreutvikles nok til de har den "perfekte" chipen som er alt en trenger som ID for alle som kjøper og selger nå mot slutten av denne verdens domene.
Såg en interessant video om dette på youtube, men den er fjernet fra nettet. Men fant en annen, ikke så godt forklart, men det er da noe. Her: http://www.youtube.com/watch?v=L-PIyL3k ... re=related
For det tredje; på hvilken måte er denne chipen egentlig en dum ting?
Den vil sikkert funke bra på kort sikt. Men ser man de lange linjer, da vil det garantert vise seg at dette ikke var bra, for å si det mildt. Jeg bare viser til Åpenbaringsboken Kap. 14.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

misty-gutt skrev:

Bah...dyrets merke/tegn er 666 dvs Nero, di kristnes nemesis på den tid johannes skrev sine hallusinasjoner med tydelige fordekte beskjeder til kristne om kven fienden var. At kristne ikkje skjønner stort meir av dette enn å tillegge det vekt utover den tida det var skrive for, viser kor lite som skal til for at menneskeheten skal gå ad dundas...
Antall ord: 303
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
Vær da klar over at det er lettere for en kamel å komme gjennom et nåløye, enn det er for deg å komme inn i guds rike.

144 000 er ikke veldig mange, og sjansen er liten for at du er blant dem.

Du havner nok ved siden av meg i guds vredes store vinpresse.

Men om du likevel er blind nok til å tro at du er bedre enn alle andre, og fortjener å sitte på skykanten, så fatter jeg ikke hvor ond du kan være, som kan glede deg til dagen da alle vi andre skal starte vår evige svømmetur i sjøen som brenner med ild og svovel.
Dyrets merke skal være på høyre hånd eller pannen. Det skal ikke være noen mikrochip, men merket skal være dyrets navn eller nummer.
Antall ord: 383

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Vær da klar over at det er lettere for en kamel å komme gjennom et nåløye, enn det er for deg å komme inn i guds rike.
Ja, jeg vet det, dog er jeg ikke rik i kronasje, men har det jeg trenger:
Det er lettere for en kamel å gå gjennem et nåleøie enn for en rik å gå inn i Guds rike.
Men:
Da disiplene hørte det, ble de meget forferdet og sa: Hvem kan da bli frelst?
Men Jesus så på dem og sa til dem: For mennesker er dette umulig, men for Gud er alt mulig.
144 000 er ikke veldig mange, og sjansen er liten for at du er blant dem.
Jeg er ikke blandt disse da jeg ikke er jøde, men hedningekristen, om du skjønner?
Åp 7:9 Derefter så jeg, og se, en stor skare, som ingen kunne telle, av alle ætter og stammer og folk og språk, som stod for tronen og for Lammet..
Blandt disse vil jeg være.
Men om du likevel er blind nok til å tro at du er bedre enn alle andre..
Nei det tror jeg da ikke. Jeg har kun nåden i Jesus kristus som jeg valgte å si ja til, å henvise til. Og det er ganske enkelt troens a b c. Enkelt og greit.
Dyrets merke skal være på høyre hånd eller pannen. Det skal ikke være noen mikrochip, men merket skal være dyrets navn eller nummer.
Tiden vil vise. Men vericipen gjøres klar for kjøp og salg. Dette burde være en tankevekker også for ikke kristne.
Og atter en tredje engel fulgte efter dem og sa med høi røst: Dersom noen tilber dyret og dets billde og tar merket på sin panne eller i sin hånd,

da skal også han drikke av Guds vredes-vin, som er skjenket ublandet i hans harmes beger, og han skal pines med ild og svovel for de hellige englers og for Lammets øine,

og røken av deres pine stiger opp i all evighet, og de har ikke hvile dag eller natt de som tilber dyret og dets billde, og hver den som tar dets navns merke.
Antall ord: 376

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

misty-gutt skrev:
BA. skrev: 144 000 er ikke veldig mange, og sjansen er liten for at du er blant dem.
Jeg er ikke blandt disse da jeg ikke er jøde, men hedningekristen, om du skjønner?
Ehm, er det ikke Jehovas vitner som opererer med disse 144000 utvalgte?
Antall ord: 50
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Svartepus skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev: 144 000 er ikke veldig mange, og sjansen er liten for at du er blant dem.
Jo, men de tar skammelig feil for de mener at dette gjelder deres "menighet" Men i virkeligheten er det snakk om jødekristne av alle tolv stammene. 12 000 av hver stamme, tilsammen 144 000.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Må vel være fullt snart der da :D
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Svartepus skrev:
misty-gutt skrev:
Joda, men de har det fra Johannes åpenbaring.

Nå er vel det et litt uheldig sitat for kristne, så de ønsker ikke å bruke så mye tid på dette. ;)

Tradisjonell kristen tolking er at dette er symbolsk, og da fr de selv fortell symbolikken, eller at det er bokstavelig, og da er det utvalgte fra de tolv jødiske stammene.

JV mener at 144 000 vil tas opp til himmelen, mens resten av de rettroende vil bo på en paradisisk jord i all evghet.
Johannes selv skrev:Foran tronen, de fire skapningene og de eldste sang de en ny sang, en sang som ingen kunne lære unntatt de 144 000, de som er frikjøpt fra jorden.
Det er de som ikke har gjort seg urene med kvinner, for de er som jomfruer. Det er de som følger Lammet hvor han så går. Det er de blant menneskene som er frikjøpt for å være en førstegrøde for Gud og Lammet. I deres munn ble det ikke funnet løgn, de er uten feil.

-------8<------------

18 Så kom det en annen engel fra alteret. Han hadde makt over ilden, og han ropte med høy røst til engelen med den skarpe sigden: «Send ut din skarpe sigd og høst inn drueklasene på jordens vinmark! For nå er druene modne.» Engelen lot sigden gå over jorden, høstet druene på jordens vinmark og kastet dem i Guds vredes store vinpresse. Utenfor byen ble vinpressen tråkket, og blodet fløt fra vinpressen så det sto opp til bisselet på hestene hele 1600 stadier borte.
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links