Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoe rart i huset

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

Noe rart i huset

Innlegg av line81 »

Hva skjer??

For tre år siden begynte d å skje ting med meg som jeg ikke klarer å forklare.
Flyttet i dette huset for tre år siden, men begynte å legge merke tilting i dette huset for to år siden. Opp til flere ganger hadde jeg den følelsen av at det var en mann som så på meg. Fikk en små ekkel følelse, men ikke den følelsen av at det var ondt. Fortalte det til min samboer, men han trodde meg ikke. ikke så veldig rart.
Men en dag jeg var nede for å skiftet bleie på min sønn (da var det kun min søster som var hjemme hos meg, og hun var med meg ned), hørte vi noen som gikk oppe. Jeg ba søsteren min sjekke om det var noen som var kommet på besøk. Hun kom ned, men kunne fortelle at det var ingen der og at ytterdøren var låst.. hmmm rart tenkte jeg.. fortalte det til min samboer, men trodde som vanlig ikke p åmeg. helt til han hørte det selv en natt. vi sjekket, men ingen var der. Det var for to år siden.
For ett år siden så døde min bestefar, jeg var helt knust. men begynte og drømme masse om han. han var død, men vi snakket sammen (men det er en annen historie), så møtte jeg ei dame, helt ukjent, som mente at jeg hadde store evner. men måtte lære meg og bruke de. Greit nok... har lest et par bøker.. men etter at jeg møtte denne damen for 6 mnd siden, så har helt syke ting skjedd.
Har hatt følelsen av at denne mannen prøver å få kontakt, blir kaldt hver gang jeg tenker på han. og virker som om han er overalt i huset på kvelden. Og to netter på rad så har bikkja knurret, og bjeffet på noe midt på gangen eller på stua. selv om det er ingenting der. Samboeren min har kommet ned og vært forskremt. Noen har banket på vinduet( det er i annen etage, og helt umulig og banke på). Noen har trampet i gulvet. Virker som om denne skikkelsen blir mer og mer sint. Har skjønt at det kanskje trenger hjelp til noe, men vet rett og slett ikke hva jeg skal tro. kan det stemme at det er gjenferd, eller holder jeg på å bli gal? trenger gode råd :mozilla_surprised:
Antall ord: 415

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Det er nok ikke du som har blitt gal, siden du og søsteren din hadde hørt skrittende sammen, og samboeren din. Han prøver nokk å få kontakt med deg, siden du blir kald når du tenker på ham. Prøv å få kontakt med en klarsynt hvis dette blir verre.
Antall ord: 52
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

MonkeyDKrissy skrev:Det er nok ikke du som har blitt gal, siden du og søsteren din hadde hørt skrittende sammen, og samboeren din. Han prøver nokk å få kontakt med deg, siden du blir kald når du tenker på ham. Prøv å få kontakt med en klarsynt hvis dette blir verre.

hvordan får jeg kontakt med et gjenferd som prøver å få kontak, hvis du skjønner hva jeg mener? har snakket med en klarsynt på desember i fjor, men fikk den beskjeden om at hun skjønte ikke hvorfor jeg ringte henne når jeg hadde evnene selv. har ikke lagt så mye merke til det. men...
så hvordan får jeg kontakt og hvordan fjerner jeg denne personen?
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Akkurat dette kan jeg så lite om.
Jeg beklager veldig, men det er sikkert noen på forumet som kan forklare dette.
Håper du får bort denne "mannen".

Jeg ønsker de lykke til :mozilla_wink:
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

tusen takk uansett.. :)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nifse
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jan 2008 23:28
16

Innlegg av nifse »

line81 skrev:
MonkeyDKrissy skrev:Det er nok ikke du som har blitt gal, siden du og søsteren din hadde hørt skrittende sammen, og samboeren din. Han prøver nokk å få kontakt med deg, siden du blir kald når du tenker på ham. Prøv å få kontakt med en klarsynt hvis dette blir verre.

hvordan får jeg kontakt med et gjenferd som prøver å få kontak, hvis du skjønner hva jeg mener? har snakket med en klarsynt på desember i fjor, men fikk den beskjeden om at hun skjønte ikke hvorfor jeg ringte henne når jeg hadde evnene selv. har ikke lagt så mye merke til det. men...
så hvordan får jeg kontakt og hvordan fjerner jeg denne personen?
Dersom du har evnen vill du vel ha klart å kommunisere med vedkommende. Kontakt en annen klarsynt
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

På meg kan det virke som om du (dere) har opplevd noe som ikke hadde noen åpenbar forklaring, dette har så festet seg i tankene, dere går og lurer på det, du møter ei som sier du har evner, du setter deg litt mer inn i hva dette kan være for noe ved å lese bøker, og tolker dermed alt uten tilsynelatende forklaring som spøkerier. Det blir lett sånn.

Nå vet ikke jeg noe om huset dere bor i, men lyder kan komme av så mangt. Treverk som arbeider, rørsystemer, sikringsskap, fugler/insekter som flyr på vinduer, lyder utenifra som forplanter seg i materialene i huset eller rett og slett høres ut som om de kommer fra et annet sted.
Bikkjer som knurrer og åpenbart er var ett eller annet kan jo for eksempel være noe de har hørt utenifra som ikke menneskeøret oppfatter, en lukt, et lite dyr i huset.

Dette er mulige rasjonelle forklaringer, så kan du jo legge litt mer merke til lydene neste gang, og tenke etter om de kan komme av noe slikt. Det er nok flere enn du tror som opplever slikt, uten nødvendigvis å tro at det spøker ;)
Antall ord: 206
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Floff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2008 17:12
16
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av Floff »

Kimbara skrev:På meg kan det virke som om du (dere) har opplevd noe som ikke hadde noen åpenbar forklaring, dette har så festet seg i tankene, dere går og lurer på det, du møter ei som sier du har evner, du setter deg litt mer inn i hva dette kan være for noe ved å lese bøker, og tolker dermed alt uten tilsynelatende forklaring som spøkerier. Det blir lett sånn.

Nå vet ikke jeg noe om huset dere bor i, men lyder kan komme av så mangt. Treverk som arbeider, rørsystemer, sikringsskap, fugler/insekter som flyr på vinduer, lyder utenifra som forplanter seg i materialene i huset eller rett og slett høres ut som om de kommer fra et annet sted.
Bikkjer som knurrer og åpenbart er var ett eller annet kan jo for eksempel være noe de har hørt utenifra som ikke menneskeøret oppfatter, en lukt, et lite dyr i huset.

Dette er mulige rasjonelle forklaringer, så kan du jo legge litt mer merke til lydene neste gang, og tenke etter om de kan komme av noe slikt. Det er nok flere enn du tror som opplever slikt, uten nødvendigvis å tro at det spøker ;)
Er på en måte ike helt enig med deg der dersom han blir kald hver gang han tenker på han.

Jeg anbefaler at du kontakter en klarsynt, eller setter deg ned en dag og spør om denne mannen vil komme og snakke med deg, kanskje han har noen spørsmål. Kan være utrolig ekkelt, men ikke glem at han ikke kan skade deg sånn sett.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
17

Floff skrev:
Kimbara skrev:På meg kan det virke som om du (dere) har opplevd noe som ikke hadde noen åpenbar forklaring, dette har så festet seg i tankene, dere går og lurer på det, du møter ei som sier du har evner, du setter deg litt mer inn i hva dette kan være for noe ved å lese bøker, og tolker dermed alt uten tilsynelatende forklaring som spøkerier. Det blir lett sånn.

Er på en måte ike helt enig med deg der dersom han blir kald hver gang han tenker på han.

Jeg anbefaler at du kontakter en klarsynt, eller setter deg ned en dag og spør om denne mannen vil komme og snakke med deg, kanskje han har noen spørsmål. Kan være utrolig ekkelt, men ikke glem at han ikke kan skade deg sånn sett.
Helt enig med deg Floff.
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Floff skrev:
At det kjennes kaldt kan også være psykisk. Bare tenk på hvordan hårene reiser seg på ryggen når man ser noe uhyggelig, eller at man kan få en følelse av å fryse av å se noe nifst på TV f.eks.
Fall i temperatur på gitte steder er heller ikke noe spesielt rart, da luften består av forskjellige "lag" eller "felter", for ikke å snakke om trekk. Dette er det ikke sikkert man tenker over til vanlig, men vil kanskje tenke på klassiske spøkelseshistorier når man tenker på et potensielt spøkelse i huset sitt.

Jeg tror mange slike opplevelser blir vridd av hukommelsen. Ingen, eller veldig får, husker ting til den minste detalj, og opplevelser vi har kan gjerne bli noe større når vi tenker tilbake på dem. Dette er ikke fordi vi liker å lyve eller få oppmerksomhet, det er bare sånn hjernen fungerer.

Men man vet jo aldri 100%. Dette er som sagt bare mulige, og mest sannsynlige vil jeg si, forklaringer.
Antall ord: 195
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av line81 »

kanskje.. en vet aldri.. mulig jeg som overreagere.
men vi har bodd i huset her i tre år. og d har vært storm hvert år. og d har aldri vært spesielt med lyder her. bortsett fra at vi hører noen som går opp når vi er nede.
når d gjelder bikkja, så er d veldig rart. han har sett mus, katt til og med vært rever utafor. men han har bare sittet og kikket på. nesten aldri bjeffing. han har aldri knurret til noen andre personer eller dyr.
så hvorfor står han og stirrer midt på stuagulvet og knurrer til ingenting? synes d er veldig rart....
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kakkla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 22:50
16

Innlegg av Kakkla »

Jeg tror på deg. Her er det noe. Ikke sikkert han er sint men frustrert. Han vet du merker han men du lytter ikke til hva han vil si. Da hadde du trampet og banket litt å
Prøv å sett deg ned alene. Lukk øynene og kall på han. Spør hva han vil... Det første som detter inn i hodet er ofte svaret. Lykke til! Vi vil høre om utviklingen.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links