Fakta, teori & skepsis ⇒ Aposltlenes Gjerninger
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2007 10:17
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Aposltlenes Gjerninger
Hei!! Er det noen som har lest Apostlenses Gjerninger i Bibelen?, jeg har bare lest dette i Krl boken min. Til dere som ikke har det der står det: Når tiden er inne vil jesus komme ned til Jorden og mennesker og Gud vil bli gjenforent. Hva synes dere om dette? Håper på mange flotte svar...
Antall ord: 59
Slipknot!! Maggot 4 life
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
På dette forumet synes omtrent alle at det hørtes riktig grusomt ut. Bare vent å se alle hat-meldinger som titter inn her nå snart
Antall ord: 25
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
Re: Aposltlenes Gjerninger
Dette høres da utrolig flott ut, håper virkelig at det er noen her som kan forklare bedre og mer utfyllende, jeg gleder meg.Benny519 skrev:Hei!! Er det noen som har lest Apostlenses Gjerninger i Bibelen?, jeg har bare lest dette i Krl boken min. Til dere som ikke har det der står det: Når tiden er inne vil jesus komme ned til Jorden og mennesker og Gud vil bli gjenforent. Hva synes dere om dette? Håper på mange flotte svar...
Antall ord: 86
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Men når er tiden inne? Det lurer jeg litt på...
Antall ord: 11
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hehe, kan jo ikke skuffe deg da vet du.MikkelRev skrev:På dette forumet synes omtrent alle at det hørtes riktig grusomt ut. Bare vent å se alle hat-meldinger som titter inn her nå snart
Apostlene drev mafiavirksomhet.
Alle skulle selge alt de eide og legge alle pengene framfor apostlene.
Ananias og kona ble drept fordi de ikke ga fra seg alt sammen, men beholdt en liten slant av sine egne penger for seg selv.
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Apostlenes Gærninger, som gutta i KLM så finurlig kalte det i en sketsj.BA. skrev:Hehe, kan jo ikke skuffe deg da vet du.MikkelRev skrev:På dette forumet synes omtrent alle at det hørtes riktig grusomt ut. Bare vent å se alle hat-meldinger som titter inn her nå snart
Apostlene drev mafiavirksomhet.
Alle skulle selge alt de eide og legge alle pengene framfor apostlene.
Ananias og kona ble drept fordi de ikke ga fra seg alt sammen, men beholdt en liten slant av sine egne penger for seg selv.
Antall ord: 92
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Re: Aposltlenes Gjerninger
Jesus kommer tilbake ja, ingen tvil om det. Men før så skjer, kommer det ennå til å skje mye her på vår jord.Benny519 skrev:Hei!! Er det noen som har lest Apostlenses Gjerninger i Bibelen?, jeg har bare lest dette i Krl boken min. Til dere som ikke har det der står det: Når tiden er inne vil jesus komme ned til Jorden og mennesker og Gud vil bli gjenforent. Hva synes dere om dette? Håper på mange flotte svar...
Denne filmen burde alle se: One World - Jeremiah Films - Earths Soon Coming Last Days http://www.youtube.com/watch?v=JGyaKt4V ... re=related
Antall ord: 108
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Mar 2007 13:42
- 17
To tusen år med dommedagsprofetier
En av tinga som oftere og oftere dukker opp i kristelig litteratur er endetidsprofetier. Vi lever i en tid da de finner mye i bibelens profetiske bøker som stemmer med dagens verdensbilde, og de mener saken er klar, men alle ser ut til å ha glemt et lite sitat fra Jesus; han kommer når det blir minst forventa. Det vil si at nå som både maranata, pinsevenner, katolikker, mormoner, jehovas vitner, metodistene, baptistene og alle andre av de som klassifiseres som «aktive kristne» går og venter på han, det betyr igjen at siden hans komme er forventet, kommer han ikke. En annen ting er at det er ganske påfallende at denne delen av troen har pågått svært aktivt –blant de som var først ute– i over femti år uten at noen har spurt seg hvorfor det tar så lang tid. For ikke å snakke om at Luther allerede i 1521 hevdet at Jesus snart kommer tilbake. Men de verste eksemplene er fra Mat. 16:28, 1. Tess 4:15-17, 1. Joh. 2:18 og 2. Pet 3:4-9. Allerede i år 30 er endetiden svært nær. Går det virkelig an at Jesus gir forhåpninger om å komme tilbake i løpet av få år for så å la det gå over to tusen uten at man kan kalle han en løgner og hykler? Går det an at det blir sagt ca. 100 år e.kr. at endetiden er her for så å la det gå nesten to tusen år uten at man kan kalle det tøv? Kan de først 50 år etter det igjen komme med en forklaring på at for Herren er tusen år som en dag uten at den kan ses på som en lettkjøpt forklaring? Hvis Jesus hadde planer med å vente så lenge, burde han ikke si til folket i sin tid at noen av dem ikke skal rekke å dø før hans gjenkomst. Er virkelig alle kristne for tette i pappen til å se at samtlige forestillinger rakner ved hjelp av kun 4 utdrag fra bibelen?
En av tinga som oftere og oftere dukker opp i kristelig litteratur er endetidsprofetier. Vi lever i en tid da de finner mye i bibelens profetiske bøker som stemmer med dagens verdensbilde, og de mener saken er klar, men alle ser ut til å ha glemt et lite sitat fra Jesus; han kommer når det blir minst forventa. Det vil si at nå som både maranata, pinsevenner, katolikker, mormoner, jehovas vitner, metodistene, baptistene og alle andre av de som klassifiseres som «aktive kristne» går og venter på han, det betyr igjen at siden hans komme er forventet, kommer han ikke. En annen ting er at det er ganske påfallende at denne delen av troen har pågått svært aktivt –blant de som var først ute– i over femti år uten at noen har spurt seg hvorfor det tar så lang tid. For ikke å snakke om at Luther allerede i 1521 hevdet at Jesus snart kommer tilbake. Men de verste eksemplene er fra Mat. 16:28, 1. Tess 4:15-17, 1. Joh. 2:18 og 2. Pet 3:4-9. Allerede i år 30 er endetiden svært nær. Går det virkelig an at Jesus gir forhåpninger om å komme tilbake i løpet av få år for så å la det gå over to tusen uten at man kan kalle han en løgner og hykler? Går det an at det blir sagt ca. 100 år e.kr. at endetiden er her for så å la det gå nesten to tusen år uten at man kan kalle det tøv? Kan de først 50 år etter det igjen komme med en forklaring på at for Herren er tusen år som en dag uten at den kan ses på som en lettkjøpt forklaring? Hvis Jesus hadde planer med å vente så lenge, burde han ikke si til folket i sin tid at noen av dem ikke skal rekke å dø før hans gjenkomst. Er virkelig alle kristne for tette i pappen til å se at samtlige forestillinger rakner ved hjelp av kun 4 utdrag fra bibelen?
Antall ord: 359
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Husk at GT og NT er bøker forfatta av mange forskjellige personer. Gt var for jødane det NT var for kristne, håp om rettferd og betre tider iblanda onsinna straff mot alle andre.
Det som kanskje er spesiellt med NT er at mange har tolka og omtolka innhaldet som det passer for deres spesifikke tro. I dag er det over 3000 varianter av kristendommen og minst like mange forskjellige tolkninger. Igjen er det viktig å presisere at dette er tro, ønsketenkning eller svindel alt etter som ein ser det.
Det som kanskje er verst er den fanatiske sida som stadig kjem til uttrykk blant troende. Det skremmer meg meir enn noko anna. Lure ofte på om det er rett å bekymre seg for naturkatastrofer, når man har fanatiske troende luskande rundt om.
Det som kanskje er spesiellt med NT er at mange har tolka og omtolka innhaldet som det passer for deres spesifikke tro. I dag er det over 3000 varianter av kristendommen og minst like mange forskjellige tolkninger. Igjen er det viktig å presisere at dette er tro, ønsketenkning eller svindel alt etter som ein ser det.
Det som kanskje er verst er den fanatiske sida som stadig kjem til uttrykk blant troende. Det skremmer meg meir enn noko anna. Lure ofte på om det er rett å bekymre seg for naturkatastrofer, når man har fanatiske troende luskande rundt om.
Antall ord: 134
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Et veldig godt poeng.
Jeg tror det er viktig at man alment begynner å revurdere hva man skal godta av religiøs tro og tolkning. Bare se på hvordan grupperinger får lov å holde på med svindel, løgn, vold, og til og med krigserklæringer (dette gjelder kristne såvel som islamister). Personlig tro er èn ting, men så fort troen går utover andre, burde det slås hardt ned på. Frykten for å krenke personer går for langt, og jeg mener faktisk at enkelte ville hatt godt av behandling for det som rett og slett kan virke som tvangstanker og psykisk ustabilitet som følge av grundig hjernevasking.
Uten at jeg retter noe skyts mot troende nå, så er det ikke vanskelig å se at noe av det som holder oss mest tilbake med tanke på å kunne leve i harmoni her i verden, er nettopp religion.
Jeg tror det er viktig at man alment begynner å revurdere hva man skal godta av religiøs tro og tolkning. Bare se på hvordan grupperinger får lov å holde på med svindel, løgn, vold, og til og med krigserklæringer (dette gjelder kristne såvel som islamister). Personlig tro er èn ting, men så fort troen går utover andre, burde det slås hardt ned på. Frykten for å krenke personer går for langt, og jeg mener faktisk at enkelte ville hatt godt av behandling for det som rett og slett kan virke som tvangstanker og psykisk ustabilitet som følge av grundig hjernevasking.
Uten at jeg retter noe skyts mot troende nå, så er det ikke vanskelig å se at noe av det som holder oss mest tilbake med tanke på å kunne leve i harmoni her i verden, er nettopp religion.
Antall ord: 147
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
10 Points goes to.. Kimbaraaa :mozilla_wink:Kimbara skrev:Et veldig godt poeng.
Antall ord: 156
There will never be world peace as long as religion exists.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Takk.
Den revurderinga blir ikkje enkel, for presteskapet(leiarane) inna forskjellige trossamfunn nyter godt av medlemmenes mangel på evne til å tenke kritisk. Og etter at di forskjellige trossamfunn har fått makt har presteskapet(leiarane) sakte men sikkert vevd inn at religionen står over alle andre lover osv. Gud og allah er mektige...
Personlig tro skal og bør alle få styre som di vil, men enig i at det ikkje ska gå utover andre. Det verste ein kan gjere i dagens samfunn er faktisk å kritisere religion eller integreringspolitikken, for uannsett kva synspunkt ein kjem med vert ein forhåndsdømt som satanist eller rasist.
Harmoni hadde vore fint, mennesker som lever i ett med naturen.
Den revurderinga blir ikkje enkel, for presteskapet(leiarane) inna forskjellige trossamfunn nyter godt av medlemmenes mangel på evne til å tenke kritisk. Og etter at di forskjellige trossamfunn har fått makt har presteskapet(leiarane) sakte men sikkert vevd inn at religionen står over alle andre lover osv. Gud og allah er mektige...
Personlig tro skal og bør alle få styre som di vil, men enig i at det ikkje ska gå utover andre. Det verste ein kan gjere i dagens samfunn er faktisk å kritisere religion eller integreringspolitikken, for uannsett kva synspunkt ein kjem med vert ein forhåndsdømt som satanist eller rasist.
Harmoni hadde vore fint, mennesker som lever i ett med naturen.
Antall ord: 117
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
oops... Jeg mener at det står i Johannes Åpenbaring..
Antall ord: 10
Slipknot!! Maggot 4 life
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Du tenker kanskje på disse versene:Benny519 skrev:oops... Jeg mener at det står i Johannes Åpenbaring..
Åp 1:7 Se, han kommer med skyene, og hvert øie skal se ham, også de som har gjennemstunget ham, og alle jordens slekter skal gråte sårt over ham. Ja, amen.
8 Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, den Allmektige.
Antall ord: 71
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |