Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er det normalt at dyr går igjen?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Jan 2008 01:39
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Det lurer jeg på også
Er det normalt at dyr går igjen?
Hei
Sniker inn en ny tråd her angående dyr..
I april 2006 så mistet jeg hunden min petter, han ble påkjørt av en bil 20 meter fra huset vårt.
Jeg var på madagskar med klassen når dette hendte, og fikk ikke vite det før jeg kom hjem.
Når jeg da kom hjem og fikk høre at han var borte så var det veldig vondt, gledet meg til og komme hjem med alle tennisballene jeg hadde kjøpt så han og jeg kunne leke med dem.
Men det var ikke mye jeg fikk gjort bortsett fra og sørge over han.
Mamma, stefaren min og brødrene mine hadde fått hjelp av naboen til og grave en ordentlig dyp grav med gravemaskin så ingen dyr kunne grave han opp igjen.
Graven hans var kjempe fin!
Med et lavt hvit gjerde rundt, masse blomster og et lys som sto og brant hele tiden.
Han var blitt pakket inn i yndlingspleddet sitt for brødrene mine ville ikke at han skulle få jord i øynene sine.
Da jeg skulle legge meg den natten så tok dt litt tid før jeg sovnet, og midt på natten så bråvåknet jeg av jeg hørte petter som gikk i gangen utenfor rommet mitt.
Jeg kastet meg ut av senga og løp ut i gangen mens jeg ropte på han.
Det var jo ingen der.
Dette skjedde hver natt i ca en uke.
Jeg kunne også høre han vis jeg var aleine i huset midt på dagen.
Men tilslutt så måtte jeg bare si til meg selv at han var bort, og at det ikke var noe jeg kunne gjøre for og få han tilbake.
Etter det så forsvant lydene etter han.
Så det jeg lurer på er om dyr går igjen en stund for og vise at dem fremdeles er tilstede bare på en annen måte og når man da klarer og gi slipp på dem så går dem over?
At dem liksom er igjen en stund for og trøste liksom..
Dette ble en veldig langt innlegg..
Er det noen som har opplevd det samme, eller føler det på samme måte?
Sniker inn en ny tråd her angående dyr..
I april 2006 så mistet jeg hunden min petter, han ble påkjørt av en bil 20 meter fra huset vårt.
Jeg var på madagskar med klassen når dette hendte, og fikk ikke vite det før jeg kom hjem.
Når jeg da kom hjem og fikk høre at han var borte så var det veldig vondt, gledet meg til og komme hjem med alle tennisballene jeg hadde kjøpt så han og jeg kunne leke med dem.
Men det var ikke mye jeg fikk gjort bortsett fra og sørge over han.
Mamma, stefaren min og brødrene mine hadde fått hjelp av naboen til og grave en ordentlig dyp grav med gravemaskin så ingen dyr kunne grave han opp igjen.
Graven hans var kjempe fin!
Med et lavt hvit gjerde rundt, masse blomster og et lys som sto og brant hele tiden.
Han var blitt pakket inn i yndlingspleddet sitt for brødrene mine ville ikke at han skulle få jord i øynene sine.
Da jeg skulle legge meg den natten så tok dt litt tid før jeg sovnet, og midt på natten så bråvåknet jeg av jeg hørte petter som gikk i gangen utenfor rommet mitt.
Jeg kastet meg ut av senga og løp ut i gangen mens jeg ropte på han.
Det var jo ingen der.
Dette skjedde hver natt i ca en uke.
Jeg kunne også høre han vis jeg var aleine i huset midt på dagen.
Men tilslutt så måtte jeg bare si til meg selv at han var bort, og at det ikke var noe jeg kunne gjøre for og få han tilbake.
Etter det så forsvant lydene etter han.
Så det jeg lurer på er om dyr går igjen en stund for og vise at dem fremdeles er tilstede bare på en annen måte og når man da klarer og gi slipp på dem så går dem over?
At dem liksom er igjen en stund for og trøste liksom..
Dette ble en veldig langt innlegg..
Er det noen som har opplevd det samme, eller føler det på samme måte?
Sist redigert av Liisa på 28 Jan 2008 17:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 379
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Først må jeg bare uttrykke min medfølelse - det er vondt å miste et firbent familiemedlem.
Og så vil jeg bare si at ut i fra min erfaring er det helt normalt at de blir igjen en stund. Spesielt om de dør veldig brått.
Jeg tror det er for å si hadet, prøve å formidle at de har det bra :mozilla_smile:
Selv har jeg sett katter (og en hund jeg aldri har møtt....), min mor og stefar gikk og snublet i pusen sin etter han døde og hørte hans spesielle "kurring".
Så han var nok innom for å si adjø til deg tenker jeg :mozilla_smile:
Og så vil jeg bare si at ut i fra min erfaring er det helt normalt at de blir igjen en stund. Spesielt om de dør veldig brått.
Jeg tror det er for å si hadet, prøve å formidle at de har det bra :mozilla_smile:
Selv har jeg sett katter (og en hund jeg aldri har møtt....), min mor og stefar gikk og snublet i pusen sin etter han døde og hørte hans spesielle "kurring".
Antall ord: 110
Think evil thoughts
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Thyrin skrev:Først må jeg bare uttrykke min medfølelse - det er vondt å miste et firbent familiemedlem.
Takk
Han døde veldig fort.
Etter at han hadde løpt rett inn i den bilen så bærte de han opp til huset og la han i stua.
Og han virket helt fin.
Stefaren min prøvde og får tak i dyrlegen, men det var ingen som tok telefonen.
Og i mens så kom mamma, og da la han seg ned i fangen hennes.
Tok et dypt åndedrag også var han borte.
Dyrlegen ringte opp igjen men da var han borte, og de forklarte hva som hadde skjedd.
Og da sa hun at han sannsynligvis ikke hadde overlevd uansett.
Han hadde bare noen småkutt i panna men sannsynligvis store indre skader.
Men han kunne stå oppreist..
Antall ord: 232
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Energiene til avdøde dyr kan henge igjen akkurat som med mennesker
Antall ord: 12
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 25 Apr 2007 16:49
- 17
En sørgelig historie må jeg si.. Fikk tårer i øynene. :mozilla_frown:
Jeg har også opplevd noe som ligner dette.
Det var etter katten min ble påkjørt i fjor Høst.
Du kan lese om denne hendelsen på tema: Kontakt med døde dyr.
Antall ord: 48
Skyggen er som en gåte full av mysterier.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
MonkeyDKrissy skrev:En sørgelig historie må jeg si.. Fikk tårer i øynene. :mozilla_frown:
Man tenker liksom at: nei, sånne ting skjer ikke med meg og mine!
Før man plutselig står midt oppi det.
Og det er så utrolig trist!
Jeg må innrømme at det hadde vært gøy og fått kontakt med han :mozilla_laughing:
Men jeg liker og tenke på at han sitter på en sky sammen med hunden til vennina mi som døde i brann for snart et år siden :mozilla_innocen t:
De to var gode venner, og nå er de sammen igjen
Antall ord: 140
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Nov 2007 18:05
- 17
- Lokalisering: Bergen
Så trist
Petter kom vel igjen og skulle si hade
God gutten Petter .. :mozilla_smile:
Antall ord: 15
We are the strange strangers
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
:mozilla_laughing:Susanne. skrev:Så trist
Antall ord: 19
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 25 Apr 2007 16:49
- 17
Det bilde som er der oppe er vell av Petter ?Liisa skrev::mozilla_laughing:Susanne. skrev:Så trist
For en søt liten guttebass
Antall ord: 37
Skyggen er som en gåte full av mysterier.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jepp, det er petterMonkeyDKrissy skrev:Det bilde som er der oppe er vell av Petter ?Liisa skrev::mozilla_laughing:Susanne. skrev:Så trist
For en søt liten guttebass
Han har på det ene lørdagsøre sitt :mozilla_wink:
Antall ord: 54
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2007 10:17
- 17
Veldig rørende dette her...
Antall ord: 5
Slipknot!! Maggot 4 life
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Benny519 skrev:Veldig rørende dette her...
Var det ironi eller seriøst?
Antall ord: 13
"De gale har det godt!"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Feb 2007 17:18
- 17
- Lokalisering: Oppe på loftet...
- Blitt takket: 1 gang
Har selv aldri opplevd at noen av mine døde dyr har kommet tilbake, men var på besøk hos et ektepar for to uker siden og de kunne fortelle at katten som døde for en tid siden ofte merkes!
Kvinnen i huset hadde hørt kattens "maling" fra dens favoritt plass flere ganger, men ikke sagt noe til husets andre beboere, mannen hadde også merket seg dette, men heller ikke våget å si noe om det, de var usikre på dens andres reaksjon, trodde vel begge at ingen ville tro på dem. Men så hadde mannen en dag fortalt dette til kona, og de fikk begge bekreftelse på at de ikke var gale..
Dette skjer visst veldig ofte der i huset, og andre som har besøkt dem har også hørt kattens koselyder.
Jeg hadde blitt utrolig glad om noe slikt hadde skjedd meg, men om det hadde skjedd ville jeg vel ikke merket det, for her i huset er det mye" golyder" fra fem lys levende, glade og fornøyde katter....
Kvinnen i huset hadde hørt kattens "maling" fra dens favoritt plass flere ganger, men ikke sagt noe til husets andre beboere, mannen hadde også merket seg dette, men heller ikke våget å si noe om det, de var usikre på dens andres reaksjon, trodde vel begge at ingen ville tro på dem. Men så hadde mannen en dag fortalt dette til kona, og de fikk begge bekreftelse på at de ikke var gale..
Dette skjer visst veldig ofte der i huset, og andre som har besøkt dem har også hørt kattens koselyder.
Jeg hadde blitt utrolig glad om noe slikt hadde skjedd meg, men om det hadde skjedd ville jeg vel ikke merket det, for her i huset er det mye" golyder" fra fem lys levende, glade og fornøyde katter....
Antall ord: 175
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2007 10:17
- 17
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
jeg tror nok de kan det, og det er også min erfaring. Skeptikere sier det er innbilning og det er ikke vitenskapelig belegg for hverken sjel eller spøkelser etc :mozilla_wink:
Det viktigste er hva du mener selv og holder fast ved det, så får du ta til deg det du føler stemmer best av svarene du får, det har du din fulle rett til.
Nydelig hund Tenk litt sånn også: hvor heldig du har vært som har fått lov til å dele tid med Petter og all den glede han har brakt og at dere ga han også et deilig liv, takknemlighet tilhørerogså andre arter enn mennesket som evne/egenskap. Det samme gjør følelser. Så takken og kjærligheten går nok begge veier mellom deg og Petter.
Det viktigste er hva du mener selv og holder fast ved det, så får du ta til deg det du føler stemmer best av svarene du får, det har du din fulle rett til.
Nydelig hund Tenk litt sånn også: hvor heldig du har vært som har fått lov til å dele tid med Petter og all den glede han har brakt og at dere ga han også et deilig liv, takknemlighet tilhørerogså andre arter enn mennesket som evne/egenskap. Det samme gjør følelser. Så takken og kjærligheten går nok begge veier mellom deg og Petter.
Antall ord: 138
Vær snille mot dyrene
Hide post links |