Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg vet at jeg har en engel vet du?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
puma/f

Re: Jeg vet at jeg har en engel vet du?

Innlegg av puma/f »

Eaglespirit skrev:
puma/f skrev:
Nathaj skrev:Jeg vet hva engelen min heter den heter anna jeg syns det er kult og vite hvem min engeler:) :D
jeg har en jeg veit hvordan han ser ut og veldig godt hvordan han høres ut.....
men kaller jeg han engel blir han gretten og snurt og jeg får " ser jeg ut som en jævla engel ? "

Jeg er glad i min guardian jeg
Kan ikke det være en del av deg av selv?

Puma/f
eg er glad i min guardian jeg
Kan ikke det være en del av deg av selv
LoL
nei
det er andre som har sett han også.
så er helt sikker på at han ikke er en del av meg. 110% også

Puma/f
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
MissForgetful
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Des 2007 18:51
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Home;)

Innlegg av MissForgetful »

Vilma skrev:Jeg kunne ønske jeg kunne se min. Eller mine da. Men har ikke prøvd så veldig hardt. Har fått en beskrivelse da, og det er gøy (takk :D)
Hvordan gjør man det? :mozilla_surprised: :mozilla_laughing:
Antall ord: 41
Kan sorg sminkes vekk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Deep Space skrev:
Jepp!! Vi er HELT klart IKKE kun kjøtt og blod. Si meg imot den som tør ;-)
Nei, vi består også av en del andre elementer, så som vann, luft, elektriske impulser, osv. Så du har helt rett der.

Men du tenkte vel på begrepet "sjel", eller hjelpere/engler som en del av oss. Det eneste vi vet om dette er at vi ikke vet. Det blir et evig definisjonsspørsmål. Er englene og hjelperene enkelte mener å ha sett og snakket med kun en manifestasjon av vår egen overbevisning, tro eller fantasi? Hvis de derimot manifisterer seg slik at man kan se dem, burde det ikke være noe som kan kontrolleres og forskes på?

Hvis man mener å se eller høre noe som ikke lar seg påvise, hvordan kan man da være sikker på at det faktisk finnes, og ikke bare foregår i psyken i form av f.eks. ønsketenking?

Jeg tror ikke mange av de som mener å ha hjelpere ved sin side legger mye vekt på å tenke på dette. De velger som oftest å dra sine egne konklusjoner fordi de har lest eller hørt om andre som har gjort det.

Så blir det vel opp til hver enkelt om de vil følge sannsynlighetsprinsippet, eller om de vil følge sin egen tro. Bare vær forsiktig med å være bastant i uttalelsene om noe som kun er basert på tro.
Antall ord: 243
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Deep Space skrev:
marikken skrev:Vi har alle med oss noen.Hele livet.Engel,guide,hjelper.Kan vel kalle de,hva vi føler for;)
Jepp!
Vi er mer enn det, for vi er også hår og negler og hud og hjerne og en masse andre innvoller. :)

Sjel, ånd eller slikt er vi neppe!
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

MissForgetful skrev:
Vilma skrev:Jeg kunne ønske jeg kunne se min. Eller mine da. Men har ikke prøvd så veldig hardt. Har fått en beskrivelse da, og det er gøy (takk :D)
Hvordan gjør man det? :mozilla_surprised: :mozilla_laughing:
Hvordan man ser dem? Jeg vet ikke så mye om dette, men en metode skal være at man spør ut i luften, eller inni seg, høflig, om du kan få et tegn. Jeg gjorde det engang. Og jeg tror jeg fikk ett tegn. Men jeg rasjonaliserer alt da, i etterkant. Var ikke noe stort. Jeg satt på verandaen, det var sommer, og jeg spurte etter et tegn. Akkurat da kom det en liten fugl, og satte seg på gelenderet rett foran meg. Veldig nære altså. Den så på meg, og trippet videre, og fløy. vanskelig å forklare, men det var en litt spesiell følelse.

Så kan man jo si at det bare var tilfeldig, er jo masse fugler ute om sommeren, og det er ikke noe rart at endel finner veien opp på taket. Ikke vet jeg. Var uansett litt morsomt.

Men et tegn er jo ikke det samme som å se hjelperne sine da, det er mange andre her inne som vet så mye mer. ;)
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

BA. skrev:
Deep Space skrev:
marikken skrev:Vi har alle med oss noen.Hele livet.Engel,guide,hjelper.Kan vel kalle de,hva vi føler for;)
Jepp!
Vi er mer enn det, for vi er også hår og negler og hud og hjerne og en masse andre innvoller. :)

Du glemt energi!
Antall ord: 78
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Eaglespirit skrev:
BA. skrev:
Deep Space skrev:
Jepp!

Du glemt energi!
Jasså BA,så du har ikke sjel???Hehe det forklarer jo en del
Antall ord: 93
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links