Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
doaivu skrev:det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
may the force be with you^^
Har du sett tv serien FireFly og fimen Serenity ???
verd og få med seg
puma/f
serenity har jeg tenkt å se en gang^^
hva er firefly?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
DclxvI skrev:Jeg er også en stor fan av star wars filmene, har lest alle bøkene også.. men tror ikke egentlig det er noe spesielt hvordan han kom på alt..
Nei du har vel rett... Bare tenkte at siden eventyret er så unikt, så originalt og tidløst, så kanskje det var noe spesiellt ved det
Antall ord: 57
There will never be world peace as long as religion exists.
doaivu skrev:det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
verd og få med seg
puma/f
hva er firefly?
verd og få med seg
puma/f
hva er firefly?
hmm, skal sjekke ut dette, men kan ikke si jeg er så glad i han fra pizzagjengen^^
Det var det jeg tenkte også men etter en episode hadde jeg glemt hele pizzagjengen... Han passer skremmende godt i rolla.
Har sett serien sammen med folk som er svorene tilhengre av Batlestar galatica, start trek Babylon5 og Carnivale ( ikke akkurat scifi den da men ) og ikke minst min personlige dille Futurama
Mye sci-fi er inspirert av gamle eventyr - helten som må gjennom en mengde tester for å vinne prinsessen. Der har du den enkle parallellen - Luke Skywalker er egentlig Espen Askeladd med nytt kostyme. Tenk på De sju hjelperne. Det er da søren i meg sci-fi godt nok!
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her