Universet & dets hemmeligheter ⇒ Star Wars
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jan 2007 22:56
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
Star Wars
Vet ikke hvor denne meldingen skulle passe inn, men hva mener dere om George Lucas Star Wars?
Dette med Kraften, Jedi riddere, dette enorme eventyret. Selv mener jeg at Star Wars er noe av det mest fantastiske som har blitt laget og filmatisert. Det er også skrevet bøker.
Men spørsmålet mitt er... Hvor fikk George Lucas alt dette fra? Drømte han det, eller hva? Hva fikk han til å skape eventyret? Hvordan kunne han tenke ut alt? Hvor tok han det fra? Finnes det noe info om akkurat dette på nettet f.eks?
Dette med Kraften, Jedi riddere, dette enorme eventyret. Selv mener jeg at Star Wars er noe av det mest fantastiske som har blitt laget og filmatisert. Det er også skrevet bøker.
Men spørsmålet mitt er... Hvor fikk George Lucas alt dette fra? Drømte han det, eller hva? Hva fikk han til å skape eventyret? Hvordan kunne han tenke ut alt? Hvor tok han det fra? Finnes det noe info om akkurat dette på nettet f.eks?
Antall ord: 96
There will never be world peace as long as religion exists.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Tja hvor han fikk det fra... skal vel ikke så veldig mye fantasi til for å klekke ut noe sånt.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Har du sett alle filmene?Vilma skrev:Tja hvor han fikk det fra... skal vel ikke så veldig mye fantasi til for å klekke ut noe sånt.
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Man kan jo spørre seg; hvor får alle filmskapere, forfattere, musikere og øvrige kunstere sine idèer fra?
Fantasien og fortellerglede. Det er jo forskjellig fra menneske til menneske.
Fantasien og fortellerglede. Det er jo forskjellig fra menneske til menneske.
Antall ord: 31
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Ikke den som ble sist laget, men de andre. Jeg er ikke videre imponert, det må jeg bare innrømme. Helt ok filmer, er ikke det. Men synes ikke det er noe ekstraordinært med dem.Deep Space skrev:Har du sett alle filmene?Vilma skrev:Tja hvor han fikk det fra... skal vel ikke så veldig mye fantasi til for å klekke ut noe sånt.
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2008 16:19
- 16
- Lokalisering: skjærsilden
det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
may the force be with you^^
Antall ord: 55
- i fell in love with a spirit -
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hehe! Ja man kan jo bynne å lure om Lucas hadde vært borti buddhismen ( Tenker på Yoda )doaivu skrev:det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
Herlig eventyr uansett. Syns jeg da. Men mer info om George Lucas på nettet?
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
At filmene er inspirert av blant annet buddhisme er ikke noe å legge skjul på. Den er også sterkt inspirert av nazistene under andre verdenskrig.
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
http://no.wikipedia.org/wiki/George_LucasDeep Space skrev:Hehe! Ja man kan jo bynne å lure om Lucas hadde vært borti buddhismen ( Tenker på Yoda )doaivu skrev:det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
Herlig eventyr uansett. Syns jeg da. Men mer info om George Lucas på nettet?
det er også intervjuer med lucas på special edition filmene hvis jeg husker rett^^
Antall ord: 112
Hide post links |
LOLSol@ngelica skrev:Synes ikke Star trek er noe bra jeg da...
hrmm
det eneste star WARS og star TREK har til felles er at det er sci-fi
puma/f
Antall ord: 32
Hide post links |
Ja, er ikke det like forferdelig.puma/f skrev:LOLSol@ngelica skrev:Synes ikke Star trek er noe bra jeg da...
hrmm
puma/f
Antall ord: 41
Hide post links |
Har du sett tv serien FireFly og fimen Serenity ???doaivu skrev:det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
verd og få med seg
puma/f
Antall ord: 73
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
serenity har jeg tenkt å se en gang^^puma/f skrev:Har du sett tv serien FireFly og fimen Serenity ???doaivu skrev:det fins mange paraleller å trekke i forhold til telekinese, buddhisme, gammel kristen tro, sjamanisme osv...husker jeg så den første filmen da jeg var 5-6 år og lå under bordet hos bestemora mi, aldri blitt så sugd inn i en film som da :D:D:D:D
verd og få med seg
puma/f
hva er firefly?
Antall ord: 86
Hide post links |
tsk tsk tskSol@ngelica skrev:Ja, er ikke det like forferdelig.puma/f skrev:LOLSol@ngelica skrev:Synes ikke Star trek er noe bra jeg da...
hrmm
puma/f
du eier ikke sansen
yea well your loss my gain
Puma/f
Antall ord: 59
Hide post links |