Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSPIRITISME!"!?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:
doaivu skrev:det må være uhyre morsomt å vite svaret på alt her inne du^^
Det er ikke slik at jeg vet svaret på alt, men jeg vet da noe, og deler gjerne med meg av den kunnskapen jeg har. Problemet er at noen synes slik kunnskap plager dem, og blir fornærmet på meg når de skjønner at ønskedrømmen deres ikke er kompatibel med virkeligheten.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Skjønner at du er redd for å prøve å åpne deg litt for den verden vi lever i,men kan du ikke gjemme deg bak de gammle teoriene dine du da,så kan vi andre prate om det vi vil,uten at du skal kaste fra deg en masse svada fra diverse bøker hele tiden
Antall ord: 127
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

BA. skrev:
doaivu skrev:det må være uhyre morsomt å vite svaret på alt her inne du^^
Det er ikke slik at jeg vet svaret på alt, men jeg vet da noe, og deler gjerne med meg av den kunnskapen jeg har. Problemet er at noen synes slik kunnskap plager dem, og blir fornærmet på meg når de skjønner at ønskedrømmen deres ikke er kompatibel med virkeligheten.
selv om du ikke tør å fylle din verden med drømmer og tro trenger du ikke prøve å sette alle andre på plass...og utifra det du sier om at ting ikke er virkelige fordi de ikke kan bevises hører hjemme i middelalderen...hva tror du folk tenkte om newton? om galileo galilei? selv om hovedsynet fra skeptikerne kom fra religionens "høybårne" er det akkurat samme holdning du har nå...det ser ut som du bare er redd for å miste et fast holdepunkt og å innrømme at dine standpunkt ikke holder vann når alt kommer til alt...er du virkelig så redd for å innse at kanskje ikke alt du tror og "vet" er som det virker å være?er livet virkelig så ille uten dine regler?
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

open_palm skrev:=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Skjønner at du er redd for å prøve å åpne deg litt for den verden vi lever i,men kan du ikke gjemme deg bak de gammle teoriene dine du da,så kan vi andre prate om det vi vil,uten at du skal kaste fra deg en masse svada fra diverse bøker hele tiden
Det er da plagsomt masse emoticons du forsøpler forumet med.

Det er ikke jeg som er redd. Jeg står plantet i virkeligheten og trenger hverken fantasifigurer å støtte meg til eller eventyr for å leve lykelig.

Vis meg hva som er svada av det jeg skriver, så skal vi diskutere det framfor disse udokumenterte påstandene dine.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

doaivu skrev:selv om du ikke tør å fylle din verden med drømmer og tro
:lol:
trenger du ikke prøve å sette alle andre på plass...og utifra det du sier om at ting ikke er virkelige fordi de ikke kan bevises hører hjemme i middelalderen...hva tror du folk tenkte om newton? om galileo galilei?
Dette er ikke hva jeg sier heller, så det er kun en stråmann du prøver å rive ned her.
selv om hovedsynet fra skeptikerne kom fra religionens "høybårne" er det akkurat samme holdning du har nå...det ser ut som du bare er redd for å miste et fast holdepunkt og å innrømme at dine standpunkt ikke holder vann når alt kommer til alt...er du virkelig så redd for å innse at kanskje ikke alt du tror og "vet" er som det virker å være?er livet virkelig så ille uten dine regler?
Vis me hvor mine standpunkt ikke holder vann, så kan vi diskutere dette. Det du holder på med nå er avsporinger og usakligheter.
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:
open_palm skrev:=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Det er da plagsomt masse emoticons du forsøpler forumet med.

Det er ikke jeg som er redd. Jeg står plantet i virkeligheten og trenger hverken fantasifigurer å støtte meg til eller eventyr for å leve lykelig.

Vis meg hva som er svada av det jeg skriver, så skal vi diskutere det framfor disse udokumenterte påstandene dine.
de er ikke søppel,de er morsomme :D :D :D :D :D :D :D
De der kverulant innleggene dine derimot begynner å ligne mer og mer på søppel :D :D :D :D :D

Du sier du ikke er redd,men du angriper alle som tror på noe du ikke kan få forklaring på i en faktabok..Som du sikkert vet,du som er så belest, så er angrep beste forsvar.
Det som er svada,er når du drar frem eldgammle teorier som er dårlige tolkninger av ulike teorier,og kaller disse for sannhet,sannheten forandrer seg hele tiden,ettersom mennesket lærer seg nye ting..de tingene du holder fast i er ikke lenger sannhet,kanskje er det derfor du tviholder til de som om det var den siste matbiten i hele verden
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

open_palm skrev:de er ikke søppel,de er morsomme :D :D :D :D :D :D :D
De der kverulant innleggene dine derimot begynner å ligne mer og mer på søppel :D :D :D :D :D

Du sier du ikke er redd,men du angriper alle som tror på noe du ikke kan få forklaring på i en faktabok..Som du sikkert vet,du som er så belest, så er angrep beste forsvar.
Det som er svada,er når du drar frem eldgammle teorier som er dårlige tolkninger av ulike teorier,og kaller disse for sannhet,sannheten forandrer seg hele tiden,ettersom mennesket lærer seg nye ting..de tingene du holder fast i er ikke lenger sannhet,kanskje er det derfor du tviholder til de som om det var den siste matbiten i hele verden
Epost er heller ikke søppel før det blir for mye av dem. Emoticons er nyttige til å vise ansiktsuttrykk osv, men slik du bruker dem er det alt for mye og det blir bare forsøpling.

Dine usakligheter er ikke i nærheten av det jeg for det meste diskuterer her p forumet. Oppegående mennesker som har opplevelser angripes ikke, men fjortiser som ikke kan diskutere saklig gidder jeg ikke vise noen respekt overfor.

Vær konkret, og vis meg noe svada jeg har skrevet. Du bommer stygt når du skriver at jeg kaller det "sannhet". "sannheten" lar jeg dere holde på med i fred, jeg beskriver virkeligheten, ut fra det jeg har av kunnskap på området. Det er snakk om etablerte og testede teorier framfor de troendes "sannheter".
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:
open_palm skrev:de er ikke søppel,de er morsomme :D :D :D :D :D :D :D

Epost er heller ikke søppel før det blir for mye av dem. Emoticons er nyttige til å vise ansiktsuttrykk osv, men slik du bruker dem er det alt for mye og det blir bare forsøpling.

Dine usakligheter er ikke i nærheten av det jeg for det meste diskuterer her p forumet. Oppegående mennesker som har opplevelser angripes ikke, men fjortiser som ikke kan diskutere saklig gidder jeg ikke vise noen respekt overfor.

Vær konkret, og vis meg noe svada jeg har skrevet. Du bommer stygt når du skriver at jeg kaller det "sannhet". "sannheten" lar jeg dere holde på med i fred, jeg beskriver virkeligheten, ut fra det jeg har av kunnskap på området. Det er snakk om etablerte og testede teorier framfor de troendes "sannheter".
ja jeg regner ikke med at du skal se at du snakker rundt deg selv i en stor del av innleggene dine..skal svare deg senere jeg BA=)
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

BA. skrev:
doaivu skrev:selv om du ikke tør å fylle din verden med drømmer og tro
:lol:
trenger du ikke prøve å sette alle andre på plass...og utifra det du sier om at ting ikke er virkelige fordi de ikke kan bevises hører hjemme i middelalderen...hva tror du folk tenkte om newton? om galileo galilei?
Dette er ikke hva jeg sier heller, så det er kun en stråmann du prøver å rive ned her.

her refererer jeg til din holdnig om andres synspunkt, en analogi til eldre historie...
BA. skrev:
selv om hovedsynet fra skeptikerne kom fra religionens "høybårne" er det akkurat samme holdning du har nå...det ser ut som du bare er redd for å miste et fast holdepunkt og å innrømme at dine standpunkt ikke holder vann når alt kommer til alt...er du virkelig så redd for å innse at kanskje ikke alt du tror og "vet" er som det virker å være?er livet virkelig så ille uten dine regler?
Vis me hvor mine standpunkt ikke holder vann, så kan vi diskutere dette. Det du holder på med nå er avsporinger og usakligheter.
som sagt i en annen tråd så gidder jeg ikke henvise til hva du har sagt tidligere når du tydeligvis ikke leser det selv..det er ikke snakk om avsporinger og usakligheter, men om hva du BA skriver...les gjennom det du skriver så kanskje du klarer å finne det ut selv, jeg har sitert der det har vært nødvendig for å få fram mitt poeng, men det virker som du ikke får det med deg, eller kanskje du bare ikke vil få det med deg...
=D>
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Nov 2006 15:31
18
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

bla, bla, bla.........
Antall ord: 3
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

murmel skrev:bla, bla, bla.........

Ja bla, bla ,bla ukeblad :D
Antall ord: 10
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Ikke bry dere om BA,det er bare forumets svar på Hans Bauge. Troen på åndeverden ligger et hestehode foran troen på vitenskapen uansett... :mozilla_laughing:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Okt 2007 15:48
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av DclxvI »

Spiritisme er IKKE et spill, det er en livstil og en trosretning! det du snakker om er quija.. som er et ritual for kontakt med avdøde personer, hjelpere osv..

Dette ritualet blir ofte kalt spiritisme fordi spiritister ofte bruker det som kontakt med den ånderlige verden.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

doaivu skrev:som sagt i en annen tråd så gidder jeg ikke henvise til hva du har sagt tidligere når du tydeligvis ikke leser det selv..det er ikke snakk om avsporinger og usakligheter, men om hva du BA skriver...les gjennom det du skriver så kanskje du klarer å finne det ut selv, jeg har sitert der det har vært nødvendig for å få fram mitt poeng, men det virker som du ikke får det med deg, eller kanskje du bare ikke vil få det med deg...
=D>
Det er kun snakk om avsporinger. DU svarer ikke på det jeg skriver, men kommer med "logical fallacies" hele tiden.

Du serverer påstander du ikke kan stå for, og siterer hele innlegget for å si noe usaklig etterpå.

Selv har du ikke skrevet ett ord om ouijabrett eller spiritisme her, Du har kun konsentrert deg om usakligheter.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Okt 2007 15:48
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av DclxvI »

Du er flink å argumentere BA, men din skeptiske tro holder ikke mål.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

DclxvI skrev:Du er flink å argumentere BA, men din skeptiske tro holder ikke mål.
Dette hander ikke om tro, men om å se på hva slags argumenter som serveres.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links