Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Jeg har drømmer om at mine nærmeste dør-Hvorfor?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Kom til å tenke på en ting.. Mine drømmer er som regel veldig ubehagelige, skyldes det i at jeg frykter lite her i livet? Jeg frykter faktiskt bare en ting og det er å spore av fra hensikten min med livet mitt, altså det å gå "feil" rettning..
Antall ord: 46
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Jan 2008 16:19
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: skjærsilden
drømmene vil alltid gi deg en pekepinn om hvor du er på vei i livet, men det er sjeldent at drømmene viser deg din egen frykt så bokstavelig...drømmene har en måte å vise deg dine hindringer og prøvelser, slik at du kan føle at de er overkommelige....men det er jo klart, jo mer du er på vei ut i grøfta, jo sterkere virkemidler vil drømmene bruke...Diffusa skrev:Kom til å tenke på en ting.. Mine drømmer er som regel veldig ubehagelige, skyldes det i at jeg frykter lite her i livet? Jeg frykter faktiskt bare en ting og det er å spore av fra hensikten min med livet mitt, altså det å gå "feil" rettning..
og til det om at barn ofte drømmer om det de er redde for, er at drømmene bruker noe kjent for å vise hva de evt. står ovenfor, hva de kan vente av prøvelser eller hindringer...
f.eks hvis et barn er redd for en tarantell, og ser en tarantell i drømme, betyr at uvenner/fiender er i ferd med å påføre ham eller hun store tap, men i forhold til hvilke verdier vedkommende har... og det å drepe en tarantell vil bety at vedkommende vil "overleve" mye motgang og bli sterkere...
Antall ord: 219
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Men (liker ikke å undervurdere barn da men) hvordan skal de kunne tolke seg frem til dette, hvis drømmene er et "verktøy" som skal tydes slik?. Vi voksne leser jo oss frem i hytt og pine vær for å se noe sammenheng i det..
Selv mener jeg det at vi drømmer for å gjøre oss sterke til livets prøvelser, en form for erfaring som viser oss at det meste er overkommelig. For når vi drømmer så oppleves det jo som virkelighet. Altså den gang vi havner i en liknende situasjon så vet vi at vi har erfart før og kommet oss videre liksom..
Selv mener jeg det at vi drømmer for å gjøre oss sterke til livets prøvelser, en form for erfaring som viser oss at det meste er overkommelig. For når vi drømmer så oppleves det jo som virkelighet. Altså den gang vi havner i en liknende situasjon så vet vi at vi har erfart før og kommet oss videre liksom..
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
barn er mye mer mottakelig for beskjeder og slikt fra det underbevisste enn voksne, og har lettere for å lytte til sin egen intuisjon og sine følelser, man kan jo se på hvordan barn raskt kommer seg igjen etter at de har vært redd...de legger fra seg all frykt og har en ubekymret innstilling til det meste...Diffusa skrev:Men (liker ikke å undervurdere barn da men) hvordan skal de kunne tolke seg frem til dette, hvis drømmene er et "verktøy" som skal tydes slik?. Vi voksne leser jo oss frem i hytt og pine vær for å se noe sammenheng i det..
og det du sier til slutt er jo det jeg sa sist^^
Antall ord: 182
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Haha forsto at det var det samme du mente først når du gjorde meg oppmerksom på det, beklager
Husker nevøen min nektet å legge seg hver kveld fordi han var redd for å drømme, han var helt panisk og skalv av frykt, han la det nå ikke fra seg stakkar.
Husker nevøen min nektet å legge seg hver kveld fordi han var redd for å drømme, han var helt panisk og skalv av frykt, han la det nå ikke fra seg stakkar.
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
nei, det er klart ikke alle vil ha like lett å legge det fra seg, men barn har lettere for å komme seg videre enn voksne...var det jeg ville si^^Diffusa skrev:Haha forsto at det var det samme du mente først når du gjorde meg oppmerksom på det, beklager
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
-
- Nybegynner
- 16
se en gang til og les det jeg skrev...står ganske klart der:D
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg vet derfor jeg kødda sist der, beklager om jeg fjaser for meget for deg
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
-
- Standard bruker
- 18
Hah, og så sier du at jeg må lese :mozilla_surprised: Forumet er jo fullpakka av humor
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
utifra det lille jeg har lest siden jeg kom hit, er grønn jeg vett^^