Jeg kaller dette innlegget mitt for "prikkinger", grunnen til det er at det som skjer er akkurat som prikkinger.
Det skjer hele tiden en stund etter at jeg har sovnet, jeg våkner av at jeg må på do, jeg går på do for så å gå å legge meg igjen, ikke noe uvanlig i det. men det som er så sinnykt uvanlig skjer når jeg er tilbake i senga og under dyna.
Det kjennes ut som om noen trykker/prikker meg på leggene, jeg river av meg dynen for å se om det er noe der, men det er d aldri. Da stopper prikkinga, og jeg legger meg for å sove igjen. Men for så å våkne av denne prikkingen igjen, jeg prøver å ligge der så lenge jeg kan, men blir jo redd for at det er noe galt med meg.
Jeg har tenkt at det må være en logisk forklaring på dette, men ingen leger kan finne ut hva dette kommer av, så nå har jeg begynt å se på den overnaturlige siden av saken.
Det kan ikke være festet til et speseielt sted, for dette er det tredje stedet jeg bor hvor jeg opplever dette.
Jeg vet ikke engang om jeg skriver det inn på riktig sted, men uansett. Noen som har opplevd lignende?
ps. Jeg har til og med bytta vaskemiddel i håp om at d kan være det, men d kan ikke være det. Samboeren min har ikke opplevd dette:S
Mens jeg har opplevd det de fem siste året, bare i d siste d har blitt ekstremt.
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Jeg kaller dette for, Prikkinger.
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2007 19:27
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trondheim
Jeg kaller dette for, Prikkinger.
Antall ord: 266
London bridge is falling down!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Aug 2007 11:33
- 17
Har opplevd det , jeg også. Når jeg sovner, prikker det fra leggen og går oppover. Når jeg våkner er det borte! Har opplevd det tre ganger i fjor, ikke opplevd det enda i år.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: Jeg kaller dette for, Prikkinger.
Jeg vil tro dette har en nevrologisk årsak. Idet vi sovner, kan det oppstå diverse snodige fenomener i nervesystemet vårt, noe som forsåvidt kan skje når som helst i våken tilstand også. Nervene skyter på en måte vådeskudd. Det er slett ikke uvanlig å kjenne prikking både her og der fra tid til annen, og når man begynner å tenke over det kjennes det mer intenst, og det forekommer oftere.Tineren skrev:Jeg kaller dette innlegget mitt for "prikkinger", grunnen til det er at det som skjer er akkurat som prikkinger.
Det skjer hele tiden en stund etter at jeg har sovnet, jeg våkner av at jeg må på do, jeg går på do for så å gå å legge meg igjen, ikke noe uvanlig i det. men det som er så sinnykt uvanlig skjer når jeg er tilbake i senga og under dyna.
Det kjennes ut som om noen trykker/prikker meg på leggene, jeg river av meg dynen for å se om det er noe der, men det er d aldri. Da stopper prikkinga, og jeg legger meg for å sove igjen. Men for så å våkne av denne prikkingen igjen, jeg prøver å ligge der så lenge jeg kan, men blir jo redd for at det er noe galt med meg.
Jeg har tenkt at det må være en logisk forklaring på dette, men ingen leger kan finne ut hva dette kommer av, så nå har jeg begynt å se på den overnaturlige siden av saken.
Det kan ikke være festet til et speseielt sted, for dette er det tredje stedet jeg bor hvor jeg opplever dette.
Jeg vet ikke engang om jeg skriver det inn på riktig sted, men uansett. Noen som har opplevd lignende?
ps. Jeg har til og med bytta vaskemiddel i håp om at d kan være det, men d kan ikke være det. Samboeren min har ikke opplevd dette:S
Mens jeg har opplevd det de fem siste året, bare i d siste d har blitt ekstremt.
Nå er ikke jeg noen lege, men dette er hva jeg tror på bakgrunn av det jeg kan om nervesystemet og artikler jeg har lest.
Antall ord: 369
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Det er nok muskulært. Eller en sene i leggen eller begge deler. Driver du med idrett eller går my om dagen?
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Om du mener det er en energi som kontakter deg
så burde det være ganske enkelt å finne ut av.
Når det starter så ber du det stoppe.
Kommuniser. Be det kun prikke deg på høyre kne osv.
Prikker det likedan som før ville jeg gått til lege om det
er for ubehagelig.
så burde det være ganske enkelt å finne ut av.
Når det starter så ber du det stoppe.
Kommuniser. Be det kun prikke deg på høyre kne osv.
Prikker det likedan som før ville jeg gått til lege om det
er for ubehagelig.
Antall ord: 57
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Apr 2007 21:50
- 17
helt sikkert restless legs. spis magnesiumtilskudd.
Antall ord: 6
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Kaja43: Ligger man og spør om "det" kan prikke på eksempelvis høyre kne, vil man ligge med forventning om at det kommer til å skje, og da "skjer" det også. Snodig hvordan vi kan styre slike fornemmelser, men det er helt vanlig.
*JUNE*: Restless legs utarter seg mer som en følelse av kiling/uro inne i beina.
*JUNE*: Restless legs utarter seg mer som en følelse av kiling/uro inne i beina.
Antall ord: 59
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2007 19:27
- 16
- Lokalisering: Trondheim
Det er ikke sånne prikkinger man kan få hvis man har trent mye, slike jeg kan få hvis jeg har løpt mye.
Men d er slike prikkinger hvor det kjennes ut som om noen virkelig trykker huden innover.
Som regel hvis d er prikkinger etter mye trening hjelper d å reise seg og gå litt rundt i huset, men disse fortsetter med en gang etter på.
prøv å trykk deg selv på leggen, akkurat sånn kjennes d ut.
Men d er slike prikkinger hvor det kjennes ut som om noen virkelig trykker huden innover.
Som regel hvis d er prikkinger etter mye trening hjelper d å reise seg og gå litt rundt i huset, men disse fortsetter med en gang etter på.
prøv å trykk deg selv på leggen, akkurat sånn kjennes d ut.
Antall ord: 80
London bridge is falling down!
Hide post links |