Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderhar det klikka for meg??..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
emily
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2008 15:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: rogaland

har det klikka for meg??..

Innlegg av emily »

jeg lurer litt på en ting,jeg tror ikke på spøkelser og slikt jeg..men skjønner ikke hva det er jeg har sett.. :mozilla_oops:

min far har nettopp bygd seg hus,splitter nytt,ny tomt,nye møbler og alt..med unntak av en del ting han arvet etter bestemor og litt han har kjøpt på auksjon..

greia er det at;han har tulla en stund med at han har hørt så mange lyder oppe i 2 egt,det blir trukket ned i doen (når ingen er der oppe!) og ting som er i esker blir tatt ut og lagt på gulvet.
vi har alle i familien ledd masse av pappa og sagt han får trappe ned litt på vinen..
men så har det seg sånn at jeg var hjemme i jula nå,og da opplevde jeg noe som jeg syntes var fryktelig ekkelt!!

jeg gikk og la meg en kveld på gjesterommet,den blir egentlig brukt som kontor..
vel,uansett..jeg våknet midt på natten,skulle snu meg og legge meg på siden,men når jeg åpnet øyene så jeg noe som fikk meg til å fryse helt!
rett på tvers av sengen er der en pult,og ved pulten satt det ei jente..
i og med at det kunn var meg og min far og hans kone som var hjemme (og de lå å sov i egt under) ble jeg livredd!! og jeg fikk ikke til å si et ord,det var som om jeg ikke hadde stemme i det hele tatt..
jenta satt bare der å skreiv,veldig "stressa" liksom,hun hadde langt lyst hår som hang ned over ansiktet så den så jeg ikke,men hun virket å være ganske ung,begynnelsen av 20 åra kanskje..
alt rundt henne (også hun) var helt blått,som i et blått lys som skinte på henne..
jeg ble så redd at jeg bare lukket øtene mine og latet som jeg sov på en måte..jeg sov ikke et min mer den kvelden og når det ble morgen hoppet jeg bare ut av sengen og løp ned til suta..

som sagt,har jeg aldri trodd på spøkelser og slikt..jeg tror at gud/engler/djevelen finnes,men det er ikke noe som viser seg sånn uten videre uansett..når man er dø så er man dø liksom,gjenferd og sånt,tror jeg ikke jeg tror på..men..jeg vet ikke hva jeg skal tenke når det gjelder det jeg så!..

jeg må legge til at inn på det rommet så hadde pappa plasert et gammelt skatoll som han hadde kjøpt på auksjon året før..
han har en teori at det følgte et spøkelse med det skatolletog at det er derfor de hører så mye rare lyder og at det skjer så mye rart der oppe..

jeg fortalte nå det her til pappa og det eneste han sa var,ja der ser du! jeg tuller ikke!!..
senere på dagen flyttet han og ste broren min skatollet ned og ut i ganga i 1 egt..det var da enda flere merkelige ting skjedde..vi satt hele familien ute i stua og ventet på at middagen skulle bli ferdig,kjøkkenet er sånn at når vi sitter i stua kan vi se rett inn dit.
plutselig ser vi noen av pynte gjenstandene som er på hylla REISE SEG OPP og dette i bakken!! alle så det!!!!! tingen lå nede,satt seg opp på høykant og datt deretter ned på kjøkken gulvet :oops:

neste morgen våknet pappa av at veranda døra ikke bare var ulåst,men sto på vidt gap,stue døra også og ytterdøra!!

så nå om dagen så pappa at det var ei jente som satt på sofaen ved siden av kona hans mens han var utforbi,han stusset litt på det siden det var så sent på kvelden og når han nevnte det til ho skjønte ho ingenting for hun hadde nemelig vært alene hele kvelden!!!

og igår hadde plutselig noen lister i garasjen som var lent opp etter den ene veggen plutselig forflytta seg 5 m av seg selv!!pappa var ut i garasjen,gikk inn for å hente noe,hørte et brak og gikk ut igjen og da var de på den andre siden av rommet!!

hva er det som skjer??!!! jeg tørr ikke besøke de lengre,jeg er livredd det jeg så...
er det noen her inne som vet hva jeg snakker om? har det klikka for meg? for hele familien? er det noe jeg kan gjøre??

..hjelp...
Antall ord: 785
"Vi ser ikke tingene slik de er, Vi ser dem slik vi er"
-Talmud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Du skal hvertfall ikke vise frykt, prøv heller å vær nøytral til det som skjer, ikke benekt det, og prøv å finne ut mere om det skattollet, som du sier jenta kan ha tilknytning til det, men det trenger hun ikke. Jenta kan ha hatt tilhørighet på plassen der huset er bygd. Hva har vært der før? Et annet hus?
Antall ord: 65
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Floff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2008 17:12
16
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av Floff »

Mysticool skrev:Du skal hvertfall ikke vise frykt, prøv heller å vær nøytral til det som skjer, ikke benekt det, og prøv å finne ut mere om det skattollet, som du sier jenta kan ha tilknytning til det, men det trenger hun ikke. Jenta kan ha hatt tilhørighet på plassen der huset er bygd. Hva har vært der før? Et annet hus?
Jeg er ganske enig her, ikke vis frykt.
Jeg viste frykt en gang og klarte ikke bevege meg eller noe.

Hadde vært fint å funnet ut hvorfor dem er i huset, og hvorfor dem flytter på ting kanskje?
Kontakt en som kan dette?

Jeg skjønner at du blir redd, men prøv å ikke bli redd.
Jeg tror du kan få disse bort hvis du kontakter riktig person :)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Jeg tror at det meste er sagt over her :) Jenta kan være stedsbundet eller henge igjen fra skatollet. Jeg foreslår at du tar kontakt med en klarsynt som kan sjekke ut dette for deg. De aller fleste seriøse klarsynte kan dette med psykometri, og de kan ta i skatollet for å få opp gamle energier, eller se om det er en ånd.

Lykke til.
Antall ord: 66
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
emily
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2008 15:53
16
Lokalisering: rogaland

Innlegg av emily »

:mozilla_undecided: kremt...en klarsynt?? og de finner jeg?? hvor... :mozilla_oops:

de bor i kristiansand,helt nytt hus og tomt,det var bare fjell der før....

jeg føler meg skikkelig teit her,for jeg har virkelig ikke peiling på slike ting,så hvis det er noen seriøse her inne som har råd å komme med tar jeg gjerne i mot...

og dere sier jeg ikke må være redd?! :mozilla_surprised: hvordan kan man IKKE være det? jeg vet hva jeg så og det kan jo bare ikke stemme,jeg vet at ting flytter seg,og det kan jo heller ikke stemme! det må jo være en logisk forklaring på dette....

..er det ikke?.. :?
Antall ord: 116
"Vi ser ikke tingene slik de er, Vi ser dem slik vi er"
-Talmud.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Sikkert noen klarsynte på gule sider.
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

emily skrev::mozilla_undecided: kremt...en klarsynt?? og de finner jeg?? hvor... :mozilla_oops:

de bor i kristiansand,helt nytt hus og tomt,det var bare fjell der før....

jeg føler meg skikkelig teit her,for jeg har virkelig ikke peiling på slike ting,så hvis det er noen seriøse her inne som har råd å komme med tar jeg gjerne i mot...

og dere sier jeg ikke må være redd?! :mozilla_surprised: hvordan kan man IKKE være det? jeg vet hva jeg så og det kan jo bare ikke stemme,jeg vet at ting flytter seg,og det kan jo heller ikke stemme! det må jo være en logisk forklaring på dette....

..er det ikke?.. :?
Selv bor jeg en smule for langt fra Kristiansand :) Men du googler eller finner noen på Nettkatalogen under fylke vil jeg tro? Eller du kan legge ut en tråd her å søke klarsynte fra Krisitiansand?
Antall ord: 154
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: har det klikka for meg??..

Innlegg av Kimbara »

emily skrev:jeg lurer litt på en ting,jeg tror ikke på spøkelser og slikt jeg..men skjønner ikke hva det er jeg har sett.. :mozilla_oops:

min far har nettopp bygd seg hus,splitter nytt,ny tomt,nye møbler og alt..med unntak av en del ting han arvet etter bestemor og litt han har kjøpt på auksjon..

greia er det at;han har tulla en stund med at han har hørt så mange lyder oppe i 2 egt,det blir trukket ned i doen (når ingen er der oppe!) og ting som er i esker blir tatt ut og lagt på gulvet.
vi har alle i familien ledd masse av pappa og sagt han får trappe ned litt på vinen..
men så har det seg sånn at jeg var hjemme i jula nå,og da opplevde jeg noe som jeg syntes var fryktelig ekkelt!!

jeg gikk og la meg en kveld på gjesterommet,den blir egentlig brukt som kontor..
vel,uansett..jeg våknet midt på natten,skulle snu meg og legge meg på siden,men når jeg åpnet øyene så jeg noe som fikk meg til å fryse helt!
rett på tvers av sengen er der en pult,og ved pulten satt det ei jente..
i og med at det kunn var meg og min far og hans kone som var hjemme (og de lå å sov i egt under) ble jeg livredd!! og jeg fikk ikke til å si et ord,det var som om jeg ikke hadde stemme i det hele tatt..
jenta satt bare der å skreiv,veldig "stressa" liksom,hun hadde langt lyst hår som hang ned over ansiktet så den så jeg ikke,men hun virket å være ganske ung,begynnelsen av 20 åra kanskje..
alt rundt henne (også hun) var helt blått,som i et blått lys som skinte på henne..
jeg ble så redd at jeg bare lukket øtene mine og latet som jeg sov på en måte..jeg sov ikke et min mer den kvelden og når det ble morgen hoppet jeg bare ut av sengen og løp ned til suta..

som sagt,har jeg aldri trodd på spøkelser og slikt..jeg tror at gud/engler/djevelen finnes,men det er ikke noe som viser seg sånn uten videre uansett..når man er dø så er man dø liksom,gjenferd og sånt,tror jeg ikke jeg tror på..men..jeg vet ikke hva jeg skal tenke når det gjelder det jeg så!..

jeg må legge til at inn på det rommet så hadde pappa plasert et gammelt skatoll som han hadde kjøpt på auksjon året før..
han har en teori at det følgte et spøkelse med det skatolletog at det er derfor de hører så mye rare lyder og at det skjer så mye rart der oppe..

jeg fortalte nå det her til pappa og det eneste han sa var,ja der ser du! jeg tuller ikke!!..
senere på dagen flyttet han og ste broren min skatollet ned og ut i ganga i 1 egt..det var da enda flere merkelige ting skjedde..vi satt hele familien ute i stua og ventet på at middagen skulle bli ferdig,kjøkkenet er sånn at når vi sitter i stua kan vi se rett inn dit.
plutselig ser vi noen av pynte gjenstandene som er på hylla REISE SEG OPP og dette i bakken!! alle så det!!!!! tingen lå nede,satt seg opp på høykant og datt deretter ned på kjøkken gulvet :oops:

neste morgen våknet pappa av at veranda døra ikke bare var ulåst,men sto på vidt gap,stue døra også og ytterdøra!!

så nå om dagen så pappa at det var ei jente som satt på sofaen ved siden av kona hans mens han var utforbi,han stusset litt på det siden det var så sent på kvelden og når han nevnte det til ho skjønte ho ingenting for hun hadde nemelig vært alene hele kvelden!!!

og igår hadde plutselig noen lister i garasjen som var lent opp etter den ene veggen plutselig forflytta seg 5 m av seg selv!!pappa var ut i garasjen,gikk inn for å hente noe,hørte et brak og gikk ut igjen og da var de på den andre siden av rommet!!

hva er det som skjer??!!! jeg tørr ikke besøke de lengre,jeg er livredd det jeg så...
er det noen her inne som vet hva jeg snakker om? har det klikka for meg? for hele familien? er det noe jeg kan gjøre??

..hjelp...
Ting man opplever når man våkner midt på natten skal man være veldig, veldig skeptisk til. Mest sannsynlig har du bare opplevd en hallusinasjon i form av våkendrømming. Har opplevd det selv mange ganger, og jeg vet det føles ekte.

Ting som flytter på seg kan rett og slett bunne ut i sviktende eller unøyaktig hukommelse.

Generelt er det umulig å gi deg noen forklaring på det du forteller om, siden jeg ikke får undersøkt det selv. Gjenstander som "reiser seg" og faller høres ganske søkt ut, og er noe som lett kan oppstå idèt hukommelsen eller tankene ilegger situasjonen noe mer dramatikk enn det som egentlig var tilfellet.
Hadde en opplevelse som barn hvor rullgardinen så ut til å trekkes opp av en usynlig hånd; tilsynelatende ble den trukket ned, for så å fare opp. Dette kommer nok av at jeg ikke var forberedt på at rullgardinen skulle smette opp (tretthet i materialet vil jeg tro), og syns kanskje jeg så noe som ikke egentlig skjedde.
Dere var ikke forberedt på at denne gjenstanden skulle falle i gulvet, og satt derfor ikke og var oppmerksomme på den i starten. Jeg vil tro dere ikke var oppmerksomme på det før den faktisk falt i gulvet og krevde deres oppmerksomhet, og dere vil kanskje i etterkant mene at dere så at den bevegde seg før den falt.

Dette er mulige forklaringer.
Antall ord: 1029
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Emily, det du forteller er ikke uvanlig.
Det er veldig klassisk det vi tenker på som fenomener i forbindelse med gjengangere.

Nå må jeg være korrekt og si att det trenger ikke være paranormal aktivitet 100% sikkert.
Sånn som du ser i innlegget over her.
Samtidigt er det sikkert slitsomt og ikke bli trodd når man ser det di sier klart som dagen.

Ikke vær redd.
Spøkelser i nye hus rapporteres.
I ett tilfelle fra Tv så vi att ett nytt hus var fullt av sånne hendelser. Der var forklaringen att ett eldre hus hadde stått der før i tiden og blitt revet.
Ett medium forklarte da att ånden til han som eide det gamle huset var lei seg og oppbrakt over att men bare rev huset hans sånn uten videre.

I ett annet hus ble det forklart att det hadde gått en hovedvei der huset sto i middelalderen.

Derfor kan jeg bar si att om du selv tror det er en gjenganger der, er det ett velenomert medium som kan hjelpe.
Det har vist seg virke mange ganger før.
Men da må vi minne på att det er mest dårlige medium, og ikke så mange virkelig gode. :mozilla_smile:
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev: Samtidigt er det sikkert slitsomt og ikke bli trodd når man ser det di sier klart som dagen.
Nå er det viktig å påpeke at jeg aldri har sagt jeg ikke tror henne. Jeg prøver bare å gi en forklaring som ikke er basert på overtro, og det kan, enten man vil det eller ikke, bero på misforståelser og noe feilaktig hukommelse. Dette gjelder alle personer, og er ikke et forsøk fra meg på å snakke nedsettende om noen.
Antall ord: 83
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:
Metodisten skrev: Samtidigt er det sikkert slitsomt og ikke bli trodd når man ser det di sier klart som dagen.
Nå er det viktig å påpeke at jeg aldri har sagt jeg ikke tror henne. Jeg prøver bare å gi en forklaring som ikke er basert på overtro, og det kan, enten man vil det eller ikke, bero på misforståelser og noe feilaktig hukommelse. Dette gjelder alle personer, og er ikke et forsøk fra meg på å snakke nedsettende om noen.
Jeg mente det kun helt generelt, siden det er standard og oppleve det når man sier man opplevd slikt som hun sier.
Det er flere en deg som strekker seg superlangt i å rasjonalisere det.
Ikke minst de personene som opplever sånt selv. De er som regel de første til og lete etter rasjonelle svar og stille spørsmål ved sin egen tilregnlighet.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev:
Jeg mente det kun helt generelt, siden det er standard og oppleve det når man sier man opplevd slikt som hun sier.
Det er flere en deg som strekker seg superlangt i å rasjonalisere det.
Ikke minst de personene som opplever sånt selv. De er som regel de første til og lete etter rasjonelle svar og stille spørsmål ved sin egen tilregnlighet.
Her må jeg bare kommentere, for i slike situasjoner er det ikke noe som heter å "strekke seg superlangt i å rasjonalisere". Det å slå seg til ro med at det er noe paranormalt er etter min mening det siste man burde gjøre.
Antall ord: 109
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links