Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er historien bak Lier sykehus?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Nei, har ikke hørt noe barnegråt der, men folk bør tenke på at det ikke alltid har ligget et sykehus der, tar jeg ikke fullstendig feil nå så ble det drevet enn gård der i noen hundre år før kommunen kjøpte opp tomta, så det kan jo muligens være fra den tid.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

aha.. nei ikke vet jeg hva som har vært der før..
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

La inn en link engang om det, men å gå igjennom alle lier trådene..
Det kan bli litt slitsomt, men jeg prøver..
Se om jeg finner det igjen.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Ble for mye for meg i dag, jeg glemte at det bare er en ca hundre tråder med Lier med en tusen innlegg i, uff...
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PsychoLynx
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2007 11:14
16
Lokalisering: Toten

Innlegg av PsychoLynx »

Så tenker jeg da.... Billig Walkie? Kan den ha oppfattet en Babycall i "nærheten"?
Nå aner ikke jeg åssen det ser ut på Lier, aldri vært der, hørte om det første gangen for noen dager siden. Men hvor langt er det til nærmeste naboer liksom?

Sånne billig Walkier tar inn "hva som helst". Akkurat det samme som baby callene som ikke skal virke så himla langt egentlig, kan ta inn skrik til en unge x antall hus unna osv.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Det er godt mulig det.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

det er jo mange som har ment og st barn og hørt barn i 2 etage men det med radion ja.... det er mangt et svar på det...... har selv sitet og hørt på det vis man breter antena er så får man in så mangt alt fra baby kakling til skip som er uten for kysten...
meeeen at det har vert barn der er kun spekulasjon fra min side men jeg ser mulig heten da det er mange som mener det har vert det, og det er jo inen som vil si noe selv om at di vet.... hve et tilfele da lier har blit besøkt har hele lege sjornaler blit funet i kjeleren...
Antall ord: 119
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

PsychoLynx skrev:Så tenker jeg da.... Billig Walkie? Kan den ha oppfattet en Babycall i "nærheten"?
Nå aner ikke jeg åssen det ser ut på Lier, aldri vært der, hørte om det første gangen for noen dager siden. Men hvor langt er det til nærmeste naboer liksom?

Sånne billig Walkier tar inn "hva som helst". Akkurat det samme som baby callene som ikke skal virke så himla langt egentlig, kan ta inn skrik til en unge x antall hus unna osv.
Det kunne selvsagt vært en babycall, men dette var langt unna bebyggelsen og også ganske langt inne i kjelleren. Murveggene og alle hindringene som trær,skog o.l. begrenser jo rekkevidden også, så det var veldig rart vi fikk inn babygråt såpass klart og tydelig, uten noe som helst bakgrunnsstøy.
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Kan jo godt være at det er walkie talkien men det kommer ikke som oftest inn på samme kanalen hele tiden. Hvem vil være så ondskapsfull å drepe et barn! Vel i den tiden gjorde han jo det,men hallo så mangen!
Antall ord: 43
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catweazle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2005 16:47
18
Lokalisering: Telemark

Innlegg av catweazle »

livingdeaddoll skrev:mange gærninger som har vært innlagt der inne, tror blant annet han som drepte ei lita jente i et kjellerrom/bod et sted i Oslo for lenge siden ble innlagt der. en veldig kjent sak, hvor det er blitt hevdet at det spøker der i ettertid. diverse klarsynte har vært der inne. og det blir hevdet at man har hørt jentas skrik i ettertid. noen som vet hvilken sak jeg sikter til?
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 7679#97679
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

takk for linken!:) hadde problemer med å finne fram til den sia jeg hadde lest om historien..!:)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Spennde link ja :mozilla_wink:
Antall ord: 5
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Baronen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jul 2005 23:43
19
Lokalisering: Skogly

Innlegg av Baronen »

Selv om babycall'er er laget for å nå et par hundre meter, er det slett ikke usannsynlig at slike signal kan vandre flre kilometer, og bli fanget opp av omtrent hva som helst. Må huske på at slike apparat er veldig vanlige i hjem med små unger.

Det blir som når vi er på fjelltur. Med billige walkeitalkier kan vi snakke med personer rundtom i Europa(!) Det skal jo i teorien ikke være mulig.
Antall ord: 76
Bare en uvitende person vender seg imot hva et oppriktig og logisk sinn har oppdaget

-Baronen-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Er nok en jente som spøker på Lier også du :mozilla_wink: Fant den på en annen tråd..

http://i26.tinypic.com/5pmyoh.png
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannys

Innlegg av dannys »

Rosalind skrev:Er nok en jente som spøker på Lier også du :mozilla_wink: Fant den på en annen tråd..

http://i26.tinypic.com/5pmyoh.png
Nja etter å ha undersøkt dette bildet nærmere er det mye som tyder på at det er manipulert. Og bygningen ligner ikke på noen av de på Lier eller Dikemark,så det må være fra et annet sted :mozilla_tongue:
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links