Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hva skjer hos oss.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jan 2008 22:03
- 16
Hva skjer hos oss.
Jeg har en datter på to og ett halv år, hun ser til stadighet en mann på rommet sitt. Helt fra hun begynte å prate har hun snakket om mannen. Stort sett går det bra, og hun plages ikke så mye av dette. Men noen ganger så vil hun ikke gå forbi rommet til broren sin. Da blir hun helt "hysterisk" og bare gråter. Rommet henne ligger i annen etasje, så da må vi bære henne ned igjen. En liten stund senere er alt helt greit. Dette skjer ikke i forbindelse med legging, så det er ikke trass. Broren hennes på 11 år sier at det skjer en del ting på rommet når han har lagt seg, f.eks store radiostyrte biler som faller ut av hyllene sine. Selv merker jeg oså en god del her, hører folk som går oppe, spesiellt på rommet til han på 11. Er det noen som har ett godt råd til hva som kan gjøres? Liker ikke å være hjemme alene lenger, og det er noe jeg egentlig syntes er veldig godt.
Antall ord: 185
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2008 02:05
- 16
Kan jo høres ut som dere har et 'resident ghost' - dvs en ånd som 'tilhører' huset. Jeg har hørt om flere tilfeller av ånder som enten ikke er klar over at de er døde og lurer på hva f... disse folkene gjør i 'deres' hus - eller rett og slett bare liker seg der av gammel vane eller har en eller annen tilhørelse til huset.
Kanskje han bygde det eller bodde der hele livet? Det er mange som merker enkelte ånder hvis de foretar oppussing eller liknende, og at de da blir irriterte eller urolige fordi det blir forandret på ting som de liker slik det er - men han virker jo ikke aggressiv eller noe.
Kanskje han bare kjeder seg og vil kommunisere :mozilla_wink:
Også mulig at det er guiden til en av ungene som vil kommunisere, selv om det ikke virker sånn på meg - men jeg kan jo ta feil. :mozilla_cool:
Er han plagsom er det jo måter å be ham om å gå.
Kanskje han bygde det eller bodde der hele livet? Det er mange som merker enkelte ånder hvis de foretar oppussing eller liknende, og at de da blir irriterte eller urolige fordi det blir forandret på ting som de liker slik det er - men han virker jo ikke aggressiv eller noe.
Kanskje han bare kjeder seg og vil kommunisere :mozilla_wink:
Også mulig at det er guiden til en av ungene som vil kommunisere, selv om det ikke virker sånn på meg - men jeg kan jo ta feil. :mozilla_cool:
Er han plagsom er det jo måter å be ham om å gå.
Antall ord: 172
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg tror heller ikke at han er aggresiv. Men til å begynne med så sa hun at mannen er snill, nå sier hun at han er skummel. Han dukker oftere og oftere opp ved sengen hennes. På hvilken måte kan jeg be han om å gå?
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Enten kan du be noen om å rense huset, eller du kan 'snakke' med han selv.
Hvis du føler han selv, kan du f.eks. tenke (telepati), "Kan du være så snill og ikke gå i nærheten av ungene, fordi dette skremmer dem?" evt (hvis du ikke vil ha han der overhodet) be ham på en pen måte om å la dere være og forlate huset fordi det gjør dere alle litt ukomfortable.
Det er kanskje best å gå for en profesjonell til syvende og sist - men det er likevel verdt å prøve å 'godsnakke' med ham først i forbindelse med ungene ihvertfall. Han gjør jo ingen noe, så om du kan bli vant til tanken på at han er der sammen med dere, kan det nok hende at han gjør som du ber om.
Flesteparten av dem er jo ikke urimelige - ingen av dem jeg har vært borti ihvertfall. Mange vil bare bli hørt, og det virker som han bare synes det er stas at minsten sanser ham :mozilla_wink:
Hvis du føler han selv, kan du f.eks. tenke (telepati), "Kan du være så snill og ikke gå i nærheten av ungene, fordi dette skremmer dem?" evt (hvis du ikke vil ha han der overhodet) be ham på en pen måte om å la dere være og forlate huset fordi det gjør dere alle litt ukomfortable.
Det er kanskje best å gå for en profesjonell til syvende og sist - men det er likevel verdt å prøve å 'godsnakke' med ham først i forbindelse med ungene ihvertfall. Han gjør jo ingen noe, så om du kan bli vant til tanken på at han er der sammen med dere, kan det nok hende at han gjør som du ber om.
Flesteparten av dem er jo ikke urimelige - ingen av dem jeg har vært borti ihvertfall. Mange vil bare bli hørt, og det virker som han bare synes det er stas at minsten sanser ham :mozilla_wink:
Antall ord: 178
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Tusen takk for svaret.Skal prøve å "prate" med han. Har på følelsen at det er en ensom sjel, for han er spesielt aktiv når vi har vært bortreist. Så vi får se om det hjelper. Har vært inne på tanken å få hjelp, men det er så mange useriøse, så det er ikke så lett å velge.
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Bare hyggelig :mozilla_smile:
Merker du han mer på kvelden enn på dagen?
Merker du han mer på kvelden enn på dagen?
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Morgen og kveld. Noen ganger midt på dagen også, men det er ikke så ofte.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Jeg vil tro det er akkurat sånn som Cavatina sier, og jeg kan prøve å hjelpe deg, men da må du sende meg en PM...huldra40 skrev:Tusen takk for svaret.Skal prøve å "prate" med han. Har på følelsen at det er en ensom sjel, for han er spesielt aktiv når vi har vært bortreist. Så vi får se om det hjelper. Har vært inne på tanken å få hjelp, men det er så mange useriøse, så det er ikke så lett å velge.
Antall ord: 90
*** OOO***
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Tenker bare på at man er jo mer mottakelig nærme søvnfasen - før eller etter (og ikke minst mens) man sover.
Da jeg først fikk besøk (da av min guide) skjedde det bare om kvelden i starten. Så om kvelden og morgenen - så hele dagen en periode
Jeg prøvde automatskrift og det fungerte for min del - men dette er ikke noe alle får til, ihvertfall ikke med en gang. Dessuten bør man vite hvordan man beskytter seg i forbindelse med dette også, så jeg ville begynt med å godsnakke litt me'n ihvertfall og se hva som skjer :mozilla_smile:
Da jeg først fikk besøk (da av min guide) skjedde det bare om kvelden i starten. Så om kvelden og morgenen - så hele dagen en periode
Jeg prøvde automatskrift og det fungerte for min del - men dette er ikke noe alle får til, ihvertfall ikke med en gang. Dessuten bør man vite hvordan man beskytter seg i forbindelse med dette også, så jeg ville begynt med å godsnakke litt me'n ihvertfall og se hva som skjer :mozilla_smile:
Antall ord: 106
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
-
- Nybegynner
- 16
Privat Melding. Det er en knapp under innlegget til alle med PM :mozilla_laughing:
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Du kan f.eks. snakke med barna om fantasivenner. Det er helt greit å ha fantasivenner, men ikke hvis de skal overta styringen av livet deres.
Ta ut batteriene av de radiostyrte bilene.
Og ikke spill med. Hvis barna merker at du tror det er noe rart, vil de også tro dette og problemet vil forsterke seg.
Når dere tror dere hører noen som går oppe, så gå opp alle sammen og sjekk. Da vil dere kanskje finne ut hva dere egentlig hører.
Ta ut batteriene av de radiostyrte bilene.
Og ikke spill med. Hvis barna merker at du tror det er noe rart, vil de også tro dette og problemet vil forsterke seg.
Når dere tror dere hører noen som går oppe, så gå opp alle sammen og sjekk. Da vil dere kanskje finne ut hva dere egentlig hører.
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Lar henne fortelle det hun vil, skremmer henne ikke. Vil ikke at hun skal tro at det er noe unormalt, for henne er det helt klart en person hun ser.Har ingenting mot fantasivenner, men det er ikke det dette er. Bilene har ikke batteri i seg, så det er ingen grunn til at bevege seg.
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Da bør bilene settes langsmed hyllen så den ikke ruller utfor. Hvordan kan du vurdere om det er fantasivenn eller ikke?huldra40 skrev:Lar henne fortelle det hun vil, skremmer henne ikke. Vil ikke at hun skal tro at det er noe unormalt, for henne er det helt klart en person hun ser.Har ingenting mot fantasivenner, men det er ikke det dette er. Bilene har ikke batteri i seg, så det er ingen grunn til at bevege seg.
Det virker på meg som at du ønsker det skal være noe paranormalt over dette, og det kan jeg ikke se noen grunn til at det skulle være.
La henne fortsatt fortelle det hun vil, men det går likevel an å fortelle dem om hvordan de skal oppføre seg. Det går an å si at de kan handle sånn eller slik neste gang, f.eks.
Sjekk selv ut hva du hører neste gang du tror du hører noen, og finn ut av det som virker rart. Det har alltid vist seg å være helt naturlige ting som foregår.
Antall ord: 185
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Jeg vil ikke at det skal være noe unormalt, men har opplevd en god del som ikke kan forklares, og ikke bare her hjemme.Blandt annet på Herøya, det er det stedet Åndenes makt handler om imorgen.Og noen ganger har det vært ting som har skremt meg her,har da funnet en forklaring. Men det er ikke alltid jeg gjør det. Det har også noe med stemningen i huset å gjøre. Men du tror på det du vil, og jeg på det jeg vet. Har alltid vært skeptisk til det unaturlige, men har i den senere tid blitt overbevist at det er ting vi ikke kan alt om.
Antall ord: 114
Hide post links |