Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Brenda skrev:
Åndeverden er påvist for flere enn du tror, det er jo skrevet millioner av bøker om tema. Og det er forfedelig rart at alle disse menneskene baserer egne erfaringer og opplevelser på bakgrunn av at hjernen spiller dem et puss og alt dreier seg om psykologi?? Vrøvl...
Få opp gluggene og vær åpen for at det finnes noe mer enn det DU faktisk ikke vet en dritt om! Sjangsen er særdeles stor!!
Men jeg stopper opp diskusjonen med deg, det er heller mindre givende..... Din uvitenhet setter grenser for deg desverre.
Det er også skrevet tusenvis av science-fiction-bøker, og millioner av mennesker lider av psykiske lidelser, mange av dem er lagt inn, og mange av dem har sikkert skrevet bøker også.
Hvis jeg vil kan jeg skrive ei bok om hvordan jeg får inn signaler fra planeten Fertillionus Axarberus 21, og at jeg snakker med sølvfargede kanarifugler med revehale hver dag mellom klokka 18:23 og 19:40, men det gjør det ikke til noen større sannhet fordèt (selv om jeg skulle tro det selv). Om mange skriver bøker om det samme, så betyr det for meg bare at dette er et populært tema. Et tema som har vokst på seg opp igjennom historien. Det er mange som forsker på religion, og skriver bøker om dette...det hindrer ikke meg og andre i å påpeke alt som er umulig/dobbeltmoralsk/feilaktig/osv fordèt.
Så ja, jeg tror absolutt psyken spiller inn langt mer enn du er villig til å innse.
Noen flere enn meg her som legger merke til hvor bitre troende blir når man diskuterer med dem, og at de veldig ofte avrunder diskusjonen med noe ala "din uvitenhet...blablabla"?
Så får jeg vel poengtere nok en gang at jeg kun forsøker å fremme litt logisk tenking her.
I motsettning til deg, Brenda, så syns jeg diskusjonen var forholdsvis interessant.
Jeg er ingen grinebitter, så er det sagt
Men når diskusjonen her dras mot uante høyder så mister den litt av essensen syns jeg. Det er på en måte ikke det som er meningen, da kunne vi heller gått til meldinger liksom...
Og om du har lest noe av det jeg har skrevet om før så er jeg veldig fan av at psyken spiller folk et grundig puss innimellom, åndene og engeriene skal ikke få skydla for alt heller. Jeg har mine meninger og forholder meg ganske nøkternt til dem, samtidig som jeg er åpen for andres. Du derimot skal overbevise meg om at du har rett. Og det du sier er den eneste sannhet. Derfor trekker jeg meg rolig ut her. Men takker for din interesse og våre veier krysses nok igjen....før du vet ordet av det :mozilla_cool:
Brenda: Nå prøvde vel også du å overbevise meg litt, gjorde du ikke? De fleste diskusjoner går jo nettopp ut på dette, ihvertfall i fora på internett;)
Eaglespirit: Eksisterer det en spirituell verden er den ganske sikkert nødt til å bygge på logikk. Se bare på hvordan resten av verden er bygd opp. Og uansett; hvordan kan du påstå at den spirituelle verden ikke bygger på logikk? Hva får deg til å dra den konklusjonen?
Antall ord: 77
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
For høflighetens skyld skal du får svar på det du spør om:
Jeg prøvde ikke å overbevise deg, jeg fortalte mitt synspunkt fra mitt ståsted. Jeg prøvde også å fortelle at det ikke finnes bare en sannhet... vet ikke helt hvor du fant den overbevisninga henn?
Og jeg mente at vi dro den for langt bare , stakkarn som hadde et lite spørsmål om drømmer øverst da?
Kimbara skrev:Brenda: Nå prøvde vel også du å overbevise meg litt, gjorde du ikke? De fleste diskusjoner går jo nettopp ut på dette, ihvertfall i fora på internett;)
Eaglespirit: Eksisterer det en spirituell verden er den ganske sikkert nødt til å bygge på logikk. Se bare på hvordan resten av verden er bygd opp. Og uansett; hvordan kan du påstå at den spirituelle verden ikke bygger på logikk? Hva får deg til å dra den konklusjonen?
Nå sa jeg ikke akkurat en spirituell verden,men en paranormal aktivitet.
Antall ord: 91
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
Kimbara skrev:Brenda: Nå prøvde vel også du å overbevise meg litt, gjorde du ikke? De fleste diskusjoner går jo nettopp ut på dette, ihvertfall i fora på internett;)
Nå sa jeg ikke akkurat en spirituell verden,men en paranormal aktivitet.
Ok, skift ut "spirituell verden" med "paranormal aktivitet". Argumentet står.
Antall ord: 104
When did ignorance become a point of view? -Dilbert
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her