Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er åndene blå farget?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 20 Mar 2007 10:51
- 17
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Fogn
Er åndene blå farget?
Er åndene blåfarget, eller har de flere farger?
Antall ord: 9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østfold
Spørs åssen energihumør de er i vil jeg anta......men jeg har ikke hørt om f.eks den gule ånd liksom....ikke den blå heller for den sakens skyld. Du blander ikke inn aura nå?? (bare spør, hehe)
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
"Energihumør"...Jeg må kimse litt av dette, for det virker på meg som om dere som virkelig tror på ånder og healing og liknende, ikke helt skjønner hva energi er, og bruker ordet i hytt og kav.Brenda skrev:Spørs åssen energihumør de er i vil jeg anta......men jeg har ikke hørt om f.eks den gule ånd liksom....ikke den blå heller for den sakens skyld. Du blander ikke inn aura nå?? (bare spør, hehe)
Ordet "energihumør" gir ingen mening, med mindre du har en snedig forklaring bak?
Antall ord: 97
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er ikke alt som gir mening. Men det jeg derimot oppdager er at enkelte skal kverrulere og kommentere alt som blir sagt her inne - som dem selv ikke skjønner noe av.
Energier kommer i forskjellige varianter, og kan oppleves forskjellig. Så jeg burde for snokepolitiets tilfredsstillelse kanskje satt på et par "tøddler" som viste hensikten!!
Energier kommer i forskjellige varianter, og kan oppleves forskjellig. Så jeg burde for snokepolitiets tilfredsstillelse kanskje satt på et par "tøddler" som viste hensikten!!
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Joda, jeg skjønner at det kan oppfattes som kverulering, men jeg syns det er så mange ublu begreper og teorier som bare tas for god fisk her inne, og prøver å få folk til å sette seg litt bedre inn i begreper de bruker. For ikke å snakke om å tenke nøyere etter hva det er de tror på, og skaffe seg mer kunnskap om verden omkring oss og inni oss.Brenda skrev:Det er ikke alt som gir mening. Men det jeg derimot oppdager er at enkelte skal kverrulere og kommentere alt som blir sagt her inne - som dem selv ikke skjønner noe av.
Fantasi er èn ting, men det å svelge subjektive teorier om "åndeverdenen" helt og å ta det som sannhet...det blir noe annet.
Antall ord: 151
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det er vel opp til enhver å velge hva de skal tru på? Det er godt man har trua...mister man den så mister man alt. Du skal også vite at det finnes ikke EN sannhet. Noe som er sannhet for meg er kanskje en annen sannhetfor deg. Alle oppfatter sin sannhet utfra sitt ståted.Kimbara skrev:Joda, jeg skjønner at det kan oppfattes som kverulering, men jeg syns det er så mange ublu begreper og teorier som bare tas for god fisk her inne, og prøver å få folk til å sette seg litt bedre inn i begreper de bruker. For ikke å snakke om å tenke nøyere etter hva det er de tror på, og skaffe seg mer kunnskap om verden omkring oss og inni oss.Brenda skrev:Det er ikke alt som gir mening. Men det jeg derimot oppdager er at enkelte skal kverrulere og kommentere alt som blir sagt her inne - som dem selv ikke skjønner noe av.
Fantasi er èn ting, men det å svelge subjektive teorier om "åndeverdenen" helt og å ta det som sannhet...det blir noe annet.
Ikke alle "store" uforklarlige ord passer inn i et svar på tre linjer, da bruker man en forenklet utgave som gud og hvermann skjønner og godtar - botsett fra de som må kommentere og irettesette alt og alle selvsagt.
Antall ord: 247
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nei, det eksisterer kun èn sannhet når den først er oppdaget, alt annet blir feil. Det finnes forskjellige måter å komme fram til sannheten på, og forskjellige måter å formulere den på, men sannheten er og blir èn.Brenda skrev:
Det er vel opp til enhver å velge hva de skal tru på? Det er godt man har trua...mister man den så mister man alt. Du skal også vite at det finnes ikke EN sannhet. Noe som er sannhet for meg er kanskje en annen sannhetfor deg. Alle oppfatter sin sannhet utfra sitt ståted.
Ikke alle "store" uforklarlige ord passer inn i et svar på tre linjer, da bruker man en forenklet utgave som gud og hvermann skjønner og godtar - botsett fra de som må kommentere og irettesette alt og alle selvsagt.
Det som er mer riktig å si er at det finnes mer enn èn teori.
Selv om du tror at månen er en ost (satt på spissen selvsagt), så blir det ikke mer sant selv om du sier det er sant.
Innen psykologien er det litt annerledes, men der eksisterer det INGEN sannheter, da alt er åpent for tolking.
Nå er forskjellen på deg og meg at jeg forholder meg til sannheter som er oppdaget, eller i verste fall teorier som bygger på logikk og seriøs forskning, mens du ser ut til å leve etter hva du tror, og hva du har lest som virker spennende og kanskje litt magisk (?).
For all del, jeg sier ikke at det er noe galt i at du som person velger å ha denne tankegangen, men det er da heller ikke noe galt med å tenke logisk, og ikke forkaste allerede gitte sannheter om verden rundt oss? Ei heller å være meget kritisk til elementer som bygger på løse teorier og svevende "fakta".
Så ikke ta det ille opp, at jeg er en kverulant, se heller på det som en mulighet til å bryne de små grå litt, om det så gjør deg mer sikker i din sak (men da skal du isåfall også vite om du har grunn til å være sikker i din sak).
Antall ord: 358
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Du kan ha dine meninger og tolkninger om meg akkurat som du vi! For skal jeg si deg en ting.....vi er på to forskjellige planeter. Jeg tror du er fra Mars nemlig.
Og i fare for å gjenta meg selv, det finnes ikke bare en sannhet. Det finnes mange teorier og mange sannheter. Det spørs bare hva du syns er din sannhet, hva som er riktig for deg!!
Og i fare for å gjenta meg selv, det finnes ikke bare en sannhet. Det finnes mange teorier og mange sannheter. Det spørs bare hva du syns er din sannhet, hva som er riktig for deg!!
Antall ord: 69
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Er åndene blå farget?
Ja, så nå fikk du litt kjeft.kevenandre skrev:Er åndene blåfarget, eller har de flere farger?
Jeg skal lufte litt andre tanker om det for deg. Det er lett og få kjeft når man stiller ett sånt spørsmål, for det er folk som kan ta utgangspunkt i att ånder ikke en gang er bevist, så da får du pepper for det.
Så spør du hvilke farger de kan ha, så legger du hodet på blokken.
Men jeg forstår deg.
Du spør selvsagt ut i fra antatte hypoteser og de mange beskrivelser og iaktagelser som finnes av ånder og gjenferd.
Svaret er att det er det ingen som vet.
Men det er teorier i masser.
Det var Tor Heyerdal som opplyste meg først om att "egentlig er vi jo bare bølgelengder..."
Allt er bygd opp av atomer, som er en kjerne med ett elektron svevende rundt. I mellom de to er det tomrom merkelig nok. Det kan ikke være luft, for det er megastore byggesteiner. Men det er ikke så viktig i seg selv.
En universel energi holder allt dette i gang.
Allt er laget av det samme. Våre tanker inkludert.
Når byggesteinene "vil",/ er satt sammen slik, blir ting fysisk nok til att vi ser dem og kan ta på dem.
Slik er allt av det vi kjenner helt sikkert.
Tar vi dette inn over oss og ser oss på den måten, da ser vi kansje lettere en verden der man kan være mere eller mindre stofflig.
Der en "oppfinnelse" som kansje vår sjel, er montert inn i den mere stofflige kroppen vår.
Siden elektronene surrer alltid er det ingen grunn til att noe skal stoppe.
Ingenting "dør". Det forandrer form slik att ett annet påfunn, nemlig den fysiske naturen kan fortsette og virke.
Til og med tiden finnes ikke i den forstand vi tror.Det vet vi sikkert. Einstein sa litt om det.
Kan det da være grunnen til att spøkelser rapporteres som tåkedotter eller tydligere klare bilder, men aldri helt som ett levende menneske.
Med viljen presser de sin stofflighet så stor att vi klarer og se dem. Mere eller mindre vellykket.
Siden det ikke er grunn for noe/noen og stoppe og eksistere fortsetter vi alle. I endret form. Kansje i mange ulike former på andre bølgelengder en akkurat den vi har akkurat nå i det fysiske.
Da kan det være mange bevisstheter på ett utall "bølgelengdenivå", og akkurat som lysbølgelender ser vi bare ett lite spekter av det.
Tror man på noe i rettnig av dette kan det svare på hvorfor man ser dem som blåskimrende tåkeaktige figurer.
Da er det naturen selv som dikterer den fargen, eller mangel på farge, ut ifra energien disse sjelene (åndene) er satt sammen av.
Sist redigert av Metodisten på 17 Jan 2008 17:45, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 485
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Brenda, det Kimbara skriver bør du lese nøye. Selv om du er uenig i hans meninger, er det jo sant at man har godt av å bryne sine små grå og utfordre sine meninger!
Hvis man går gjennom livet og tror så sterkt på noe at man aldri så mye som revurderer det eller tenker nøye gjennom det, vil man aldri lære noe nytt...
Jeg har fått brynt meg på mange ting her og har måttet granske mine meninger og hensikter med alt jeg sier og mener, flere ganger. Noen ganger forsterket det mine meninger, mens noen ganger måtte jeg innse at jeg har tatt feil eller misforstått noe. Det er jo nettopp dette som er utvikling, enten den er åndelig eller personlig...
Hvis man går gjennom livet og tror så sterkt på noe at man aldri så mye som revurderer det eller tenker nøye gjennom det, vil man aldri lære noe nytt...
Jeg har fått brynt meg på mange ting her og har måttet granske mine meninger og hensikter med alt jeg sier og mener, flere ganger. Noen ganger forsterket det mine meninger, mens noen ganger måtte jeg innse at jeg har tatt feil eller misforstått noe. Det er jo nettopp dette som er utvikling, enten den er åndelig eller personlig...
Antall ord: 131
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Vi driver å utveksler meninger hele tiden, har jeg gitt uttrykk for noe annet? Han tror på sitt og jeg tror på min. Sannhetene våre er sikkert også riktig.......det vil si at jeg aldri har fornektet at det han sier er sant.
Vi utvikler oss hele tiden mens vi går, så jeg har det fint, Takk
Vi utvikler oss hele tiden mens vi går, så jeg har det fint, Takk
Antall ord: 58
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Mai 2005 19:16
- 19
- Lokalisering: Ski
- Blitt takket: 4 ganger
Re: Er åndene blå farget?
Om vi forutsetter at det finnes ånder, så kan vi nokkevenandre skrev:Er åndene blåfarget, eller har de flere farger?
også se de som blå.
Energibevisstheter består sånn jeg opplever det av alle farger, av toner og
vibrasjoner. Ulikt sammensatt etter hver enkelts bevissthetsnivå.
Blå er av en eller annen grunn den fargen vi oppfatter lettest og
flest klarer se.
Antall ord: 64
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
det er vel opp til ver og en ang farger..... jeg selv er meget siker at jeg har sett ting konturer, som er grå blå uten og kune forklare va dete har vert men fram til sanhet i dene saken er bevist? noe jeg tror tar alt for lang tid.... er vel spekulasjon og tru den eneste fornuftige sann het, sel om et farge"kart" høres litt snålt ut men som sakt det er jo satt et vist lys over saken.....
Antall ord: 83
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |