Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan komme i kontakt med hjelperne sine?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Sol85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 07 Jan 2008 15:08
16

Hvordan komme i kontakt med hjelperne sine?

Innlegg av Sol85 »

Hei.

Jeg ønsker å komme i kontakt med hjelperne mine. Vet noen av dere hvordan jeg kan klare det?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
montypija
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 51
Startet: 23 Apr 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: My very own dream world.

Innlegg av montypija »

Du kan rett og slett berre snakke med dei, vist du vil vete kva dei heite, so berre spørr du rett fram kva dei heiter, dei navna som du først tenke på er rett. Om du prøva å tenke på eit navn men ikkje får det til, er det navnet feil. Slik kan du spørre om monge spørsmål.
Antall ord: 64
What happens if you get scared half to death twice?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sol85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 07 Jan 2008 15:08
16

Innlegg av Sol85 »

Takk. Er det mulig å se de også på noe vis?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
montypija
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 51
Startet: 23 Apr 2007 15:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: My very own dream world.

Innlegg av montypija »

Dei kan av og til vise seg, som ein skugge i sidesynet eller noke sånt. Har hørt frå monge at dei spurde om hjelparane kan vise seg og he vist seg form får ein fugl, fugle kvittring, in fugl på tv`n eller utafor vindue. Veit ikkje heilt om dei viser seg i helperson om du spør, men det går nå an å prøve.
Antall ord: 69
What happens if you get scared half to death twice?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cavatina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 12 Jan 2008 02:05
16

Re: Hvordan komme i kontakt med hjelperne sine?

Innlegg av Cavatina »

Sol85 skrev:Jeg ønsker å komme i kontakt med hjelperne mine. Vet noen av dere hvordan jeg kan klare det?
Prøv meditasjon.

Dette er en grei måte å bli introdusert til guider/hjelpere/hva du velger å kalle dem. Det finnes flere meditasjonsveiledninger online hvor du enten kan høre på eller lese deg frem (da før du mediterer så klart). Jeg hadde en link engang som var spesielt designet for å komme i kontakt med guider. Jeg kan lete etter den hvis du vil prøve.

Under en slik meditasjon kan du også se hvordan de ser ut, spørre om navn osv.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Som det er nevnt her, så er det bare å snakke med dem å spørre dem om råd og hjelp, det er derfor de er der og de liker å bli brukt. De viser seg meget sjelden, det er om du er klar for å se, det er de færreste av oss. Om de har en person stående forran deg med hvit bakgrunn, kan du stå noen meter fra og defokusere/"sjele" blikket ditt på personen. Da vil du mest sannsynlig se en skygge/omriss. Det er som regel hovedguiden (skyttsengelen) til denne personen. Det kan ta litt tid og tolmodighet er stikkord.

Selv kjenner jeg en frysning på ryggen når jeg ber om hjelp, da vet jeg at jeg har de med og jeg er hørt. Men husk at du aldri får hjelp om du ber om rette lottotall eller masse penger. Husk at din egen magefølse og intuisjon er ditt eget klarsyn og stol på det!
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Jeg for min del tror ikke at jeg har noen hjelpere, jeg velger heller å se vår (oss mennesker) storhet jeg :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Det er lov å tru hva man vil og det er KJEMPEFINT!! :) Ingen skal prakke på andre trua si heller........men..... Så lenge du er født - og det er du jo etter det jeg skjønner - (du er vertfall lenge oppe om natta :mozilla_cool: ) så har du hjelpere. En eller fere er du født med og som har vært med deg hele livet. Andre kommer til ettersom du har behov for dem. De har alle sine "intelligenser" og meninger for deg. Du kan også miste noen uderveis, etterhvert som du har oppnådd målene dine og ikke trenger dem lengre. Ganske snodig du.........:)
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Brenda skrev:Det er lov å tru hva man vil og det er KJEMPEFINT!! :) Ingen skal prakke på andre trua si heller........men..... Så lenge du er født - og det er du jo etter det jeg skjønner - (du er vertfall lenge oppe om natta :mozilla_cool: ) så har du hjelpere. En eller fere er du født med og som har vært med deg hele livet. Andre kommer til ettersom du har behov for dem. De har alle sine "intelligenser" og meninger for deg. Du kan også miste noen uderveis, etterhvert som du har oppnådd målene dine og ikke trenger dem lengre. Ganske snodig du.........:)
og apropos....jeg hadde 9 hjelpere for ett år siden. Det var en hard og tøff periode jeg gikk gjennom. Alle hadde sin "oppgave". Nå er jeg på beina igjen og har mest sannsynlig mistet noen...... men hovedguiden min er en Aboriginer.....tøft å vite. Tre forskjellige medium som sier det samme. Så da må det nok stemme.
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Brenda skrev:
Brenda skrev:Det er lov å tru hva man vil og det er KJEMPEFINT!! :) Ingen skal prakke på andre trua si heller........men..... Så lenge du er født - og det er du jo etter det jeg skjønner - (du er vertfall lenge oppe om natta :mozilla_cool: ) så har du hjelpere. En eller fere er du født med og som har vært med deg hele livet. Andre kommer til ettersom du har behov for dem. De har alle sine "intelligenser" og meninger for deg. Du kan også miste noen uderveis, etterhvert som du har oppnådd målene dine og ikke trenger dem lengre. Ganske snodig du.........:)
og apropos....jeg hadde 9 hjelpere for ett år siden. Det var en hard og tøff periode jeg gikk gjennom. Alle hadde sin "oppgave". Nå er jeg på beina igjen og har mest sannsynlig mistet noen...... men hovedguiden min er en Aboriginer.....tøft å vite. Tre forskjellige medium som sier det samme. Så da må det nok stemme.
Min hovedguide er også Aborginier, og han kommer noen ganger inn i meg under transe, da endrer jeg utseende fullstendig, dette har jeg fortalt om i et innlegg tidligere, kjempespennende!! Har også en pianist som er innom i ny og ne, han har parkinson og hatt slag, så hele venstre side av ansiktet mitt blir helt forvridd, han er utrolig fasinerende å ha på besøk, men jeg vet ikke om han er en hjelper eller en som bare liker å innta kroppen min. Jeg har lært meg til å kontrollere han bedre nå, men første gang han kom, kom han brått og brutalt.... Da trengte jeg faktisk healing etterpå, og heldigvis var det under et healingkurs, så jeg ble ledet ut av transen på en grei måte. Ellers så har det vist seg en dame, hun er med meg under healingen, og så har jeg med meg min morfar, han hjelper meg med min åndelige utvikling. Også hender det at jeg møter min avdøde bror under meditasjon, så han er innom og hilser på han og, såvi har nok alle "besøk" av guider, hjelpere og avdøde venner og familie, det gjelder bare å lære seg å sanse....
Antall ord: 373
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Spennende! Har du funnet dine guider på egenhånd eller fått hjelp til det?
Hjelpere og guider er på din høyre side og venner som kommer eller din morfar som er der permanent, han er på din venstre side.....stemmer ikke det?

Morsomt og intressant å se at alle har sin misjon ved å være hos deg, og at du vet hva det er for noe. Jeg innbiller meg at du er rimelig åpen og mottagelig. Har hørt om ånder som inntar kroppen og forrandrer menneskets adfer/utseende. Har heldigvis ikke opplevd det. Jeg har ikke helt fått med meg misjonen til min guider heller, hadde likt å visst..... eneste jeg vet at at Aborigineren har fulgt meg i mange liv, vi bytter liksom på å være guiden til hverandre. (Så jeg må kjenne han godt mener jeg ;)
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev:Det er lov å tru hva man vil og det er KJEMPEFINT!! :) Ingen skal prakke på andre trua si heller........men..... Så lenge du er født - og det er du jo etter det jeg skjønner - (du er vertfall lenge oppe om natta :mozilla_cool: ) så har du hjelpere. En eller fere er du født med og som har vært med deg hele livet. Andre kommer til ettersom du har behov for dem. De har alle sine "intelligenser" og meninger for deg. Du kan også miste noen uderveis, etterhvert som du har oppnådd målene dine og ikke trenger dem lengre. Ganske snodig du.........:)
Du driver da vitterlig å prakker på troen din her du.

Ikke for å trekke noen andre paraleller mellom "hjelpere" og religion, men du gjør akkurat som veldig mange kristne jeg har diskutert med; de gir inntrykk av å være så åpne og respektfulle for at andre ikke tror, men så legger de på et "men...". Rimelig freidig spør du meg.
Antall ord: 170
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Brenda skrev:Spennende! Har du funnet dine guider på egenhånd eller fått hjelp til det?
Hjelpere og guider er på din høyre side og venner som kommer eller din morfar som er der permanent, han er på din venstre side.....stemmer ikke det?

Morsomt og intressant å se at alle har sin misjon ved å være hos deg, og at du vet hva det er for noe. Jeg innbiller meg at du er rimelig åpen og mottagelig. Har hørt om ånder som inntar kroppen og forrandrer menneskets adfer/utseende. Har heldigvis ikke opplevd det. Jeg har ikke helt fått med meg misjonen til min guider heller, hadde likt å visst.....
Jeg er med i Spiritualistkirken og har gått mediumsutviklingskurs der siden i juli, hovedguiden, healinguiden kom under meditasjon, og det var en utrolig følelse første gang jeg møtte dem...Flere medium har kanalisert beskjeden om at min morfar er med meg under "åndelig arbeid", og helt uavhengig av hverandre kanalisert samme beskjeden :mozilla_smile:
Healingguiden min har jeg helt klart på min venstre side, morfar også, når han er innom!
Hovedguiden min har jeg på min høyre side, og gjerne litt bak meg.
Når det gjelder transe, så ER det utrolig spennende og fasinerende, og noe jeg vil utvikle videre, er på tur til å begynne å prate, så jeg kan jo ikke gi meg nå!!
Har blitt observert av flere under transe, og i mitt første møte med "Aborginieren min", dukket det opp øyne over mine egne gjennlukkede, et blått, et grønt og et brunt over mitt "tredje øye", så det er unektelig veldig spennende. Men noen mennesker blir skremt, så jeg må lære meg å be de som kommer om å ta det rolig, for nye bekjentskaper kan komme brått og voldsomt, men da slipper jeg alt og gir vedkommende fritt spillerom...

Jeg gikk faktisk i transe under min aller første meditasjon ever... :D , men da skjønte jeg det bare ikke, måtte "vekkes", dette var på et kurs med en av våre tidligere medlemmer her inne, i 2006, men da merka jeg ikke at noen "innvaderte" meg, men det var stemmer og noen" psssstt" lyder, samt latter. Så i følge Tone Nilsen, vårt transemedium, er transe en naturlig tillstand for meg, sikkert derfor jeg føler meg som en Zoombie om dagene... :D
Antall ord: 401
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Hehehe....... ja ubeskrivelig spennende tema. Jeg skal i regresjon snart, gleder meg til det........blir jo litt annerledes, men allikevel. Kunne gjerne tenkt meg å utvikle den siden av meg jeg også.........noen råd??
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Brenda skrev:Hehehe....... ja ubeskrivelig spennende tema. Jeg skal i regresjon snart, gleder meg til det........blir jo litt annerledes, men allikevel. Kunne gjerne tenkt meg å utvikle den siden av meg jeg også.........noen råd??
Tenkte du på transe???
Noe råd har jeg ikke der, gitt!! Du må se om du kommer dypt nok i meditasjon, selv kommer jeg fort i transe noen ganger, andre ganger ikke. Men jeg trenger ikke å gå særlig dypt for å komme i den tilstanden. Men husk at ikke alle får oppleve dette med at åndene kommer gjennom seg på den måten.
Du som bor i Fredrikstad, har jo ikke lange veien til Rakkestad og til T.N., hun har transesirkler både for nybegynnere og avanserte, skulle selv deltatt der, men det blir for lang reisevei, tre timer en vei....transe i tre timer og så tre timer tilbake, og etter transe blir man litt tappet...
Antall ord: 156
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links