Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan merker jeg at jeg har en hjelper??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:Skråsikker bør eg være, for eg har aldri sett eller opplevd nokon hjelparar av religiøs eller paranormal eksistens. Det er ikkje å være krass å seie det som det er.

Viss hjelpere av religiøs eller paranormal eksistens virkelig eksisterer treng du eller nokon andre bare å vise meg det, så trekker eg påstanden da den ville være feilaktig. Men fram til "hjelpere" er mulig å "trekke opp av hatten" syns eg ikkje påstanden min verken er feilaktig eller noko tro å klamre seg til.
Hvorfor bør du være skråsikker? Hadde det ikke vært bedre om du helt avslappet kunne mene noe, fremfor å anstrenge seg? At du er skråsikker og påståelig setter deg ikke i noe godt lys når det kommer til om dette virkelig er noe du er sikker på - i ditt hjerte, i din sjel og hva magefølelsen (altså din intuisjon) sier!
(okay... det siste der sa jeg kun for å være flåsete, som du tydeligvis liker) :)

Jeg har aldri sett lyder!
Jeg har hørt dem, jeg har sett diagrammer hvor de er vist.
De kan visst måles i desibel. Men jeg har enda per idag ALDRI i mitt liv SETT en lyd med mine egne øyne. Jeg vil gjerne SE lyden før jeg tror på at den eksisterer!
(uten bruk av LSD, og må sies at jeg ikke er synestetiker)
Antall ord: 241
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
chupacabra18
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 385
Startet: 10 Des 2006 17:39
17
Kjønn (valgfri): Mr.man
Lokalisering: Akershus

Innlegg av chupacabra18 »

=D>
bra sagt Ludo:)
hei forresten:P lenge siden sist jeg var her hehe:P u husker meg sikkert ikke men:P:P
Antall ord: 22
-Lars-

*Hominus Nocturna*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

chupacabra18 skrev:=D>
bra sagt Ludo:)
hei forresten:P lenge siden sist jeg var her hehe:P u husker meg sikkert ikke men:P:P
Hei! Jo, selvsagt husker jeg deg... :) Lenge siden ja.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ullkopa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 13 Mar 2007 23:29
17

Innlegg av ullkopa »

madjava skrev:
ludoburgero skrev:
madjava skrev:Det er humbug å påstå at vi har "hjelpere"...den einaste hjelperen du har er deg sjølv i form av din bevissthet og din underbevissthet...alt anna er å lure seg sjølv.
Merk disse ord!
Skråsikker i sine konklusjoner.

Du har altså sett med dine egne øyne at det ikke finnes hjelpere? :lol:

Beklager, madjava.
Men å påstå noe kan ikke være humbug. Selve påstanden kan gjerne det.
Å være så sikker eller overbevist om at noe eksisterer;
eller for den saks skyld å være så sikker på at noe ikke eksisterer:
JA... det kan gjerne vitne om et lettere lukket sinn og en hang til å klamre seg fast til sin gode og trygge tro. Om du kommer langt i din søken etter meningen med livet eller hva enn det er som gjør det interessant for deg - denne opplevelsen å leve i seg selv - så er det jo bra om du får noe konstruktivt utav å være så krass og skråsikker som du er! ;)

Lykke til?
Nei takk, treng ikkje det.

Skråsikker bør eg være, for eg har aldri sett eller opplevd nokon hjelparar av religiøs eller paranormal eksistens. Det er ikkje å være krass å seie det som det er.

Viss hjelpere av religiøs eller paranormal eksistens virkelig eksisterer treng du eller nokon andre bare å vise meg det, så trekker eg påstanden da den ville være feilaktig. Men fram til "hjelpere" er mulig å "trekke opp av hatten" syns eg ikkje påstanden min verken er feilaktig eller noko tro å klamre seg til.

At du ikkje ser din(e) hjelpar(ar), betyr ikjke at det ikkje eksisterar. Din tankegang er basert på følgande: Intill det mosatte er bevist, finnast det ingen eksistens. Minner meg om enkelte rettspraksisar i visse land " Du er skyldig, inntil det motsatte er bevist".

Kan du sjå jordstrålar`? Kan du sjå alle strålar frå sola? Nope, men finnast dei? JEpps!
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har aldri sett en smak. Aldri hørt en smak heller.
Ja, faktisk... når jeg tenker over det... så har jeg aldri kunnet ta på en smak.

Smaken fins ikke.

Slik begrensninger finnes det overalt.
Og enkelte ting kan vi ikke engang registrere ved noen av våre bevisste sanser eller utifra følelsesregisteret. Noen påstår at de blir syke av trådløse nettverk, og jeg skal ikke stille meg så veldig skeptisk til den påstanden, men likevel er dette snakk om stråler. Det er det heller ingen som ser. Ikke med det blotte øye. Det kan måles. Men det kan ikke måles med hva som helst. Uansett er det vanskeligere å måle ubehagene noen opplever (de som påstår at de blir syke av strålene). Det som er viktig å sette fokus på i den saken er at det faktisk er de som opplever ubehaget. Så lenge ubehaget foreligger er det en reell hendelse for vedkommende.

Så sånn sett driter jeg i om noe finnes eller ikke.
En kan kalle det hva en vil: å lure seg selv er f.eks. en klassiker.
Greit, noen mener det, andre mener ikke.
Selv tenker jeg bare at noen opplever det ihvertfall.
Og opplevelsen teller jo en smule den også, den er jo stort sett med i alt som skjer. Alt oppleves, eller har jeg tatt feil? Vel, da kan vi tenke litt mer sånn også?
At en film trenger ikke være god, men noen der ute liker den.
Og selv har jeg sett en film som jeg først syntes var dårlig, så tok jeg den frem noen år seinere og likte den veldig godt. Også omvendt noen ganger.
Alt til sin tid, alt på sin rette plass, alt dreier seg om fokus og oppfatning.
Opplevelser og øyeblikk. Ingen av dem er det samme neste gang.
Alt er unikt. Grip øyeblikket og ha tro på det du opplever og det du driver med.
Lev ut drømmen.

Enkelt og greit.
Hjelpere finnes? Klart det! Hvis du tror.
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

du merke det blant annet ved at du kan bli skikkelig svimmel, få hjertebank og puster fort.. men for den saks skyld.. det kan fint være at du girer deg opp og det hele er bare kroppen din...

seriøst.. folk merker sånt forskjellig og den dag idag er det ikke noe fast oppskrift.. selv bolledeig har ulik oppskrift.. for ikke å snakke om vafler!!!! :D
Antall ord: 66
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Innlegg av Nori »

Jeg har en hjelper jeg! Ja jeg er blitt fortalt at vi alle har flere, men jeg merker at jeg i alle fall har en. Det er en mannsskikkelse, som jeg opplever befinner seg litt bak meg til høyre. Han er veldig lang og tynn, og er hvitkledd. Jeg har aldri sett han med øynene, men jeg ser han med mitt indre.

Jeg snakker av og til til ham, og det hender det skjer noe uforutsett, og jeg opplever at det er "noe" som hjelper meg. Jeg mener det er hjelperen min.
Et eksempel er når jeg skulle gjennom en undersjøisk tunnell. Lastebilen foran meg kjørte innmari fort, og jeg fikk det for meg at jeg skulle legge meg uvanlig langt bak den bilen. Midt inni tunnellen, kommer lastebilen borti en slik lystavle som er fast i sideveggene, som viser hvor mange kilometer en er inni tunnellen og hvor mange det er igjen til en er ute. Det smalt som en kjempeeksplosjon, og den hvite plata i lysskiltet kom flygende i "passe høyde." Hadde ikke jeg slakka på tidligere, hadde jeg fått den midt i frontruta. Det hadde ikke vært bare bare,jeg kjørte tross alt 80 km i timen. Da var det nok hjelperen min som fortalte meg at jeg skulle slakke med. For det gjør jeg vanligvis ikke i den tunnellen, jeg kjører og ligger i passe lengde bak andre kjøretøy. Jeg fikk ikke de meldingen som "nå skal du slakke ned" i form av ord eller noe, men jeg fikk en følelse av at det var viktig at jeg gjorde det.
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Keara
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 61
Startet: 15 Okt 2007 23:12
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Keara »

Det jeg lurer litt på er; Om du er SKRÅSIKKER på at det paranormale bare er tull og pølsevev, og aldri opplevd no, og egentlig ikke er interessert i å oppleve no heller...

Hva i all VERDEN gjør du inne på et forum om det paranormale???
Vil ikke dette tillsi at du har en viss interesse for temaet?

Personlig skulle jeg ønske folk sluttet å henge på dette forumet kun for å tvile, rakke ned på og tulle med det folk skriver.
Jeg har mange mange ganger lest ting her jeg ikke er enig i, eller ikke tror på, eller rett og slett synes er feil. Men jeg klarer fortsatt å forholde meg høflig og hyggelig i evt. svar. Eller så sier jeg ikke no i det hele tatt, for jeg har ikke no positvt å si, så da kan jeg liksågodt holde pent kjeft.

Hjelpere har jeg stor tro på. Jeg snakker til mine støtt og stadig, vet ikke hvor mange jeg har, men er ganske sikker på at jeg ihvertfall har ei dame.
De har aldri svart meg i ord, men jeg har bedt om ting og fått de.
Antall ord: 193
Tænk positivt, det spare så jævli mye tid å energi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

Jeg har 12 hjelpere, i følge ei klarsynt dame jeg snakka med på en alternativ messe for mange år siden :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
volvojenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 09 Sep 2007 15:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av volvojenta »

jeg skulle også ønske å vite om jeg virkelig hadde hjelpere eller ikke :) Men antar tiden vil vise
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg leser i diverse innlegg at folk bruker som argument at lukter og smaker ikke kan sees, og trekker dermed likhetstegn mellom "hjelpere" og dette. Det blir helt feil, og ubrukelig som argument. Smaker kan vi smake, og lukter kan vi lukte, og vi kjenner kjemien som ligger bak.

Hjelpere derimot har ingen lukt eller smak, og de er usynlige, og kan ikke måles. Alt som blir sagt om hjelpere er slike ting som lett kan beskrives med psykologi.

Hvordan ta kontakt med "hjelpere"? Jo, man spør de om navnet, og det navnet som først dukker opp i hodet ditt, er navnet på hjelperen. Det må da være flere enn meg og madjava som synes dette høres mest ut som noe som er funnet på av personer som ønsker litt for stert at de er under oppsyn av en magisk entitet.

Dette med magefølelse og intuisjon er også en ren psykologisk sak, og som jeg skrev i et annet innlegg om samme saken; intuisjonen slår like ofte feil som rett.

Også er det som med hjelpere som med alt annet overnaturlig; hvis man spør "jammen hvor var hjelperne i den og den situasjonen da?, så får man ikke noe skikkelig svar, eller man får noe sånt som "de hjelper de som trenger det mest", eller "de har nok en mening med det".
Hvorfor får vi så vage svar? Fordi hjelpere ikke er noe annet enn psykologi, og er derfor ikke noen entitet vi kan forske på og skrive ned fakta om. De eksisterer rett og slett ikke annet enn i troendes hjerner.Ja, jeg er skråsikker, for det er aldri, aldri blitt lagt fram noe som helst av bevismateriale for disse egenkonklusjonene. Det kryr av mennesker som pretensiøst påberoper seg å sitte på kunnskap og fakta om disse ikke-eksisterende hjelperene, og jeg blir like irritert hver gang jeg ser noen fyre oppunder denne naiviteten. Ikke fordi det er så jævlig å leve i denne fantasiverdenen, men fordi dette kan gå for langt hos enkelte, og rett og slett styre livet deres.
Det er også betenkelig at enkelte lar seg veilede så totalt uten kritisk tenking.

Mitt råd er; stol heller på deg selv og din kunnskap bygget på erfaring. Ikke se på deg selv som et barn som trenger å passes på, da blir du bare usikker og svak. Du kommer deg lettere gjennom vanskelige perioder hvis du er sterk nok i deg selv til å møte din egen psykologiske reaksjon. Og ikke minst; ta vare på humoren. DET er den beste hjelpen du kan gi deg selv.
Antall ord: 443
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

madjava skrev:
ludoburgero skrev:
madjava skrev:Det er humbug å påstå at vi har "hjelpere"...den einaste hjelperen du har er deg sjølv i form av din bevissthet og din underbevissthet...alt anna er å lure seg sjølv.
Merk disse ord!
Skråsikker i sine konklusjoner.

Du har altså sett med dine egne øyne at det ikke finnes hjelpere? :lol:

Beklager, madjava.
Men å påstå noe kan ikke være humbug. Selve påstanden kan gjerne det.
Å være så sikker eller overbevist om at noe eksisterer;
eller for den saks skyld å være så sikker på at noe ikke eksisterer:
JA... det kan gjerne vitne om et lettere lukket sinn og en hang til å klamre seg fast til sin gode og trygge tro. Om du kommer langt i din søken etter meningen med livet eller hva enn det er som gjør det interessant for deg - denne opplevelsen å leve i seg selv - så er det jo bra om du får noe konstruktivt utav å være så krass og skråsikker som du er! ;)

Lykke til?
Viss hjelpere av religiøs eller paranormal eksistens virkelig eksisterer treng du eller nokon andre bare å vise meg det, så trekker eg påstanden da den ville være feilaktig. Men fram til "hjelpere" er mulig å "trekke opp av hatten" syns eg ikkje påstanden min verken er feilaktig eller noko tro å klamre seg til.
Hjelpere har ikke noe med religion å gjøre!! Det er sjeler/engler/guider/lysmennesker - kall dem hva du vil. De er der om du tror på dem eller ikke. De viser deg den beste veien å gå og hjelper deg når du behøver det. Men de hvisker deg ikke inn i øret hva du skal gjøre. Du må ta egne valg i livet. Du er et menneske med egen intelligens som du er født for å bruke. Du må bruke din egen styrke og stole på deg selv. Det er du som styrer livet ditt, ikke guiden din. Du er født til å ta egne valg - de hjelper deg kun så du ta de rette.......

Også kan jeg bekrefte at jeg har sett hjelpere på andre, så de finnes - ikke tvil om det. Men du kan tenke deg oppstyret ,panikken og antall angsanfall - for å ikke i dødsfall på gamle sarte hjerter - om de virkelig var synelige for ofte. Det er en grunn for at de ikke viser seg til gud og hvermann.
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Å finne det "egentlige svaret" (eller sannheten, om du vil) gjøres IKKE ved følgende:
* å påstå at noe finnes uten å argumentere for det
* å påstå at noe ikke finnes uten å argumentere for det
* å påstå at noe er noe annet enn det virker som det er, uten å argumentere

Argumentasjonen kan være så mangt.
Det hjelper lite på det faktum om de faktisk finnes eller ikke.
Å argumentere og analysere grunner for at hjelpere finnes eller ikke, er overhodet ikke vits. Noen har følt det (eller sett det, kjent det, osv). Andre har ikke.

Mer interessant er det nok for dem som lurer:
* å høre om erfaringer fra de som HAR kjent/følt/sett hjelpere
* å høre om erfaringer fra de som HAR kjent/følt/sett hjelpere, men seinere funnet frem til at dette kun skyldtes deres egen psykologiske overbevisning

Og det er jo kun det vi har å gå utifra her. De som har erfaringer.
Enten på det ene eller det andre.

Bevis at en hjelper eksisterer; Hvordan?
Ved hjelp av nrk-lisens-søke-apparat-med-laser-vater?
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links