Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelse heikere og spøkelser langs veien...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Spøkelse heikere og spøkelser langs veien...

Innlegg av Rosalind »

Heihei!
Så var jeg med et nytt emne i gjen hehe men det er vel bare gøy :mozilla_laughing:

Jeg lurer på om noen som har hatt en spøkelse haiker eller sett et spøkelse gått langt veien? Jeg har bare hørt om det...Kan noen fortelle?
Antall ord: 51
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

kan bare en spøkelseshistorie om det, som heter "The girl in the Lavender dress" på engelsk. Mulig du har hørt den? Tror til og med den norske versjonen ble trykket i et Donald-blad rundt Halloween-tider en gang for en stund siden :P Men - lets move over to this world!
For jeg har ikke opplevd noe selv, men ellers tror jeg det vandrer en video rundt på en eller annen tråd her, hvor tre stykker er ute og kjører bil - han i baksetet har filmkamera - og så plukker de opp en jente som står og haiker ved veikanten. De har en mystisk samtale, og ikke lenge etterpå krasjer de. Kanskje noen andre husker hvilken det er? Kan prøve å finne den til deg!

Var det forresten sånt du mente? Om spøkelser som haiker med vanlige folk, osv.?
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Her er filmen..: http://www.youtube.com/watch?v=C05guW19ddY

..og her er tråden:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... ht=theresa

Du får bestemme selv hvorvidt du tror på det eller ikke :P
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mistress
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2007 12:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av mistress »

I Moss så er det en haiker :) Rettere sagt fuglevik. Han går langs veien til værner kloster, som skal være hjemsøkt.. (kommer med historie derfra senere). Hvis du kjører forbi han og ikke stopper og gir han skyss så vil han plutselig sitte i baksetet i bilen. Og like plutselig som han kom, så forsvinner han. Aldri opplevd det når jeg har kjørt der de 1000 gangene. Var en hendelse at hele bilen som har ødelagte låser (gammel sierra) låste seg da vi kjørte forbi der han skal stå. Men ikke noe mer :)
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Diablesse skrev:Her er filmen..: http://www.youtube.com/watch?v=C05guW19ddY

..og her er tråden:
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... ht=theresa

Du får bestemme selv hvorvidt du tror på det eller ikke :P
Takk men den har jeg sett før og jeg tror den er fake,men det hadde vert stilig om den var ekte :D Den linken du sende til tråden var intresang takk skal du ha :)

Jeg tror jeg hadde besvimt viss noen plutselig satt i baksettet :mozilla_surprised:
Antall ord: 87
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mistress
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Des 2007 12:37
16
Lokalisering: moss

Innlegg av mistress »

Trur jeg hadde svimt av selv gitt.. Kjørt rett inn i de store eike træra.. Plutselig hadde det jeg som hadde spøket :p
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

mistress skrev:Trur jeg hadde svimt av selv gitt.. Kjørt rett inn i de store eike træra.. Plutselig hadde det jeg som hadde spøket :p
Haha ja :D
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Spøkelse heikere og spøkelser langs veien...

Innlegg av Metodisten »

Rosalind skrev:Heihei!
Så var jeg med et nytt emne i gjen hehe men det er vel bare gøy :mozilla_laughing:

Jeg lurer på om noen som har hatt en spøkelse haiker eller sett et spøkelse gått langt veien? Jeg har bare hørt om det...Kan noen fortelle?
Nytt emne er det aldri, på para.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Re: Spøkelse heikere og spøkelser langs veien...

Innlegg av Rosalind »

Metodisten skrev:
Rosalind skrev:Heihei!

Nytt emne er det aldri, på para.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... highlight=
Hoho men den tråden var litt gammel :mozilla_surprised: Sikkert kult med en ny en i ny og ne :D
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
scary me
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2008 11:44
16
Lokalisering: I huset.

Innlegg av scary me »

Tror ikke jeg har opplevd noe sånn nei.
Antall ord: 9
Everything is scary,if you just see it...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Brura i gevingåsen
Se guiden nord trøndelag
Antall ord: 9
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Skeptiker som jeg er....Hadde det plutselig site en fyr i baksetet mitt hadde jeg nok skvette noe inni H. Og hadde jeg ikke kjørt av veien hadde jeg bråstoppa bilen og bedt dena fyren se til H og komme seg ut, hehe
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Innlegg av Tjohei »

Har fortalt om dette i en annen tråd, men kan fortelle litt på nytt igjen.
Vi har en dame her som kalles for Skarsåskjerringa, hun dukker opp i baksetet på biler og bak i busser. Det var faktisk en bussjåfør som ble så skremt av det at han sa opp jobben sin pga det. Han så henne bare i speilet..
Mange historier om små barn som plutselig spør foreldrene sine hvem er hun dama som sitter der. Foreldrene så ingenting, mens barna så at det satt noen ved siden av dem.
Historiene går så langt tilbake som da folk kjørte med hest og vogn, hun satt bakpå der også. Vet ikke hvem hun var i det virkelige liv, og det er ingen som vet noe om noen som har dødd der i det området.
Når jeg kjører der når det er mørkt så har jeg stereoanlegget på fullt og så snur jeg speilet så jeg ikke ser noe i det hehe
Antall ord: 174
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sahre
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jun 2007 22:46
17
Lokalisering: Her og nå!

Innlegg av sahre »

Høh. Får håpe ingen dreper meg for dette innlegget, men legger man godviljen til, og
får tråden til også å omfatte spøkefugler langs veien, så er denne historien artig.

I Finnmark er det en likbilsjåfør som pleier å kjøre lik litt rundt omkring mellom kommunene, og frem og tilbake mellom Karasjok og Tromsø for levering og henting av lik som har vært på obduksjon på sentralsykehuset der. For de som har kjørt en stund i det området er det kjent faktum at det kan gå mye raskere å kjøre fra Karasjok til Kautokeino, inn i Finland også til Tromsø, på grunn av at veiene stort sett er mye bedre enn i Norge. Denne ruten gjør at man må krysse grensen ved Kivilompolo. Tollstasjonen her er litt komisk om man legger godviljen i det. Den står midt i skauen, langt borte fra alt.

Men han likbilsjåføren pleier ofte å kjøre over grensen her og kjenner tollerne som vanligvis er der, og det pleier som regel å holde for ham å vinke til dem, så vinker de tilbake og trekker seg tilbake til kaffekoppen. Men i ny og ne står det en helt fersk toller der, og de har en tendens til å ville ha alt etter boken. En gang vår gode venn kom kjørende midt på natten, var det bare én mann på vakt, og han var selvfølgelig ny. Han skulle absolutt fortolle likkista og kranglet en del med sjåføren om det. Til slutt sa han bare "Ja, men da kan kista bare bli stående her da." og begynte å romstere bak i bilen for å løfte den ut. Da fikk tolleren kalde føtter, tydeligvis ikke så veldig glad for å måtte håndtere et lik midt ute i ødemarken, midt på natten, uten noen som helst andre der. Så da var det plutselig ikke så nøye lenger, og sjåføren fikk kjøre videre.

En gang han skulle kjøre fra Karasjok til Tromsø for å hente et lik som hadde vært på obduksjon, spurte en kamerat av han om ikke han kunne få sitte på til Tromsø når han likevel skulle dit. Det var greit, og de kjørte avgårde dagen etter. Så når de var kommet til Kautokeino og tatt av fra hovedveien i retning grensen begynte kameraten å klage på at han var så trøtt. "Legg deg bak i kista. Det skal være noen tepper og greier baki der." sier sjåføren. Kameraten fulgte forslaget, og la seg til rette i likkista, og sovnet søtt der. Så kom de omsider til grensen, og likbilsjåføren svingte inn på tollstasjonen for å slå av en prat med tollerne der. Kameraten våknet etterhvert av at bilen hadde stoppet, og begynte å løfte på lokket og sette seg opp i kista. En av tollerne så dette, og holdt på å få hjertestans. "LIKET RØRER SEG!"

Jeg lo godt da jeg fikk høre denne historien iallefall. :D
Antall ord: 513
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links