Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Til alle som bruker dette forumet: Hva tror DU på?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 15:21
- 18
Hva jeg tror på??
Den evige klisjeen: Det er mer mellom himmel og jord...
Antall ord: 14
Den som ler sist er treig......
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Feb 2007 11:17
- 17
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 51 ganger
Hvorfor ikke sette opp et kamera?
ÅM viser ofte til nattelige aktiviteter, men de orker ikke sette opp et nattkamera??? Reise opp 2 dager før og sette opp kameraet...
Hvorfor ikke?
Fordi historiene ikke skal avsløres. Fordi madrasser ikke kan forflytte seg selv om noen filmer?
ÅM må selge. De må produsere noe som fenger. De må legge til litt her og der for å skape inntrykk. De må filme en dø måse i lyngen og lage skumle lyder.
Mange av de som kommer på tv-en med sin historie søker seg ditt. De elsker de 32 min med oppmerksomhet og historiene kan ikke være dårlige, de må være gode nok til at de er intressante. Så madrasser får små tusseladdeben og kryper av seg selv bortover gangen. Nøkler forsvinner og på den ensom øde ø skjer de merkeligste ting.
Klart man blir litt skeptisk.
StormS;)
ÅM viser ofte til nattelige aktiviteter, men de orker ikke sette opp et nattkamera??? Reise opp 2 dager før og sette opp kameraet...
Hvorfor ikke?
Fordi historiene ikke skal avsløres. Fordi madrasser ikke kan forflytte seg selv om noen filmer?
ÅM må selge. De må produsere noe som fenger. De må legge til litt her og der for å skape inntrykk. De må filme en dø måse i lyngen og lage skumle lyder.
Mange av de som kommer på tv-en med sin historie søker seg ditt. De elsker de 32 min med oppmerksomhet og historiene kan ikke være dårlige, de må være gode nok til at de er intressante. Så madrasser får små tusseladdeben og kryper av seg selv bortover gangen. Nøkler forsvinner og på den ensom øde ø skjer de merkeligste ting.
StormS;)
Antall ord: 153
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hva jeg tror på:
paranormal aktivitet
Hva jeg ikke tro på:
kommersialisering av paranormal aktivitet, og spesielt ikke i underholdningsøyemed
Hva jeg tviler på:
at det paranormale (les: åndelige) kan manifestere seg fysisk
(med unntak fra midlertidig besettelse)
Hva jeg vet:
at vi ikke vet så mye om det paranormale, at vi generelt vet lite om noe annet enn det vi fysisk har å forholde oss til, at vi neglisjerer og forsømmer det åndelige perspektivet til all fokus på vår materalistiske levemåte. At vi ikke verdsetter visdom lengre fordi vi tenker materiell velstand og er besatt av evindelig statusøkning.
paranormal aktivitet
Hva jeg ikke tro på:
kommersialisering av paranormal aktivitet, og spesielt ikke i underholdningsøyemed
Hva jeg tviler på:
at det paranormale (les: åndelige) kan manifestere seg fysisk
(med unntak fra midlertidig besettelse)
Hva jeg vet:
at vi ikke vet så mye om det paranormale, at vi generelt vet lite om noe annet enn det vi fysisk har å forholde oss til, at vi neglisjerer og forsømmer det åndelige perspektivet til all fokus på vår materalistiske levemåte. At vi ikke verdsetter visdom lengre fordi vi tenker materiell velstand og er besatt av evindelig statusøkning.
Antall ord: 103
Hide post links |
Re: Til alle som bruker dette forumet: Hva tror DU på?
Selvfølgelig. Noen har kanskje endret mening siden forrige diskusjon, det har kommet mange nye til forumet som ikke gidder å se tilbake på gamle innlegg, jeg tilhører en av dem.Metodisten skrev: Dette har blitt diskutert i det uendelige her på forumet flere ganger.
Antall ord: 45
Hide post links |
Jeg kjenner til produksjonen av Å-M, og jeg tror slett ikke det er penger og oppmerksomhet som er fokuset her, hvertfall ikke fra produsentens og intervjuobjektenes side.. det er nok mer å ta tak i et spennende tema, formidle det videre til deg som seer, slik at du får et bredere perspektiv og kanskje får en annen oppfatning av det paranormale. Lyden som er lagt på i ettertid, og rekonstruksjonene er jo kun for å gi et bilde av den følelsen man får,og ikke minst stemningen.ellers tar de opp tema på en glimrende måte, jeg syns bare at det er litt trasig med de klarsynte som overdriver, type "dramaqueen", som stadig skvetter og ser ut som de er redde for det de driver med.storms skrev:Hvorfor ikke sette opp et kamera?
Hvorfor ikke?
StormS;)
Sist redigert av dannys på 31 Des 2007 18:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 284
Hide post links |
Jeg avviser ikke at det er en del som tjener penger på evnene sine...og det er noe jeg ikke syns er så veldig bra. Jeg vet de fleste klarsynte tar seg godt betalt for sine spirituelle tjenester, og for å stille opp i et program som Å-M vet jeg en av dem tar hele 20.000 pr. program! For 2 innspillingsdager. Det syns jeg er drøyt! Kan ikke si hvem det er med fullt navn så jeg sier bare Lilli B, men det å tjene penger på åndeverden er en skitten tanke syns nå jeg....
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Litt av det uenelige materialet som er diskutert ang. åndenes makt her på forumet, inkl. en utalelse fra åndenes makt redaksjonen selv
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... hlight=tom
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... hlight=tom
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Ja, jeg tror det er mer mellom himmel og jord. Men "mer mellom himmel og jord" er så mye.
At jeg tror at det var noe paranormalt med disse hendelsene skal jeg ikke si noe om. Jeg var ikke der, jeg opplevde ikke det. Og det er ikke mye vi får vite om situasjonene.
Men jeg tror at paranormale ting kan skje..
At jeg tror at det var noe paranormalt med disse hendelsene skal jeg ikke si noe om. Jeg var ikke der, jeg opplevde ikke det. Og det er ikke mye vi får vite om situasjonene.
Men jeg tror at paranormale ting kan skje..
Antall ord: 63
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Såvidt jeg har forstått det skal 11 dimensjoner forklarer alt som ikke kan forklares med bare 4 dimensjoner, når en bruker tall som bevis. Og the string theory skal visstnok forklare dette litt mer "visuelt". Men det finnes ikke grunnlag for å si at vi er "energivesener" eller at det finnes "energinivåer" utover den energien som fysikken henveder seg til. Jeg tror du blander disse "energinivåene" dine med dimensjoner. Det er ikke mulig å oppleve én og én dimensjon hver for seg, vi lever i alle samtidig. Og hadde det ikke vært for nerver og elektriske impulser i hjernen din så hadde ikke du tenkt, tenk.Hecate skrev:Jeg har veldig vanskelig for å ta de historiene seriøst. Ikke fordi jeg ikke tror det er mye mer enn bare det vi sanser til vanlig, men fordi de er så...."dårlig spøkelsesfilm-aktige".
Nå har jeg aldri hatt negative opplevelser av ånder og jeg tror ikke på ånder på samme måte som det er definert og vedtatt av div. medier og klarsynte. Rett og slett fordi det blir for enkelt etter mitt syn å forklare noe komplekst utifra noe vi ikke har forutsetning for å holde styr på....for hvordan ser f.eks. en 8-dimensjonal verden ut? Vi vet at 3D er et rom, 4D er et rom med tid.....hva er 5D? Kaluza-Kleinteori kan jo være et svar, men er det egentlig ikke bare et nytt 3D i vår dimensjon?? Det er jo tøft med "the void" og sånt, men det spørs om vi har forutsetning til å sanse hva det fører til. Og jeg er tilbøyelig til å tro at utenfor finnes også anti-univers.
Jeg tror vi er energivesener, kan hende bare tanker, strenger eller braner og alt eksisterer på samme tid adskilt kun av energinivåer. Jeg er ikke sikker på at disse er diskretiserte utover 4D, noe sier meg at de er kontinuerlige, men vi er bundet av kvantemekanikken i denne dimensjonen. Og jeg tror Heisenberg ga et ganske godt hint....uten å vite helt hvordan jeg skal gripe det fatt...
Antall ord: 356
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 11 Jan 2006 15:38
- 18
- Lokalisering: Stord
Hadde jeg opplevd noe av dette hadde jeg sikkert trodd på det paranormale.
Om jeg tror? Tja, jeg gjør vel det. På noe i alle fall. Har opplevd litt småting selv, men kan jo ikke være sikker på at det har en paranormal forklaring.
Om jeg tror? Tja, jeg gjør vel det. På noe i alle fall. Har opplevd litt småting selv, men kan jo ikke være sikker på at det har en paranormal forklaring.
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Takk for innspill. Det er 11 dimensjoner som kan forene alt, det er helt riktig. Men det er utifra vårt ståsted. Menneskelig forståelse. Vi forstår meget mye, men langt fra alt. Og de dimensjonene, de er ikke annet enn matriser. Hvordan vil du visualisere noe som er langt enklere som en hypersfære? Vi kan tenke oss at det kan se sånn og sånn ut, at vi kveiler opp rommet o.s.v., men hvordan ser det ut? Virkelig? En kan bare danne noe utifra noe en allerede har erfart og sett.problem skrev:Såvidt jeg har forstått det skal 11 dimensjoner forklarer alt som ikke kan forklares med bare 4 dimensjoner, når en bruker tall som bevis. Og the string theory skal visstnok forklare dette litt mer "visuelt". Men det finnes ikke grunnlag for å si at vi er "energivesener" eller at det finnes "energinivåer" utover den energien som fysikken henveder seg til. Jeg tror du blander disse "energinivåene" dine med dimensjoner. Det er ikke mulig å oppleve én og én dimensjon hver for seg, vi lever i alle samtidig. Og hadde det ikke vært for nerver og elektriske impulser i hjernen din så hadde ikke du tenkt, tenk.Hecate skrev:Jeg har veldig vanskelig for å ta de historiene seriøst. Ikke fordi jeg ikke tror det er mye mer enn bare det vi sanser til vanlig, men fordi de er så...."dårlig spøkelsesfilm-aktige".
Nå har jeg aldri hatt negative opplevelser av ånder og jeg tror ikke på ånder på samme måte som det er definert og vedtatt av div. medier og klarsynte. Rett og slett fordi det blir for enkelt etter mitt syn å forklare noe komplekst utifra noe vi ikke har forutsetning for å holde styr på....for hvordan ser f.eks. en 8-dimensjonal verden ut? Vi vet at 3D er et rom, 4D er et rom med tid.....hva er 5D? Kaluza-Kleinteori kan jo være et svar, men er det egentlig ikke bare et nytt 3D i vår dimensjon?? Det er jo tøft med "the void" og sånt, men det spørs om vi har forutsetning til å sanse hva det fører til. Og jeg er tilbøyelig til å tro at utenfor finnes også anti-univers.
Jeg tror vi er energivesener, kan hende bare tanker, strenger eller braner og alt eksisterer på samme tid adskilt kun av energinivåer. Jeg er ikke sikker på at disse er diskretiserte utover 4D, noe sier meg at de er kontinuerlige, men vi er bundet av kvantemekanikken i denne dimensjonen. Og jeg tror Heisenberg ga et ganske godt hint....uten å vite helt hvordan jeg skal gripe det fatt...
Når du sier at du tror jeg blander, så er det du som misforstår meg litt. For du har helt rett i det du sier om at vi alltid er i alle dimensjoner, men hvordan vil du forklare at vi bare sanser noe av det som er der? Er det bare hjernen vår som er så ubrukelig?
Du ber meg tenke og jeg har prøvd å tenke forbi det som er definert empirisk og matematisk. Det er det jeg jobber i her og nå, jeg forholder meg til at ting er adskilt og puttet i båser, forenklet og satt sammen utifra gitte betingelser, approksimert ved Taylor og Legendre o.s.v. Men jeg tror at det er bare et lite bilde som vi stirrer oss blinde på.
Og hva energivesen angår; det er TRO, jeg sier ikke at det er falsifiserbart og det er ingen grunn til å kverulere på det.
Og "energinivåene" er det som er grunnlaget for det esoteriske, vi er frekvenser. Og det er dette som jeg antar er det som gjør at vi ikke ser hele spekteret. Og istedet for å skille mellom noe, kan det hende at det er to sider av samme sak. Vi vet jo bare det som er sansbart mellom himmel og jord, direkte eller indirekte.
Og Heisenberg og kvantefysikken sier at du kan ikke få i pose og sekk. Men alle vet at begge potensialer eksisterer, ikke sant? Det er bare at vår innblanding eller søken etter noe veldefinert, "ødelegger" og vi mister informasjonen i forsøket.
Antall ord: 719
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Aug 2007 23:15
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Man kan ikke direkte se en dimensjon, men man kan forstå den. I det minste vet man at den er der, det kan man bevise. Ta dimensjonen tid, for eksempel. Man kan ikke akkurat se den heller. Hva var egentlig poenget ditt med dette? Du har fremdeles ikke noe grunnlag for å tro noe annet enn det bevisene, i disse tilfellene tallene, forteller deg. Vi er dessuten ikke frekvenser, vi består av materie og massen vår har en egenfrekvens; på samme måte som man dytter en huske i et bestemt tempo, kan man også dytte oss og få en bestemt svingetid. Det er en vesentlig forskjell. Og når du snakker om at hjernen vår ikke kan oppfatte noe som fins i et rom er jeg ikke helt sikker på hva du sikter til. Dette med spøkelser har vi diskutert før, det er et spørsmål om tro. Du vet ikke en gang OM det finnes noe annet enn menneskelig forståelse en gang, så forhold deg vennligst til det som er sikkert i stedet for alle disse antagelsene.
Antall ord: 185
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
Jeg tror på det gode i mennesket.Og det meste annet.Ondskap finnes ikke i form av djevler og demoner, men som skyggesidene i oss selv som kommer til syne i form av egoisme og en trang til å herske over andre.
Det er min tro.
Det er min tro.
Antall ord: 45
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
..... enn noen andre steder?? :mozilla_wink:mrs.mystic skrev:Hva jeg tror på??
Antall ord: 23
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg ser ikke poenget ditt heller, eller problemet ditt, problem For jeg tror nøyaktig hva jeg vil uavhengig om du synes det er dumt eller ei. Så vennligst forhold deg til det. For det er det som er topic'en.problem skrev:Man kan ikke direkte se en dimensjon, men man kan forstå den. I det minste vet man at den er der, det kan man bevise. Ta dimensjonen tid, for eksempel. Man kan ikke akkurat se den heller. Hva var egentlig poenget ditt med dette? Du har fremdeles ikke noe grunnlag for å tro noe annet enn det bevisene, i disse tilfellene tallene, forteller deg. Vi er dessuten ikke frekvenser, vi består av materie og massen vår har en egenfrekvens; på samme måte som man dytter en huske i et bestemt tempo, kan man også dytte oss og få en bestemt svingetid. Det er en vesentlig forskjell. Og når du snakker om at hjernen vår ikke kan oppfatte noe som fins i et rom er jeg ikke helt sikker på hva du sikter til. Dette med spøkelser har vi diskutert før, det er et spørsmål om tro. Du vet ikke en gang OM det finnes noe annet enn menneskelig forståelse en gang, så forhold deg vennligst til det som er sikkert i stedet for alle disse antagelsene.
Hva er egentlig masse da?
Hva er materiebølger?
Jeg sikter til at dersom en antar at det finnes noe mer mellom himmel og jord, men dette ikke kan bevises fordi det ikke er målbart, så er det en grunn til det. Enten er det fordi det er så små utslag eller så er det fordi vi leter på feil grunnlag.
Antall ord: 290
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |