Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Til alle som bruker dette forumet: Hva tror DU på?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Til alle som bruker dette forumet: Hva tror DU på?
Kort spørsmål: Tror du på det overnaturlige? - Eller holder du med skeptikerne?
Les dette sitatet fra "Åndenes makt" og si din mening!
Tenk deg at du opplever dette:
Du har en seksarmet lysestake som henger fra taket. Det er ingen lys i staken, og heller ingen gammel stearin. Så kommer en stikkflamme opp fra lysholderne en etter en, i retning med klokka, til alle seks armene står i lys lue.
Du kommer hjem fra jobb til boligen din som du er den eneste som har nøkkel til, og for tredje gang denne uka finner du sengemadrassen, en Svanemadrass med springfjærer, ute i trappegangen, som betyr at den har blitt løftet ut av senga og gjennom 2 rom.
Du har hytte på en øy. Det er en vårdag og du er den eneste på øya. Du legger arbeidstøyet ditt pent på en stol på soverommet. Når du våkner neste morgen ligger det en gullring du aldri har sett før øverst på klærne.
Du driver en stall og spar sagmugg som hestene har som underlag i boksene sine. Du er ferdig, setter spaden mot veggen, begynner å gå vekk men snur deg etter 5-6 meter unna. Da ser du at spaden nå henger i en løkke fra taket over sagmugghaugen.
Hvordan i all verden forklarer du disse hendelsene?
Når alle mulige rasjonelle teorier som gjennomtrekk, jordskjelv, statisk elektrisitet, innbrudd, hallusinasjoner, radiosendere, strømfeil osv. er etterprøvd, står vi igjen med de forklaringene som ikke er fullt så begripelige. Kan dette skyldes såkalt åndelig aktivitet? Kan energier etter avdøde mennesker sette ting i bevegelse, flytte gjenstander, lage lyder, forårsake kulde, påføre smerte, avsette merker, avgi lukt eller krystalliseres som skikkelser?
- HVA TROR DU?? (uten å diskutere programserien, svar kun på spørsmålet )
Du har en seksarmet lysestake som henger fra taket. Det er ingen lys i staken, og heller ingen gammel stearin. Så kommer en stikkflamme opp fra lysholderne en etter en, i retning med klokka, til alle seks armene står i lys lue.
Du kommer hjem fra jobb til boligen din som du er den eneste som har nøkkel til, og for tredje gang denne uka finner du sengemadrassen, en Svanemadrass med springfjærer, ute i trappegangen, som betyr at den har blitt løftet ut av senga og gjennom 2 rom.
Du har hytte på en øy. Det er en vårdag og du er den eneste på øya. Du legger arbeidstøyet ditt pent på en stol på soverommet. Når du våkner neste morgen ligger det en gullring du aldri har sett før øverst på klærne.
Du driver en stall og spar sagmugg som hestene har som underlag i boksene sine. Du er ferdig, setter spaden mot veggen, begynner å gå vekk men snur deg etter 5-6 meter unna. Da ser du at spaden nå henger i en løkke fra taket over sagmugghaugen.
Når alle mulige rasjonelle teorier som gjennomtrekk, jordskjelv, statisk elektrisitet, innbrudd, hallusinasjoner, radiosendere, strømfeil osv. er etterprøvd, står vi igjen med de forklaringene som ikke er fullt så begripelige. Kan dette skyldes såkalt åndelig aktivitet? Kan energier etter avdøde mennesker sette ting i bevegelse, flytte gjenstander, lage lyder, forårsake kulde, påføre smerte, avsette merker, avgi lukt eller krystalliseres som skikkelser?
Sist redigert av dannys på 30 Des 2007 13:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 310
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Okt 2007 17:36
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente :D
- Lokalisering: På kirkegården
- Blitt takket: 2 ganger
Jeg holder meg til det paranormale. :mozilla_wink:
Antall ord: 8
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Nov 2007 01:33
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Jepp paranormalt.. en eller annen gang så må man bare innse at ikke ALT på denne jord har en naturlig forklaring. (for skeptikere) Man kan ikke være i konstant fornektelse? Hvis det du skriver hadde skjedd da selvfølgelig;)
Antall ord: 40
..Man Føler Mer Enn Man Ser..
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Nov 2007 01:33
- 17
- Lokalisering: Lørenskog
Jepp paranormalt.. en eller annen gang så må man bare innse at ikke ALT på denne jord har en naturlig forklaring. (for skeptikere) Man kan ikke være i konstant fornektelse? Hvis det du skriver hadde skjedd da selvfølgelig;)
Antall ord: 40
..Man Føler Mer Enn Man Ser..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid
holder meg til det paranormale her :mozilla_smile:
Antall ord: 8
Hva er meningen med livet..
Nyt det mens du har det!
Nyt det mens du har det!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Liker ikke JA-NEI-spørsmål om store ting som egentlig er så interessant at det burde diskuteres med alle andre svar. Men hvis jeg må, så må jeg:
Selvfølgelig. Ja.
Jeg tror på det paranormale.
Selvfølgelig. Ja.
Jeg tror på det paranormale.
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Ja,men ikke på alt.
Antall ord: 5
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Aug 2007 21:40
- 17
Klart at her er mye mellom himmel og jord, som mange har kontakt med/ser og andre ikke. Spøkelser og alt det tullet der, tror eg ikke noe på. Men at ånder kan henge igjen i en mellomverden er noe anna
Antall ord: 42
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...
Det er du som begrenser...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Klart at det finnes mer, mye mer enn det våre øyne kan se. Og noen ganger får en se inn i den åndelige verden.
Antall ord: 26
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Re: Til alle som bruker dette forumet: Hva tror DU på?
Begrensningane i kvar historie om "manglande stearinlys", "eneste som har nøkkel", "eneste på øya" og "spaden forflytter seg når ein ikkje ser" er alle med på fortelle at dette er overnaturlig. Typisk vandrehistorier.
Alle historiene kan mekkast til utan at den som opplever det skjønner ein dritt, men historiene ville blitt avslørt av eit skjult filmkamera.
- HVA TROR DU??
At kunnskap er større makt enn blind tro!
Begrensningane i kvar historie om "manglande stearinlys", "eneste som har nøkkel", "eneste på øya" og "spaden forflytter seg når ein ikkje ser" er alle med på fortelle at dette er overnaturlig. Typisk vandrehistorier.
Alle historiene kan mekkast til utan at den som opplever det skjønner ein dritt, men historiene ville blitt avslørt av eit skjult filmkamera.
- HVA TROR DU??
At kunnskap er større makt enn blind tro!
Antall ord: 90
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Nov 2007 01:23
- 17
Hmm jeg er enig med Madjava.
Når man ikke vet hva som skjedde, så vet man ikke hva som skjedde. Man kan lage forklaringer, men man kan ikke vite om det er rett.
Hehe men jeg tror på (noe av) det paranormale likevel.
Når man ikke vet hva som skjedde, så vet man ikke hva som skjedde. Man kan lage forklaringer, men man kan ikke vite om det er rett.
Hehe men jeg tror på (noe av) det paranormale likevel.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2007 12:01
- 17
- Lokalisering: Akershus
Jeg holder på en Paranormal løsning her. Har opplevd såpass i livet at jeg synes ikke det er noen vits å benekte at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forstå.
Antall ord: 35
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Lokalisering: Norra Skandinavien
VAD JAG TROR PÅ
Allt står i ständig förändring och utveckling.
Det som ger stora förändringar är oförutsedda händelser.
Det som var sant igår är kanske inte sant idag. Vi utvecklas och får
förkasta både paranormala händelser samt tidigare forsknings erfarenheter.
Vi befinner oss i själva verket på ett "rymdskepp" där samtliga planeter är
beroende av varandra för att god funktionalitet skall kunna medges. Vårt
skepp är i själva verket en styrd avknoppning och kommer att bege sig på
en resa in till det okända.
Virgo är vårt stamträd och vi härstammar alla från dess ursprung.
Gud existerar och vi har alla hjälpare vid vår sida.
Nyckelpersoner existerar och fungerar som länkar och bidrar med väsentliga
historiska händelser.
Parallella universum finns.
Ja, det var en liten del............ :mozilla_wink:
Allt står i ständig förändring och utveckling.
Det som ger stora förändringar är oförutsedda händelser.
Det som var sant igår är kanske inte sant idag. Vi utvecklas och får
förkasta både paranormala händelser samt tidigare forsknings erfarenheter.
Vi befinner oss i själva verket på ett "rymdskepp" där samtliga planeter är
beroende av varandra för att god funktionalitet skall kunna medges. Vårt
skepp är i själva verket en styrd avknoppning och kommer att bege sig på
en resa in till det okända.
Virgo är vårt stamträd och vi härstammar alla från dess ursprung.
Gud existerar och vi har alla hjälpare vid vår sida.
Nyckelpersoner existerar och fungerar som länkar och bidrar med väsentliga
historiska händelser.
Parallella universum finns.
Ja, det var en liten del............ :mozilla_wink:
Antall ord: 157
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg har veldig vanskelig for å ta de historiene seriøst. Ikke fordi jeg ikke tror det er mye mer enn bare det vi sanser til vanlig, men fordi de er så...."dårlig spøkelsesfilm-aktige".
Nå har jeg aldri hatt negative opplevelser av ånder og jeg tror ikke på ånder på samme måte som det er definert og vedtatt av div. medier og klarsynte. Rett og slett fordi det blir for enkelt etter mitt syn å forklare noe komplekst utifra noe vi ikke har forutsetning for å holde styr på....for hvordan ser f.eks. en 8-dimensjonal verden ut? Vi vet at 3D er et rom, 4D er et rom med tid.....hva er 5D? Kaluza-Kleinteori kan jo være et svar, men er det egentlig ikke bare et nytt 3D i vår dimensjon?? Det er jo tøft med "the void" og sånt, men det spørs om vi har forutsetning til å sanse hva det fører til. Og jeg er tilbøyelig til å tro at utenfor finnes også anti-univers.
Jeg tror vi er energivesener, kan hende bare tanker, strenger eller braner og alt eksisterer på samme tid adskilt kun av energinivåer. Jeg er ikke sikker på at disse er diskretiserte utover 4D, noe sier meg at de er kontinuerlige, men vi er bundet av kvantemekanikken i denne dimensjonen. Og jeg tror Heisenberg ga et ganske godt hint....uten å vite helt hvordan jeg skal gripe det fatt...
Nå har jeg aldri hatt negative opplevelser av ånder og jeg tror ikke på ånder på samme måte som det er definert og vedtatt av div. medier og klarsynte. Rett og slett fordi det blir for enkelt etter mitt syn å forklare noe komplekst utifra noe vi ikke har forutsetning for å holde styr på....for hvordan ser f.eks. en 8-dimensjonal verden ut? Vi vet at 3D er et rom, 4D er et rom med tid.....hva er 5D? Kaluza-Kleinteori kan jo være et svar, men er det egentlig ikke bare et nytt 3D i vår dimensjon?? Det er jo tøft med "the void" og sånt, men det spørs om vi har forutsetning til å sanse hva det fører til. Og jeg er tilbøyelig til å tro at utenfor finnes også anti-univers.
Jeg tror vi er energivesener, kan hende bare tanker, strenger eller braner og alt eksisterer på samme tid adskilt kun av energinivåer. Jeg er ikke sikker på at disse er diskretiserte utover 4D, noe sier meg at de er kontinuerlige, men vi er bundet av kvantemekanikken i denne dimensjonen. Og jeg tror Heisenberg ga et ganske godt hint....uten å vite helt hvordan jeg skal gripe det fatt...
Antall ord: 244
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
Re: Til alle som bruker dette forumet: Hva tror DU på?
Dette har blitt diskutert i det uendelige her på forumet flere ganger.dannys skrev:Kort spørsmål: Tror du på det overnaturlige? - Eller holder du med skeptikerne?
Antall ord: 324
Hide post links |