Hei:D jeg er ei jente fra lengst oppi østerdaln som alltid har vært "åpen" for overnaturlige ting.
jeg har vært d så lenge jeg kan huske egentli,og oppigjennom har j sett utrolig mye rart,og ikke minst følt ting.
andre kaller d bare innbildning og ler av meg,mn d har seg faktisk sånn att d ligg i slekta mi,visstnok så har d vært ett stort generasjonshopp nå,hvertfall på en så stor åpenhet som jeg har,mn jeg har vendt meg til d og er ikke redd lengre,jeg har vært borti en del negative energier og som har skremt meg selvfølgelig men jeg har lært meg å håndtere dem.
jeg kan fortelle om første gangen j fannt ut att j faktisk var sånn som dette,mamma sier att j har vært sånn hele tiden men jeg husker ikke så langt tilbake som dXD
Denne historien er da om meg og oldefaren min,som jeg alltid har vært svært knyttet til og er enda,for jeg har han med meg rett som d er selv om han døde for 14 år siden nå,og d var der d hele begynte.
Jeg var da 6 år,oldefaren min døde brått og uventet,han ble 81 år og var frisk og rask,bodde hjemme enda og klarte seg bra,hadde hjemmehjelp m vasking og sånn da men d var d og.
Oldefar gikk alltid til postkassa si kl.0900 på morgenen,for å komme dit måtte han passere huset til datteren sin,altså min bestemor,men denne morgenen gjorde han d altså ikke,og da ante besta uro,jeg selv og min familie var borte,hadde reist dagen før.
Besta gikk så ned for å sjekke om alt var bra,når hun kom inn så satt Oldefar i stolen sin m kaffekoppen i hånda som han pleier,hun snakka t han men fikk ingen reaksjon,så hun gikk bort t han for å vise att hun var der i tilfelle han ikke hadde høreapparatet sitt påskrudd,mn da hun så han var han helt stiv,hvit og tom i blikket,og hun skjønnte att han var borte,han pleide å stå opp i 6 tiden på morgenen og sette seg m kaffekoppen så han hadde nok sittet der en stund.
Hun ringte oss og fortalte hva som hadde skjedd,og vi reiste selvfølgelig rett hjem,j var for liten til å forstå dette m døden så j klarte ikke reagere før en god stund etterpå.
så har d seg sånn da att på gården der vi bodde var engentlig ganske stor,så bodde vi i ett nytt hus rett over gardsplassen for oldefar sitt gammle tømmerhus,og han pleide alltid og stå i stuevinduet og vinke til meg når j gikk på skolen om morgenen,så uka etter han hadde død,skulle jeg på skolen en morgen og der sto han,jeg tenkte ikke mere over d,var jo vandt m d,og vinka tilbake som j pleide og gikk.
Jeg hadde fått postkassa t oldefar som ett minne,har den og bruker den ennå faktisk,av oldefar,fikk jo flere ting og selvfølgelig men dette gjaldt da denne.
en morgen j var syk og ikke skulle på skolen lå jeg i senga mi,og så hører jeg att d smeller i ytterdøra nede,tenkte for meg selv att nå kom besta for å besøke mamma,så hører jeg d går noen opp trappa t andre etasjen der jeg lå på rommet mitt,plutselig går døra t rommet mitt opp,men ingen kommer inn,og den var helt lukket så j syntes dette var merksnodig,postkassa sto på skrivepulten min,og der går plutselig lokket på kassa opp,og smeller igjen noen sekunder senere,noen går ut døra og ned trappa og hører d smeller i ytterdøra igjen.
Jeg lå helt stiv av skrekk under dyna mi og klarer ikke rope på mamma,mn hører ho kommer opp trappa,og inn på rommet mitt,og sier,neimen ligg du her da?trudde kansje du var gått på skola likevel j så j måtte sjekke sa ho,men så fortalte j hva som hadde skjedd og ho sto å så rart på meg og sa,ja d er d j alltid har sagt,du har fått disse evnene som ligger i slekta må ha gjort.
så da var d oldefar som skulle sjekke posten sin da som vanlig,og dette skjedde nærmest hver dag,vi ble så vandt m d att vi ikke brydde oss en gang,hver gang d skjedde og vi hørte d gikk i ytterdøra på morgenen sa vi hele tiden Hei oldefar,er du ute på postjakt nå,og fikk bestandig en kjølig bris mot oss til svar.
d var første gangen j opplevde dette som j kan huske,og faktisk så synes j d er litt gøy,mn skremmende t tider også.
har maaange flere historier og men d får klare seg m denne til og begynne med.
er d flere der ute m seriøse lignende historier så er d bare og kontakte meg,har en del råd på lur også.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Meg og Oldefar:D
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Des 2007 20:25
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vinstra
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Intresann historie
Velkommen her inne
Velkommen her inne
Antall ord: 5
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Nov 2007 01:33
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Ett stk. frustrert oldefar på postkassejakt! Hehe.. artig historie..
Antall ord: 9
..Man Føler Mer Enn Man Ser..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Des 2007 16:14
- 16
- Kjønn (valgfri): Gutt (14)
- Lokalisering: spangereid