Universet & dets hemmeligheterEn fremtid i Kjærlighet

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Messenger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2007 18:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

En fremtid i Kjærlighet

Innlegg av Messenger »

Ja det er store endringer som skjer med menneskene i denne tiden, og en overgang til en ny tid.
Jeg tror på kjærligheten og jeg tror på at kjærligheten er den høyeste tilstand vi kan søke. Det er det som er virkelig.
Jeg skriver disse ord når jeg er i en sterk kjærlighets tilstand jeg føler det som jeg er glad i alle, jeg vill alle alt godt. Og jeg ønsker alle og komme dit at de kjenner denne gode tilstanden… av kjærlighet, lykke. Da har man det bra og vet hva man skal gjøre, og ser alt klarere.
Ja vi kan alle forandre oss til et lysende eksempel av kjærlighet, for ja det er vi som søker mer av denne virkelighet som vill kunne gå inn i kjærligheten. Denne forandringen kommer gjennom oss. Hvis verden skal endres så er det vi som skal endres, gjennom våre valg. Og begynn i dag. Vi alle venter på det skal skje, la det skje med deg. Søk kunnskap, lev det ut og det skal bli din visdom. Ja en praktisk visdom om livet. Vær god mot værandre. Hvis du lurer på hvor du skal begynne se bare rundt deg og vær mot andre det du ønsker selv. Vi alle ønsker og bli elsket.
Namaste
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Meum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2005 19:25
19
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Meum »

Hva er kjærlighet?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Meum skrev:Hva er kjærlighet?
Det er det eneste som egentlig fins. og da snakker jeg ikke om kjærlighet slik folk flest mener: til partner, til unger osv... dette er bare fasetter og en liten flik av THE kjærlighet :mozilla_tongue:

hvordan føles den da?
kan bare referere til meg selv: at du føler deg trygg uansett hva, at det hele er en gang, en vei å gå og at bakenfor alt du tror du ser og vet , fins det noe som er en eksistens og stillhet der du ikke har nyansene som skal til for å vite hva du er: Kjærlighet.

disse fasette utspiller seg som ubehag, smerte, sorg, sinne osv.. en illusjon for at du skal vite hva du er.
Antall ord: 124
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2005 19:25
19
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Meum »

Finnes det vitenskapelige bevis på at kjærlighet eksisterer?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Kjærlighet er et merkelig ord.
Betyr så mangt, og så mye ulikt for ulike mennesker.
Mye kjærlighet beskrives som følelser. Men det er kanskje ikke den kjærligheten du skriver om med så store ord, eller den kjærlighet du tror på Messenger.
Drømmen om, troen på eller håpet om den store kjærligheten, tror jeg for mange oppleves som en skuffelse. Fordi følelsen alltid er i bevegelse, fordi troen plasserte det utenfor og ikke inne i oss. Noe vi skal oppnå og noe vi ikke har nå, annet enn i forbigående form. Og fordi det man håpet var basert på den virkelighet og alle de andre overbevisningene og sannheten som vi har.
Den formen for kjærlighet vi ofte er kjent med, er dualistisk. Vi føler, føler ikke. Vi har den, har den ikke og det handler om hvordan du forholder deg til andre.
Den fulltstendige kjærligheten inneholder en hoved ingrediens. Aksept. Aksept og forståelse av dualiten som de to energien vi alltid har kjent. Som alt blir satt i forhold til. Og som denne verden består av, på alle nivåer. Og så lenge vi lever i og forstår denne verden, ut fra denne dualismen, vil kjærligheten vi kjenner alltid være dualistisk.
Derfor, den første og eneste du virkelig kan bringe inn den totale kjærligheten til, er i forhold til deg selv. Og det kan du gjøre, gjennom totalt akseptere hele deg. Mørket og lyset. Det du liker og misliker.
Kjærligheten er for meg et valg om totalt aksept av meg selv og alt det jeg er.
Antall ord: 280
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Meum skrev:Finnes det vitenskapelige bevis på at kjærlighet eksisterer?

Nei, skulle ikke tro det. Men hvorfor ville ha det? Vitenskap er flyktig. En ting som har blitt bevist av vitenskap, kan 2 år senere bli motbevist igjen. Vitenskap er ikke en bra sak å forholde seg til, da det aldrig er stabilt.

Tro heller på din egen tro. Din dypeste, ubevisste tro er mye mer virkelig enn vitenskap noen gang kan bli.
Antall ord: 73
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kjærlighet er en alvorlig psykisk lidelse som gjør at vi føler vi er glade i andre og at de er glade i oss. Andre symptomer kan være at vi bryr oss, at vi føler en slags tilstand av glede, en berusende og nesten euforisk følelse.
Den mest alvorlige varianten av kjærlighet, og det som ofte er en utløsende faktor for å bli rammet er den deliriske og totalt irrasjonelle forelskelsen.

Kjærlighet er en syk, syk ting!
Heldigvis har vi penger og makt som perfekte smertelindrere.
Tenk hvor vill denne verden hadde vært om alle gikk rundt og var glade i hverandre... tenk om man satte pris på ting og ikke kritiserte så mye, men åpnet armer og ikke sørget for å la en landsby og to bli teppebombet og småbarnsfamilier bli sønderskutt.
Hvor absurd det hadde vært om vi ikke brukte vold for å kommunisere.
Folk hadde fortvilt og spurt seg selv: "Hvor blir alt hatet av? Jeg savner det..."

Kjærlighet skal knuses. Sex uten kjærlighet er f.eks. tingen.
Og bo alene i små leiligheter. Se på TV resten av livet.
Le av de stakkarene som har kjærester. Alt de går glipp av.
Haha. Så patetisk å holde noen i hånda.
Ekkelt å ligge i samme seng.
Pysete å bry seg om barna sine, la TV'en og skolen ta seg av oppveksten.
Omsorg er slikt vi har for eldre. Stu dem inn på sykehjemmet.

Alt knuser kjærligheten. LETT!
Fordi kjærlighet er for homser og de som liker å gå med rosa klær.
De som liker å lukte på blomster. Mammadalter. Pyser.
Ynkelige mennesker og dyr. Dere går glipp av penger!
Våkne opp!
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Den var jo ikke sarkastisk Ludo :-D

Kjærlighet er drivkraften i hele universet. Vi har denne kraften i oss alle sammen. Uansett.

Kjærlighet er alt, men mange tør ikke å innrømme det, og mange bortforklarer kjærlighet med vitenskapelig svada ;-)
Antall ord: 43
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

ludoburgero skrev:Kjærlighet er en alvorlig psykisk lidelse som gjør at vi føler vi er glade i andre og at de er glade i oss. Andre symptomer kan være at vi bryr oss, at vi føler en slags tilstand av glede, en berusende og nesten euforisk følelse.
Den mest alvorlige varianten av kjærlighet, og det som ofte er en utløsende faktor for å bli rammet er den deliriske og totalt irrasjonelle forelskelsen.

Tenk hvor vill denne verden hadde vært om alle gikk rundt og var glade i hverandre... tenk om man satte pris på ting og ikke kritiserte så mye, men åpnet armer og ikke sørget for å la en landsby og to bli teppebombet og småbarnsfamilier bli sønderskutt.
Folk hadde fortvilt og spurt seg selv: "Hvor blir alt hatet av? Jeg savner det..."

Våkne opp!
Kjærlighet er bare en cm. fra hat
Antall ord: 300
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

ludoburgero skrev:Kjærlighet er en alvorlig psykisk lidelse som gjør at vi føler vi er glade i andre og at de er glade i oss. Andre symptomer kan være at vi bryr oss, at vi føler en slags tilstand av glede, en berusende og nesten euforisk følelse.

Våkne opp!
Det du snakker om er ikke kjærlighet, det er begjær

Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig.
Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget,
blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde.
Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede
i sannheten.
Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt,
tåler alt.
Kjærligheten faller aldri bort.
Antall ord: 373
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doodles
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Nov 2007 01:23
17

Innlegg av doodles »

Jeg tror kjærlighet kan være flere ting. At det ikke bare finnes en versjon av det. Noen versjoner er bedre enn andre.

Kanskje finnes det bare en type kjærlighet, men at denne kan ha forskjellige grader av renhet. Den reneste versjonen er kanskje når man har minst mulig av egoet sitt oppi det. Altså ubetinget kjærlighet.

Når den ikke blir sverta av andre ting, som begjær... Ønske om å ha en person for seg selv, eller at den faller bort hvis personen ikke er eller gjør ting som man vil ha det.

Jeg tror ubetinget kjærlighet er mulig, garantert. Jeg tror den kan komme fra en spesiell kilde, kan jeg vel si. :P
Men om det er mulig for en person å ha ubetinget kjærlighet for noen andre, vet jeg ikke.
Men jeg tror det.

Hva kjærlighet er for noe, er jo et godt spørsmål.
Det er sikkert flere ting, men jeg vil si det er en følelse, som innebærer å ville noen alt godt.

Ubetinget kjærlighet er der uansett om personen er slik du vil, eller gjør gale ting. Og uansett om de har kjærlighet tilbake, eller om man har kontakt eller ikke.

Bare mine tanker :P
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: En fremtid i Kjærlighet

Innlegg av Kimbara »

Messenger skrev:Ja det er store endringer som skjer med menneskene i denne tiden, og en overgang til en ny tid.
Jeg tror på kjærligheten og jeg tror på at kjærligheten er den høyeste tilstand vi kan søke. Det er det som er virkelig.
Jeg skriver disse ord når jeg er i en sterk kjærlighets tilstand jeg føler det som jeg er glad i alle, jeg vill alle alt godt. Og jeg ønsker alle og komme dit at de kjenner denne gode tilstanden… av kjærlighet, lykke. Da har man det bra og vet hva man skal gjøre, og ser alt klarere.
Ja vi kan alle forandre oss til et lysende eksempel av kjærlighet, for ja det er vi som søker mer av denne virkelighet som vill kunne gå inn i kjærligheten. Denne forandringen kommer gjennom oss. Hvis verden skal endres så er det vi som skal endres, gjennom våre valg. Og begynn i dag. Vi alle venter på det skal skje, la det skje med deg. Søk kunnskap, lev det ut og det skal bli din visdom. Ja en praktisk visdom om livet. Vær god mot værandre. Hvis du lurer på hvor du skal begynne se bare rundt deg og vær mot andre det du ønsker selv. Vi alle ønsker og bli elsket.
Namaste
Men dessverre er dette bare en utopi.

Verden er ikke så enkel. Vi mennesker styres av så utrolig mye mer enn bare ren vilje. Det holder ikke å "ønske alle andre bare godt".

Alt med måte, er det jo noe som heter. Det gjelder kjærlighet også.
Antall ord: 278
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
minime
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2007 11:29
16
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av minime »

Å ha den følelsen som trådstarter forteller om, er bare helt fantastisk. Å ha en slik gledes følelse.
Jeg skjønner akkurat hva du mener.
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Hexagram skrev:

Våkne opp!

i sannheten.
tåler alt.
Jeg tøyset jo bare.
Er hundre prosent enig i det du skriver her! :)
Antall ord: 389

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

ludoburgero skrev:
Hexagram skrev:

Våkne opp!

i sannheten.
tåler alt.
Jeg tøyset jo bare.
Er hundre prosent enig i det du skriver her! :)
Glittrende :D
Antall ord: 392
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links