Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerTegn og hjelp fra hjelperne

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Tegn og hjelp fra hjelperne

Innlegg av M... »

Hvorfor er det sånn at noen får mer hjelp(tegn) fra hjelperne enn andre?
Jeg föler det slik at jeg ikke skal tro på at de er der......
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er flere grunner.
Den skeptiske grunnen er at noen er mer fantasifulle enn andre.
Den arrogante grunnen er at du ikke er utviklet nok.
Den vanligste grunnen er at de ikke blander seg inn så mye som vi liker å tro. Og at forståelsen av hva hjelpere egentlig er, ikke nødvendigvis er korrekt.
Antall ord: 55
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 66
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

Trodde jeg fikk et tegn fra hjelperene mine istad, men så våknet jeg, og det var bare en drøm.. :P men de kan jo snakke til oss gjennom drømmer også, stemmer ikke d? :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
19Angelica91
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 21 Des 2007 01:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av 19Angelica91 »

Nymph skrev:Trodde jeg fikk et tegn fra hjelperene mine istad, men så våknet jeg, og det var bare en drøm.. :P men de kan jo snakke til oss gjennom drømmer også, stemmer ikke d? :)
Jo det gjør det faktisk. Men som oftes så tar de fleste det som bare en drøm og ikke seriøst. Hadde jeg vært hjelper og villet bli hørt så hadde jeg vist meg foran personen og sagt det jeg skulle si. Da hadde jeg sikkert blitt tatt på mer en seriøst!:P
Antall ord: 95
Angelica

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det er riktig at mange ikke skal ha så tett kontakt
med hjelpere eller guider, men det er da slett ikke
det samme som at de ikke er langt utviklet.

Hva er langt utviklet?
Det handler vel mest om bevissthet
og kjærlighetsevne og har ikke noe med kontakt og
disse evnene det snakkes så mye om her inne.

Men om du ikke skal ha kontakt da tror jeg ikke du er opptatt
av det heller. Se på skeptikerne, de skal sikkert lære seg å
stå på egne ben og finne løsninger selv :mozilla_wink:

Jeg tror den største årsaken til at de som vil ha kontakt
tror de ikke har det er at de ikke lytter der de skal.
De har ikke forstått det indre språket og tror det blir kommunisert
sånn som vi gjør på jorda.
Hva om en fugl i vinduskarmen var ditt tegn?
En sang du får i hodet.
Noe en venn sier.
En drøm.
Ta deg tid til å legge merke til de små ting.
Det er der de kommuiserer.
Antall ord: 182
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doodles
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 04 Nov 2007 01:23
16

Innlegg av doodles »

Jeg tror vi er heldige her på dette forumet som har slike folk som kan så mye rart.
Spesielt når de deler litt av det de kan! :)

Jeg tror sikkert det stemmer det med hjelpere og at de kommuniserer i de små tingene.
Jeg vet at jeg sikkert ville fått sjokk hvis noen av de viste seg foran meg sånn plutselig. :mozilla_tongue:
Men litt vanskelig å vite om det er hjelpere eller fantasi nå og da :mozilla_undecided:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Jeg tror det handler mye om å utvikle en kontakt. Ofte vil englene holde seg tilbake for at du skal utvikle tillit og styrke forholdet til deg selv. All visdom, viten og energie har du, dypt i en kilde id eg selv. Og spørre hjelpere og de svarer, er ofte fordi dette forholdet til deg selv ikke er der ennå.
Det handler altså ikke å analysere, gruble fundere og komme fram til logiske løsninger. Å bruke hus, er som å sitte i en gyngestol. Du gynger bare fram og tilbake, uten å komme noe sted. Men våger du å slippe taket, kontrollen og overlate det til det som kanskje noen kaller intuisjon, så kan du lære å lytte.
Da samvirker både hjelpere og din egen sjel.
Problemet er vel mest at vi glemmer å stoppe opp. glemmer å spørre innad. Tror at svaren skal komme på en bestemt måte, eller krever å få svar med en gang, så hode kan forstå. Det krever et valg, for å slippe den kontrollen.
Dermed kan også leken komme inn.
Her er en flott side om hvordan man kan bruke engler eller hjelperne.
http://home.no.net/ashtar/kanaliseringe ... e_dere.htm
Den kommer fra Erke engelen Mikael og kan klarlegge litt.
Tilbake til leken. bruk dem, lek med dem og ikke ta det så alvorlig.
Antall ord: 218
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doodles
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 04 Nov 2007 01:23
16

Innlegg av doodles »

Vist svar Shania!
Tar en titt på siden jeg nå:)
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cirkeline
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 21 Jan 2007 03:07
17

Innlegg av Cirkeline »

Shania skrev:Her er en flott side om hvordan man kan bruke engler eller hjelperne.
http://home.no.net/ashtar/kanaliseringe ... e_dere.htm
Takk for linken, Shania. :mozilla_smile:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DarkSpirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 10 Jan 2008 19:00
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kleppe

healing

Innlegg av DarkSpirit »

Hei,jeg fant ut ut for en stund siden at jeg kunne" heale",ble jo helt i sjokk,jeg har kunnet tatt vekk migrene og bettenelse i halsen osv.noen som vet hvordan man kan gå dypere inn i oss selv for å samle opp energi eller hva det nå er..?
Antall ord: 50
Princess of darkness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 681
Startet: 14 Okt 2007 17:36
16
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

19Angelica91 skrev:
Nymph skrev:Trodde jeg fikk et tegn fra hjelperene mine istad, men så våknet jeg, og det var bare en drøm.. :P men de kan jo snakke til oss gjennom drømmer også, stemmer ikke d? :)
Jo det gjør det faktisk. Men som oftes så tar de fleste det som bare en drøm og ikke seriøst. Hadde jeg vært hjelper og villet bli hørt så hadde jeg vist meg foran personen og sagt det jeg skulle si. Da hadde jeg sikkert blitt tatt på mer en seriøst!:P
Tror jeg hadde død av sjokk vis det skjedde plutselig viste seg.... Ikke at jeg er redd for hjelpere,men hadde kvokke sånnxD
Antall ord: 122
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Jeg støtter meg på svaret til Kaja43
Alle får like mye hjelp, det er bare at du får hjelp når du trenger det, ikke ellers. Noen behøver mer hjelp enn andre, det er bare å se seg rundt om i hverdagen :D

Det er derfor man ikke skal spå inn i fremtiden, fremtiden forrander seg hele tiden mens du går, du skal fokusere på nåtid og hvordan gjøre din hverdan bedre for deg og resten av verden. Du har dine engler med deg uansett og de trår ikke til før du behøver dem. De viser deg imidlertid veien mens du går, det kommer til deg i form av magefølse og intuisjon.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

DarkSpirit:
Hei,jeg fant ut ut for en stund siden at jeg kunne" heale",ble jo helt i sjokk,jeg har kunnet tatt vekk migrene og bettenelse i halsen osv.noen som vet hvordan man kan gå dypere inn i oss selv for å samle opp energi eller hva det nå er..?


Nå er det sånn at alle har evnen. Du stryker deg over kneet når du har slått det, ikke sant? Det er en form for healing. Men healing betyr kjærlighet og det kommer kun fra den høyere makt, ikke fra et menneske. Man er en kanal for lyset og kjærligheten, man stiller seg til disposisjon. Det må nok læres. Noen "bare har det" og noen må lære hvordan - som sagt, evnen har alle i seg.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Brenda skrev:Jeg støtter meg på svaret til Kaja43
Alle får like mye hjelp, det er bare at du får hjelp når du trenger det, ikke ellers. Noen behøver mer hjelp enn andre, det er bare å se seg rundt om i hverdagen :D

Det er derfor man ikke skal spå inn i fremtiden, fremtiden forrander seg hele tiden mens du går, du skal fokusere på nåtid og hvordan gjøre din hverdan bedre for deg og resten av verden. Du har dine engler med deg uansett og de trår ikke til før du behøver dem. De viser deg imidlertid veien mens du går, det kommer til deg i form av magefølse og intuisjon.
For noe fantastisk sprøyt! Prøv å si dette til mennesker som har mistet sine kjære eller opplevd umenneskelige tragedier. Magefølelse og intuisjon har med hjernen å gjøre, ikke engler. Det bygger på erfaring og tankegang, og ofte slår den feil.
Antall ord: 168
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:
Brenda skrev:Jeg støtter meg på svaret til Kaja43
Alle får like mye hjelp, det er bare at du får hjelp når du trenger det, ikke ellers. Noen behøver mer hjelp enn andre, det er bare å se seg rundt om i hverdagen :D

Det er derfor man ikke skal spå inn i fremtiden, fremtiden forrander seg hele tiden mens du går, du skal fokusere på nåtid og hvordan gjøre din hverdan bedre for deg og resten av verden. Du har dine engler med deg uansett og de trår ikke til før du behøver dem. De viser deg imidlertid veien mens du går, det kommer til deg i form av magefølse og intuisjon.
For noe fantastisk sprøyt! Prøv å si dette til mennesker som har mistet sine kjære eller opplevd umenneskelige tragedier. Magefølelse og intuisjon har med hjernen å gjøre, ikke engler. Det bygger på erfaring og tankegang, og ofte slår den feil.
Nå er faktisk sånn at alle skal vi dø...på en eller annen måte....en eller annen gang. Alle kan ikke gå lykkelig inn på aldershjemmet (hvorvidt lykken finnes der) og sovne inn med et smil rundt nummen.... så er det heller ikke vi som bestemmer når og hvordan vi skal dø - om vi ikke begår selvmord. De fleste tragedier har en preventiv virkning på resten av oss...
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links