Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderles dette vær så snill jeg trenger litt hjelp

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kingdrani
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Nov 2007 14:55
17

les dette vær så snill jeg trenger litt hjelp

Innlegg av kingdrani »

ok jeg kan begjyne den enne tingen skjedde i går dette er noe mamma ikke tror på jeg er 13 år vis du lurte uanset jeg var ute på terassen jeg synest huset vårt er skummelt spesielt badet føler det som om noen ser på meg hele tida når jeg er der ganske creepy uanset jeg stod på terrasen og sa gji meg et tegn vis det er noen her så gjik jeg nett bort til vinduet så går inn til badet og da ser jeg det det kommer fram en kropp og et hode ganske ekkelt det var det og ja da jeg var 8 år gjik jeg ut på gangen vi hadde en rev i gips før jeg har skilte foreldre vis du lurte så jeg har to hus oss mamma er det det med badet men ivertfall tilbake til reven ja jeg gjikk ut på gangen og der gjikk reven runt omkring jeg skrek og da kom pappa opp og da forsvant reven og sto på plassen sin og pappa sa at jeg hadde sikkert inbilt meg det men tilbake til badet hvordan kan jeg få fred der? uanset vis det var vanskelig og lese hva jeg skrev så er det fordi jeg har litt dysleksi sorry for det
Antall ord: 218
Hallo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Uff da...Det er ikke så gøy ikke sant? Jeg opplever nesten det samme:Vi har et toalett oppe og en dusj nede i kjellern som vi bruker.Det er helt greit oppe på toalettet,men i dusjen er det verst der ser noen på meg hele tiden og tar på ryggen min så jeg tørr nesten ikke å dusje der nede så jeg går faktisk til mormor og morfaren min å dusjer for det er skummelt å være der nede.Menmen nå kommer vi til din sak:Jeg tror du skal be den forlate deg.For vist det er en hjelper som vil snakke med deg så er det lett å be den om å være i fred.Det var ikke så lenge siden jeg hadde en hjelper som pirket meg i ryggen hele tiden,men jeg ba den hålde opp og da ga det seg enkelt å greit :mozilla_laughing:
Men viss det er et gjenferd er det litt værre for jeg har aldri fått vekk et gjendferd før,men jeg kan jo si at du kan prøve å la deg være i fred eller prøv å få kontakt med en klarsynt viss du får lov av moren din.Men i så fall lykke til og det går nok bra til slutt :mozilla_laughing:
Antall ord: 222
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Håper noen kan svare deg.. men innenfor den paranormal verden så er det mange forklaringer, begreper(ord) og de dekker alle det som er uforklarlig. Og det kan være forskjellige forklaringer på en og samme ting.

to ting kan man svare deg avhengig av hva man tror på, hvor skeptisk man er og andre ting:

Innbilning av ulike fysiske årsaker (både din hjerne/kropp og luft, lys, trekk sov), den enadre forklaringen kan være at du faktisk har sett noe som ikke kan forklares som noe annet enn paranormal.

før du hopper bestemmer deg fullt ut for at det er paranormalt så syns jeg det er realt at du først utelukker ting som er naturlig.. som å være trøtt, innbille seg eller noe annet naturlig. For mange velger å si at det er paranormalt på grunn av det som heter ønsketenkning (man bestemmer som for å gi det et svar man liker best), gjøre det mer spennende osv...

så må du huske på at det ikke alltid er så farlig om man ikke får svar på alt, det ville blitt kjedelig i lengden og man hadde ikke mer å bryne seg på eller undres over :) Og du er forstatt ung og kan hende det er mer spennende opplevelser i vente?

Så syns jeg at du tiltross for at du er bare 13, har dysleksi skriver faktisk godt, har høy andel riktig staving av ord faktisk. Det eneste jeg ville prøvd bedre er å bruke punktum, fordi da blir det mye tydeligere og enklere å forstå hva du mener. Punktum er for at vi som leser noe skal få riktige pauser og mening i en setning :D

Lykketil
håper andre kan gi flere svar til deg :)
Antall ord: 291
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kingdrani
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Nov 2007 14:55
17

Innlegg av kingdrani »

tusen takk for det :D men det er jo akkurat punktum jeg har problemer med litt på dobelkonsonant og men men håper på mange gode svar :D jo og jeg har en kansje mistanke om hvem det er
Antall ord: 37
Hallo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wischylini
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Des 2007 00:30
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Wischylini »

Har medlemmer av familien din blitt diagnosert med schizofreni, psykose og/eller vrangforestillinger?

- Gjelder både King og Rosa..
Antall ord: 19
Spiste loff til frokost i dag - Jævla digg!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

samma det

Innlegg av samma det »

ja ja jeg kan ikke si noe som hjelper
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

suss24

Innlegg av suss24 »

Jeg liker heller ikke dusjen her i huset jeg bor.I allefal ikke når gubben er vekk. Men det er ikke noe spøkelse som plager meg, bare den enkle årsaken at jeg føler meg litt hjelpesløs om en eller annen tulling skulle klart å snike seg innpå meg når jeg har såpe i øynene..Hehe...Litt små paranoid bare :mozilla_tongue:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Wischylini skrev:Har medlemmer av familien din blitt diagnosert med schizofreni, psykose og/eller vrangforestillinger?

- Gjelder både King og Rosa..
Ikke som jeg vet...
Antall ord: 25
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Det virker som om du kingdrani er mer sensitiv enn andre i familien. Så selv om de ikke merker eller ser noe, så er det ikke fordi du innbilder deg det. Bare fordi de ikke merker det. Og forholde seg til noe som de ikke merker og som utfordrer deres syn på virkeligheten, er skremmende, derfor blir forklaringene at du innbilder deg.
Virkligheten er er merkelig ting. Og stort sett temmelig personlig.
Så det første, må du ikke betvile deg selv.
Etter det så er det mange steder ganske tynne vegger mellom dimensjoner. Det kan være andre tider, og andre verdener som skinner igjennom. Dyr merker dette
lettere.
Det kan også være noen som henger igjen. De vet ikke eller vil ikke akseptere at de er døde. De forstyrrer oss og vi dem.
Men det aller viktigste er at du skal vite at det er du som bestemmer i din verden. De er ikke noe mektigere selv om de ikke har kropp. Egentlig er det du som har det, som er sterkest.
Det var du som spurte, og det var noe som viste seg.
Du kan be dem gå, kjærlig og bestemt. akkurat som om det var et menneske. Fortell dem at de ikke hører til her, og at de må gå inn i lyset. Har du noen du kjenner som kanskje kan gjøre det sammen med deg.
Men husk. Ikke gå ut i frykten. Du må beholde deg selv og se at det er du som er sjefen.
Det kanvirke skremmende fordi det ikke passer inn i hvordan vi ser på verden. Eller det vi har lært er virkelig. Men virkeligheten de fleste mennesker lever i, er fryktelig begrenset og det er som om folk går rundt å sover.
Det er ingen tilfeldighet at du har sett, og merker. Men du må "eie" og bli trygg på de evnene eller sensitiviteten selv.
Antall ord: 321
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

Innlegg av Gjest »

kansje det er en slags poltergeist i huset. det har jeg sett på film
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links