Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Hvis du vil jeg skal lese om Emil, så får du skrive om Emil. Jeg leter ikke rundt på alle mulge websider for å lese på din befaling.
Nei selvsagt ikke BA, du gjør som du vil. Men du var nå bare et tastetrykk unna linken da. :mozilla_wink:
Nei, den første linken, som jeg var inne på, sto det ikke noe særlig om Emil. Jeg åpnet den første artikkelen der, og kommenterte den.

Hvis det finnes gud omtrent som bibelen beskriver den, så er den guden overhodet ikke god.

Skriv gjerne om Emil, hvis du har forsikret deg om at historien er sann, eller andre historier du kan gå god for. Men hvis du ønsker å leve etter bibelens bud om ikke å lyve, bør du være forsiktig med slike mirakelhistorier. Det fnnes mange kristne løgnere der ute, det har jeg bevist.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Saken er at jeg tror på Gud, du ikke BA. Jeg tror på og har opplevd mirakler, du ikke BA.

Litt om Emils mirakel opplevelse her:

- Folk i salen morer seg kongelig over opptrinnet. Deretter får senior forbønn for knærne sine. Grunnet slitasjegikt har han lenge hatt smerter, har følt seg veik. Det er vanskelig å gå i trapper, og dem er det flere av i huset hans. Da Pedersen ba, smalt det i kneet, deretter ble det så varmt. Emil løper fram og tilbake i salen og demonstrerer hvor kjapp han er blitt i beina.

– Det er år og dag siden jeg har løpt, sier han og humrer, ja, i alle fall et par år, legger han til. To uker etter møtet bekrefter han at nå går han trapper som aldri før.

Link til hele artikkelen om Emil: http://www.mjl.no/art.php?i=313
Antall ord: 155
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Syns det er et mirakel jeg.. det med at barn fødes... det har vi alle opplevd Misty-gutt?
fødsel for meg av et levende vesen er ikke bare en bilogisk prosess med et vidunderlig mirakel.. så sånn sett syns jeg det er urettferdig at du påstår noen ikke har opplevd et mirakel.. da må man definere hva et mirakel er...

mirakel er ikke kun å dele havet i to Misty-gutt:o)
Antall ord: 76
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

snuppedilla skrev:Syns det er et mirakel jeg.. det med at barn fødes... det har vi alle opplevd Misty-gutt?
fødsel for meg av et levende vesen er ikke bare en bilogisk prosess med et vidunderlig mirakel.. så sånn sett syns jeg det er urettferdig at du påstår noen ikke har opplevd et mirakel.. da må man definere hva et mirakel er...

mirakel er ikke kun å dele havet i to Misty-gutt:o)
Joda snuppedilla, livet i seg selv er et mirakel. Så sånn sett er vi jo alle levende mirakler, selv om mange ikke tenker slik om det.
Jeg snakker om guddommelig inngripen som helbredelse av forskjellige sykdommer, kreft forsvinner, blinde (Emil) får synet osv..etter at man henvender seg til Gud i bønn. Slike mirakler er det mange som ikke tror på, selv når folk bærer vitnesbyrd om slikt. Og det er jo det denne tråden handler om - Den suverene hjelper - Ja han er det, bare en våger å tro og stole på ham. :mozilla_smile:
Antall ord: 179
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Misty; min favorittpredikant :D Jeg digger signaturen din så rått!!
Vi er ikke så forskjellige fra deg. Du sier de blir helbredet fordi de vender seg til Gud, og det er jeg helt enig i. Vi har bare forskjellig oppfatning av hvordan dette foregår og hvor Gud virker. Er det i oss, gjennom oss, ovenifra og ned, innenifra...er vi alltid en del av Skaperen, noe som bare må aktiveres, må vi banke på en dør? Eller skjer det mirakler fra Gud hele tiden uten av vi behøver å gjøre noe for det, fordi vi er ikke adskilt fra Skaperen noen sinne. Vi er ikke i vakuum, Han kjenner hvert hår på vårt hode, ikke fugl faller uten at Han vet det. Jeg tror at så lenge vi vet dette, er alle mirakler tilgjengelige for den som ønsker dem av hele sitt hjerte.
Antall ord: 148
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Men hvor blir det av litt kritisk tenking her? Er dere så desperate etter å ha denne troen at dere nekter å tenke litt nøyere gjennom hva denne troen og religionen bygger på? Se ting litt i perspektiv?
Antall ord: 37
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Perspektiv....For å sitere en av mine argeste motdebattanter her; alt avhenger av øynene som ser.
Og du er så velsignet for å ha et annet perspektiv enn andre, å se noe vi ikke ser. Å se noe andre mennesker hardnakket fastholder som rett i sin overbevisnings navn. Men det utfordrer også til å se seg selv i perspektiv. Det er vanskelig. Hvordan skal en klare å se både seg selv og andre og alt som er i riktig perspektiv? Er det mulig uten å ha Guds bevissthet? Nei. Og den er ikke forbeholdt mennesker i menneskeerfaring. Da faller jo vitsen bort.
Noe er grunnlaget for alt sammen, det er jo bare at perspektivene er så forskjellige på hvordan det skal evalueres.....
Antall ord: 116
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Kimbara skrev:Men hvor blir det av litt kritisk tenking her? Er dere så desperate etter å ha denne troen at dere nekter å tenke litt nøyere gjennom hva denne troen og religionen bygger på? Se ting litt i perspektiv?
nei.. hvordan kan du tro noen av oss er desperate... som har et tros-aspekt.. har du skilt mellom kristen tro og den andre som har et aspekt av kraft/intelligens der menneskelige ord og begreper er fattige i beskrivelsen.. også fysiske lover er fattige som et bilde eller forklaring på det.
Du må først definere hva du mener med at vi mangler kritisk sans.. du definerer kritisk sans utifra din materielle verden.. det er ikke en definisjon jeg deler med deg.. jeg har et utvidet verdensbilde og min kritikk spiller på andre lover enn dine antar jeg :mozilla_wink:
Antall ord: 140
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

snuppedilla skrev:
Kimbara skrev:Men hvor blir det av litt kritisk tenking her? Er dere så desperate etter å ha denne troen at dere nekter å tenke litt nøyere gjennom hva denne troen og religionen bygger på? Se ting litt i perspektiv?
nei.. hvordan kan du tro noen av oss er desperate... som har et tros-aspekt.. har du skilt mellom kristen tro og den andre som har et aspekt av kraft/intelligens der menneskelige ord og begreper er fattige i beskrivelsen.. også fysiske lover er fattige som et bilde eller forklaring på det.
Du må først definere hva du mener med at vi mangler kritisk sans.. du definerer kritisk sans utifra din materielle verden.. det er ikke en definisjon jeg deler med deg.. jeg har et utvidet verdensbilde og min kritikk spiller på andre lover enn dine antar jeg :mozilla_wink:
Gå hele begrepet tro, og ikke minst den religionen eller trosretningen du måtte anse deg som en del av, nøye etter i sømmene. Hva med den menneskelige psyke kan ha gjort at slik tro oppstår? Legger du merke til hvordan tro fyller våre behov, uten å måtte stå til ansvar for det?

Hvilken tro har du?

Det er ikke noe som heter "min" materielle verden. Vi lever alle i samme verden, og er alle underlagt de samme fysiske reglene. Vi har alle en psyke som oppfatter den materielle verden på ulike måter, men vær obs på at vår egen psyke har en egen evne til å romantisere, legge mening i, se etter mønstre, finne svar på enkleste måte, følge sin egen fornuft, være selektiv...
Antall ord: 277
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Kimbara skrev:
snuppedilla skrev:
Kimbara skrev:Men hvor blir det av litt kritisk tenking her? Er dere så desperate etter å ha denne troen at dere nekter å tenke litt nøyere gjennom hva denne troen og religionen bygger på? Se ting litt i perspektiv?
nei.. hvordan kan du tro noen av oss er desperate... som har et tros-aspekt.. har du skilt mellom kristen tro og den andre som har et aspekt av kraft/intelligens der menneskelige ord og begreper er fattige i beskrivelsen.. også fysiske lover er fattige som et bilde eller forklaring på det.
Du må først definere hva du mener med at vi mangler kritisk sans.. du definerer kritisk sans utifra din materielle verden.. det er ikke en definisjon jeg deler med deg.. jeg har et utvidet verdensbilde og min kritikk spiller på andre lover enn dine antar jeg :mozilla_wink:
Gå hele begrepet tro, og ikke minst den religionen eller trosretningen du måtte anse deg som en del av, nøye etter i sømmene. Hva med den menneskelige psyke kan ha gjort at slik tro oppstår? Legger du merke til hvordan tro fyller våre behov, uten å måtte stå til ansvar for det?

Hvilken tro har du?

Det er ikke noe som heter "min" materielle verden. Vi lever alle i samme verden, og er alle underlagt de samme fysiske reglene. Vi har alle en psyke som oppfatter den materielle verden på ulike måter, men vær obs på at vår egen psyke har en egen evne til å romantisere, legge mening i, se etter mønstre, finne svar på enkleste måte, følge sin egen fornuft, være selektiv...
vi trenger mer enn en tråd på paranormal for å få en diskusjon ut av dette Kimbara :D
jeg kan legge meg på ditt prinsipp om tro.. men likevel.. jeg har en utvidelse uavhengig av psyken min som er vanskelig å forklare... hva som helst.. kan legges dødt og tvilsomt for den som ønsker det.. likevel.. så fins det visse tings om ikek kan forklares med det som normalt gjøres når evnt trosaspekter skal legges død.. det er kun spørsmål om iherdighet og ønske. her skorter jeg.. jeg har ikke noe behov for å overbevise eller bli overbevist.. for meg er det personlig et digert puslespill der jeg nøye ser på hver bit og sammenligner.. veier for og imot..

du kan si.. brikken Misty-gutt gir oss funker ikke på hverken deg eller meg.. jeg har en utvidet form for tros-element. og det kan ikke beskrives med ord og ergo: igjennom en tråd på paranormal.. men den er levende inni meg uten behov for å påtvinges deg :)
det er det som er fantastisk.. enhver er fri til å finne sitt eget svar.. eller helst et del svar.. eller enda bedre en promille av det egentligs varet på den sammenheng og Altet.
Antall ord: 485
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Da er den promillen tro, som nokon av oss finner av egen frihet, det substituttet vi trenger...kanskje er det skapt(veiet for og imot) av vår psyke og vårt behov for fundament å leve livet utfra...egentlig det samme som den kristne troen på ein gud...bare utforma utfra vår egen kunnskap og fatteevne om universet...som er noko større enn datidens forfattere(religionens) kunne gjere seg nytte av...
Antall ord: 73
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Hecate skrev:Misty; min favorittpredikant :D
:) Predikant? Jeg oppfattes nok slik, men er det ikke. Er bare meg selv blandt mennesker, kristne som ikke kristne. Men jeg har et brennende ønske om å leve sammen med deg og så mange som mulig i evighetens, hva skal jeg si...ubeskrivelig fantastiske rike. Men jeg vet også at jeg ikke er så populær her på forumet. For ta dette med at Jesus er den eneste veien som kan lede oss til herligheten, det er det ikke så mange som er enige i og heller ikke tror noe på.
Uansett, om du setter deg ned i fred og ro, tar deg god tid og sier; Hei Gud, om du finnes? så vis meg veien. Er Jesus din sønn og veien til himmelen? ja da vil jeg ha dette.

En prosess i og rundt deg vil da starte, og når du kommer igjenom, det kan ta kort eller lengre tid. Motstand vil du møte både i og utenfor deg selv, men gi ikke opp, bare fortsett, og du vil omsluttes av Guds kjærlighet, en kjærlighet ingen på forhånd tror er mulig å erfare her i våre jordiske liv. Men likefullt du vil da få kjenne, smake kraften av alt livs opphav. Gud elsker deg ufattelig høyt Hecate, og Jesus har demonstrert, stadfestet det ved sitt liv her på jorden, og det kan aldri miste sin kraft.

Nå ble dette en liten prediken, så.. ja, ja "predikant" hm..men ikke på tradisjonelt vis håper jeg, føler meg iallefall ikke slik, høytidelig og sånn (huff) :mozilla_wink:

Visste du foresten at Ken Hensley fra Uriah Heep er blitt kristen? Ble utrolig glad da jeg fikk høre det for et par år siden.
Antall ord: 298
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Aron

Innlegg av Aron »

[quote="misty-gutt"]Hvordan kan et menneske bli rettferdig for Gud? Hvordan kan synderen bli rettferdiggjort? Bare ved Kristus kan vi komme i harmoni med Gud og leve et hellig liv. Men hvordan skal vi komme til Kristus? Mange stiller det samme spørsmål som mengden på pinsefestens dag da de ble overbevist om synd og ropte: "Hva skal vi gjøre?" De første ordene i Peters svar var: "Vend om." Ved en annen anledning en kort tid etter sa han: "Gjør derfor bot og vend om, så skal deres synder bli strøket ut." 1)

Omvendelse betyr at vi er bedrøvet over synden og vender oss bort fra den. Vi vil ikke avstå fra synden før vi innser hvor avskyelig den er. Og før vi vender oss bort fra den av hele vårt hjerte, vil det ikke skje noen virkelig forandring i vårt liv
............osv,.... osv.... osv....


Mistygutt; hvorfor i all verden må alle dere som skal frembringe et kristent budskap uttrykke dere så inn i hampen krampekristent bestandig? Jeg begynner å bli en gammel mann nå, men jeg har fortsatt ikke skjønt det. Preker dere for deres egen menighet,.... eller er det meningen at vi med hedenske tilbøyeligheter skal fatte interesse for det dere prediker?
Jeg tror faktisk at dere har en indre overbevisning om herligheten i det dere sier..... eller siterer fra bibelen.... og at dere mener så vel. Men..... hvorfor ikke ordlegge dere så folk flest fatter interesse?
Jeg blir faktisk ganske provosert over dere som forsøker å påta dere rollen som Guds sendebud. Det blir liksom "dere frelste med garanti for evig liv" og "vi som ikke ligger så godt an". Hvorfor alt dette maset? De fleste av oss gjør vel så godt vi kan? Burde dere ikke heller rette skytset mot all ondskapen som eksisterer?
Eller kanskje det er det dere mener at dere gjør?
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg tror veldig mange av disse krampekristne tror det eksisterer en bonusordning i Himmelen. Jo flere de har kristnet, jo mer altervin får de servert oppi cirrus-baren der oppe.

"Gud elsker deg ubeskrivelig høyt"...Høres jo fint ut dét, men når man setter fingeren på alle selvmotsigelsene, løgnene, og eksemplene på maktmibruk som finnes i både Bibelen og religionen generelt, så får man utydelig mumling til svar, eller ordene "Guds veier er uransakelig".

Legg merke til at jeg og flere som har presset på for å få gode svar på dette, ennå ikke har fått det. Vi har da kun fått mer predikering og bibelsitater. Trist med hjernevasking som går så langt, men vi må vel bare "respektere det", som med alt annet.
Antall ord: 134
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Aron skrev:Mistygutt; hvorfor i all verden må alle dere som skal frembringe et kristent budskap uttrykke dere så inn i hampen krampekristent bestandig?
Nei si det, Aron...? Det er vel bare slik at det er gløden i hjertet som driver en, selv om en ikke er verdensmester i skrift eller tale, tror jeg. Men jeg lar meg ikke stoppe av den grunn, og jeg er jo i godt selskap i så måte. For min broder Paulus, han fra bibelen du vet, var heller ikke noe særlig til å ordlegge seg, ifølge ham selv. Han sier selv her:
1Kor 2:1 Og jeg, da jeg kom til dere, brødre, kom jeg ikke med mesterskap i tale eller i visdom og forkynte dere Guds vidnesbyrd
Det er vel slik at dette uendelige store spørsmål om vårt forhold til Gud er gitt oss i den ene personen, nemlig Jesus Kristus, og evangeliet er jo tilgjengelig for oss rett fra Bibelen. Men Gud er jo med en i hverdagen også, så derfor blir det nå engang slik.
Preker dere for deres egen menighet,.... eller er det meningen at vi med hedenske tilbøyeligheter skal fatte interesse for det dere prediker?
Alle som vil har fått muligheten til frelse. I min/vår lille menighet er alt dette med tvil fjernet, så praten oss imellom blir da deretter og Gud selv er tilstedet som den kjærlige Far han er. Men ellers, det budskapet som er lagt på mitt hjerte, er det som har første prioritet i mitt liv. Jeg har også vært hedning engang, så jeg forstår din undring over dette.
Jeg tror faktisk at dere har en indre overbevisning om herligheten i det dere sier..... eller siterer fra bibelen.... og at dere mener så vel. Men..... hvorfor ikke ordlegge dere så folk flest fatter interesse?
Tja, da er jo Bibelen det beste sted å starte sin søken om dette fantastiske, som Gud vil at vi skal ta del i for tid og evighet.
Jeg blir faktisk ganske provosert over dere som forsøker å påta dere rollen som Guds sendebud.
Et godt tegn dette at du blir provosert, hadde vært mye værre om du ikke ble det. Og er man kristen, ja så er man også Guds sendebud. Det ligger i sakens natur.

Ondskapen ja. Vel, det er jo den vi vil at alle skal bli fridd fra. Menneskene har tilbudet om frelse, men det har ikke Satan og de engler og krefter som er i hans følge.

Jeg har sagt det før, og sier igjen; intet budskap er viktigere for menneskene enn budskapet om evig frelse.
Antall ord: 450
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !