Nei...før alle har samme levekår...kan vi ikkje og har vi ikkje rett til å forlange at nokon skal få beholde sine hjelpemidler mens andre vert nekta desse. Behandle naturen pent gjere dei fleste på sin måte og etter egne vilkår.snuppedilla skrev:Eller vi kan håpe på at vi får MAD igjen? (Mass Alliance Destruction). En av de få gangene verden hadde en felles verdi under slutten av atomvåpenkappløpet og opprusting. Da innså man at atomvåpen ikke var med rekkevidde, men uten og bomba du noen kunne du bli bomba selv og at dette kunne trekke med hele verden.. altså man shit i eget rede...så begynte man å kutte (?) ut atomvåpentullet.madjava skrev:Pokker...og eg som har sett meg ut den fine bustaden ved sjøkanten med nydelig strandlinje osv...var sikker på at eg sku få kjøpt den inna nokre år til ein rimeleg pris...håper virkeleg ingen trur på dette...klart vi menneska påvirker klimaet...dåkke må tru på al gore og FN's klimapanel...
bortsett fra nå er det ikke sikkert at MAD er fortsatt aktiv fellesverdi.. man er jo så usikker på hvem som egenlig har atomvåpen egentlig... har Iran... har den og den... uansett er å shite i eget rede og bombene er eks antall gng sterkere enn hiroshima og nagasaki bombene.
Det hadde vært fint uansett å få litt MAD når det gjelder miljø da.. så vi slapp å shite for mye i eget rede og man hadde litt igjen av naturen til våre unger.... sjøl om vi snakker om syklus i naturen, så er det ikke noe i veien for å behandle den pent for det???
Problemet er å definere kva "behandle naturen pent" egentleg er. Dernest er det stor forskjell på lokal og global behandling av naturen og følgene det kan få. Som å shite i egen hage...det har ikkje stort å seie for den globale behandlinga...kan dog lokalt påføre skader(skli på shiten) og sjenanse(shiten lukter ille).
Dernest bør ein og definere kva som er forureining...som at giftstoff som ikkje hører til naturleg i naturen bør forbys...naturlege stoff som vi slepper ut i naturen bør holdast innafor ei mengd naturen kan hanskast med...osv...