Drømmer, NDO & ut av kroppenKom til meg i min drøm?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Tineren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2007 19:27
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Kom til meg i min drøm?

Innlegg av Tineren »

Tenker jeg skal ta denne historien helt fra begynnelsen av.
Vi har alltid bodd rett ved min farmor og farfar, vært naboer. Jeg var innom dem nesten hver dag, det kunne bare være for å fortelle at jeg hadde fått en god karakter på skolene eller at jeg skulle på kino.
Men en morgen i september, for noen år siden. Skulle min farfar på jakt, jeg hadde så lyst til å være med, men han ville aldri ha med seg noen på jakt.
Da han aldri møtte opp hjemme til avtalt tid ble vi veldig bekymret, 3 uker senere da han ennå ikke hadde dukket opp visste vi at noe alvorlig hadde skjedd.
På disse få dagene ble min farmor veldig syk, jeg hadde aldri sett henne sånn før. Hun fikk diagnoen alzaimers, sykdommen var allerede kommet langt.
Hun bodde sikkert hjemme et år før pappa fant ut at vi ikke kunne ha ansaret lengre, er jo traumatisk for en 14 åring når farmor kommer inn naken fordi hun ikke husket hvordan hun skulle kle på seg.
Hun ble kjempe sint da vi måtte legge inn henne, hun hatet oss og ville aldri se oss mer.
Etter hvert trivdes hun veldig godt på sykeheimen og vi var på besøk minst en gang i uka.
Men så ble hun enda mer syk, magekreft og brukket lårhals. Jeg var på besøk en gang til, da huska hun ikke meg! Derfor klarte jeg ikke besøke henne mer.
Ikke før jeg var 18 år, vi fikk telefon om at hun var alvorlig syk, og at hun ikke hadde lenge igjen.
Jeg bestemte meg for at jeg ville prøve å besøke henne, så jeg ble med min tante dit.
Det var helt forferdelig å se henne sånn, farmoren jeg husket full av liv var helt borte.
Jeg satt der ved henne og sa at alle var kjempe glad i henne, og at jeg beklaget at jeg ikke hadde besøkt henne før nå.
Jeg dro så for å passe søskenbarna mine, la meg tidlig for jeg syntes d hadde vært en tøff dag.

Nå til hele meningen med dette innlegget...

Den natten drømte jeg noe helt spesielt:

Jeg drømte om farmor, jeg drømte om henne som hun så ut før hun ble syk.
Hun spurte meg om det var greit at hun kunn dø nå, jeg er så trøtt skjønner du. Jeg ropte, hylte og kastet med rundt halsen hennes!!! Jeg kunne til og med kjenne hvordan hun luktet!
Hun så meg i øynene og sa at hun eller farfar var sinte på meg, og at de elsket alle i familien.
Så sa jeg at hvis det var dette hun ville så skulle hun få "tillatelse" fra meg!
Hun klemte meg en tur til, så våknet jeg og gråt og gråt og gråt. En time etter på da jeg skulle stå opp ringte mamma, hun måtte fortelle meg at farmor var død.

Hadde hun virkelig tatt kontakt med meg, hvorfor vill hun ha tillatelse fra meg til å dø? var kun jeg som hadde hatt en slik drøm...

Først nå vet jeg hvorfor hun sa athverken hun eller farfar var sint på meg, og det må være at jeg har vært så lei meg for at jeg ikke har besøkt henne og for at jeg ikke fik mast meg til å bli med farfar på jakt...

Har noen opplevd noe slikt?

Vet dette innlegget ble langt, håper på svar uansett!

Dette var i hvertfall en utrolig opplevelse for meg.
Antall ord: 617
London bridge is falling down!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

.....

Innlegg av green eyes »

Vet egentlig ikke helt hva jeg skal si.En veldig dyp historie, og jeg er veldig glad på dine vegne at du hadde denne drømmen.
Mange har opplevd ting som det.Det føste som slår meg er at hun visste at du ikke hadde klart å slå deg til ro med den sorgen det må ha hvert å miste din bestefar og i tillegg på en måte miste henne på samme tid.Det er en byrde for et barn å måtte innta en vosken rolle ovenfor en av sine tidligere ansvarspersoner, dette visste nok hun i sitt hjerte.Hun ville gi deg ro til å takle sorgen.
Husk at hun aldri kommer til å gå langt bort fra deg, og hvis du noen gang skulle trenger trøst vil hun alltid holde en hånd på din skulder.

Green
Antall ord: 139
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Hmmm.
Jeg måtte sette meg litt tilbake når jeg leste det der.
Jeg vet att jeg har hørt lignnde flere ganger før. Et eller annet sted her, har jeg skrevet om ett tilegg til ett testamente som ble funnet takket være en beskjed fra en avdød gjenom en drøm. Det er i allefal en historie som har versert der jeg kommer fra i mange år.

Så har vi en av Norges mest kjente Amerika emigranter. En av de første, Cleng Person.
Han fikk i en drøm server ett bilde av ett landskap der han ville bygge en Norsk koloni i det nye landet.
Han gikk og trasket utrolige avstander i månedsvis blant ville indianere.
Til slutt fant han faktisk dalen han hadde sett, med elven som snodde seg på en spesiell måte gjenom landskapet.
Han fikk faktisk grunnlagt en Norsk bygd der og det er den dag i dag ett samfunn der.

Kansje søvnen er ett modus med noe flere lag en det vi er veldig bevisste på ?
Syns i allefall som greeneyes her att det var en fin historie.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links