Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerdet gode vs det onde

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Shania skrev:Hva om man ser den onde og gode som du ulike energier. Mørket og lyset. Det ene ikke bedre enn de andre. Men de spilles alltid opp mot hverandre.
Og følgende av å sloss mot mørket, selge sjelen eller kjempe for det gode, vil i lengden alltid forsterke og fokusere på det motsatte.
Gjennom å dømme noe som godt og annet som ondt, så sitter man vel fast mellom.
Jeg tror ikke sjelen, Gud eller spirit er bare godt, eller lys. Jeg tror det er av begge energier. Og først når vi aksepterer begge sidene, så kan vi slippe ut av dualismens grep. Og se at det ikke finnes noe som vi i bunn og grunn er fremmed for.
Jeg tror allikevel at de allerfleste fortsatt søker erfaringen som man får i dualismen. Det er først når man har fått nok av dette dualistiske spillet at man kan romme både mørke og lyset med aksept.
Hvorfor er folk så opptatt av "energier" hele tiden? Energi er energi, metabegrep er metabegrep.
Akkurat som godt og ondt er lys og mørke i sin metaforiske betydning noe menneskeskapt, og er ikke under noen universell "lov".
Sahre supplementerte innlegget mitt på en veldig god måte. Les svaret hans/hennes.
Antall ord: 220
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Kimbara skrev:
Dr. Doktor skrev:
Kimbara skrev:
Dr. Doktor skrev:Du tar feil, Kimbara.
Hva tar jeg feil i? Spørsmålene mine?
Nei, det siste avsnittet ditt.
Har du kanskje lyst til å utdype det litt?
Innen psykologien kan man jo på sett og vis snakke om en indre krig mellom godt og ondt. Begrepene vil være definerbare ifh. til bakenforliggende årsaker. Ting som styrker selvfølelsen vil f.eks utelukkende bli sett på som godt. Man kan da si at begrepet godt er en betegnelse på det som styrker selvfølelsen hos hver enkelt.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Dr. Doktor skrev:
Kimbara skrev:
Dr. Doktor skrev:
Kimbara skrev:
Dr. Doktor skrev:Du tar feil, Kimbara.
Hva tar jeg feil i? Spørsmålene mine?
Nei, det siste avsnittet ditt.
Har du kanskje lyst til å utdype det litt?
Innen psykologien kan man jo på sett og vis snakke om en indre krig mellom godt og ondt. Begrepene vil være definerbare ifh. til bakenforliggende årsaker. Ting som styrker selvfølelsen vil f.eks utelukkende bli sett på som godt. Man kan da si at begrepet godt er en betegnelse på det som styrker selvfølelsen hos hver enkelt.
Ja, det er ikke feil det du sier der hvis vi først skal føre disse begrepene inn i psykologien, men det har ikke noe med det jeg skrev å gjøre egentlig. Jeg ville poengtere at godt og ondt er menneskeskapte begreper som ikke kan inngå i noen kamp (annet på det rent subjektive plan selvfølgelig). Trådstarter ser ut til å ha et generelt naivistisk syn på godt og ondt som noe enkelt skillbart, jeg ber ham tenke nøyere etter.
Antall ord: 182
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Swan_The_Mann_Slayer skrev:hva er en lys-arbeider-gruppe? :)
Det er en gruppe mennesker med samme
ønske om å hjelpe jorden og menneskene
som går sammen for å utvikle seg og gi
uten annen intensjon enn å gi.

De jobber blandt annet med å heale jorden,
områder på jorda ol uten å forvente noen
umiddelbar synlig virkning.
De samarbeider med en indre gruppe el.l
og får derfra veiledning på hva de skal gjøre
Antall ord: 75
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Swan_The_Mann_Slayer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Nov 2007 15:49
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: gol

Innlegg av Swan_The_Mann_Slayer »

ok, finnes det noe sånt i halingdal, gol?
Antall ord: 9
live to protect your friends. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Kimbara skrev:
Dr. Doktor skrev:
Kimbara skrev:
Dr. Doktor skrev:
Kimbara skrev:
Hva tar jeg feil i? Spørsmålene mine?
Nei, det siste avsnittet ditt.
Har du kanskje lyst til å utdype det litt?
Innen psykologien kan man jo på sett og vis snakke om en indre krig mellom godt og ondt. Begrepene vil være definerbare ifh. til bakenforliggende årsaker. Ting som styrker selvfølelsen vil f.eks utelukkende bli sett på som godt. Man kan da si at begrepet godt er en betegnelse på det som styrker selvfølelsen hos hver enkelt.
Ja, det er ikke feil det du sier der hvis vi først skal føre disse begrepene inn i psykologien, men det har ikke noe med det jeg skrev å gjøre egentlig. Jeg ville poengtere at godt og ondt er menneskeskapte begreper som ikke kan inngå i noen kamp (annet på det rent subjektive plan selvfølgelig). Trådstarter ser ut til å ha et generelt naivistisk syn på godt og ondt som noe enkelt skillbart, jeg ber ham tenke nøyere etter.
Ja, klart han vil være best tjent med å finne seg en gruppe av likesinnede som kan bekrefte hans definisjoner av ondt og godt. De fleste gruppene er helt ufarlige og utrykker seg ikke på en sådan måte at det går på tvers av samfunnsnormer og regler.
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Jeg vet ikke om noen grupper i det
området pr. i dag.
Let litt på nett så kanskje du finner noen.
Dette er ikke grupper som roper så høyt
om sin eksistens.

Og DR. Søker vi ikke alle til de menneskene som
opplever verden ganske likt oss selv enten vi
liker forskning eller Gud?
Antall ord: 57
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Javisst, men det betyr ikke at vi ikke kan le av det.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Swan_The_Mann_Slayer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Nov 2007 15:49
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: gol

Innlegg av Swan_The_Mann_Slayer »

ok tusen takk
Antall ord: 3
live to protect your friends. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Re: det gode vs det onde

Innlegg av Gaute »

Swan_The_Mann_Slayer skrev:så det jeg lurer på er fines det demoner osv og hvordan bekjempes de og hvor og hvordan kan jeg lære det?
Ja, de finnes dersom du har behov for å akseptere og integrere tilsynelatende negative følelser i deg selv. Da kan du møte disse i form av en demon. Du blir ikke kvitt demonene før du slutter å kjempe imot dem, og heller gir dem kjærlighet og aksept. Men da må det være helhjertet, det hjelper ikke dersom du samtidig irriterer deg over dem og ønsker at de skal forsvinne.

Det er mange synske rundt omkring som arbeider med å bekjempe slike...og det er jo forsåvidt greit det, i deres virkelighet....kunder får jo husfred og de synske får betaling. Men både kunde og klarsynt hadde fått fred for godt dersom de hadde forsonet seg med disse lavfrekvente astralvesnene. Alt tilsynelatende negativt som vi opplever og ikke aksepterer i det ytre er bare et resultat av vårt indre....av deler av bevisstheten som ikke er akseptert og erkjent.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Swan_The_Mann_Slayer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 05 Nov 2007 15:49
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: gol

Innlegg av Swan_The_Mann_Slayer »

ok, tusen takk :)
Antall ord: 3
live to protect your friends. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
17
Blitt takket: 2 ganger

Re: det gode vs det onde

Innlegg av problem »

Gaute skrev: Ja, de finnes dersom du har behov for å akseptere og integrere tilsynelatende negative følelser i deg selv. Da kan du møte disse i form av en demon. Du blir ikke kvitt demonene før du slutter å kjempe imot dem, og heller gir dem kjærlighet og aksept. Men da må det være helhjertet, det hjelper ikke dersom du samtidig irriterer deg over dem og ønsker at de skal forsvinne.
Med andre ord; hvis en "demon" inne i deg for eksempel sier at du skal begå massemord, må du helhjertet akseptere dette og motta det med kjærlighet. Ikke bekjemp det, bare la det skje.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Det er en ganske stor forskjell på å obervere det som blir sagt
eller prøvd å få deg til å gjøre og kun sende kjærlighet til intensjonen
og å utføre handlingen.
Antall ord: 31
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links