Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ strømbadekar
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 04 Des 2005 18:23
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: drammen
strømbadekar
har det gått opp for noen at dette med disse såkalte strømbadekarene på lier, faktisk er massasjebad? herregud det er så mange folk som må overdrive så ufattelig mye! lær å skille mellom realitet og paranormalitet og hva som var etisk forsvarlig og ikke på 70-80'tallet.. hadde det vært 1600'tallet skulle jeg ikke sagt no, men tortur via strømbadekar fra 1926 og oppover? herregud
Antall ord: 72
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Er faktisk klar over det ja, er vel mest de på freak forumet som tror noe annet.
Men det er uansett ikke til å legge under en stol at forferdelige ting har skjedd på lier uansett.
Men det er uansett ikke til å legge under en stol at forferdelige ting har skjedd på lier uansett.
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Hmmm...
Blei det brukt elekrosjokk her i norge noen gang da tro? :mozilla_surprised: Får ikke håpe det! Er jo så utrulig uhumant!
Blei det brukt elekrosjokk her i norge noen gang da tro? :mozilla_surprised: Får ikke håpe det! Er jo så utrulig uhumant!
Antall ord: 25
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Hide post links |
He he he, jo så klart var normal måte det, hadde ikke råd til stolen så måtte ta til takke med badekar.Mysticool skrev:Hmmm...
Antall ord: 52
Hide post links |
Re: strømbadekar
Var fine strømbadekar på 1600 tallet vil jeg tro :mozilla_wink:rkotuff skrev:har det gått opp for noen at dette med disse såkalte strømbadekarene på lier, faktisk er massasjebad? herregud det er så mange folk som må overdrive så ufattelig mye! lær å skille mellom realitet og paranormalitet og hva som var etisk forsvarlig og ikke på 70-80'tallet.. hadde det vært 1600'tallet skulle jeg ikke sagt no, men tortur via strømbadekar fra 1926 og oppover? herregud
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jan 2007 22:29
- 17
- Lokalisering: Skedsmo
Det blir fortsatt brukt elektrosjokk her i Norge. På spesielle psykiske lidelser. Det badekaret som er påLier er brukt til elektrosjokk.Mysticool skrev:Hmmm...
Hvis man leser 23 salen av Ambjørnsen får man lese hvor fært det avr på disse pskiatriske avd. Tror det var Dikemark han jobba på. Norge har mange fære historier fra psykiatrien de også. Jeg kjenner ei som det har blitt utført elektrosjokk på. Hu er schizofren. Men er ikke alle det fungerer på. Man burde jo ikke leke med hjernen til folk heller da.
Antall ord: 119
I can be a devil if you wount.
Hide post links |
Okey les heller boka du..frosty skrev:Det blir fortsatt brukt elektrosjokk her i Norge. På spesielle psykiske lidelser. Det badekaret som er påLier er brukt til elektrosjokk.Mysticool skrev:Hmmm...
Hvis man leser 23 salen av Ambjørnsen får man lese hvor fært det avr på disse pskiatriske avd. Tror det var Dikemark han jobba på. Norge har mange fære historier fra psykiatrien de også. Jeg kjenner ei som det har blitt utført elektrosjokk på. Hu er schizofren. Men er ikke alle det fungerer på. Man burde jo ikke leke med hjernen til folk heller da.
Antall ord: 126
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Jan 2007 22:29
- 17
- Lokalisering: Skedsmo
Jeg har lest boka. Men oldefaren min har jobba på Dikemark. Så mormor har fortalt meg mange morsomme og fæle historier som oldefar hadde med seg hjem fra jobb. Det var nok ikke bare fælt på disse sykehusene. Noe var bra, Men mange forteller bare de fæle historiene. Men på Lier og Dikemark har det skjedd mye forferdelig.Sol@ngelica skrev:Okey les heller boka du..frosty skrev:Det blir fortsatt brukt elektrosjokk her i Norge. På spesielle psykiske lidelser. Det badekaret som er påLier er brukt til elektrosjokk.Mysticool skrev:Hmmm...
Antall ord: 190
I can be a devil if you wount.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2007 23:53
- 16
- Lokalisering: oslo
23 -salen anbefaler jeg dere som er interssert hva som egentlig skjedde på lier sykhus..
Ambjørnsen har selv jobbet på lier fra 1974 til 1975...Skjønner han veldig godt at han ikke ville jobber der lenger....
Ambjørnsen har selv jobbet på lier fra 1974 til 1975...Skjønner han veldig godt at han ikke ville jobber der lenger....
Antall ord: 38
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 04 Des 2005 18:23
- 18
- Lokalisering: drammen
til frosty: ehh nei badekarene er massasjebad.. psykiatrien har aldri vært til hensikt å skade noen.. bare evt. "slå noen ut" om de er for psykisk ustabile. eks. ved lobotomering!
hva er hensikten ved å sjokke noen i ett badekar? 0! og det skjedde ikke! i tilegg står det level 1-5 på *vibrasjon* på badekaret hvis du leser litt nermere på det neste gang haha!
og btw. jobbet ambjørnson på lier og ikke dikemark!
er klar over at det skjedde mange elendige teknikker og behandlingstiltak på psykisk ustabile før i tiden, men ikke overdriv!
hva er hensikten ved å sjokke noen i ett badekar? 0! og det skjedde ikke! i tilegg står det level 1-5 på *vibrasjon* på badekaret hvis du leser litt nermere på det neste gang haha!
er klar over at det skjedde mange elendige teknikker og behandlingstiltak på psykisk ustabile før i tiden, men ikke overdriv!
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
Hvorfor mener du at det er å overdrive?Har du prøvd level 1-5 i disse badekarene selv?rkotuff skrev:til frosty: ehh nei badekarene er massasjebad.. psykiatrien har aldri vært til hensikt å skade noen.. bare evt. "slå noen ut" om de er for psykisk ustabile. eks. ved lobotomering!
Har sett bilder av disse badekarene og de ser uansett ikke spesielt trivelige ut.
Mye av det som skjedde på disse stedene er fremdeles taushetsbelagt informasjon pga levealder til de som har hvert innlagt der, andre ting vil aldri nå offentligheten fordi det vil gi myndighetene for mye å svare for.
Det er mange muligheter, og med all den galskapen som har foregått i forskningens navn, er det vanskelig å utelukke noe syns jeg.
Antall ord: 190
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Nov 2006 15:31
- 18
- Lokalisering: moss
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
hmmmmm Ambjørnsen har jo beskryvd mye godt og vondt fra lier det stemer jo et det fortsat er sakker som går enda me både pleiere og pasienter selv om at di nå er såppas opp i åra at di ikkevil si noe, angående "badekar" trur jeg sel at di var til behandling for det meste.... men fantes det en opperasjons sal i c bygget i skjelleren der det er murt igjen der du ser konturene av en dør?
god jul til alle det blir en spesiel jul i år
jan_ m
god jul til alle det blir en spesiel jul i år
jan_ m
Antall ord: 97
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Okt 2006 23:09
- 18
- Lokalisering: Follo
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 5 ganger
....
De var nok til behanding ja, men det har jo hvert mange feilslåtte behandlings metoder opp igjennom årene...Man vet jo ikke
Men jeg syns ikke du skal ha gråteansikt i signaturen din :mozilla_wink:
Men jeg syns ikke du skal ha gråteansikt i signaturen din :mozilla_wink:
Antall ord: 37
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Des 2007 00:30
- 16
- Lokalisering: Akershus
Tror heller badekarene ble brukt til sjokkbehandling.
Ikke elektrosjokk, men sjokk ved vekslende varmt og kaldt vann.
Ikke elektrosjokk, men sjokk ved vekslende varmt og kaldt vann.
Antall ord: 17
Spiste loff til frokost i dag - Jævla digg!
Hide post links |