Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Kilde: Bladet ”Tro og Fakta”, nr. 3, 1994 og nr. 4, 1999, Fredrikstad. http://www.himmelen.info/index.php?eid=27&mid=13

Søkeresultat: http://verden.abcsok.no/index.html?q=Ed ... &cs=latin1
Spørsmået var bare om du hade dobbelsjekket. Har du det?

Flere som skriver samme løgnhistorie er ikke dobbelsjekking. Hvis du kikker på de forskjellige sidene, så ser du at det er samme historie skrevet flere ganger. Det var ikke engang to forskjellige ganger Børresen fortalte historien.

Etter et lite søk å nett kunne jeg heller ikke fnne andre som bekreftet historien.

Alt tyder på at du lyver igjen, misty-gutt.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Innrømmer at jeg kan ta feil noen ganger kjære BA, det vet du. Men bevis da at denne historien fra krigens dager er en "løgnhistorie"???
Antall ord: 28
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Innrømmer at jeg kan ta feil noen ganger kjære BA, det vet du. Men bevis da at denne historien fra krigens dager er en "løgnhistorie"???
Nei, det har jeg ingen planer om å gjøre. Jeg mener det er ditt ansvar å forikre deg om at historien stemmer. Nå har jeg mange ganger vist at både dine og andres kristne "sannhetsbevis" er oppdiktede historier.

Det skal ikke være slik at dere bare kan lyve så mye dere vil, og at det er min oppgave å bevise at det er løgner. Det påhviler hver og en av oss (dere) å forsøke å være sannferdige i utgangspunktet. Det er du ikke når du ukritisk videreforteller disse kristne løgnene.

Det har jeg bevist, at kristne lyver for å bevitne om guds mirakler, og dermed bør alle kristne mirakelhistorier sjekkes grundig.

Om denne siste historien er sann eller ikke kan det ikke føres bevis for, men sannsynligheten er svært liten for at tusenvis bevitnet pisoden, men kun en eneste forteller om epsoden.

Denne Elsebutangen er heller ikke mulig å sjekke så lenge man ikke vet hvor og når historien kommer fra.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Nei BA. Jeg kan ikke overbevise deg om det jeg tror på, eller historier jeg finner på nettet. Bare vise til kildene, så får tiden, for det tror jeg, vise den enkelte histories sannhetsgestalt.

Har fortiden gjenomgått en kraftig prøvelse av min tro, og kommet styrket ut. Har de siste dagene og nettene fått erfare det skriftsted som sier til oss som ber Gud om å bruke oss, koste hva det koste vil, og som lyder slik:Fil 1:29 For dere ble det unt, for Kristi skyld - ikke bare å tro på ham, men og å lide for hans skyld,..

Når det stormet som værst, og Satan satte alle krefter inn for å ødelegge, så ble det alikevel seier i all lidelsen som jeg måtte gjenomgå. Det stormet så kraftig at Gud sendte to engler som viste seg for meg, og som hjalp meg igjenom. Jeg hadde ikke oversikten, og forstod ikke alt da jeg sto midt oppi det, men satte all min lit til Herren. Ja, to mennesker ble kaldt hjem til Herren, og av de to, en som sto meg veldig, veldig nær. Men nå vet jeg at seieren er et faktum og at disse er berget for evigheten.

Gud er ikke langt borte fra noen av oss, men det gjelder å søke og finne frem til frelsens Gud. Det å leve med Gud i hverdagen, det er selve livet BA.
Antall ord: 237
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

twiggy skrev:Hvilket stoff går du egentlig på??
Nei, hvilket stoff som er i skosålene jeg går på vet jeg sannelig ikke, men det kan være det samme. Men forøvrig, narkotika har jeg ingen behov av om du skulle tro det, twiggy.
Antall ord: 47
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Religiøs fanatisme minner svært mykje om narko-rus...
Antall ord: 10
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Nei BA. Jeg kan ikke overbevise deg om det jeg tror på, eller historier jeg finner på nettet. Bare vise til kildene, så får tiden, for det tror jeg, vise den enkelte histories sannhetsgestalt.

Har fortiden gjenomgått en kraftig prøvelse av min tro, og kommet styrket ut. Har de siste dagene og nettene fått erfare det skriftsted som sier til oss som ber Gud om å bruke oss, koste hva det koste vil, og som lyder slik:Fil 1:29 For dere ble det unt, for Kristi skyld - ikke bare å tro på ham, men og å lide for hans skyld,..

Når det stormet som værst, og Satan satte alle krefter inn for å ødelegge, så ble det alikevel seier i all lidelsen som jeg måtte gjenomgå. Det stormet så kraftig at Gud sendte to engler som viste seg for meg, og som hjalp meg igjenom. Jeg hadde ikke oversikten, og forstod ikke alt da jeg sto midt oppi det, men satte all min lit til Herren. Ja, to mennesker ble kaldt hjem til Herren, og av de to, en som sto meg veldig, veldig nær. Men nå vet jeg at seieren er et faktum og at disse er berget for evigheten.

Gud er ikke langt borte fra noen av oss, men det gjelder å søke og finne frem til frelsens Gud. Det å leve med Gud i hverdagen, det er selve livet BA.
Jeg har ikke bedt deg om å overbevise meg, jeg har bedt deg dobbelsjekke disse kristne mirakelhistoriene.

Grensen mellom å fortelle det en tror og å lyve er i mange tilfeller hårfin. Du beveger deg på denne grensen, og når det har blitt bevist at mange av disse historiene er løgner, må du forsikre deg om at dine historier er sanne hvis du vil holde deg på den riktige siden.

Denne historien har du ikke kontrollert, og om det er løgn, så er det også din løgn.

Nå snakker vi altså ikke om gud eller engler, men om at du forteller historier som mest sannsynlig er løgn fra ende til annen. Vær snill å ikke bortforklar det med storm og satan osv.
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

akkurat nå syns jeg det er viktigere å fokusere på miljø, enn religiøst skvip som du kommer med Misty-gutt, den formen for religion du proklamerer! Den sier bortimot: gå og legg alt på jorden under dere og bli mange... altså: herre over alt levende som er til for menneskets behov.

problemet her er at denne naive artsjåvinismen holder på å ødelegge for våre fremtidige generasjoner, både mennesket og det som bibelen mener er vår eiendom: naturen, dyr osv...

så det nytter ikke lenger å kun be bønner og tviholde på bibelen og frelsen. Legg vekk den bibelen og ta fatt på konstruktive holdninger og handlinger og se det i hvitøyet: At det som står i bibelener fryktelig menneskelig arv, ikke gudommelig arv, som gjør blind.
Det kan umulig være et budskap fra det gudommelige. Og skal noe av Guds budskap være til trøst og funksjon i bokform, må bibelen kasseres og nytt skrives og artsjåvinisme fjernes!

Nytter ikke så lenge vi er herre over jorden spør du meg og gud er en figur som tillater inkonsekvente ting ifølge en bok og utdøende mennesketyper, som tror Gud bryr seg om synd iform av homfili, sex før ekteskap, ikke be 5 ganger om dagen og unnlate diverse ritualer satt i system for å ha makt over de mange fra de få.

Hverken kristendommen eller annen gammel gudetro satt i sytem av mennesker og overskygger den virkelig kraften har enerett på nestekjærlighet og hvordan denne skal settes ut i livet!!! Hvis jeg vil, kan jeg bare ta en rund rundt og finne mange gode religiøse tilbud om hvordan leve livet etter guds ønske. Men gransker jeg nærmere er det noen ganger kvalmt å se dobbeltmoralen, inkonsekvensen, sjåvinisme og egoisme som utspiller seg bak religøse scenetepper!!! Ikke skjønner jeg hvorfor folk ikke kan få det inn i sitt lille kristen, muslimske, jødiske osv religiøse litte kortsynte hode at de gode verdiene er universelle og har ingen menneskelig normert system ved navn: religion???

GRRR :mozilla_yell:
Antall ord: 350
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Hei Mirty-gutt...
Lurer på om " "din menighet" hadde stand på Alternativmessa i Oslo i år?
Det var en stand der som " healet med Jesus ", eller noe i den duren....
Antall ord: 30
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

snuppedilla skrev:akkurat nå syns jeg det er viktigere å fokusere på miljø, enn religiøst skvip som du kommer med Misty-gutt, den formen for religion du proklamerer! Den sier bortimot: gå og legg alt på jorden under dere og bli mange... altså: herre over alt levende som er til for menneskets behov.

problemet her er at denne naive artsjåvinismen holder på å ødelegge for våre fremtidige generasjoner, både mennesket og det som bibelen mener er vår eiendom: naturen, dyr osv...

så det nytter ikke lenger å kun be bønner og tviholde på bibelen og frelsen. Legg vekk den bibelen og ta fatt på konstruktive holdninger og handlinger og se det i hvitøyet: At det som står i bibelener fryktelig menneskelig arv, ikke gudommelig arv, som gjør blind.
Det kan umulig være et budskap fra det gudommelige. Og skal noe av Guds budskap være til trøst og funksjon i bokform, må bibelen kasseres og nytt skrives og artsjåvinisme fjernes!

Nytter ikke så lenge vi er herre over jorden spør du meg og gud er en figur som tillater inkonsekvente ting ifølge en bok og utdøende mennesketyper, som tror Gud bryr seg om synd iform av homfili, sex før ekteskap, ikke be 5 ganger om dagen og unnlate diverse ritualer satt i system for å ha makt over de mange fra de få.

Hverken kristendommen eller annen gammel gudetro satt i sytem av mennesker og overskygger den virkelig kraften har enerett på nestekjærlighet og hvordan denne skal settes ut i livet!!! Hvis jeg vil, kan jeg bare ta en rund rundt og finne mange gode religiøse tilbud om hvordan leve livet etter guds ønske. Men gransker jeg nærmere er det noen ganger kvalmt å se dobbeltmoralen, inkonsekvensen, sjåvinisme og egoisme som utspiller seg bak religøse scenetepper!!! Ikke skjønner jeg hvorfor folk ikke kan få det inn i sitt lille kristen, muslimske, jødiske osv religiøse litte kortsynte hode at de gode verdiene er universelle og har ingen menneskelig normert system ved navn: religion???

GRRR :mozilla_yell:
Godt sagt, Snuppedilla! =D>
Antall ord: 355
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Jeg har ikke bedt deg om å overbevise meg, jeg har bedt deg dobbelsjekke disse kristne mirakelhistoriene.
Legger igjen ut denne linken med mirakelhistorier. Jeg tror ikke at disse menneskene lyver, hvorfor skulle de det da BA?

Her; tro eller la vær, valget er ditt: http://www.mjl.no/art.php?t=v
Antall ord: 55
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Amfelia skrev:Hei Mirty-gutt...
Lurer på om " "din menighet" hadde stand på Alternativmessa i Oslo i år?
Det var en stand der som " healet med Jesus ", eller noe i den duren....
Hei Amfelia.
Nei, kjenner ikke til dette. Har du noen fler opplysninger om dette, link?
Antall ord: 47
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

misty-gutt skrev:
Amfelia skrev:Hei Mirty-gutt...
Lurer på om " "din menighet" hadde stand på Alternativmessa i Oslo i år?
Det var en stand der som " healet med Jesus ", eller noe i den duren....
Hei Amfelia.
Nei, kjenner ikke til dette. Har du noen fler opplysninger om dette, link?
Nei ikke annet enn at vi hadde besøk av en dame som kom fra en stand vi antar var denne.. hun kunne fortelle oss om hvor syke vi kom til å bli "som hadde dratt "dette" inn i vårt hus!!!" "Dette" var Holistisk Healing og kanalisering....(Spiritualistkirken / foreningen) Spydde ut edder og galle, og i forfjamselsen glemte vi å be henne å sjekke ut de 7 prinsipper Spiritualismen bygger på, dette er ett av våre prinsipper:

2. Folkets brorskap
Alle folk er like, og alle er av samme familie. Man skal respektere andre, og hjelpe de folk som har behov, det seg være materielt eller åndelig.

Jeg respekterer religiøse og deres tro, men de religiøse har store problemer med å respektere meg og min tro... hvorfor?
Antall ord: 178
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Amfelia skrev:
misty-gutt skrev:
Amfelia skrev:Hei Mirty-gutt...
Lurer på om " "din menighet" hadde stand på Alternativmessa i Oslo i år?
Det var en stand der som " healet med Jesus ", eller noe i den duren....
Hei Amfelia.
Nei, kjenner ikke til dette. Har du noen fler opplysninger om dette, link?
Nei ikke annet enn at vi hadde besøk av en dame som kom fra en stand vi antar var denne.. hun kunne fortelle oss om hvor syke vi kom til å bli "som hadde dratt "dette" inn i vårt hus!!!" "Dette" var Holistisk Healing og kanalisering....(Spiritualistkirken / foreningen) Spydde ut edder og galle, og i forfjamselsen glemte vi å be henne å sjekke ut de 7 prinsipper Spiritualismen bygger på, dette er ett av våre prinsipper:

2. Folkets brorskap
Alle folk er like, og alle er av samme familie. Man skal respektere andre, og hjelpe de folk som har behov, det seg være materielt eller åndelig.

Jeg respekterer religiøse og deres tro, men de religiøse har store problemer med å respektere meg og min tro... hvorfor?
Den konkrete saken du beskriver, kjenner jeg ikke mere til enn det du skriver her. For å uttale meg om dette så må jeg ha saken forklart av alle innvolverte i saken, så derfor sier jeg ikke noe om den "hendelsen" her og nå.

Enhver står fritt til å gjøre sine valg, og å fritt forfekte sin tro og sine meninger. Det er klart at vi ikke er enige om så mye når troen er så forskjellig som den svært ofte er. Min tro er at alle mennesker er skapt av Gud, ja at vi er skapt i hans bilde, og at Jesus Kristus er veien alene som kan føre oss tilbake til Gud Fader. Personlig ser jeg ikke ned på noen mennesker, for kampen står mot ondskapens makter som ikke vil noen mennesker vel..
Antall ord: 318
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Amfelia skrev:
misty-gutt skrev:
Amfelia skrev:Hei Mirty-gutt...
Lurer på om " "din menighet" hadde stand på Alternativmessa i Oslo i år?
Det var en stand der som " healet med Jesus ", eller noe i den duren....
Hei Amfelia.
Nei, kjenner ikke til dette. Har du noen fler opplysninger om dette, link?
Nei ikke annet enn at vi hadde besøk av en dame som kom fra en stand vi antar var denne.. hun kunne fortelle oss om hvor syke vi kom til å bli "som hadde dratt "dette" inn i vårt hus!!!" "Dette" var Holistisk Healing og kanalisering....(Spiritualistkirken / foreningen) Spydde ut edder og galle, og i forfjamselsen glemte vi å be henne å sjekke ut de 7 prinsipper Spiritualismen bygger på, dette er ett av våre prinsipper:

2. Folkets brorskap
Alle folk er like, og alle er av samme familie. Man skal respektere andre, og hjelpe de folk som har behov, det seg være materielt eller åndelig.

Jeg respekterer religiøse og deres tro, men de religiøse har store problemer med å respektere meg og min tro... hvorfor?
Den konkrete saken du beskriver, kjenner jeg ikke mere til enn det du skriver her. For å uttale meg om dette så må jeg ha saken forklart av alle innvolverte i saken, så derfor sier jeg ikke noe om den "hendelsen" her og nå.

Enhver står fritt til å gjøre sine valg, og å fritt forfekte sin tro og sine meninger. Det er klart at vi ikke er enige om så mye når troen er så forskjellig som den svært ofte er. Min tro er at alle mennesker er skapt av Gud, ja at vi er skapt i hans bilde, og at Jesus Kristus er veien alene som kan føre oss tilbake til Gud Fader. Personlig ser jeg ikke ned på noen mennesker, for kampen står mot ondskapens makter som ikke vil noen mennesker vel..
Og du er selvfølgelig klar over at du dermed forkaster den frie vilje?
Og hva mener du er "ondskap"? Er du i det hele tatt i stand til å definere det du tror på?

Det er godt mulig du selv ikke synes du ser ned på mennesker, men ved å tale med en slik tunge, og så åpenlyst forsøke å "lede folk til frelse", er du faktisk en særdeles egoistisk og lite respekterende person (det er ikke dermed sagt at jeg "kjefter" på deg for dette, for jeg ser ikke helt poenget med å absolutt skulle respektere alt hele tiden, selv om det betyr å late som om man respekterer ting bare fordi folk forventer det og mener de fortjener det).
Antall ord: 440
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !